İçeriğe Yönlendir

Dsg Şanzıman


Mert Ender

Recommended Posts

Okan Kumbaracı

klasik şanzımanların yağ kavraması nedeniyle ufak bir his olabilir hızlanmada ama performansta birşey değişmez. üstelik dur kalkta kararlılığı çok çok iyidir. treyler çekebilir. vs vs.  tek sorun yakıt fazla yakar. DSG nin tek avantajı yakıttır.

Tek avantaji yakit . Peki Serilik ?

Tork konvertorlu sanzimani iyi bilirim 13 sene kullandim . Tork konvertorlu sanzimanin yag basincini ayarlamasi basinci ayarlanmis yagin tirbune carpmasi tirbunun bu gucu akslara iletmesi vs vs hicbir sekilde dsg ye yetisemez bu bir gercek . Tamam yeni nesil tork konvertorlu sanzimanlar eskiye gore daha seri olabilir ama hicbir sekilde coklu kavrama seriligine yetisemez .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tek avantaji yakit . Peki Serilik ?

Tork konvertorlu sanzimani iyi bilirim 13 sene kullandim . Tork konvertorlu sanzimanin yag basincini ayarlamasi basinci ayarlanmis yagin tirbune carpmasi tirbunun bu gucu akslara iletmesi vs vs hicbir sekilde dsg ye yetisemez bu bir gercek . Tamam yeni nesil tork konvertorlu sanzimanlar eskiye gore daha seri olabilir ama hicbir sekilde coklu kavrama seriligine yetisemez .

fransızalrdaki eat6 lılaro bir kullanın derim. yetişmiyor ama altta da kalmıyor

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Alphan Salt

DSG nin yakıttan ettirdiği kar , mekatronik değişimi olarak geri dönerse ne anlarım...

 

Zaten alırken 10-12 fazla vericez DSG ye.Diğer şanzımanların farkı 4-5 milyarken.

Yorum bağlantısı
Misafir

DSG nin yakıttan ettirdiği kar , mekatronik değişimi olarak geri dönerse ne anlarım...

 

Zaten alırken 10-12 fazla vericez DSG ye.Diğer şanzımanların farkı 4-5 milyarken.

 

Garantisi var sonuçta, DSG nin verdiği keyif var tabi birde.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

DSG'den gayet memnunum, bendeki 6 ileri şimdiye kadar bir problem görmedim. Umarım bundan sonra da görmem.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuz Yılmaz
(düzenlendi)

DSG kötü değil. Aksine çok da başarılı bence.

 

Piyasada fazla olduğu için sorununun da fazla olması, kiralık araçlarda nasıl kullanıldığının belli olmaması, sonra bu araçları insanların 2. el alması ve bol bol değişimler sonucu piyasada adı çıkmış olabilir :) Ayrıca benzinlide zaten genelde problem olmadı, çoğunluğu dizelde oldu diye biliyorum.

 

Ben de araç alır iken baya test ettim. Beğendim hem golfte DSG, Hem Audi'de Stronic. Aynı aletler ama Audi'deki hanımefendi baya ısrar etti aynı kefeye koymayın diye. Sebebi galiba piyasa algısı. 

Ceed teki DCT de fena değildi. Peugeot'taki Aisin de gayet başarılı idi.

 

Otomatik şanzımanlarda hoşuma gitmeyen, belki kullanım tarzıma uymadığından belki de alışamadığımdan, Fiat, Renault ve özellikle Toyota oldu. 

 

Tüm denemelerde dizel araç kullanıldı.

 

Ama ZF cidden farklı davranıyor. Bilemiyorum pisikolojik mi ama ZF'nin devir saatinden takip ettiğim çoğu kararına haklısın ben de olsam böyle yapardım diyorum :)

tarihinde Oğuz Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

8 ileri ZF şanzıman gerçekten çok başarılı. Bence VW grubu da buna geçsin.

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Dsg nin seri vites geçişi dışında , düşük tüketimi dışında bir faydasını görmedim.

 

Balatadır , mekatroniktir , titremedir , ısınmadır 7 ileri kuru tip olanlarda çok duydum.

 

Frenden kaldırınca gitmemesini de sevemedim ki tüketimi düşüren de bu.Benzeri sistem Coltlarda da vardı Amt diye ama çift kavrama değil tabi.

 

Benim düşüncem ise ülkemiz yolları ve kullanıcılarına hassas bir sistem.

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

DSG'yi yakıt tasarrufu için mi alıyorsunuz :)

Tasarruf için almam tabi çünkü bozulursa tasarrufu gidiyor, garantiden yaptıramayanlar var.Zevk için alınır.  :biggrin:

 

Ben hala eski sistem tork konvertörlüleri tercih ederim , frenden çekince gitmeye başlaması olsun sorunsuzluğu olsun.

 

Kolay ve ekonomik tamiri olsun diye. Zevkler ve renkler tabiii....

Yorum bağlantısı
Misafir

Dsg nin seri vites geçişi dışında , düşük tüketimi dışında bir faydasını görmedim.

 

Balatadır , mekatroniktir , titremedir , ısınmadır 7 ileri kuru tip olanlarda çok duydum.

 

Frenden kaldırınca gitmemesini de sevemedim ki tüketimi düşüren de bu.Benzeri sistem Coltlarda da vardı Amt diye ama çift kavrama değil tabi.

 

Benim düşüncem ise ülkemiz yolları ve kullanıcılarına hassas bir sistem.

 

Bu tip sıkıntılar yalnızca dsg ye özgü değil, tüm çift kavramalılarda doğası gereği bu tip sıkıntıların aynıları mevcut, google EDC sorun, arıza, edc ses, sarsıntı.. diye aratın neler neler çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Alphan Salt

Bu tip sıkıntılar yalnızca dsg ye özgü değil, tüm çift kavramalılarda doğası gereği bu tip sıkıntıların aynıları mevcut, google EDC sorun, arıza, edc ses, sarsıntı.. diye aratın neler neler çıkıyor.

Doğrudur tabi güzel ama narin sistemler.Dsg ile Edc yi aynı firmanın yaptığını duymuştum.Getrag diye bir firma..

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Forumda kaç adet DSG kullanıcısı var, şunu belirlesek ya, bakalım ilk önce hangimizin şanzuman patlayacak. :)

Gerçi ben 2009 dan beri kullanmama rağmen patlayana rast gelmedim.

Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin

Benim 1 ay önceki aracım 2011 1.2 tsi dsg yeti idi şimdiki aracım 2015 tdi dsg yeti ısrarla dsg ye devam ki tüm anlatılanları bilerek aldım iyi almışım abimde işte 2014 seat altea xl 1.6 tdi dsg var, ayrıca birde 2014 benzinli povershift Bmax var. Bende dsg mşllh cillop abimdeki seat öyle ama Bmax e gelince işte sıkıntı onda patladı dsg için söylenen tüm aarazlar maalesef bmax de patladı. E nolacak şimdi bazı arkadaşlar aslında dogru söylüyor, mekanik varsa arızada var. Kabullenmek gerek bmax i servise götürüp her seferinde resmen savıldı şuan abim seat dsg den daha memnun ki onu yengem kullanıyor. Ben zaten biliyorum ve kabul ederek yetiyi alıyorum. Ayrıca çek ler kendi araçlarında dsg için vw onay lı 2013 sonrası için iyilestirme uuguladılar.

Birde şu var sattıgım 1.2 tsı dsg de lastik 215 60 16 idi 2015 tdi dsg de 205 55 16 bu da bana dsg yi daha rahatlatmış gibi geliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

dsg nin kötü şöhreti ilk çıktığı zaman yüksek oranda arıza yaptığı için oluştu. 2 yıl içinde 4 arkadaşım dsg aldı hiç sorun yaşamadılar sorunlar yeni modellerde çözülmüş yada azalmış olabilir. Ama dsg hakkında fazlada iyimser olan yorumlara katılmam güç. 

Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin

Yine bu forumda çift kavramalı (Ford unda kullandığı sistem)sistemler hakkında üyelerin paylaşımları var. Yani sıkıntı ÖZEL DEĞİL, GENEL. Ancak bence sebeblerden biri de bilinçsiz kullanıcı yani bilmeden kullanma benim stilim şu; dur kalklarda manuel kullanıyorum bana faydası ne şanzıman ısınmıyor ve sıkıntı çıkarmıyor bunu da şanzıman yağı sıcaklık derecesini bakarak görüyorum. Ekranımda var.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

neyseki klasik tork konvertörlü şanzımanlar arayı kapamak üzere, yakında tüm dertleriniz bitecek üzülmeyin :)

Yorum bağlantısı
Ali Gök

neyseki klasik tork konvertörlü şanzımanlar arayı kapamak üzere, yakında tüm dertleriniz bitecek üzülmeyin :)

az yakan tork konvertörlü mü yapılıyor yoksa ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

az yakan tork konvertörlü mü yapılıyor yoksa ?

yapılmayı bırak eskidi bile :D  yakın örnek, mazda cx3  king e sor bakalım...  :biggrin:

 

2 balatayla falan uğraşamam, olacaksa ya ZF şanzıman olacak yada tork Kon. şanzıman :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
(düzenlendi)

yapılmayı bırak eskidi bile :D  yakın örnek, mazda cx3  king e sor bakalım...  :biggrin:

 

2 balatayla falan uğraşamam, olacaksa ya ZF şanzıman olacak yada tork Kon. şanzıman :)

Ali yok öyle olmuyor :)

 

cx3 düz vites ile otomatik arasında 1.2 lt. fark var.(bkz teknik veri)

bu gerçek hayata çok daha fazla yansır.

 

Edit: gerçi biri 4 çeker. :)

tarihinde Osman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali yok öyle olmuyor :)

 

cx3 düz vites ile otomatik arasında 1.2 lt. fark var.(bkz teknik veri)

bu gerçek hayata çok daha fazla yansır.

 

Edit: gerçi biri 4 çeker. :)

hımm, pek çeker ama değişken, yolda önden çeker, yinede çok güzel gelişiyor, baya pürüzsüz ve hızlı çalışıyorlar artık, neyse dur bakalım, ben alana dek kimbilir neler olur :)

 

cx3 ün şehir dışı tüketimi 4.9 lt. imiş, gayet güzel bence, az kaldı aaz, dsg nin pabuç elde şuan, kolda geride, fırlatılmaya hazır, dama nişan aldım bekliyorum, şu sıralar vw da yine araba toplatıyormuş, attım atacağım zaten  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

 

 

Frenden kaldırınca gitmemesini de sevemedim ki tüketimi düşüren de bu.Benzeri sistem Coltlarda da vardı Amt diye ama çift kavrama değil tabi.

 

 

Benim araç frenden ayağını çekince gidiyor. Gitmeyen mi varmış?  :unsure2:

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
(düzenlendi)

hımm, pek çeker ama değişken, yolda önden çeker, yinede çok güzel gelişiyor, baya pürüzsüz ve hızlı çalışıyorlar artık, neyse dur bakalım, ben alana dek kimbilir neler olur :)

 

cx3 ün şehir dışı tüketimi 4.9 lt. imiş, gayet güzel bence, az kaldı aaz, dsg nin pabuç elde şuan, kolda geride, fırlatılmaya hazır, dama nişan aldım bekliyorum, şu sıralar vw da yine araba toplatıyormuş, attım atacağım zaten  :D

 

Şehir dışı ölçümler gerçeği çok yansıtmıyor, en önemli ölçü şehir içinde oluyor. (tabii her gün şehir dışı yollarda araç kullanmıyorsan). :)

Dsg vites değişim hızı 300ms (teknik veri), pürüssüzlükte senle aynı fikirdeyim yeni konvansiyonel şanzumanlar çok iyi, fakat hızlı vites değişimi ve aktarma kayıplarında bir dsg veya benzerleri gibi olamazlar.

tarihinde Osman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...