Misafir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Merhaba Arkadaslar Henuz 700 km dekı aracım sehır ıcınde 16 lt yakıyor. Saka mı yoksa gercek mı anlamadım. Bir hevesle aldıgımız araca artık bınemıyorum. Km'de 57.5 kr ne demek yaaaa... Ortalama hız 16 km gosterıyo yol bilgisayarında. Anlık tuketımde arac ılk kalkarken 45 lıtrelere cıkıyor kı ayagımın burnuyla basmama ragmen. Oncekı aracım da 1.6 idi, gaza abanmama ragmen en fazla 11lt gormustum (ortalama) Lutfen arkadaslar birseyler soyleyin . Bu konu onceden acilmis ama benimki cok farkli, caresiz durumdayim . 1.6 motor km'de 57.5 kr yakiyor arkadaslar. Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 forumda takip ettiğim kadarı ile söyleyeyim,aracı alalı ne kadar oldu bilemiyorum ama forumdaki abilerimizin söylediğine göre aracınız ilerleyen zamanlarda daha iyi yakıt değerlerine ulaşacaktır.İlk zamanlarda çok fazla yaktığı konuşulmuştu.Ama ilerde ulaşacağınız değer de sizi tatmin etmezse tek yol LPG gibi görünüyor,bir de keşke dizelini alsaydınız diye öneriler duyacaksınız.ama deiğim gibi başka fikirler de gelecektir daha tecrübeli forum arkadaşlarımızdan. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Ayrıca benzin döküpte yakmayın...Küllüm zarar... Şaka bir yana ilk günlerde biraz fazla yakar ama yakıt değerleriniz km niz artıkça düşecek... Panik yapmanıza gerek yok... 3000 KM yi bi geçsin... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 1.6 motor km de 575 kr yakiyor arkadaslar. 10 km demek istediniz galiba... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 15000 devirmeden normal sarfiyata gelmez.başkasına kiralayın 15000 olunca geri alırsınız yazın daha az yakar,yazı bekleyin .. Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 250 km gidiş 250 km geliş şehir dışı trafiği deneyin.depoyu doldurup kendiniz kontrol edin ne kadar yaktığınızı.bence gerçek sarfiyat böyle ortaya çıkar.rodaj da çok yakması normal ama sizin değerler anormal gibi geldi bana.olmadı servise bir gösterin. Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Araç yeni olduğu için piston ile sekmanların ve silindirin biraz açılması lazım, 1500-2000 km devirin ondan sonra sıkıntı varsa servise iletin konuyu. Aracımı ilk aldığımda dizel olmasına rağmen 7 litre civarında yakıyordu bu değer 5000 km den sonra 5.5 lt ye kadar düştü. şimdilik sıkıntı yapmayın derim. Yorum bağlantısı
Furkan Esgin 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Benimde şöyle bir önerim var. Aracı ilk çalıştırmada 3-5 dk bekleyin soğuk havada, motorda soğukken araç normalden oldukça fazla yakar motor ısınana kadar. Gittiğiniz mesefede kısaysa eğer birde soğuk havayla birleşince çok fazla yakıyor aracınız. Ama şehir içi kısa mesafe gidiyorsanız sürekli yakıtın fazla düşmesini beklemeyin. En mantıklısı rodajdan sonra lpg.. Birde yol bilgisayarındaki anlık tüketim değerini fazla dikkate almayın. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Rodajlanma dönemi denir. Bu 1500-2000 km; lik kullanım süresi, yeni araçlardaki motor işletim sistemininin çalışmaya alışma dönemidir. Bu dönem atlatılmadan kesim bir şey söylenemez. Piston, kol, segman, kovan, krank, ve ateşleme ile başlayan çalışma sisteminin krank ile uyumlaşma zamanının alışmasına kadar geçen sürede, motorun olağan dışı tükentimleri olabilmektedir. 2000 km'den sonra istatiklik tutmaya başlayın. Yorum bağlantısı
Necat Ertan 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Arabanız daha çok yeni, bence endişelenecek birşey yok. Biraz km yapınca yavaş yavaş düzelecektir. Havanın soğukluğuda çok büyük etken. Mesela tdci aracım ile evden işyerime olan 6-7 km mesafeyi katettiğimde motor hararet göstergesi yerinden kıpıdamıyor. Soğuk motorla evden işe, iştende eve dönüyorum ve aracımın tüketimi bu şartlarda %15 civarı arttı. Yaklaşık 7lt/100 km tüketimim var. Sizde aracınızı bu şartlarda kullanıyorsanız şimdilik endişelenecek birşey yok diyebilirim. Bence aracınıza lpg düşünmeyin. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Araç otomatik, şehiriçi yoğun trafik (ki ortalama hız 16 km yazmışsınız), kısa mesafe (start-stop), düşük sıcaklık gibi kullanımlarda her araç fazla yakar. Buna rodajı da eklersek bu değerler imkansız değil... Hiçbir zaman bu değerler referans olmamalı. Gerçek ölçüm şehirlerarası yolda 90-100 gibi hızlarda elde edilen değer olmalıdır. Eğer bu hızlarda fabrika verilerine yaklaşıyorsanız aracınızda bir sorun olmadığını söylemek mümkün olur. Bence siz depoyu fulleyip 100-200 km 90-100 km hızlarda bir deneme yapın. Göreceksiniz ve şaşıracaksınız ki aracınız 6 lt olan fabrika verisine çok yaklaşacak. Eğer böyle bir deneme sonucunda da 8-9 lt gibi değerler görürseniz hemen servise gitmenız gerekir... Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 arabanız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. ilk 2500 km ye kadar yüksek yakar 2500 km den sonra düşmeye başlar.en sağlıklı yakıt 7500 kmden sonra başlar.opel vectra almıştım sıfır. ilk aldım arabayı gökçe adaya gittim geldim benzin göstergesinin ibresinin hızlı şekilde düştüğünü görüyordum çıldırdım gelince servise gittim bana verilen cevap bu şekildeydi. gerçekten 7500 kmden sonra normale döndü. biraz idare edeceksiniz. Yorum bağlantısı
Ahmet Özdemir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 yeni araçların çok yaktığını duymuştum ama bu kadar çok yaktığını bilmiyordum Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Arabanız daha çok yeni, bence endişelenecek birşey yok. Biraz km yapınca yavaş yavaş düzelecektir. Havanın soğukluğuda çok büyük etken. Mesela tdci aracım ile evden işyerime olan 6-7 km mesafeyi katettiğimde motor hararet göstergesi yerinden kıpıdamıyor. Soğuk motorla evden işe, iştende eve dönüyorum ve aracımın tüketimi bu şartlarda %15 civarı arttı. Yaklaşık 7lt/100 km tüketimim var. Sizde aracınızı bu şartlarda kullanıyorsanız şimdilik endişelenecek birşey yok diyebilirim. Bence aracınıza lpg düşünmeyin. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Arkadaslar ilginiz icin cok tesekkur ederim. Umarim yol yaptikca degerler normale doner.Elden gelen birsey yok beklicez artik 5-10 bin km daha.Havalar kotu oldugu icin sehir disina cikamiyorum , oyuzden sehirdisi yakis degerlerini bilmiyorum.Hava soguk oldugu icinde cok yakabiliyormus sanirim gene bu forumda okumustum :soguk havada oksijen daha yogun oldugundan karisimi ayarlamk icin benzini fazla gonderiyormus.Tekrar tesekkurler, Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 1. Kullanım kitapçığını iyice okuyun 2. Benzinciye para öderken, yol bilgisayarındaki tüketim miktarını ödemessiniz, depoya aldığınız yakıtı ödersiniz. 3. Vesile ile yeni, sanırım ilk olan aracınız hayırlı olsun. Yorum bağlantısı
Servet Korgan 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Bence aracınızda sorun var. Araç yeni diye 90 model toros-şahin gibi yakması gerekmez diye düşünüyorum. daha önce de sıfır araçların fazla yaktığını gördüm ama bu kadar değil. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 1. Kullanım kitapçığını iyice okuyun2. Benzinciye para öderken, yol bilgisayarındaki tüketim miktarını ödemessiniz, depoya aldığınız yakıtı ödersiniz. 3. Vesile ile yeni, sanırım ilk olan aracınız hayırlı olsun. tesekkur ederim aracim yeni fakat ilk degil bu benim 5. aracim bundan once peu 307 vardi(pert olmadan once) Biraz sabirsiz davrandim sanirim biraz yol yaptiktan sonra umarim duzelir.En azindan katalog degerlerini gorse ben raziyim... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Depoyu tam doldurup, yakıt bitinceye kadar harcadığınız benzini, kat edilen yola hesapladınız mı? Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Bence aracınızda sorun var. Araç yeni diye 90 model toros-şahin gibi yakması gerekmez diye düşünüyorum. daha önce de sıfır araçların fazla yaktığını gördüm ama bu kadar değil. cok dogru soyluyorsunuz fakat inanmak zorundayiz elden gelen birsey yok bu km lerde boyle yaktigini sogluor yetkililer. Beklicez gorucez... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 bu benim 5. aracim bundan once peu 307 vardi(pert olmadan once) Pert sebebi neydi... ? Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Depoyu tam doldurup, yakıt bitinceye kadar harcadığınız benzini, kat edilen yola hesapladınız mı? Bence de,siz sanırım yol bilgisayarından okuduğunuz değere göre bir değerlendirme yapıyorsunuz.Çağlar abinin dediği gibi,depoyu fulleyin,en az 150-200 km yapın sonra tekrar fulleyin tüketilen yakıt/mesafe oranı daha sağlıklı olacaktır. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Depoyu tam doldurup, yakıt bitinceye kadar harcadığınız benzini, kat edilen yola hesapladınız mı? O sekilde bir test etme firsatim olmadi henuz, sadece yol bil yazanlari soyluyorum zaten ibredende anlasiliyor. Araci daha 2 haftadir kullanabiliyorum ondan once askerdeydim. Umarim km yaptikca duzelir. Yorum bağlantısı
Kerem Öner 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Bende 2006 Ford Focus GHIA HB Manuel aldım. Depoyu doldurduğumda 478 göstermişti menzili, şuan deponun 1/4'ü boşaldı 3/4'ü dolu ve 165 km yol yaptım. Yol bilgisayarında menzil 360 gösteriyor ki bu ilk doldurduğumla uyuşmuyor. Denildiği gibi yakana,menzile falan bakmayın depoyu ağzına kadar doldurun, kilometreyi sıfırlayın, ışığın yandığı zaman kilometreye bakın. Benim depo bitmediği için değerleri yazamıyorum. Bittiğinde bunu paylaşacağım. Saygılar araç yeni ise sarfiyat biraz daha fazla olacaktır tabiki. hayırlı olsun aracınız bence doğru seçim. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Şubat 2010 Paylaş 7 Şubat 2010 Pert sebebi neydi... ? Pert sebebi: annem ehliyetini yeni almisti yani biraz acemi idi , babamla sehirlerarsi yolda pratik yaparken bir anda ne olduise iste banada fazla anlatmiyorlar kontrolu kaybetmisler babamda yaninda el frenini cekmis , arac biraz kaydiktan sonra birkac takla atmis allahtan emniyet kemerleri takiliymis hava yastiklarindan 4 tanesi patlamis ve arabanin saglam olmasindan dolayi birkac airbag yanigindan baska kendilerine birsey olmamis... Yorum bağlantısı
Recommended Posts