Uğur Çınar 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 OBD II SİSTEMİ Easy Fast OBD II elektronik kontrol üniteleri sadece kalibre yapılırken değil araçların OBD soketlerinden yapılan bağlantı sayesinde belirlenmiş sınırlar içerisinde (±%25 ±%50) değişken çalışma şartlarında aracın benzin kontrol ünitesini takip ederek gaz zamanlamasında değişiklik yapabilmektedir. Easy Fast OBD II elektronik kontrol Ünitesini, temel Easy Fast elektronik kontrol Ünitesinden ayıran en önemli özellik OBD soketi için ilave edilmiş 3 adet kablo ve gerekli bağlantı yapılınca oluşan yazılım seçeneğidir. Aracın Obd soketi üzerinde bağlanılabilecek kablo ve renkleri ile pin numaraları aşağıdaki gibidir. Aracın bağlantı protokolüne göre genelde sadece 7, ya da 6-14 bağlanmaktadır. PC yazılımı sayesinde harici OBD el cihazları kullanmadan aracın kendi elektronik kontrol ünitesinin ürettiği hızlı (LTFT) ve yavaş (STFT) yakıt düzeltmeleri görülebilir, bu uyarlama PC üzerinden açılıp kapatılabilmektedir. Aşağıdaki ekranda Gas trim diye adlandırılan kısımda yakıt düzeltmesi yapılmakta, %10 arttırmakta olduğu görülmektedir. OBD II sisteminin yakıt düzeltmesi yapmasının en büyük avantajı, aracın fakir karışımda kalmayarak subap sorunlarının bir kısmının önüne geçmesidir. OBD II Sistemin enjektörleri normal sisteme oranla daha kuvvetlidir. Arıza lambası da lpg den kaynaklı yanmayacaktır. alıntıdır:hyunclubtr.com dan anlatım hoşuma gittiğimden paylaşııym dedim 5 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Ellerinize, emeklerinize sağlık, bilgilenmiş olduk.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 gelişiyor ssitemler, aşırı besleme için de güvenilir birşeyler çıksa 1 Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Sistem güzel, fiyatı da güzel.BRC normal kitle aynı fiyat.Atiker'inde obd2 kiti var.Ama bu kit de diğerleri gibi iyi bir ustanın elinde adam olur. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 gelişiyor ssitemler, aşırı besleme için de güvenilir birşeyler çıksa aşırı besleme için daha önceleri güzel kitler vardı. brc nin turbo kitleri var. vs bu arada bu obd araç fakire düşünce karışımı değiştiriyor. normalde zaten düzgün kitler fakire düşürmüyor. ve eskiden ustalar montajda bağlamasada lpg kitlerinin hego sensörü bağlantısı oluyordu. benzer prensiple çalışıyordu. ben obd den bağlanan denince ayrı bir modül daha takıyorlar anlamıştım. Bu sistemde idare eder. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Bu kitin diğerlerinden farkı nedir? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 benzin ecüsündeki yakıt değerlerindeki sapmayı anlık görüp kendini ona göre tekrar ayarlıyor. burdaki soru şu eskiden de bunu yapmıyor muydu kitler. bu daha anlık görüyor galiba. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 benzin ecüsündeki yakıt değerlerindeki sapmayı anlık görüp kendini ona göre tekrar ayarlıyor. burdaki soru şu eskiden de bunu yapmıyor muydu kitler. bu daha anlık görüyor galiba. Artısı nedir? Yani daha önceki kitler ne yapamıyordu da bu yapıyor? Yaptığı şey yakıt tüketimini mi düşürüyor, motor sağlığını mı uzatıyor? Babam böyle pasta yapmayı nerden biliyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 işte bu obd den anlık kontrol ediyor araç fakire düşünce yada zengine düşünce yüzdesel bir oranda yakıtı artırıp azaltıp ayar yapıyor. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Master-slaeve mi çalışıyor? Diğerleri de öyle çalışmıyor mu zaten? Misal Teleflex, brc? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 "Master-slaeve" küfür değil dimi işte bu daha denetimli çalışıyor. cem yılmaz diyor ya senin televizyonun renkli ise benimki daha renkli Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 5 Haziran 2013 Paylaş 5 Haziran 2013 Adı kadar bir espirisi yok demek ki Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Bildiğim kadarı ile master-slave çalışma, lpdi yani sıvılaştırılmış lpg sistemlerinde mevcut. Bunlarda genelde tsi, gdi gibi direk enjeksiyonlu motorlara uygulanıyor. Bu işin öncüsü vialle'ydi, sonra Brc, prins, lovato sıralandılar ama halen daha gerçek bir şahsın takıp kullandığı vaki değil. Brc'nin bile bu kitte fiyatı 6.000tl. Sistem, aracın mevcut sistemini lpg yakmaya uygun hale getirmesine dayalı. Yani aracın kendi enjektörleri benzin yerine sıvılaştırılmış lpg'yi yakıyor. Araç hiçbir şekilde benzine ihtiyaç duymuyor. Teleflex direk ecu'dan gelen komutu, kendi ecusunda simule eden bir sistem. Dışardan, bilgisayardan müdahale yok. İtalyanlarda ise araç ile test sürüşü yapılırken, o sürüşteki değerler kaydediliyor ve bilgisayardan bu değerlere göre; lpg mapi ecu'ya giriliyor mantığıma göre. Bu nedenle, hava şartları değştiğinde, klima açıldığında, rakım farkında aracın tepkimeleri değişiyor. Klasik ayar olayı buralarda devreye giriyor. Örneğin yakıt markası değişiyor, lpg'deki propan değiştiği için verim alamayan kullanıcı ayar yaptırıyor. Bir süre sonra biraz daha fazla yakıt yakarak performansı dengelen sistem, kış ayında aşırı yakmaya başlıyor. Nedeni kışa girilmesi ile propan miktarının gazda artması aslında ancak aracın mapi yüksek yakışa ayarlı olduğundan araç hem performanslı hem de çok daha fazla yakan bir araç oluyor. Örenğin teleflex, propandan kaynaklı bir sıkıntı olmasın diye Total'i öneriyor. Çünki teleflex'de yanlış bir montaj yoksa olabilecek tek sıkıntı yakıt kalitesi olabilir. Ancak sisteme dışardan müdahale edilmediği için(ediliyor ama etmezler), kaliteli yakıta geçince problemi kalmaz, zaten, rakım, klima gibi etkenlerde ecu simule edildiğinden performans kaybınpek olmaz, arıza ışığı yanmaz. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 1 Ocak 2014 Paylaş 1 Ocak 2014 Bildiğim kadarı ile master-slave çalışma, lpdi yani sıvılaştırılmış lpg sistemlerinde mevcut. Bunlarda genelde tsi, gdi gibi direk enjeksiyonlu motorlara uygulanıyor. Bu işin öncüsü vialle'ydi, sonra Brc, prins, lovato sıralandılar ama halen daha gerçek bir şahsın takıp kullandığı vaki değil. Brc'nin bile bu kitte fiyatı 6.000tl. Sistem, aracın mevcut sistemini lpg yakmaya uygun hale getirmesine dayalı. Yani aracın kendi enjektörleri benzin yerine sıvılaştırılmış lpg'yi yakıyor. Araç hiçbir şekilde benzine ihtiyaç duymuyor. Teleflex direk ecu'dan gelen komutu, kendi ecusunda simule eden bir sistem. Dışardan, bilgisayardan müdahale yok. İtalyanlarda ise araç ile test sürüşü yapılırken, o sürüşteki değerler kaydediliyor ve bilgisayardan bu değerlere göre; lpg mapi ecu'ya giriliyor mantığıma göre. Bu nedenle, hava şartları değştiğinde, klima açıldığında, rakım farkında aracın tepkimeleri değişiyor. Klasik ayar olayı buralarda devreye giriyor. Örneğin yakıt markası değişiyor, lpg'deki propan değiştiği için verim alamayan kullanıcı ayar yaptırıyor. Bir süre sonra biraz daha fazla yakıt yakarak performansı dengelen sistem, kış ayında aşırı yakmaya başlıyor. Nedeni kışa girilmesi ile propan miktarının gazda artması aslında ancak aracın mapi yüksek yakışa ayarlı olduğundan araç hem performanslı hem de çok daha fazla yakan bir araç oluyor. Örenğin teleflex, propandan kaynaklı bir sıkıntı olmasın diye Total'i öneriyor. Çünki teleflex'de yanlış bir montaj yoksa olabilecek tek sıkıntı yakıt kalitesi olabilir. Ancak sisteme dışardan müdahale edilmediği için(ediliyor ama etmezler), kaliteli yakıta geçince problemi kalmaz, zaten, rakım, klima gibi etkenlerde ecu simule edildiğinden performans kaybınpek olmaz, arıza ışığı yanmaz. Saygılarımla konuyu hortlatıyorum ama sanırım bu mesaj içerisinde bir yanlışlık var. master-slave çalışma prensibi prinsin VSİ 1 VE VSİ 2 sistmelerinin çalışma prensibidir. zaten önceki arabamda VSİ 1 takılı idi. yani master slave çalışma ille de direk enjeksiyonlu motorlara uygulanan yeni lpg sistemi değil. master slavede prensip aracın benzin ecusundaki benzin enjeksiyon süreleri ve hacimlerinin sinyallerinden gerekli enjeksiyon parametrelerini alıp, bu verilerin lpg için uyarlanan yeni değerleri lpg enjektörlerini komuta etmektir. aslında prinsin bu sistemi de bir nevi emülatör şeklinde çalışmakta. ancak prinsin yazılım olarak vsi kitlerinde belli avantajları var tabi. ama bunun yanı sıra belli dezavantajları da var. örneğin cut of devresinin vsi 1 yazılımda olmaması gibi. bunun yanısıra asıl başlık konumuz olan lovato obd II de ise sağdan soldan okuduğum kadarı ile sistem tamamen obd soketinden gerekli parametreleri aldığı için belli verilere göre önceden programlanmış bir emülatörden daha fazlası yani, motorun çalıştığı her an ki gerçek obd sinyallerinden kendini güncelleyerek tek bir program yerinde olası her duruma kendini uyarlayarak karışım hatalarına sebep olmuyor gibi. bu sebeple bence obd II bu yönü ile prinsin vsi kitinden vs. daha üstün. Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Bu sistemin fiyatı nedir acaba bilen arkadaşımız varmı? Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Normal sisteminden 250-300tl pahalıydı ancak şu an fiyatlar euro/usd yüzünden büyük ihtimalle oldukça artmıştır. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Yeni aracıma taktıracağım. Daha önceki iki aracımda da lovato vardı. Gayet memnundum. Muhtemelen yine tercihim lovato olacak. Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Aynen katılıyorum. Orda taktırmıştım öncekileri. Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Damlada takılacaksa, yan tarafta benim ustam var Roma kaporta'da. İsmi Hacı. Benim ismimle gidin Hacı'ya da gideceğiniz zaman bana haber verin, Hacı ile beraber gidin, yapılabilecek birşey varsa yardımcı olurlar. Hatta ben yarın orada olacağım. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Damlada takılacaksa, yan tarafta benim ustam var Roma kaporta'da. İsmi Hacı. Benim ismimle gidin Hacı'ya da gideceğiniz zaman bana haber verin, Hacı ile beraber gidin, yapılabilecek birşey varsa yardımcı olurlar. Hatta ben yarın orada olacağım. Saygılarımla. Teşekkür ederim Evren Bey. Orada çalışan arkadaşlarla sıkı muhabbetim var. Hatta geçen gün aracı almadan önce onlarada danışmıştım. Hatta onların görüşlerini de alarak (lpg uyumunu da göz önüne alarak) corolla ve civic seçenekleri kalmıştı elimde. Kısmetse yarın olmaz ama en kısa zamanda damlaya gideceğim. Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Rica ederim, bir şey olursa haber vermeniz yeterli. Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ocak 2014 Paylaş 31 Ocak 2014 Benimkide Obd2 1700 e takılmış1000 km önce. Yaşasın:D:D:D Yorum bağlantısı
Cihan Ekinci 1 Şubat 2014 Paylaş 1 Şubat 2014 merhaba focusla beraber 3 arabamdada lovatoyu tercih ettim geçen cumartesi aracıma lovato obd ll montajını yaptırdım 47 lt simit tank kullandık arıza lambası falan yakmadı gidişinde falan sıkıntı yok zaten kit önemli ama işçilikte çok çok önemli ben marmara disbiritörü çözüm lpgde montajı yaptırdım temiz çalışıyorlar tavsiye ederim.... 2 Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş 2 Şubat 2014 Paylaş 2 Şubat 2014 merhaba focusla beraber 3 arabamdada lovatoyu tercih ettim geçen cumartesi aracıma lovato obd ll montajını yaptırdım 47 lt simit tank kullandık arıza lambası falan yakmadı gidişinde falan sıkıntı yok zaten kit önemli ama işçilikte çok çok önemli ben marmara disbiritörü çözüm lpgde montajı yaptırdım temiz çalışıyorlar tavsiye ederim.... Cihan bey hayırlı olsun öncelikle. Ne kadara mal oldu kitiniz? Yorum bağlantısı
Cihan Ekinci 10 Şubat 2014 Paylaş 10 Şubat 2014 Cihan bey hayırlı olsun öncelikle. Ne kadara mal oldu kitiniz? kusura bakma yeni gördüm mesajını 1750 tl taktırdım obd ll memnunum 12 taksit yaptırdım 31 ocaktan önce şimdi 9 taksit galiba ama mutlaka obd tercih edin 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts