İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Benzinli


Yavuz Serhat Karanaz

Recommended Posts

Bora Akbaş

Benim açtığım bu konu,Ti-VCT 115PS Focus alıpta şikayetçi olanlara referans olarak gösterilmeye başlanmış. ;) Maalesaf hala da aynı sıkıntı devam ediyor,yani rampalarda eğer alttan hız almadıysanız 115 PS Focus tam bir yürüyen metal yığını halinde çıkıyor rampayı.Klimayı açtığınızda ise yürümeyen metal yığını(!) oluyor :bambam: Ama olsun,ben konforundan,sağlamlığından gayet memnunum,ralli yapacak halim yok diyorsanız katlanacaksınız,çok benzin harcamamak içinde LPG taktıracaksınız ve bir sonraki arabanızı yüksek torklu dizel almaya bakacaksınız. Olay bundan ibaret.

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç

arabam 115 beygir 13000 de çekişinde bir problem yok bora bey shellden 97 oktanlık kurşunsuz kullanıyorum epey farkediyor hala 12 lt yakıyor 100 km de.

Yorum bağlantısı
Arda Akbay

konu çok uzun hakkaten 1,6 benzinli focus diğer arabalara göre zaten fazla yakar bu kabul edilmiş bir gerçek ya da en azından ben öyle biliyorum kendi kullandığım araç da şu anda normal yol şartlarında ortalama 10 litre benzin yakıyor 100kmde. Yokuşa falan geldiğimde anlık tüketim 40 litrelere kadar çıkıyor kime göstersem de dudağı uçukluyor :jedi:

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar
(düzenlendi)
arabam 115 beygir 13000 de çekişinde bir problem yok bora bey shellden 97 oktanlık kurşunsuz kullanıyorum epey farkediyor hala 12 lt yakıyor 100 km de.

deniz senin evle işyerin çok yakın o yüzden motor kendine gelene kadar işyerinde oluyorsun zaten.o yüzden senin araba uzun mesafede az yakar.bende 100 km,de şu an 10 litre yakıyor dur kalklı trafte.ankaradan kırıkkaleye gittiğimde 100 kmde 8 litreye kadar düşmüştü..

tarihinde ?lker Kad?lar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
Benim açtığım bu konu,Ti-VCT 115PS Focus alıpta şikayetçi olanlara referans olarak gösterilmeye başlanmış. :D Maalesaf hala da aynı sıkıntı devam ediyor,yani rampalarda eğer alttan hız almadıysanız 115 PS Focus tam bir yürüyen metal yığını halinde çıkıyor rampayı.Klimayı açtığınızda ise yürümeyen metal yığını(!) oluyor :p Ama olsun,ben konforundan,sağlamlığından gayet memnunum,ralli yapacak halim yok diyorsanız katlanacaksınız,çok benzin harcamamak içinde LPG taktıracaksınız ve bir sonraki arabanızı yüksek torklu dizel almaya bakacaksınız. Olay bundan ibaret.

Benim aracımda 115 HP Ti-vct motor, Bora bey benim araçta bahsettiğiniz gibi metal yığınlığı hissini hiç yaşamadım.. :p Haa sorarsanız sıfır araç alacak olsam hiç düşünmem dizel alırım, ama kendi aracımın motorunu dizel araçınki ile kıyaslamam hepsinin farklı özellikleri var..

Alttaki makale focus 115 ps Ti-vct motorlu aracın deneme sürüşüdür, burada motorun özelliğinden bahsedilmiş..

"Motor, performans

Motor kaputunu açtığımızda ilk gözümüze çarpan motor değil, ön çamurlukları birleştiren panelin alışılageldiği gibi metal yerine bakalit olmasıydı. Ama Focus'un EuroNCAP çarpışma testlerinde sınıfında bugüne kadar alınmış en yüksek değeri almış olması bakalit malzemelere pek takılmamamızı sağlamaya yetti. Ford'un ilk kez Focus C-Max'ta kullandığı 1.6 litre 115 HP'lik motor, yeni Focus'a hayat veren benzinli motorlardan en yenisi. İlk nesilde yer alan 100 HP'lik Duratec benzinli motorun çift bağımsız değişken eksantrik zamanlaması sistemi eklenerek geliştirilmesiyle üretilmiş olan bu motor Duratec Ti-VCT adıyla anılıyor. Gücü selefine göre 15 HP arttırılan fakat maksimum gücün elde edildiği motor devri korunan Duratec Ti-VCT'de, maksimum tork da 10 Nm artırılmış ve 150 d/d daha yukarda elde edilmiş. Yeni Duratec Ti-VCD daha akıcı ve pürüzsüz sürüşler hedefliyor. Yeniden tasarlanan eksantrik kapağında yer alan vana tipi değişken eksantrik sistemi, yağ basıncının bütün devirlerde mümkün olan en üst düzeye çıkarılmasını sağlıyor. Emme tarafında 50 ve egzoz tarafında da 45 derecelik bir kayma açısına sahip olan motorun düşük devirlerinde motor kontrol birimi (ECU) eksantrikleri normal konumunda bırakıyor. Bu özellik, kalkışlarda otomobilin hantal hissettirmesini önlüyor. Motor devri arttıkça, iki yağ akışı kontrol supapı eksantrik zamanlamasını daha yüksek hava akışına göre ayarlıyor. Otomobilin şanzımanında da son dişli oranı korunurken bütün vites oranları kısaltılmış. Vites geçişleri ise yeterince yumuşak. Kullanım özelliklerindeki değişimler ise şöyle sıralanabilir; öncelikle Focus'un yenilenen ve güçlenen motoru sakin kullanımda gerçekten çok sessiz. Kağıt üzerinde 15 HP ve 10 Nm'lik artış sürüş sırasında çok etkili olabilir gibi görünüyor. Ancak test ölçümlerimizde ilk nesille ağırlıkları aynı olsa da bu farkı açıkça belli edecek değerler saptayamadık. Bunun birkaç nedeni olabilir. En önemlisi, çapı 15 inçten 16 ince büyüyen lastik ebadı. Maksimum hızın da artmış olması bu şartlarda doğal. Özellikle kalkışlarda 4000 d/d düzeyine kadar -selefine göre canlılığı artmış olmakla birlikte- pek aceleci olmayan Focus, asıl performansını bu devirden sonra gösteriyor. Zaten ara hızlanmalarda selefine göre daha iyi derecelerin sırrı da maksimum torkun bu hızlanmaların rastladığı devirlerde gerçekleşmesinde yatıyor. Gaz tepkileri hızlı olan motor, mantıklı kullanım çizgisinde pürüzsüz sürüşler sağlıyor. Özellikle 5000 d/d civarından itibaren tok sesi daha tizleşmeye başlayan motor, yapılan bütün sessizleştirme çalışmalarına karşın, bu devirlerde selefinden sessiz değil. Güç ve torktaki artış akıcılığı rahatlattığı için belki de en önemli etkisini yakıt tüketiminde yapıyor. Test koşullarında selefine göre 0.4 litre daha az yakıt tüketen Focus'un menzili de bu ortalamayla kullanıldığında 35 km uzamış görünüyor. 7.7 lt/100 km'lik ortalama tüketimin sakin sürüşlerde düşüp menzilin uzaması muhtemel."

Yorum bağlantısı
Samet Karabulut
(düzenlendi)

mustafa abi hayır değil.bazen 110 km hızla seyir ederken ble bir vites kçultmeniz gerekiyor.yada belki ben focus'umu çok buyutuormdur.. ama bu gün farkediyorum ki biraz çaylak gbi olacağm sanırım ama:D araç kesinlikle kışın çalıştıktan sonra en ez 5 dk ısınmak zorunda ve ayrıcı ön camınız buhar yaparsa klima yı açmanız çok çok büyük bi etken focus 09 performansında.ve araç 5700 km oldu artık yavaş yavaş asıl performans yerine oturuyor.

tarihinde Samet Karabulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Samet Karabulut
Benim açtığım bu konu,Ti-VCT 115PS Focus alıpta şikayetçi olanlara referans olarak gösterilmeye başlanmış. :) Maalesaf hala da aynı sıkıntı devam ediyor,yani rampalarda eğer alttan hız almadıysanız 115 PS Focus tam bir yürüyen metal yığını halinde çıkıyor rampayı.Klimayı açtığınızda ise yürümeyen metal yığını(!) oluyor :) Ama olsun,ben konforundan,sağlamlığından gayet memnunum,ralli yapacak halim yok diyorsanız katlanacaksınız,çok benzin harcamamak içinde LPG taktıracaksınız ve bir sonraki arabanızı yüksek torklu dizel almaya bakacaksınız. Olay bundan ibaret.

sanıyorum aracı biraz dha kademeli hızlandırmalı bu şeklde performans beklemelisinz.aynı motor gcune sahip aracları kullanıyorz bnm otomobilimde de bu tip sorunlar vardı hatta bnde arcı 20 km.yle gderken 2.vtese alınca vtes buyuk geliyor,araç titreme yapıyordu.ama artk içim rahat aracım 5000 i geçti max.yuksek devirlerde kullanabiliorm:D 5000 e kadr pek belli etmior ama sonrada ufak ufak lord'laşıyoruz hepimiz:D

5000 e kadar kolay gelsin..

Yorum bağlantısı
Ümit Binici
olabilir abi ankara - evren (200km) arasına gittiğimde 7,5 kadar düşüyor

1 aydır Focus araştırıyorum hatta dünde otokoçta baktım, 115ps 1.6 motor ama bu yazılanları hatta diğer konulardada geçen sorunları okuyunca açıkçası tedirgin oldum.Daha önce fiesta sattım motor değilde boya ve kokpit malzemesi hakkında sorun yaşamıştım.Sanırım yine ford bakmak hata olacak gibi.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
1 aydır Focus araştırıyorum hatta dünde otokoçta baktım, 115ps 1.6 motor ama bu yazılanları hatta diğer konulardada geçen sorunları okuyunca açıkçası tedirgin oldum.Daha önce fiesta sattım motor değilde boya ve kokpit malzemesi hakkında sorun yaşamıştım.Sanırım yine ford bakmak hata olacak gibi.

Ümit Bey,

Eğer Ekonomi ile Performansı birlikte almak istiyorsanız,motor sesinden ve ince titreşimden çok rahatsız olmayacaksanız,daha yüksek bakım masrafı ve arıza çıkartma riskinin yüksekliğini çok önemsemiyorsanız TDCI Focus alacaksınız.

Konfor,sessizlik,yağ gibi akan bir sürüş zevki ve sorunsuz kullanım istiyorsanız,Arabanızı senede 10 bin km den az kullanacaksanız veya LPG taktırtıp arabanın elektronik beynini garanti kapsamı dışında bırakmak sizin için çok sorun değilse Ti-VCT Focus alacaksınız.

Ben arabamdan memnunum,en başta yukarıda da okuduğunuz gibi sorunlar yaşamıştım ama artık pek bir sorunum kalmadı yüksek yakıt tüketimi dışında. O kadarda olacak.Benzinli Focusa biniyorsan,benzinli Focus aldıysan yakıt masrafını da düşünen adam olmayacaksın sonuçta.Gülü seven dikenine katlanır maalesef.

Bu arada yüksek yakıt tüketimi derken arabamın 1.4 16Valf 98 PS Clio Symbolden fazla yakmadığını da söyleyeyim. Ayda 270 TL.lik benzinle çok yoğun,dur kalklı,inişli çıkışlı Ankara trafiğinde hergün kullanımda ayda 700-750 km kadar yol yapabilirsiniz.Aynı yakıtı Clio 1.4.16 V 98 PS Clio Symbolümle de yakıyordum.Ama Focusun 1300 kg kasasıyla bir Clio Symbol kadar yaktığını düşünürseniz göreceli olarak Focus Ti-VCT motorun çokta yakmadığını gösteren bir veri bu. Artık tercih size kalmış.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bakıyorumda focusu bayağı karalamış forum.Tamam sütten çıkmış ak kaşık değil ama yinede focus iyidir.

aracım daha 2000 km de iken ben bu araçla birazda sabırla 940 km yol yaptım.şehir(K.Maraş) içi 500 km yaptım kaldıki K.Maraş dağ üzerine kurulu bir şehir yani burada her yer rampa!

ayrıca vites küçültmedende çok rahat araç sollayabiliyorum. Maraş Antep arası otobanda suziki vitara ile focus2 tdi kapışıyorlardı, ikiside t.dizel ikisinide vites küçültmeden hatırı sayılır uzunlukta bir rampada solladım.

Kızdım! Topunuzu keserim başka yerde oynayın... hehööytt! :nazar:

Focus Ti-VCT ile şöyle 4150 deviri geçince ne TDCI tanır nede HDI. Araba 4150 devirden sonra sanki ikinci bir motora kavuşur gibi oluyor gerçekten. Ama alt devirlerde maalesef çokda istekli değil hızlanma konusunda.Özellikle yavaş trafikte dik rampalarda devirsiz kullanımda (benzini çok yakmasın diye az gazladığınız için) oldukça hantal bir araba gibi gözüküyor.Heleki klima açıksa. Çekişi arttırayım diye gaza basarsanızda bu sefer çok kuvvetleniyor doğru ama benzinide içiyor,içmek ne kelime varilliyor resmen.Ford Focus Benzinli zengin adamın işi şehir içinde valla. Ama zengin olmayan adamda Ford Focus almasın o zaman kardeşim,gitsin daha ucuz araba alsın.Yada baştan bastırsın parayı TDCI Focus alsın 5 milyar farka,baştan zenginlik yapsın sonradan zenginlik yapmasın.(Son yazdıklarım tamamen espridir,geyiktir,lütfen ciddiye almasın forum dostları :nazar: )

Yorum bağlantısı
Alper Arslan

Uzun süredir foruma giremiyorum bugün girme fırsatım oldu ve 3 ay kadar önce aldığım Focus 2 Tred 1.6 115 bg benzinli aracımın performansı ve yakıt tüketimiyle ilgili biraz yorum yapmak ıstıyorum..

Aracı 3 aydır kullanıyorum,şuanda 1000 km de ilk aldığımda yol bilgisayarı 100 km de 13 litre gösteriyordu,şimdi 11.5 a düştü..Ve dahada düşücek biliyorum..Bence tek sorun benzının pahalı olması , 200 lıraya 1 depo anca doluyor..

Performansa gelirsek,performansından oldukça memnunum heleki o Vct motorun sesine bayılıyorum,rampalarda birçok aracı rahatlıkla solluyorum , performansı bana göre gayet güzel..

Bora bey sizin aracınızla ilgili 2 şey geldi aklıma , 1. si titanium ve trend modeller arasında yazılım farkı varmış,bundan dolayı aracınız hantal kalıyor olabılır,2. si ise titaniumun lastik ölçüsü 205/55 r16 , trendın ıse 196/65 r15 , Trend focus daha az yakıyor ve daha çok kaçıyor, Bunuda belirtmek ıstedım..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ford, focusta şu ti-vct nin 125 liğini neden kullanmıyor ben onu da anlamıyorum. mondeoya koydun bari focusa da koy, bak toyotaya avensisteki yeni motoru aurise koymuş :nazar: çiçek gibi.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora bey sizin aracınızla ilgili 2 şey geldi aklıma , 1. si titanium ve trend modeller arasında yazılım farkı varmış,bundan dolayı aracınız hantal kalıyor olabılır,2. si ise titaniumun lastik ölçüsü 205/55 r16 , trendın ıse 196/65 r15 , Trend focus daha az yakıyor ve daha çok kaçıyor, Bunuda belirtmek ıstedım..

Alper Bey, Yazılım farkını bilmiyorum ama sanırsam çevreye daha az karbonmonoksit salması amacıyla aracın birşeyi sınırlandırılmuş,buda istenen tork ve gücün çok yüksek devirlerde alınabilmesine neden oluyormuş,bu konuyu mekanikten anlayan diğer arkadaşlar daha iyi izah edeceklerdir. Titanyumlardaki bu kısıtlama Trendlerde yok ise dediğiniz gibi bir fark olabilir. Bunun yanısıra Lastik ölçülerinin 205-55-r16 olması da çekişi direkt etkiliyor kesinlikle,çünkü yanaklar daha ince vede aliminyum alaşım jantlar Trendin sac jantlarından çok daha ağır (büyük olması nedeniyle,malzeme anlamında değil) . Ayrıca arabamdaki orjinal Michelin Primacy HP lastiklerin yol tutuşu o kadar kötüki,rampalarda araba kafa yapıyor sürekli sağa sola,şu anda üzerinde trend jantı var 195-65-r15 Goodyear Ultragrip7 kış lastikleri var,inanın o kadar mükemmel performans alıyorumki sanki arabanın çekişi 2 kat arttı.Bu arada benim araba 3750 km de ( 4,5 aylık) ve yakıt tüketimim hala 12,5 :good1: Ortalama hızım ise 14-15 km falan. Daha 140 km hızı görmedi ibre.Ankara çıkış tabelasını ise görmek yaza kadar mümkün değil,sürekli şehir içinde dur-kalk yoğun trafikte araba sağırlaştı valla. :lol2:

Yorum bağlantısı
Atila Taşçı
(düzenlendi)
Alper Bey, Yazılım farkını bilmiyorum ama sanırsam çevreye daha az karbonmonoksit salması amacıyla aracın birşeyi sınırlandırılmuş,buda istenen tork ve gücün çok yüksek devirlerde alınabilmesine neden oluyormuş,bu konuyu mekanikten anlayan diğer arkadaşlar daha iyi izah edeceklerdir. Titanyumlardaki bu kısıtlama Trendlerde yok ise dediğiniz gibi bir fark olabilir. Bunun yanısıra Lastik ölçülerinin 205-55-r16 olması da çekişi direkt etkiliyor kesinlikle,çünkü yanaklar daha ince vede aliminyum alaşım jantlar Trendin sac jantlarından çok daha ağır (büyük olması nedeniyle,malzeme anlamında değil) . Ayrıca arabamdaki orjinal Michelin Primacy HP lastiklerin yol tutuşu o kadar kötüki,rampalarda araba kafa yapıyor sürekli sağa sola,şu anda üzerinde trend jantı var 195-65-r15 Goodyear Ultragrip7 kış lastikleri var,inanın o kadar mükemmel performans alıyorumki sanki arabanın çekişi 2 kat arttı.Bu arada benim araba 3750 km de ( 4,5 aylık) ve yakıt tüketimim hala 12,5 :lol2: Ortalama hızım ise 14-15 km falan. Daha 140 km hızı görmedi ibre.Ankara çıkış tabelasını ise görmek yaza kadar mümkün değil,sürekli şehir içinde dur-kalk yoğun trafikte araba sağırlaştı valla. ;)

Rampa da kalkarken patinaj yapma sıkıntısını ben de yaşadım (hem de kuru zeminde) üstelik önde snovways era kar tipi lastikler vardı. Benim buna yorumum focuslarda ön ve arka tekerleklere yük dağılımı dengesiz olabilir (ön tekerleklere yeterince ağırlık binmiyor olablir mi?) şeklinde sizce bu mümkün olabilir mi?

tarihinde Atila Ta? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Rampa da kalkarken patinaj yapma sıkıntısını ben de yaşadım (hem de kuru zeminde) üstelik önde snovways era kar tipi lastikler vardı. Benim buna yorumum focuslarda ön ve arka tekerleklere yük dağılımı dengesiz olabilir (ön tekerleklere yeterince ağırlık binmiyor olablir mi?) şeklinde sizce bu mümkün olabilir mi?

Bu olabilir ama koskoca motor var önde,o kadar ağırlık öndeyken mümkün mü bu acaba? Ben Michelin Primacylere buluyordum kusur ama siz kış lastiğinde bile yaşıyorsanız bu garip gerçekten.Ben GoodyearUltragriplerde henüz sağa sola kafa yaptığını görmedim benim arabada.Sanki ön tekerler gücü veriyorda lastikler kavramıyor gibi rampalarda . Bazen korkuyorum sağdaki soldaki arabalara yandan bindireceğim diye.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
bence araçlarınızda sorun var yada araçtan çok şey bekliyorsuz.bende aracımı yeni aldım bundan önce 3 yıl kadar 2001 ghia kullandım, inanın bu focus başka, tek gıcık yönü arabanın her yeri gıcırdıyor yani ses sorunu

Benimde arabamın hiçbir yerinden ne gıcırdama ne tıkırdama nede teker sesi geliyor :lol2: Arabamda evet en başta baskı balata sorunu vardı,değişti ve düz yolda çekiş sorunu falan kalmadı,ama rampalarda hala çok hantal geliyor bana,özellikle klima açıkken dik rampada durp şöyle yeniden arabanızı bir hareket ettirmeye çalışın Tuna Bey,bakalım ne olacak?Araba ağır ve motor gücü değil belki ama torku düşük. Bunun yanına birde karbonmonoksit salınımının düşürülmesi için yapılan limitör uygulaması eklenince özellikle rampalarda çekiş sorunu yaşamıyor olmanız ya sizin rampada hiç kalmamış olmanız nedeniyledir yada rampada en üst devirde bağırta bağırta arabayı 1. viteste çıkartıyor olmanızdandır. Bütün Focus 2,5 sahiplerinin klasik görüşü focusların rampalarda çekişinde sıkıntı olmasıdır.

Yorum bağlantısı
Tuna Aksu

Bora Bey daha önceki yazılarımdada belirttiğim gibi K.Maraşta yaşıyorum ve burada her yer rampa hemde bayağı dik rampalar var, K.Maraşı gören bilir zaten. Ayrıca dik rampalarda kesinlikle aracımı zorlamam el frenini çekip paşalar gibide kalkarım. Klima açıkken evet biraz çaptan düşüyor ancak 2.0 Accord bile rampada klima açıkken hafif sendeliyor ise Focusa anlayışla bakmak gerekir diye düşünüyorum. Accord örneğini verdim çünkü daha güçlüsünü sürme fırsatım olmadı.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora Bey daha önceki yazılarımdada belirttiğim gibi K.Maraşta yaşıyorum ve burada her yer rampa hemde bayağı dik rampalar var, K.Maraşı gören bilir zaten. Ayrıca dik rampalarda kesinlikle aracımı zorlamam el frenini çekip paşalar gibide kalkarım. Klima açıkken evet biraz çaptan düşüyor ancak 2.0 Accord bile rampada klima açıkken hafif sendeliyor ise Focusa anlayışla bakmak gerekir diye düşünüyorum. Accord örneğini verdim çünkü daha güçlüsünü sürme fırsatım olmadı.

Anlıyorum ama rampa kalkışlarında el frenini çekmekle kafa yapmasının bir alakası yokki,el frenini indirin,gaza basın araba yine kafalıyor sağa sola.Ben lastiklerin yetersizliğine veriyorum ama belkide deikleri gibi arabada bir güç dağılımı sorunuda olabilir,sizinki hatchback olduğu iin sizde olmayabilir ama sedan Focus 2,5 larda ben bolca aynı şeyin olduğunu gördüm.Honda accorddaki 2.0 motor klima açıkken rampada hafif sendeliyor,focusta ise klima açıkken rampada sendelemek değil Focus sürünüyor ,sendelese razıyım yani.Anlayışla bakyorum artık zaten,ilk başlarda çok kızmış,bağırmış çağırmıştım ama artık alıştım,yokuşu çıkabiiyorsam mutlu sayıyorum kendimi. Dmekki Focus alacaksan benzinli olmayacakmış,bunu anlamam bana 41.500 TL ye maloldu,ne yapalım. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Yollar çamurlu ise rampada sağ sol yapması normal. ESP olsa yapmayabilir. Diğer durumlarda sağ-sol yapıyorsa pilotaj problemi ya da hatalı ESP/ABS ile ilgili birşey olabilir.

1.6 115 HP motor yüksek devirde kullanıldığı takdirde hiçbir sorun yaşamaz. Aracınızı söyle arada bir (her zaman değil) 5000-5500 lerde getirerek kullanın. Bunda çok kötü birşey yok. "bağırtarak" demek tam doğru değil. 6500 demiyorum bakın. 5500 diyorum. 6500 de uzun sürmemek kaydıyla olabilir.

Ankara'ya geldiğimde bu 115 aracı kullanmak isterim. Ya da istanbul'da bir test sürüşü ayarlayayım bari.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Yollar çamurlu ise rampada sağ sol yapması normal. ESP olsa yapmayabilir. Diğer durumlarda sağ-sol yapıyorsa pilotaj problemi ya da hatalı ESP/ABS ile ilgili birşey olabilir.

1.6 115 HP motor yüksek devirde kullanıldığı takdirde hiçbir sorun yaşamaz. Aracınızı söyle arada bir (her zaman değil) 5000-5500 lerde getirerek kullanın. Bunda çok kötü birşey yok. "bağırtarak" demek tam doğru değil. 6500 demiyorum bakın. 5500 diyorum. 6500 de uzun sürmemek kaydıyla olabilir.

Ankara'ya geldiğimde bu 115 aracı kullanmak isterim. Ya da istanbul'da bir test sürüşü ayarlayayım bari.

Pilotaj problemi derken? Kendimi uçak pilotu gibi hissettim :) Arabamda maalesef ESP yok ama ABS problemi olabilirmi onu bilmiyorum.Devirli kullanabilme şansım normalda hiç olmuyor ama birgün sırf merakımdan sizin söylediğinizi yapacağım,5500 devirlere çıkacağım :))

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora Bey, X Pakette ESP - TCS var.Yol bilgisayarından ayarlanıyor.Sizin araçda olması lazım.

ESP ekstra ücretle alınıyor Tamer Bey,X-Paket 'te yok ESP+TCS.Yol bilgisayarını çok iyi inceledim ama maalesef X-Pakette olsa Benzinli Titanyum X lerde Dizel Titanyum X lerde olan birçok özellik yok.Örneğin Dizel Titanyum X de 3 farklı sürüş modu ayarı varken benzinli titanyum X de yok. Sizin söylediğiniz Dizel Titanyum X olmasın??? :D

Neden olmasın ki? 4'üncü viteste 3binde gideceğinize 3'üncü vites 4500 veya 2nci vites 5500de gidebilirsiniz :)

Bunu deniyeceğim Hakan Bey :D

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Ben ESP için 1,5 ay beklemiştim, OTOSAN istek üzerine getiriyordu ESP'li araçları...

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
ESP ekstra ücretle alınıyor Tamer Bey,X-Paket 'te yok ESP+TCS.Yol bilgisayarını çok iyi inceledim ama maalesef X-Pakette olsa Benzinli Titanyum X lerde Dizel Titanyum X lerde olan birçok özellik yok.Örneğin Dizel Titanyum X de 3 farklı sürüş modu ayarı varken benzinli titanyum X de yok. Sizin söylediğiniz Dizel Titanyum X olmasın??? :D

Bunu deniyeceğim Hakan Bey :)

Dizellerde 3 farklı sürüş modu olmasının sebebi TDCI-HDI kodlu motorun PSA (Peugeot-Citroen)'den alınması. Yani Fordun kendi tercihi değil, ve o TDCI motoru FORD'un tasarımı değil, hakkını verecekseniz aynı motor 307, C4, C5, ve Volvo S40'ta da kullanılıyor....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...