Erdem Düzgün 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 Arkadaşlar aracım 97 otomatik mondeo şimdiki sorunum ise vitesle ilgili araci D ye Alip hareket ettiğimde ilk vites yükseltişi yani 1 den 2 ye geçerken vuruntulu ve sert geçiyor araç soğukken daha sert oluyor ama ısininca biraz yumuşuyor fakat yinede hissediliyor. Birde araç ısındıktan sonra R ye takarken bir vuruntu sesi geliyor acaba sorun ne olabilir otomatik şanzımancıya gitmeden biraz bilgi sahibi olmak istiyorum fikirlerinizi paylaşıřsanız sevinirim. Araç yokuştayken geri kaçırma yok. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 (düzenlendi) Arkadaşlar aracım 97 otomatik mondeo şimdiki sorunum ise vitesle ilgili araci D ye Alip hareket ettiğimde ilk vites yükseltişi yani 1 den 2 ye geçerken vuruntulu ve sert geçiyor araç soğukken daha sert oluyor ama ısininca biraz yumuşuyor fakat yinede hissediliyor. Birde araç ısındıktan sonra R ye takarken bir vuruntu sesi geliyor acaba sorun ne olabilir otomatik şanzımancıya gitmeden biraz bilgi sahibi olmak istiyorum fikirlerinizi paylaşıřsanız sevinirim. Araç yokuştayken geri kaçırma yok. Şanzıman yağı kontrol edildi mi? eksik var mı?eksik ise vuruntu yapabilir Şanzıman yağı kontrolünde yağ iki parmakla ellenir ve koklanır,yanık kokusu varsa,yağ içinde pütürler var ise yavaş yavaş revizyon zamanı gelmiş olabilir Şanzıman ya da motor kulaklarında sıkıntı olabilir.Kopma oldu ise vuruntu yapması muhtemeldir. Bana öyle geliyor ki yağınız eksik,mutlaka kontrol 8 Haziran 2013 tarihinde Bahadır Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Durmaz 10 Haziran 2013 Paylaş 10 Haziran 2013 Malesef forumumuz otomatik konusunda pek iyi değil, aslında bu durum sadece bizim foruma değil genelde ülke olarak otomatik konusunda iyi değiliz.Bu tarz bir soruya birbirinden farklı en az 20 cevap alabilirsin fakat en iyisi biraz işi şansa bırakıp kendi bir otomatik uzmanının kollarına at sonra gör bakalım sonuç ne olacak... Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün 10 Haziran 2013 Yazar Paylaş 10 Haziran 2013 Sanziman yagina baktim yanik kokusu yada metal parcaciklari yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Haziran 2013 Paylaş 10 Haziran 2013 revizyon gerekecek , hatta tas çatlak da çıkabilir, tamir kiti dışı masrafı. Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün 11 Haziran 2013 Yazar Paylaş 11 Haziran 2013 revizyon gerekecek , hatta tas çatlak da çıkabilir, tamir kiti dışı masrafı.Tamir kiti dışı maarafı derken. Pek anlamadım biraz açarmısınız Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 otomatik şanzıman revizyonunda , zaten açılınca değişine bir tamir takımı vardır, hepsi bir ambalajda, ancak içerdeki taslarda sorun varsa, bunlar da extra masraf açabilir. şanzıman rezizyon ister hale geldikten sonraki her km masrafı büyütebilir Yorum bağlantısı
Emrullah Güler 11 Haziran 2013 Paylaş 11 Haziran 2013 Şanzıman yağı kontrol edildi mi? eksik var mı?eksik ise vuruntu yapabilir Şanzıman yağı kontrolünde yağ iki parmakla ellenir ve koklanır,yanık kokusu varsa,yağ içinde pütürler var ise yavaş yavaş revizyon zamanı gelmiş olabilir Şanzıman ya da motor kulaklarında sıkıntı olabilir.Kopma oldu ise vuruntu yapması muhtemeldir. Bana öyle geliyor ki yağınız eksik,mutlaka kontrol aynı sıkıntı bende de oldu 2001 focus bilgisayara bağlattım p0713 arızası verdi elektirik le ilgili de olabilir akü veya şarj dinaması kontol ettirin Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 12 Haziran 2013 Paylaş 12 Haziran 2013 aynı sıkıntı bende de oldu 2001 focus bilgisayara bağlattım p0713 arızası verdi elektirik le ilgili de olabilir akü veya şarj dinaması kontol ettirin Emrullah bey akü ve şarj dinamosu vuruntu yaptırıyor mu? Yorum bağlantısı
Emrullah Güler 13 Haziran 2013 Paylaş 13 Haziran 2013 Emrullah bey akü ve şarj dinamosu vuruntu yaptırıyor mu? bende alakası olmaz diye düşünüyordum ama şazuman direk aküden elt alıyormuş akü zayıf olunca şanzumanda arıza yapıyor ben yaşadım aküyü deyiştirdim düzeldi allaha şükür.baktırmakta fayda var . Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 13 Haziran 2013 Paylaş 13 Haziran 2013 bende alakası olmaz diye düşünüyordum ama şazuman direk aküden elt alıyormuş akü zayıf olunca şanzumanda arıza yapıyor ben yaşadım aküyü deyiştirdim düzeldi allaha şükür.baktırmakta fayda var . Teşekkürler birşey daha öğrenmiş oldum. Yorum bağlantısı
Ergün Ekinci 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 çok ilerlemeden revizyon şart, sonra sıkıntılar çok büyüyebiliyor.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 Geçmiş olsun.Yol yakınken bir otomatikçiye göster bence de..Ankara da meşhur bir yer var.Kimileri aşırı memnun kimleri de hiç memnun değil.Anlamadım gitti Yorum bağlantısı
Emrullah Güler 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 (düzenlendi) 2001 Ford Focus Ghia Otamatik Şanzuman Sorunu ? şanzımana giren soketleri hepsini kontak sipreyli ile temizle yeniden tak denemek te fayda var 29 Haziran 2013 tarihinde Emrullah Güler tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kutay Can 1 Temmuz 2013 Paylaş 1 Temmuz 2013 Aynı sıkıntı bendede var. İlk iki sefer olduğunda şanzıman motor arası kulak değişti. Şimdi kulak sağlam ama tekrar etti. Her geçen gün şiddeti artıyor. Sadece soğukken ilk çalıştırmada oluyor. Elektrik ile alakası olması enteresan. Soketlere alternatöre aküye bakacağım. Sizin nasıl çözeceğinizi çok merak ediyorum takipteyim. Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 12 Temmuz 2013 Paylaş 12 Temmuz 2013 Arkadaşlar aracım 97 otomatik mondeo şimdiki sorunum ise vitesle ilgili araci D ye Alip hareket ettiğimde ilk vites yükseltişi yani 1 den 2 ye geçerken vuruntulu ve sert geçiyor araç soğukken daha sert oluyor ama ısininca biraz yumuşuyor fakat yinede hissediliyor. Birde araç ısındıktan sonra R ye takarken bir vuruntu sesi geliyor acaba sorun ne olabilir otomatik şanzımancıya gitmeden biraz bilgi sahibi olmak istiyorum fikirlerinizi paylaşıřsanız sevinirim. Araç yokuştayken geri kaçırma yok. Bir gelişme var mı Erdem bey. Ne kadara tuttu revizyon. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 22 Temmuz 2013 Paylaş 22 Temmuz 2013 Aracım ömrü boyunca 1 defa vites kutusu açılıp dağıtıldı ford yetkili servisinde, oda taaa 2000 li yıllarda idi. Araç 1 den 3 4 şeklinde çalışıyordu. Kaldıki ozamanlar tcs kapalı 4000 rpm de boştan D ye alırdım pati çektirmek için . Bunun haricinde bahsedilği gibi sert vites geçişleri yada buna benzer tak tuk şeklinde aktarma hislerinin hepsi tranmisyon sıvısı eklenmesiyle yada değişimi ile giderildi. İçi açıldığından beri çok hafif bir sızıntı var, bu sebepten 6 ayda 1 kez yarım litre kadar falan eklenmesi gerekiyor. Bunun dışında da imkanı yok bir daha el sürdürtmem otomatik dişli kutusuna kolay kolay. Bence öncelikle transmisyon sıvısı sebebi ile bir sorun varmı buna bakılmalı. Yani benim yukarıdaki yaptığım deliliği kolay kolay kimsenin yapacağını düşünmediğim için revizyon falan filan çokk uzak bir ihtimal normal kullanıcı için. Yorum bağlantısı
Uğur Koç 24 Temmuz 2013 Paylaş 24 Temmuz 2013 benzer bi sikinti benim aracimda da var.ama aracim scorpio vites konum sensöründen yapabilir diyorlar. 94 model aracim A4LD tipi şanzıman mevcut.konuya hakim yada fikri olan arkadaslar Diğer modeller bolumunde actigim konuya yorum yapabilirler mi? Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 Arkadaşlar merhabalar, Bu vuruntu olayından rahatsızdım, gerçi bu hafta içi şanzıman yağını değiştireceğim, 60 bin. km olmuş önceki değişimden bu yana. Aracı parkederken, klasik bildiğim gibi parkediyordum; N'ye alıp, el freni, P'ye at ve kontağı kapat ve ayak freni bırak. Fakat eski sahibi ile konuştuğumda, normal P'ye alıp, el freni çekiyor yada zemine göre çekmiyormuş. Artık N'yi unuttum. Son 2 gün öyle yapmaya başladım. Artık aracı ilk çalıştırdığımda, R veya D'ye geçişlerde sarsıntı / vuruntu olmamaya başladı. Tabi R'ye geçişte bir oturma sesi duyuyorum ama bu normalmiş. Ustam öyle demişti. Bilgi olarak paylaşayım istedim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2016 Paylaş 8 Mart 2016 n de el freni sabitleyip sonra p ye atınca tm gece şanzımandaki boşğun üstüne yük biniyordu. 1 Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 n de el freni sabitleyip sonra p ye atınca tm gece şanzımandaki boşğun üstüne yük biniyordu.Ve bundan dolayı da, ilk çalıştırdığımda vites geçişleri sert oluyordu, aracı sarsıyordu. Değil mi? 1 Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 10 Mart 2016 Paylaş 10 Mart 2016 Benim uyguladığım ve mantıklı gelen, ayağınız frende iken aracı N ye alıp el frenini çekip ayak frenini bırakıp (şanzımana yük binmesin diye) sonra P ye almak. Benim araçta 1 den 2 ye geçerken biraz sert geçiyor soğukken ne hikmetse hissedilmeden geçiyor ısınınca da hiç hissedilmiyor. 4 senedir 65-70 bin km oldu ne ilerleme ne düzelme var Ankara' da bilinen o meşhur otomatik tamircisine 2 defa gittim bunlarda normal dedi, normal olduğunu düşünmüyorum ama dediğim gibi ilerleme olmadı. Yorum bağlantısı
Hasan Belen 16 Mart 2016 Paylaş 16 Mart 2016 bugün otomatik şanzıman ustasının yanında adres sormak için durdum. sat kurtul çok sorunlu sanzıman hepsi arıza yapar bunların 2000 modelini hatasız 13500tl ye vermiş ben 16500 aldım dedim ooooo çok pahalı dedi canımı sıktı nedir bu mondeonun çekemezleri böyle. birde bende sakin kullanırsam 1900-2000 devir civarı 1 den 2 ye sarsıntılı geçiyor ama biraz gaza basar 2500 civarı değişirse hissedilmiyor diger vitesler her devirde hissedilmiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Mart 2016 Paylaş 16 Mart 2016 hatasız 2000 i kimse o rakama vermz içiniz rahat olsun.. sizinkini satın almaya çalışmış bence çok sorunlu cümlesini mk2 için gelsin bize de bir anlatıversin de bilgimiz artsın Yorum bağlantısı
Hasan Belen 16 Mart 2016 Paylaş 16 Mart 2016 hatasız 2000 i kimse o rakama vermz içiniz rahat olsun.. sizinkini satın almaya çalışmış bence çok sorunlu cümlesini mk2 için gelsin bize de bir anlatıversin de bilgimiz artsın içimi rahtlattınız. ben otomatik 180.000km 2001 16500 aldım. tavan hariç boyalı. değişensiz. Ankara arabası. çokmu????? Yorum bağlantısı
Recommended Posts