Ali Darbaz 2 Eylül 2009 Paylaş 2 Eylül 2009 (düzenlendi) Hocam sıkıntınızı şöyle bir okudumda kendimce bazı sorularınıza cevap vermek isterim. Klima bildiğim kadarıyla 4 ila 6 beygirlik bir güç çalmaktadır. Ayrıca aracınızın donelerini incelediğimde Maksimum güce 6000 devirde Maksimum torka ise 4000 devirde ulaşıyorsunuz . Oysaki Dizel araclar maksimum güce ve torka çook daha erken devirlerde ulaşırlar. Mesela test ettiğiniz TDCI Focus daha 1700 devirde iken tüm torkunu 215 nm veriyor. Hal böyle olunca Tork X Devir = güc ise Dizel modeller çok daha performanslı olduklarını hissedersiniz. Siz aracınızdan hem performans ve hemde ekonomi beklentisi icinde iseniz Vitesinizini Maksimum tork devrinde artırmalısınız. Maksimum tork devriniz 4000 devir. Bu devrin fazlası daha çok yakıt tüketimine aşası ise daha hantal bir kullanıma sebeb olacaktır. Benim eskiden 1 tonluk Skoda Forman (58 beygir ve 90nm tork) aracım bile Maksimum tork devrinde kullandığım sürece beni sizinki gibi durumlara düşürmedi 2 Eylül 2009 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Güneş Erol 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 Selam; 2006 benzinli ford focus ghia triptonik vites sahibiyim. Aracı 29.000 Km'de iken aldım. Arabayı full depo yaptıktan sonra, şehir içi 420 km. yol gidebiliyorum. Sonrasında benzin ışığı yanıyor. Aracı bebek olduğu için çok hızlı yada çok devirli kullanmıyorum. Bilgi anlamında;araçta 4 vites(160 km hızda manuel'e alınca gösterge 4 gösteriyor.5'e alamıyorum) var. Yakıt tüketimi 100-120 km aralığında 7.2/100 Km şeklinde gösteriyor.Fakat dediğim gibi bir depo ile toplamda 420 km yol gidebildim. Şehirdışı kullanma fırsatım olmadı. Sizce bu şekilde benzin tüketimi normal midir? teşekkürler Yorum bağlantısı
Ali Yaşar 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 Aracınız hayırlı olsun. Kazasız ve cezasız kullanmanız dileğiyle. Kullandığınız araba 4 ileri fordun klasik şanzumanı yani 5. vites yok. 7.2 litre bence otomatik için normal bir değer. Düz vitesleride bir depo ile 550 ila 600km yol yapıyor zaten. Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 Selam;2006 benzinli ford focus ghia triptonik vites sahibiyim. Aracı 29.000 Km'de iken aldım. Arabayı full depo yaptıktan sonra, şehir içi 420 km. yol gidebiliyorum. Sonrasında benzin ışığı yanıyor. Aracı bebek olduğu için çok hızlı yada çok devirli kullanmıyorum. Bilgi anlamında;araçta 4 vites(160 km hızda manuel'e alınca gösterge 4 gösteriyor.5'e alamıyorum) var. Yakıt tüketimi 100-120 km aralığında 7.2/100 Km şeklinde gösteriyor.Fakat dediğim gibi bir depo ile toplamda 420 km yol gidebildim. Şehirdışı kullanma fırsatım olmadı. Sizce bu şekilde benzin tüketimi normal midir? teşekkürler öncelikle hayırlı olsun.kazasız belasız kullanın.benim takıldığım tek nokta 5'e alamıyorum oldu.4 ileri değil mi zaten aracınız?manuele aldığınızda yani triptonigi kullandığınızda tüm vitesleri devirinize göre elle kumanda edebilirsiniz.sanırım o kısımda bir anlatım hatası var. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 çağlar bey, standart bi bakımla düşmez mi biraz daha tüketim sizce? Yorum bağlantısı
Güneş Erol 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 (düzenlendi) Selamlar; Cevaplar için teşekkürler... Evet aracı manuele aldığımda araç 4'uncu vitesten yukarı cıkmıyor yani 5 olmuyor. Ama zaten izzahını bir arkadaşımız yazmış. Tüketim normal diyorsanız yapıcak bişey yok,sonuçta hergüzel şeyin bir bedeli var Cevaplar için teşekkürler. 13 Ekim 2009 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 13 Ekim 2009 Paylaş 13 Ekim 2009 Hayırlı sürüşler demek düşer bizede o zaman.... Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 15 Ekim 2009 Paylaş 15 Ekim 2009 Aracınız hayırlı olsun Alper Bey. İyi günlerde ve kazasız belasız kullanmanızı dilerim.Bora Bey sizin hep dile getirdiğiniz F2 aracınızdaki çekiş sorunu ile ilgili olarak, yeni aracımda benimde kafamda bazı şüpheler var. 2001 model F1 im de gaz verdiğimdeki ataklığı, vites küçültüp dip gaz yaptığımdaki inanılmaz ivmelenmesini maalesef yeni aracımda bulamıyorum. Bunun sebebi olarak benim aklıma gelen olası nedenler şunlar; ( Focus 1 e nazaran Focus 2 nin ) a) Kasasının ağır olması b) Lastiklerinin 205 ebatında olması c) Egzoz normunun daha üst seviyede olması Ancak F1 de de zaman zaman , devirsiz girdiğim dik yokuşlarda bayılma olayı oluyordu. Sorunun en pratik çözümü yokuş dik ise , bir alt vitese geçip daha yüksek bir motor devri ile yokuşu çıkmak. Malesef F2 ler yakıtı daha bir cömert harcıyor, fakat buna mukabil daha güvenli bir yolculuk ve daha az motor sesi sunuyor. Daha alt vites yokki,1.viteste giriyorum,zaten deminde yazdım hem hızım düşük hemde doğal olarak devrim düşük.Yani 1.viteste 3000 devirle başladım rampayı çıkmaya,hızım 30-40 km de,çıktım çıktım,oda ne bir baktım rampanın ortasında benim focusun nefes gitti,gaza basıyorum gitmiyor,frene basmasam arkaya kaçacak!Direkt panik tabi bende.Bu seferde araba kaldımı rampada,yavaştan gaz-debriyaj,araba gitmedikçe ben debriyajdan ayağımı çekiyorum yavaştan araba başlıyor bu sefer sağa sola kafa ve patinaja,zorlaya çıkıyor yırtınarak.... Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 15 Ekim 2009 Paylaş 15 Ekim 2009 Bana anlattıklarınız ilginç geldi...ben 1.25 le girdiğim yokuşu 20 km hızla olsa bile aynı hızla bitirebiliyorum. Sizin arabda 1300 kg olsun görürüm.115 Ps yetmiyor işte Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Ekim 2009 Paylaş 15 Ekim 2009 Aracınız hayırlı olsun Alper Bey. İyi günlerde ve kazasız belasız kullanmanızı dilerim.Bora Bey sizin hep dile getirdiğiniz F2 aracınızdaki çekiş sorunu ile ilgili olarak, yeni aracımda benimde kafamda bazı şüpheler var. 2001 model F1 im de gaz verdiğimdeki ataklığı, vites küçültüp dip gaz yaptığımdaki inanılmaz ivmelenmesini maalesef yeni aracımda bulamıyorum. Bunun sebebi olarak benim aklıma gelen olası nedenler şunlar; ( Focus 1 e nazaran Focus 2 nin ) a) Kasasının ağır olması b) Lastiklerinin 205 ebatında olması c) Egzoz normunun daha üst seviyede olması Ancak F1 de de zaman zaman , devirsiz girdiğim dik yokuşlarda bayılma olayı oluyordu. Sorunun en pratik çözümü yokuş dik ise , bir alt vitese geçip daha yüksek bir motor devri ile yokuşu çıkmak. Malesef F2 ler yakıtı daha bir cömert harcıyor, fakat buna mukabil daha güvenli bir yolculuk ve daha az motor sesi sunuyor. eski arcınız ambiante idi sanırım. dediğiniz gibi ağırlığı daha az ve lastiği daha küçüktü o yüzden daha istekli geliyordu. Bora bey 3000 devirde ve 1. viteste başlanılan bir rampada aracın bayılması pek normal değil bence. kocaelinde ne rampalar çıkıyorum eğim %14 yada 17 idi( bilen vardır belki izmit merkezden umuttepeye çıkan yeni yol) ki aracı sıfırdan kaldırıyorum. eğer dip pedal yaparsam araç banamısın demiyor. ben ekonomik olsun diye 2000-3000 devir arası tırmanıyorum ki 2. viteste. sizin aracınız hem düz vites hem daha torklu. bence ters bir şey var ama ne de yada kimde onu anlayamdım Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 15 Ekim 2009 Paylaş 15 Ekim 2009 Geçen gün Cinnah'ı çıkarken... 3'ten 4'e çekebildim arabayı Çok şakacısınız Mehmet Bey.Herhalde geriden 150 ile geliyordunuz kaptırmışta.... Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 15 Ekim 2009 Paylaş 15 Ekim 2009 Bora bey sizin araç sonuçta yeni tamam ağır olabilir ama o zaman bagaj dolu 5 kişi çıkmıcak mı bu araba yokuşu? Bende böyle bir gün olursa ve öyle bir rampada kalırsam korkusundayım işte. Baskı-Balata değişti,biraz düzelir gibi oldu ama yine aynı sorun depreşti.Anlayamıyorumki.Hayır acemide değilimki,20 yıllık şoförüm yahu. Acaba benim volandamı bir sorun var?Ne olabilirki? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Ekim 2009 Paylaş 15 Ekim 2009 Çok şakacısınız Mehmet Bey.Herhalde geriden 150 ile geliyordunuz kaptırmışta.... Yoo ciddiyim valla, hızımda 70 falandı galiba oraya kaç km hızla girebilirsin ki.. ? Bu arada, hemde lpg ile Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 15 Ekim 2009 Paylaş 15 Ekim 2009 Yoo ciddiyim valla, hızımda 70 falandı galiba oraya kaç km hızla girebilirsin ki.. ?Bu arada, hemde lpg ile Valla kaptırırsan ABD büyükelçiliğinin oradan,yolda boşsa 100 ile köprünün altına dalıp ABD kültürün önüne çıkarsın 100 ile ve önünde arabada yoksa en fazla cinnahın sonuna doğru bir 3 e düşüp 60 a kadar iner sonra toparlayıp 80-90 la atakule ışıklarına varırsın.Ama yol boşsa,örneğin sabaha karşı 5 te falan )) Yoğun trafikte en fazla 3 ile çıkarsın,ama arabanın motoru zayıfsa 2,iyice yoğunsatrafik 1.viteste en sağa geçersin yavaştan gidersin,ama eğer Benim arabadaysan dörtlü flaşörleri yakıp en sağda beklersin çünkü kalmıştır çekmiyordur Yorum bağlantısı
Çağdaş İbiş 16 Ekim 2009 Paylaş 16 Ekim 2009 Valla kaptırırsan ABD büyükelçiliğinin oradan,yolda boşsa 100 ile köprünün altına dalıp ABD kültürün önüne çıkarsın 100 ile ve önünde arabada yoksa en fazla cinnahın sonuna doğru bir 3 e düşüp 60 a kadar iner sonra toparlayıp 80-90 la atakule ışıklarına varırsın.Ama yol boşsa,örneğin sabaha karşı 5 te falan )) Yoğun trafikte en fazla 3 ile çıkarsın,ama arabanın motoru zayıfsa 2,iyice yoğunsatrafik 1.viteste en sağa geçersin yavaştan gidersin,ama eğer Benim arabadaysan dörtlü flaşörleri yakıp en sağda beklersin çünkü kalmıştır çekmiyordur Sabah saat 9 civarı Cinnah'ın ortasında otobüs sağda durdu, sola Farabi'ye iki şerit arabalar döndü, yani yol durdu. 1998 model LPG'li ve yaklaşık 1100 kg Escort 1. vites ile kalktı ve Afgan Büyükelçiliği önünde araç 4.vitese geçmişti. Şunu demiyorum yanlış anlamayın; Escort çok acayip araba uçar kaçar harikalar yaratır. Fakat bu ne biçim Focus ki hiç bir rampayı çıkamıyor, aynı kasayı 3 senedir ben LPG ile kullanıyorum, yılda en az 3 kez tam yüklü uzun yol yapar ama bi kere şikayet etmedik. Yorum bağlantısı
Selim Yılmaz 17 Ekim 2009 Paylaş 17 Ekim 2009 valla arakadaslar ister inanın ister ınanmayın ben 1 vites 6-7bin devir 60km 2 vites gene aynnı devir 110 na yaklasıyor 3vites aynı devir 150 ve 4 vites ve 5 vites 200 asıyo araba ford focus 2010 ve daha 1 bucuk aylık nasıl böyle bi performans var diyeceksınız ben hıc rodajmıs falan dınlemem eger arabadan performans istiyorsanız ve kullanımsuresınde rahat etmek istiyorsanız surekli basıp motor acacaksınız ve hem yakıt dusecek hem hızlanması ıyı olur hava alanından gelirken 5vites cok rahat saray rampasını cıkıyorum hıc bayılma olmuyor bilen bilir orayı Yorum bağlantısı
Olgu Temurtürkan 17 Ekim 2009 Paylaş 17 Ekim 2009 valla arakadaslar ister inanın ister ınanmayın ben 1 vites 6-7bin devir 60km 2 vites gene aynnı devir 110 na yaklasıyor 3vites aynı devir 150 ve 4 vites ve 5 vites 200 asıyo araba ford focus 2010 ve daha 1 bucuk aylık nasıl böyle bi performans var diyeceksınız ben hıc rodajmıs falan dınlemem eger arabadan performans istiyorsanız ve kullanımsuresınde rahat etmek istiyorsanız surekli basıp motor acacaksınız ve hem yakıt dusecek hem hızlanması ıyı olur hava alanından gelirken 5vites cok rahat saray rampasını cıkıyorum hıc bayılma olmuyor bilen bilir orayı araç kaçta devir kesiciye giriyor? birde aracın vites oranlarından haberiniz varmı? defransiyel, şanzıman chip, vs şekilde aracınızla oynamadıysanız rodaj süresi boyunca kullanımınız diğer focuslara göre öle şaşırtacak bir performans sergilemez çünkü... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 arac 7 bin ile 8 bin arası devir kesiyo arkasım yani 7.5 diyelim Ney bu 7500 de devir kesen... ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 2010 focus 7500 devir mi çeviriyor.. ? Yorum bağlantısı
İsmail Geyik 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Forumu başından sonuna kadar okudum.Benim 115 ps Focusla anlatılan focus aynı araç değil sanki.Daha önce kullandığım bir çok araca göre oldukça yeterli bir araç olarak görüyorum Focusumu.Tabii herkesin memnuniyet derecesi farklı olabilir.Sonuçta 1,6 motorlu ve de ağır kasalı bir araçtır.Benzinli focusun dizelle kıyaslanması ne kadar doğrudur onuda bilemem.Dizelinde ve benzinlininde kendine göre artıları olduğudur.Türkiyede Fordun sorunlarını anlata anlata kimse bitiremez.Herkes Ford hakkında özellikle benzinli focuslar hakkında konuşur.Lakin çevreme baktığımda da bir sürü benzinli focus görmekteyim.Sonuçta bu paraya alınabilecek çeşitli araçlar var olmasına rağmen ben dahil başkalarıda Focusu seçiyorlar. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 20 Ekim 2009 Paylaş 20 Ekim 2009 Konuyu açan ben bile bu konunun hala devam ettiğini bilmiyordum valla. Benim araba çok yakıyor burası hala geçerli.Ama çekmiyor sözümü geri alıyorum,çekiyor çekiyordaaa lastikler yolu tutmuyor yahu. Sağa sola kafa,patinaj.Hayır havalarınıda 31 yaptım hala aynı.Michelin Primacy lastikler var.205-55 R16 ebatları. Sanırım lastikler çok zayıf. Yani diyeceğim odurki arabam rampalarda çok ama çok hantal ama çekmiyor diye bir durum sözkonusu değil. Arabamı satmayı falanda artık düşünmüyorum,alıştım Focusuma.Ben onun çok benzin yakışını,rampalarda hantal kalışını,fırtına grisi olduğu için hamam gibi sıcak içini,kapak kildid olmayan benzin doldurma yerini,önden bir yerlerden gelen tıkır tıkır seslerini vede motorunun o vahşi kaplan sesini seviyorum artık. Ama borcu bitince hemen satıp Turbo Benzinli bir Focus çıkrsa onu alıciim Yorum bağlantısı
Kaan Öztürk 26 Ekim 2009 Paylaş 26 Ekim 2009 Bora bey , Benim de 2009 model focus benzinli aracım var..ilk başlarda bend ede bir pişmanlık oluşmuştu dizel almadığım için..ancak kilometre yaptıkça araç açılıyor..şimdi dik yokuşları seri biçimde çıkıyorum..diğer yandan arabaya alışmak da zaman alıyor...özellikle yokuş çıkarken düşük viteste kalın ve gaz vermekten korkmayın eğer seri biçimde çıkmak istiyorsanız...2. viteste 5000 devir rahat yapıyor ve gerçekten dizeli aratmıyor...tabi benzin sarfiyatı artacaktır. aynı şey dizel için de geçerli...yokuşta hızlı yol almak için daha fazla güce ve yakıta ihtiyaç duyuyor ...6 milyar daha fazla vermeye değmez eğer yılda 25-30 bin km yapmıyorsanız..ama torku yüksek bir araç istiyorsanız dizel alınabilir tabii bu da ekonomik güç sorunu elbette...iyi sürüşler.... Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 26 Ekim 2009 Paylaş 26 Ekim 2009 bora bey focusların benzinlilerinden çevremdede çok yaktığının şikayetini çok duyuyorum.ama performanslarını konusunda bişey diyemiceğim ama keşkede tdcı alsaydınınz 90ps tdca aldım yakıt olsun performans olsun 4-4lük bir araç hiç şikayetim yok bayırlarda bayırlarda bana sellektör yakan arabaya daha rastmadım tam tersine bayırlarda düzde selekterö hep ben yapıyorum... Yorum bağlantısı
Recommended Posts