Servet Aydın 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 Akraba mevzu; asm berbat deniliyor. Altta çalışan şanzıman manuel karakterli. Ona göre kullanım ile aynı ve hatta daha uzun ömürlü olur manuel şanzımandan. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 Akraba mevzu; asm berbat deniliyor. Altta çalışan şanzıman manuel karakterli. Ona göre kullanım ile aynı ve hatta daha uzun ömürlü olur manuel şanzımandan. debriyajı haatalı takan soluğu beyincide alınca.... 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 (düzenlendi) İşte bende onu diyorum ya, passat ı kullanan vatandaş gibi birisi sizin düz vitesleri de aynı şekilde kullansa sizce kaç km. gider di. Bilemem, ama 9 sene sonra gidip bozulursa para vermeden sorunu çözerim zazazaza yapar. Benimki hiç ses çıkarmıyor, bozukmu acep 17 Aralık 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 İşte bende onu diyorum ya, passat ı kullanan vatandaş gibi birisi sizin düz vitesleri de aynı şekilde kullansa sizce kaç km. gider di. öyle kullanan arkadaşım 150 bin km ye kadar 3 kez balata değişti seat cordoba Benimki hiç ses çıkarmıyor, bozukmu acep uyumuş... 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 (düzenlendi) öyle kullanan arkadaşım 150 bin km ye kadar 3 kez balata değişti seat cordoba uyumuş... Balatası tırmış... Harbiden, şuan bariz uyuyor, hatta üşüyor bile, üstünü örtmek lazım 17 Aralık 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Ünal 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 Bilemem, ama 9 sene sonra gidip bozulursa para vermeden sorunu çözerim Benimki hiç ses çıkarmıyor, bozukmu acep O zaman hiç problem yok, çekineceğin bir şey de kalmamış oluyor, eeee ne zaman alıyorsun dsg yi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 Balatası tırmış... Harbiden, şuan bariz uyuyor, hatta üşüyor bile, üstünü örtmek lazım rampa çıkarken dur kalkta rampa otoparktan çıkarken vs "naapıyon" diye defalarca söylemişimdir. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 İnsallah yeni nesillerde mekatronik sorunu kalmamıştir ben balata değisimine raziyim Yorum bağlantısı
Önder Özcan 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 baskı eğilmiştir Benimkimi ? Belirtisi nedir peki? bence böyle titiz bir kullanıcı karşısında saygıyla eğilmiştir Yorum bağlantısı
Osman Ünal 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 öyle kullanan arkadaşım 150 bin km ye kadar 3 kez balata değişti seat cordoba uyumuş... Az mı duyduk 5-10 bin de balata bitirenleri DMF volan bozanları, arkadaşınız yine az değiştirmiş. Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 17 Aralık 2015 Paylaş 17 Aralık 2015 Arkadaşımın 2013 model dsg polosunun 20 binde garantiden kavraması degisti( servis faturası 2250tl) yakın zamanda diger arkadaşımda honda civic almıştı 100km deyken şuan 135 binde ve tık yok arabada çokta sert kullanıyor hemde hondayı. Dsg gerçekten dayanıksız birde vw araç sayısı çok fazla olduğundan dolayı diğer markalara göre daha çok duyuyoruz gibime geliyor. Yoksa bütün cift kavramalarda risk var. Yorum bağlantısı
Fatih Alp 20 Aralık 2015 Paylaş 20 Aralık 2015 Arkadaşlar herkese iyi pazarlar. Bir sorum olacak. 2009 model bir pasat 1.4 TSI 122bg 7 ileri DSG var. Garanti kapsamında Maslak Doğuş'ta şanjımanı 13500 TL'ye komple değişmiş. Son model 1.4'lere takılan şanjıman takılmış.(çift zamanlı) Faturaları var. Ne dersiniz? Almalı mıyım? 2 Yorum bağlantısı
Fatih Alp 20 Aralık 2015 Paylaş 20 Aralık 2015 alabilirsiniz. Sağol ağabey. Bir oradan bir buradan ok veriyorsun. Yorum bağlantısı
Fatih Alp 20 Aralık 2015 Paylaş 20 Aralık 2015 (düzenlendi) Fatura bu arkadaşlar... 2009 model passat a 2014 model (yeni tip çift zamanlı) sorun çıkarmayan şanzıman takılmış. Bu mümkün müdür? 20 Aralık 2015 tarihinde Fatih Alp tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay 20 Aralık 2015 Paylaş 20 Aralık 2015 (düzenlendi) Bende öyle okudum birkac yerde yeni nesil dsglerin problemleri azaltıldı diye.Ben 2.el alacağım o nedenle en uzun garanti suresi olan bir araç almam gerek en az 2 sene kafam rahat etsin isriyorum Sizin araciniz kac bin km de acaba, kullanırken sizde trafikte N ye aliyormusunuz ?Hayır almam.Start stop var çünkü. Aracım henüz 15000 kmde ve çok memnunum aracımdan.. 20 Aralık 2015 tarihinde Cihat Küçükay tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Aralık 2015 Paylaş 20 Aralık 2015 yokuşta kavramada tutarak beklemek yol ayrımlarında frene basmadan aracı debriyajda tutmak sıkıntı bir de roketleyip durmak. launch control diye birşey var arabayı kaçıran ergenler çok sever. onu yapmamak... 1 Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 Merhabalar . 1.4 122 hp dsg Golf 7 kullanicisiyim. Dsg sorunsuz bir şanzıman değil tamam kabulum ama yerden yere vurulacak bir şanzıman da değil. Öncelikle yanlış bilgi : dsg sakin kullanilmali=hayır. Dsg gücü sever oyleki kavrama arızası olan bir dsg bile performanslı kullanımda bu arızayı size hissettirmez . Aracim 30bin kmye yakın . 9000 ve 18000 km olarak iki kere kavrama değişti . ikisinin arizasinida sadece yavaş nazik kullanımlarda hissettim (Silkeleme) . Dünya çapında bir araştırma yapın dsg arızalarının hemen hepsi ülkemizde ve kalabalik sehirlerde gorulmuştur . Nedeni basit , dsg kapalı trafiği sevmiyor . bunu da şöyle açıklayayim . Dsgnin çalışma sistemini hepimiz biliyoruz . Kısaca bir üst vitesi hazırda tutan çift kavramali , otomatik debriyajlı bir sistem . Dsg kullanıcıları bilirki dsg araçların (7 ileri) 1 den ikiye geçiş devir aralığı çok kısadır . işte dsg de kavramanin bir numaralı düşmanı bu noktadır . araç bu kisalikta bu hızı yakalarken yarım debriyaj olayına maruz kalıyor ve kavrama ömründen yiyor . Şimdi kendi yaşadığım şehirden ve iş giriş ve çıkış saatlerinde ki trafikten ornek verirsem arac durmadan dur kalk halinde ve bahsi geçen iki vites aralığına maruz ve kavrama saldırıda . Bunun önüne gecebiliyormuyuz evet . Dur kalk trafiklerde spor modda yada manüel modda kullanıp 1-2 vites aralığını uzatarak yarım debriyaj olayına engel olabiliriz . Gelelim sese (şakırtı) 7 ileri kuru tip dsg şanzımanlarda sakirti karakteristiktir . Sakirti yapmayan kuru tip dsg yoktur . (sakirti asiriysa problem olasıdır) Şimdi okuyanlar diyecekki sen neden böyle yapmadında iki kere kavrama yedin ? Açıklayayim , benim sahip olduğum aracın sanzimaninda sakirdama aşıri problem olduğu aşikar ve 3 aynı arıza garanti şartı gereğince muhtemelen şanzıman degisecek . Yukarıda bir üyemiz garantiden değişen kavramaya 2000 kusur para alındığından bahsetmiş .Böyle birşey olamaz eğer olduysa ilgili mercilere başvurup mahrumiyetini gidermesini tavsiye ederim . Gelelim dsgnin yüksek torku kaldirmadigina-yanlis . sanzimana Uygun yazılım yüklenmesiyle dsg ciddi anlamda beygir ve torka cevap veriyor . Bu konuda çok ornek verebilirim cevremde 10 larca güçlendirilmiş ve dsg şanzımana sahip araç var . Bir tanesinden ornek verecek olursam , stock hali 1.4 180 PS olan ibiza cupra marka bir aracımız şuan 360 hp gücünde ve dsg şanzımana sahip . Şuan telefonum serviste çıktığında bu soyledigimi fotoğraflar ve dyno testiyle kanıtlanabilirim. İbiza cupra dsg şanzıman olarak çeşit çeşit yüklenmiş araç örnekleri var cevremde. Sunuda soylemeliyim ki aynı marka aynı şanzıman bir araca nos baglamisligimizda var Dsg bunu bile kaldirdi . Tabi nos basarken manüel modda kullanmak ve her vites atmalarda nos düğmesini bırakmak kaydı ile . Sakin yanlış anlamayın. Niyetim kimseyle inatlasmak-polemige girmek yada tartisma ortami yaratmak değildir . Amacım sadece bildiklerimi paylaşmak belki de yanlış bildiklerimin doğrusunu öğrenmektir . Sevgiler Saygılar 2 Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 DSG yi kötülemiyoruz zaten en azından ben kötülemiyorum, yakın gelecekte dsg ye geçeceğim kısmet olursa, dsg nin keyfi bir başka, dediğiniz sıkıntılar asında sadece dsg için değil doğası gereği çift kavramalı şanzımanların hepsinde var. Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 DSG yi kötülemiyoruz zaten en azından ben kötülemiyorum, yakın gelecekte dsg ye geçeceğim kısmet olursa, dsg nin keyfi bir başka, dediğiniz sıkıntılar asında sadece dsg için değil doğası gereği çift kavramalı şanzımanların hepsinde var. Dogus bey Ben genel kani olarak bahsettim . Oyleki hayatinda dsg sanzimanli bir aracin direksiyon koltuguna dahi oturmayip ,kulaktan dolma bilgilerle Dsg yi yerden yere vuran insanlar dolu forumlarda ve cevrede . Dsg bambaska birsey Insallah istediginiz olur . Dsgnin keyfi,gucu , ekonomisi , karakteri bambaskadir . Kullanmayan onun keyfini bilemez . Hele birde motor modifiyesine girmis bir dsg li arac kullanin bir daha cogu arac tatmin edemez sizi . Simdiden Hayirli olsun . Yorum bağlantısı
Guest Misafir 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 Okancim verdigin bilgiler icin tesekkurler, daha once bir kismini ogretmis idin zaten simdi kalan detaylari da buradan ogrendim. Dogus Bey sizin de goruslerinizi bekleriz heyecanla. [emoji5] Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 Dogus bey Ben genel kani olarak bahsettim . Oyleki hayatinda dsg sanzimanli bir aracin direksiyon koltuguna dahi oturmayip ,kulaktan dolma bilgilerle Dsg yi yerden yere vuran insanlar dolu forumlarda ve cevrede . Dsg bambaska birsey Insallah istediginiz olur . Dsgnin keyfi,gucu , ekonomisi , karakteri bambaskadir . Kullanmayan onun keyfini bilemez . Hele birde motor modifiyesine girmis bir dsg li arac kullanin bir daha cogu arac tatmin edemez sizi . Simdiden Hayirli olsun . Bu başlık altında mı yoksa başka yerdemi yazdım hatırlamıyorum ancak daha önce yazmıştım gerçi sizde bahsetmişsiniz, dsg arızalarının büyük bir kısmının özellikle kullanım hatasından kaynaklandığını düşünüyorum, sıkışık trafik, yokuşta ilerlerme ve kavrama gibi durumlarda çoğu kullanıcı o kadar para verdim dsg aldım birde trafikte manuele mi alacağım uğraşamam bunlarda diye düşünüp ( aslında haklı olabilirler birşey demiyorum) dsg nin hassas olduğu bu noktalara dikkat etmeden kullanıyorlar sonuçta arıza çıkarma olasılığı da artmış oluyor. Bana göre eğer dsg kullanımında dikkat edilecek hususlar varsa ki var, bunlara dikkat edip dsg nin trafikte ve yokuşlarda dikkatli ve olunulması ve gerektiği gibi kullanılmasından gocunmam, verdiği keyif ve rahatlığın bazı bedelleri de olacaktır zaten. Kaldıki tüm cift kavramalılar için geçerli bir durum, eğer ben bunlarla uğraşamam böyle şeylere dikkat edemem diyen bir kişiyseniz o zaman tork konvertörlü bir araç alacaksınız. Yorum bağlantısı
Guest Misafir 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 Bu başlık altında mı yoksa başka yerdemi yazdım hatırlamıyorum ancak daha önce yazmıştım gerçi sizde bahsetmişsiniz, dsg arızalarının büyük bir kısmının özellikle kullanım hatasından kaynaklandığını düşünüyorum, sıkışık trafik, yokuşta ilerlerme ve kavrama gibi durumlarda çoğu kullanıcı o kadar para verdim dsg aldım birde trafikte manuele mi alacağım uğraşamam bunlarda diye düşünüp ( aslında haklı olabilirler birşey demiyorum) dsg nin hassas olduğu bu noktalara dikkat etmeden kullanıyorlar sonuçta arıza çıkarma olasılığı da artmış oluyor. Bana göre eğer dsg kullanımında dikkat edilecek hususlar varsa ki var, bunlara dikkat edip dsg nin trafikte ve yokuşlarda dikkatli ve olunulması ve gerektiği gibi kullanılmasından gocunmam, verdiği keyif ve rahatlığın bazı bedelleri de olacaktır zaten. Kaldıki tüm cift kavramalılar için geçerli bir durum, eğer ben bunlarla uğraşamam böyle şeylere dikkat edemem diyen bir kişiyseniz o zaman tork konvertörlü bir araç alacaksınız. Tork konvertorlu arac ne demek? Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 Tork konvertorlu arac ne demek?Tam otomatik şanzımanlarda kavramayı sağlayan çok daha uzun ömürlü bir ünitedir. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ocak 2016 Paylaş 8 Ocak 2016 Tork konvertorlu arac ne demek? En basit tabiri ile dsg gibi çift kavramalı şanzımanlar için otomatikleştirilmiş manuel vites diyebiliriz yani onlarda da manul vitesleri araçlarda olduğu gibi debriyaj baskı balatası vardır, ancak tork konvertörlü araçlar daha eski nesil tam otomatik şanzımanlardır yani çift kavramalılarda vites değiştirme işini debriyaj kavraması yaparken, tam otomatik şanzımalarda ise bu işi tork konvertörü yapar o nedenle adına tork konvertörlü şanzıman denir, daha detaylı bilgi aşağıdaki linkte; http://www.bilgiustam.com/tork-konverteri-nedir-nasil-calisir/ Yorum bağlantısı
Recommended Posts