İçeriğe Yönlendir

Dsg Şanzıman


Mert Ender

Recommended Posts

Önder Özcan

Merhabalar . 1.4 122 hp dsg Golf 7 kullanicisiyim. Dsg sorunsuz bir şanzıman değil tamam kabulum ama yerden yere vurulacak bir şanzıman da değil. Öncelikle yanlış bilgi : dsg sakin kullanilmali=hayır. Dsg gücü sever oyleki kavrama arızası olan bir dsg bile performanslı kullanımda bu arızayı size hissettirmez . Aracim 30bin kmye yakın . 9000 ve 18000 km olarak iki kere kavrama değişti . ikisinin arizasinida sadece yavaş nazik kullanımlarda hissettim (Silkeleme) . Dünya çapında bir araştırma yapın dsg arızalarının hemen hepsi ülkemizde ve kalabalik sehirlerde gorulmuştur . Nedeni basit , dsg kapalı trafiği sevmiyor . bunu da şöyle açıklayayim . Dsgnin çalışma sistemini hepimiz biliyoruz . Kısaca bir üst vitesi hazırda tutan çift kavramali , otomatik debriyajlı bir sistem . Dsg kullanıcıları bilirki dsg araçların (7 ileri) 1 den ikiye geçiş devir aralığı çok kısadır . işte dsg de kavramanin bir numaralı düşmanı bu noktadır . araç bu kisalikta bu hızı yakalarken yarım debriyaj olayına maruz kalıyor ve kavrama ömründen yiyor . Şimdi kendi yaşadığım şehirden ve iş giriş ve çıkış saatlerinde ki trafikten ornek verirsem arac durmadan dur kalk halinde ve bahsi geçen iki vites aralığına maruz ve kavrama saldırıda . Bunun önüne gecebiliyormuyuz evet . Dur kalk trafiklerde spor modda yada manüel modda kullanıp 1-2 vites aralığını uzatarak yarım debriyaj olayına engel olabiliriz . Gelelim sese (şakırtı) 7 ileri kuru tip dsg şanzımanlarda sakirti karakteristiktir . Sakirti yapmayan kuru tip dsg yoktur . (sakirti asiriysa problem olasıdır)

Şimdi okuyanlar diyecekki sen neden böyle yapmadında iki kere kavrama yedin ? Açıklayayim , benim sahip olduğum aracın sanzimaninda sakirdama aşıri problem olduğu aşikar ve 3 aynı arıza garanti şartı gereğince muhtemelen şanzıman degisecek .

Yukarıda bir üyemiz garantiden değişen kavramaya 2000 kusur para alındığından bahsetmiş .Böyle birşey olamaz eğer olduysa ilgili mercilere başvurup mahrumiyetini gidermesini tavsiye ederim .

Gelelim dsgnin yüksek torku kaldirmadigina-yanlis . sanzimana Uygun yazılım yüklenmesiyle dsg ciddi anlamda beygir ve torka cevap veriyor . Bu konuda çok ornek verebilirim cevremde 10 larca güçlendirilmiş ve dsg şanzımana sahip araç var . Bir tanesinden ornek verecek olursam , stock hali 1.4 180 PS olan ibiza cupra marka bir aracımız şuan 360 hp gücünde ve dsg şanzımana sahip . Şuan telefonum serviste çıktığında bu soyledigimi fotoğraflar ve dyno testiyle kanıtlanabilirim. İbiza cupra dsg şanzıman olarak çeşit çeşit yüklenmiş araç örnekleri var cevremde. Sunuda soylemeliyim ki aynı marka aynı şanzıman bir araca nos baglamisligimizda var Dsg bunu bile kaldirdi . Tabi nos basarken manüel modda kullanmak ve her vites atmalarda nos düğmesini bırakmak kaydı ile .

Sakin yanlış anlamayın. Niyetim kimseyle inatlasmak-polemige girmek yada tartisma ortami yaratmak değildir . Amacım sadece bildiklerimi paylaşmak belki de yanlış bildiklerimin doğrusunu öğrenmektir . Sevgiler Saygılar

bu mesaj bence forumun mizah bölümünde olmalıydı :)

Okan bey,dsg nin kullanımının çok zevkli,çok keyifli olduğunu kullananlardan duyduk,biliyoruz,kabul ediyoruz.ancak mesajınızn neresine cevap versem karar veremedim.dsg şunu şunu sevmez,şöyle yapmaya gelmez vs.vs. dsg li araba aldık diye ona uygun yol mu arıycaz.bu araçlar dünyanın heryerine satılıyor ve sadece istanbul değil her yerde trafik sıkışık. tork kaldırıyor veya kaldırmıyor,neticede bu şanzuman çabuk bozuluyor.2+2=4

siz bile bu kadar bir mesajla savunmuşsunuz,18 bin km de 2 kere kavrama değişmiş,şimdi de şanzuman değişecek diyorsunuz.

çok güzel,kullanımı harika evet.ama kabul edelim dayanıksız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

Bu başlık altında mı yoksa başka yerdemi yazdım hatırlamıyorum ancak daha önce yazmıştım gerçi sizde bahsetmişsiniz, dsg arızalarının büyük bir kısmının özellikle kullanım hatasından kaynaklandığını düşünüyorum, sıkışık trafik, yokuşta ilerlerme ve kavrama gibi durumlarda çoğu kullanıcı o kadar para verdim dsg aldım birde trafikte manuele mi alacağım uğraşamam bunlarda diye düşünüp ( aslında haklı olabilirler birşey demiyorum) dsg nin hassas olduğu bu noktalara dikkat etmeden kullanıyorlar sonuçta arıza çıkarma olasılığı da artmış oluyor. Bana göre eğer dsg kullanımında dikkat edilecek hususlar varsa ki var, bunlara dikkat edip dsg nin trafikte ve yokuşlarda dikkatli ve olunulması ve gerektiği gibi kullanılmasından gocunmam, verdiği keyif ve rahatlığın bazı bedelleri de olacaktır zaten. Kaldıki tüm cift kavramalılar için geçerli bir durum, eğer ben bunlarla uğraşamam böyle şeylere dikkat edemem diyen bir kişiyseniz o zaman tork konvertörlü bir araç alacaksınız.

Evet okudum gecmis sayfalarda yazinizi ve kesinlikle sizinle hemfikirim bu konuda . Hayatta herseyin bir bedeli bir kullanim sekli oldugu gibi dsg ninde bir kullanim sekli vardir . Sizde zaten bunlari belirtmissiniz . Ufak bir hatirlatma yapmak isterim ek olarak . Kapali (dur-kalk) trafiklerde manuele almayada gerek yok aslinda . Manuele almaktaki amac yukaridada belirttigim gibi devir araligini uzatip yarim debriyaj olayini ortadan kaldirmak icin . Manuele almak yerine spor moda alarakta bunu saglayabiliriz . Spor moddada devir araliklari uzar ve sistem manuel tabiriyle debriyaja tam basis ve birakisi saglar . Spor mod 6 ileridir .

Yorum bağlantısı
Sercan Eskin
(düzenlendi)

Dsg'den dolayı aracını yakacak dereceye geleni de gördüm, bu şanzıman sayesinde ömrü boyunca vw'den başka araç almam diyeni de..Yani dsg sanırım biraz adama göre muamele yapıyor. :) O yüzden mauel forever diyorum. :D

tarihinde Sercan Eskin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

bu mesaj bence forumun mizah bölümünde olmalıydı :)

Okan bey,dsg nin kullanımının çok zevkli,çok keyifli olduğunu kullananlardan duyduk,biliyoruz,kabul ediyoruz.ancak mesajınızn neresine cevap versem karar veremedim.dsg şunu şunu sevmez,şöyle yapmaya gelmez vs.vs. dsg li araba aldık diye ona uygun yol mu arıycaz.bu araçlar dünyanın heryerine satılıyor ve sadece istanbul değil her yerde trafik sıkışık. tork kaldırıyor veya kaldırmıyor,neticede bu şanzuman çabuk bozuluyor.2+2=4

siz bile bu kadar bir mesajla savunmuşsunuz,18 bin km de 2 kere kavrama değişmiş,şimdi de şanzuman değişecek diyorsunuz.

çok güzel,kullanımı harika evet.ama kabul edelim dayanıksız.

Bakin mesajimdada belirttim "amacim polemik-tartisma yaratmak kesinlikle degildir " Lakin sizin "bence bu mesaj mizah bolumunde olmaliydi" gibi bir yaklasiminiz resmen sahsima hakaret olmus . Olsun sorun degil Avatarinizda gordugum kadariyla yasiniz benden hallice buyuk Saygilarimi sunar basimi egerim .

Ben Dsg bunlari sunlari sevmez derken karakteristik yapisindan bahsettim ve ona gore hareket edin demedim . Sadece belli basli kullanim kurallari vardir bunlara dikkat ederseniz Dsg sizi uzmez dedim . Mesajimin ilk basindada tamam dsg sorunsuz bir sanziman degil diye ekledim . Ama herseyin bir kullanim sekli var degilmi . Bugun sac kurutma makinasi alsaniz icinden kullanim klavuzu cikiyor , aksini kullanirsaniz "bozulur" . Kendi sanzimanima gelince benim sanzimanimin uretimden sorunlu oldugunu dusunuyorum . Bu konuda daha ayrintili yazardim ama maalesef ki ileride onume cikabilecegi icin yazamiyorum . Sonucta hepsi kul yapisi kimisi hatali cikabilir , gotururum degistirirler . Oyle degilmi . Saygilar efendim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Aytar

Yaşayan bilir bende dsg kullanıp sıkıntı yaşadım az da olsa ama bunu forumlarda yazıları okuyarak öğrenmek bence biraz zor olur diye düşünüyorum çünkü herkes tarafsız olarak yazmıyor kimileri ya kötülüyor ya da övüyor...

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Tam otomatik şanzımanlarda kavramayı sağlayan çok daha uzun ömürlü bir ünitedir.

Tesekkur ederim yardim icin [emoji5]

Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

Tork konvertorlu arac ne demek?

Kanka Dogus bey aciklamayi yapmis . Tork konvertorlu sanziman Tam otomatik dedigimiz sanzimandir . Yokuslarda kacirma yapmaz (arizali olmadigi surece) Selenoit valfe ler sayesinde gerekli yag basinci ayarlanarak calisan bir sistemdir . Manuel yada coklu kavrama sanzimanlara sahip olan araclara gore daha hantaldir . Bu sanzimanlar keyfi sanzimanlardir serilik beklenemez . Vw sinifinda bu sanzimanlar 4 ileri vitese sahiptir (diger siniflarda cok emin degilim )

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Kanka Dogus bey aciklamayi yapmis . Tork konvertorlu sanziman Tam otomatik dedigimiz sanzimandir . Yokuslarda kacirma yapmaz (arizali olmadigi surece) Selenoit valfe ler sayesinde gerekli yag basinci ayarlanarak calisan bir sistemdir . Manuel yada coklu kavrama sanzimanlara sahip olan araclara gore daha hantaldir . Bu sanzimanlar keyfi sanzimanlardir serilik beklenemez . Vw sinifinda bu sanzimanlar 4 ileri vitese sahiptir (diger siniflarda cok emin degilim )

Anlamadim yine Okanka, DSG de tam otomatik degil mi? VW de iki tip otomatik vites mi var, DSG ve Digeri? [emoji15]

Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

Anlamadim yine Okanka, DSG de tam otomatik degil mi? VW de iki tip otomatik vites mi var, DSG ve Digeri? [emoji15]

Kanka anlatirim ben sana :)

Asagida bahsetmis olduklarimdan bir ornek . Arac Dyno uzerinde motorda 360 hp guc uretiyor , dsg sanzimana sahip . Ve her ozel gun kullaniminda en ust limitleri zorlaniyor . Dsg sıkıntisi cikarmadi . Arac arkadasima ait

http://i.hizliresim.com/gZovmL.jpg

http://i.hizliresim.com/Z7djb0.jpg

http://i.hizliresim.com/rZ9Xrz.jpg

http://i.hizliresim.com/zr4OXg.jpg

Yorum bağlantısı
Misafir

Anlamadim yine Okanka, DSG de tam otomatik degil mi? VW de iki tip otomatik vites mi var, DSG ve Digeri? [emoji15]

Dsg tam otomatik degil yari otomatiktir, evet iki tip var yari otomatik ve otomatik, yari otomatiklere örnek vw grubunda dsg, renaultta edc ve fordda ise powershifttir tüm cift kavramalı yani yari otomatiklerin calisma prensibi aynidir sadece farkli otomobil markalarinda farkli isimlendirilirler, dsg, edc, powershift gibi.. tam otomatiklere örnek ise opel grubu astrada mesela tam otomatik yani tork konvertorlu sanziman kullanilir vites gecisleri daha yavastir ama sorunsuzdur.
Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Dsg tam otomatik degil yari otomatiktir, evet iki tip var yari otomatik ve otomatik, yari otomatiklere örnek vw grubunda dsg, renaultta edc ve fordda ise powershifttir tüm cift kavramalı yani yari otomatiklerin calisma prensibi aynidir sadece farkli otomobil markalarinda farkli isimlendirilirler, dsg, edc, powershift gibi.. tam otomatiklere örnek ise opel grubu astrada mesela tam otomatik yani tork konvertorlu sanziman kullanilir vites gecisleri daha yavastir ama sorunsuzdur.

Simdi anladim:) Cok tesekkurler aciklamalariniz icin.

Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

Kusura bakmayin resim eklemeyi kendi aliskin oldugum forumun kodlariyla yaptim olmadi . Resim eklemede baslangic ve bitis kodlarini biri verebilirse hemen duzeltirim

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Kanka anlatirim ben sana :)

Asagida bahsetmis olduklarimdan bir ornek . Arac Dyno uzerinde motorda 360 hp guc uretiyor , dsg sanzimana sahip . Ve her ozel gun kullaniminda en ust limitleri zorlaniyor . Dsg sıkıntisi cikarmadi . Arac arkadasima ait

Tamam Okanka.

Kusura bakmayin resim eklemeyi kendi aliskin oldugum forumun kodlariyla yaptim olmadi . Resim eklemede baslangic ve bitis kodlarini biri verebilirse hemen duzeltirim

Okanka fotograflar gorunuyor sikinti yok.

Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

Dsg tam otomatik degil yari otomatiktir, evet iki tip var yari otomatik ve otomatik, yari otomatiklere örnek vw grubunda dsg, renaultta edc ve fordda ise powershifttir tüm cift kavramalı yani yari otomatiklerin calisma prensibi aynidir sadece farkli otomobil markalarinda farkli isimlendirilirler, dsg, edc, powershift gibi.. tam otomatiklere örnek ise opel grubu astrada mesela tam otomatik yani tork konvertorlu sanziman kullanilir vites gecisleri daha yavastir ama sorunsuzdur.

Dogus bey ozlem asiri arastirmaci ruha sahip ve ogrenmeye meraklidir . Ona sayfa sayfa en ince ayrintisina kadar anlatmak gerekir :) . O yuzden anlatirim ben sana dedim . Yoksa kknu degisir ve sayfalar surer :)

Özzz seviliyorsun kanka :)

Tamam Okanka.

Okanka fotograflar gorunuyor sikinti yok.

Kanka Url adresi olarak gorunuyor direk sayfaya cikarmaya calistim ama olmadi :) Bizim kodlarla buranin kodlar ayni degil .

Yorum bağlantısı
Misafir

Dogus bey ozlem asiri arastirmaci ruha sahip ve ogrenmeye meraklidir . Ona sayfa sayfa en ince ayrintisina kadar anlatmak gerekir :) . O yuzden anlatirim ben sana dedim . Yoksa kknu degisir ve sayfalar surer :)

En azından yüzeyselde olsa işin özünü anlamiş oldu sanırım teknik ve detay kısmını siz anlatırsiniz kendisine :)

Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

En azından yüzeyselde olsa işin özünü anlamiş oldu sanırım teknik ve detay kısmını siz anlatırsiniz kendisine :)

:) Gerek kalmaz o eminim ki suan google amcayla hasir nesir bu konuda :)

Yorum bağlantısı
Misafir

:) Gerek kalmaz o eminim ki suan google amcayla hasir nesir bu konuda :)

O zaman bizim bilmediğimiz yerleri bize anlatır artık :)
Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

Katılmıyorum  :tongue: Lamba kalkışlarında en seri benim. Trafikte seri akıyorum. Otobana çıkarsam 170 den aşağısında araba gitmiyor ağlıyor, 170'e çıkarsam rahatlıyor. Keyif über. 6 ileri

Ankaraya geldigimde birgun kalkalim :p Ikinci vitestede Roll deneriz :) . Ertesi gun beraber size Dsg sanzimanli bir arac almaya gideriz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

DSG'nin dayanıksız olduğu ya da usülü olduğu bir gerçek, ancak bir şanzuman için satış esnasında 10bin ya da üstü para vereceksem rahat ettirmeli arkadaş. :D Sıkışık trafikte şöyle yok rampa da böyle ben gelemem, o zaman o parayı ona vermem manuel rulez der geçerim. :)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Bakin mesajimdada belirttim "amacim polemik-tartisma yaratmak kesinlikle degildir " Lakin sizin "bence bu mesaj mizah bolumunde olmaliydi" gibi bir yaklasiminiz resmen sahsima hakaret olmus . Olsun sorun degil Avatarinizda gordugum kadariyla yasiniz benden hallice buyuk Saygilarimi sunar basimi egerim .

Ben Dsg bunlari sunlari sevmez derken karakteristik yapisindan bahsettim ve ona gore hareket edin demedim . Sadece belli basli kullanim kurallari vardir bunlara dikkat ederseniz Dsg sizi uzmez dedim . Mesajimin ilk basindada tamam dsg sorunsuz bir sanziman degil diye ekledim . Ama herseyin bir kullanim sekli var degilmi . Bugun sac kurutma makinasi alsaniz icinden kullanim klavuzu cikiyor , aksini kullanirsaniz "bozulur" . Kendi sanzimanima gelince benim sanzimanimin uretimden sorunlu oldugunu dusunuyorum . Bu konuda daha ayrintili yazardim ama maalesef ki ileride onume cikabilecegi icin yazamiyorum . Sonucta hepsi kul yapisi kimisi hatali cikabilir , gotururum degistirirler . Oyle degilmi . Saygilar efendim

hakaret yok Okan kardeş.ben mesajınıza güldüm.polemik en son istediğim şeydir.

sizin şanzumanın üretim hatalı olduğunu düşünüyorsunuz,bizler de onu diyoruz zaten.dsg böyle.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Benim araç 1.5 aylık, stronic henüz arızalanmadı  :) Bozulunca buradan yazacam

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Okan Kumbaracı

Eğri oturup doğru konuşmak gerekirse DSG kalkışlarda daha seri. Araç kesintiye uğramadan tereyağından kıl çeker gibi hızlanıyor. Fordun tork konvertörlü şanzımanından daha iyi olduğu söylenebilir ama bu fordun tork konvertörlü şanzumanının kötü olduğu anlamına gelmez. Barcelona Real'den daha iyi ama Real için kötü denemez. Bunun gibi  :)

Kesinlikle :)

hakaret yok Okan kardeş.ben mesajınıza güldüm.polemik en son istediğim şeydir.

sizin şanzumanın üretim hatalı olduğunu düşünüyorsunuz,bizler de onu diyoruz zaten.dsg böyle.

Yaziya baslama tarziniz bende oyle bir izlenim birakti . Ben yanlis anlamisim Ozur dilerim . Bende soyledim Dsg sorunsuz diyemeyiz ama genel anlamda sorunlu bir sanziman denilmesine katilmiyorum . Benimkinde sorun ciktigi dogrudur (kavrama sorunu) . Ama ornegin yukarida paylastigim aracta Dsg ve bu aracin emsali en az 5 arac daha paylasabilirim sorunsuz Dsg ve en ust limitler . Resimlere baktiysaniz ne demek istedigimi anlamiasinizdir

Tesekkur ederim konuyu inceledim . Daha onceden Farkli bir upload sitesine fotograflari yukledigim icin yardim alamadim konudan . Lakin suanda inceledigimde kodlarin farkini gordum . Tesekkur ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Tork konvektörlü otomatik araçlar sanılan veya burada anlatılan kadar hantal değil, katılmıyorum tamam belki dsg den daha seri değildir ancak hantal olduğu fikri yanlış.Bende bu kanıdaydım ancak kullandıktan sonra yanıldığımı gördüm. Heleki yeni nesilleri daha bir başka. Bir ea6-aisin denemeye gidebilirsiniz mesala. Bana göre dsg den daha konforlu başta konfor kafa rahatlığı ile başlıyor yani benimki ne zaman teklemeye,sakırtılamaya başlayacak,tiretecek demiyorsun. Vw olacaksa manueline binerim sonuçta o beni değil ben onu satın alıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Eğri oturup doğru konuşmak gerekirse DSG kalkışlarda daha seri. Araç kesintiye uğramadan tereyağından kıl çeker gibi hızlanıyor. Fordun tork konvertörlü şanzımanından daha iyi olduğu söylenebilir ama bu fordun tork konvertörlü şanzumanının kötü olduğu anlamına gelmez. Barcelona Real'den daha iyi ama Real için kötü denemez. Bunun gibi  :)

 

klasik şanzımanların yağ kavraması nedeniyle ufak bir his olabilir hızlanmada ama performansta birşey değişmez. üstelik dur kalkta kararlılığı çok çok iyidir. treyler çekebilir. vs vs.  tek sorun yakıt fazla yakar. DSG nin tek avantajı yakıttır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...