İçeriğe Yönlendir

Dsg Şanzıman


Mert Ender

Recommended Posts

Osman Ünal

Şehir içi 8 litre ben yorar, çok km yapıyorum Ceed i sırf o yüzden eledim zaten, garantili araç alıp dsg masraf riskini en aza indirmeyi düşünüyorum.

Garanti şart değil, bütün bakımlar yetkilide yapılmış olsun yeter.

Yorum bağlantısı

Garanti şart değil, bütün bakımlar yetkilide yapılmış olsun yeter.

 

En çok merak ettiğim konu o aslında iyi niyet garantisinden bahsediyorsunuz değilmi? Nasıl oluyor aracın garanti süresi boyunca yetkili serviste bakım görmesi yeterli oluyormu? Garantisi bittikten sonra dsg arıza yaparsa nasıl bir yol izliyoruz?

Yorum bağlantısı

Araç garanti boyunca ve garanti bittikten sonrada servis bakımlı olması gerekiyor.

 

Sanayinin yolunu unutmak şart o zaman, peki çıkan arızanın maddi olarak yüzde kaçını karşılıyorlar? Her duruma göre değişiyor mu?

Yorum bağlantısı

Değişiyor mesela Mert Yeldanın ikinci el aldığı jettada 4500 tl masraf çıktı iyi niyet kapsamında parçanın %100 karşılandı işçiliğin ise %80 i karşılandı cebinden çıkan para toplamd sadece 200 tl oldu.

 

O kadarsa iyi 300-500 liraya razıyım.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

En çok merak ettiğim konu o aslında iyi niyet garantisinden bahsediyorsunuz değilmi? Nasıl oluyor aracın garanti süresi boyunca yetkili serviste bakım görmesi yeterli oluyormu? Garantisi bittikten sonra dsg arıza yaparsa nasıl bir yol izliyoruz?

Aracın bütün bakımlarının yetkilide yapılması şartı aranıyor. Problem çıktığında en olumsuz şart genellikle işçilik ödemesi oluyor. Birazda müşterinin ikna kabiliyetinin ve konuşma dilinin önemi var.

Alacağınız araç doğuştan problemli değilse (bazı araçlar öyle olur ya derdi bir türlü bitmez) ne aldığınızı Nasıl bir şanzımana sahip olduğunuzu ve ne şekilde kullanılacağını biliyorsanız, benim görüşüm sıkıntı yaşanılmaz, yinede evet riskli bir şanzıman ama çok keyifli. [emoji1][emoji1]

Yorum bağlantısı

Örnek verdiğim olay dsg değil motor arızası idi şans işte illa dsg patlayacak değil arabası 1,2 tsi düz vites idi.

 

Dsg o kadar çok patlıyor ki arabanın başka yerinde arıza çıkacağı ihtimalini bile unutuyoruz.Aslında çift kavramalıların hepsinde bu durum geçerli, EDC şanzıman hata yaz google bir dünya şikayet var.

Alacağınız araç doğuştan problemli değilse (bazı araçlar öyle olur ya derdi bir türlü bitmez) ne aldığınızı Nasıl bir şanzımana sahip olduğunuzu ve ne şekilde kullanılacağını biliyorsanız, benim görüşüm sıkıntı yaşanılmaz, yinede evet riskli bir şanzıman ama çok keyifli. [emoji1][emoji1]

 

Bu dediğiniz nokta aslında benim hep düşündüğüm birşey, yani dsg problemlerinin bir çoğunun kullanımda yapılan hatalar sonucu ortaya çıktığını hep düşünmüşümdür, tabi elim bunu ispatlayan bir veri yok tamamen bendeki algıdan bahsediyorum. Aracın doğuştan problemli olduğunu zaten ekspertiz ve yetklili servis kayıtlarından yaptıracağım sıkı bir kontrol ile anlayabilirim sanırım.

 

Keyfine diyecek yok zaten :) 

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Dsg o kadar çok patlıyor ki arabanın başka yerinde arıza çıkacağı ihtimalini bile unutuyoruz.Aslında çift kavramalıların hepsinde bu durum geçerli, EDC şanzıman hata yaz google bir dünya şikayet var.

 

Bu dediğiniz nokta aslında benim hep düşündüğüm birşey, yani dsg problemlerinin bir çoğunun kullanımda yapılan hatalar sonucu ortaya çıktığını hep düşünmüşümdür, tabi elim bunu ispatlayan bir veri yok tamamen bendeki algıdan bahsediyorum. Aracın doğuştan problemli olduğunu zaten ekspertiz ve yetklili servis kayıtlarından yaptıracağım sıkı bir kontrol ile anlayabilirim sanırım.

 

Keyfine diyecek yok zaten :)

 

Geçen akşam gördüğüm bir olayı anlatayım, servisten indim eve doğru yürürken 1.6 dizel passat kullanan bir vatandaş ara yoldan ana caddeye çıkacak, yol biraz kalabalık olduğundan yolun müsait olmasını beklerken frene basıp beklemiyor da gaz pedalı ile arabayı bir ileri bir geri askıda tutmaya çalışıyor (yokuş yukarı), adam bu hareketin dsg için zararlı olduğunu bilmiyorki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Geçen akşam gördüğüm bir olayı anlatayım, servisten indim eve doğru yürürken 1.6 dizel passat kullanan bir vatandaş ara yoldan ana caddeye çıkacak, yol biraz kalabalık olduğundan yolun müsait olmasını beklerken frene basıp beklemiyor da gaz pedalı ile arabayı bir ileri bir geri askıda tutmaya çalışıyor (yokuş yukarı), adam bu hareketin dsg için zararlı olduğunu bilmiyorki.

 

Bu kişi işte ilerde potansiyel DSG sorunu yaşayacak bir kullanıcı, bunun gibi birçok örnek var.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Ben de yaklaşık 30 bin km kullandım, çok memnun kaldım. Evet, çevremde sorun yaşayanlar da oldu ama bir şekilde çözüldü bu sorunlar (garanti/iyi niyet vb.) ve halen sınıfında rakipsiz olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Geçen akşam gördüğüm bir olayı anlatayım, servisten indim eve doğru yürürken 1.6 dizel passat kullanan bir vatandaş ara yoldan ana caddeye çıkacak, yol biraz kalabalık olduğundan yolun müsait olmasını beklerken frene basıp beklemiyor da gaz pedalı ile arabayı bir ileri bir geri askıda tutmaya çalışıyor (yokuş yukarı), adam bu hareketin dsg için zararlı olduğunu bilmiyorki.

 

VW nin ve servislerin bu noktada "politika" hatası var. Bu gibi kullanımda "arıza" olması için bir neden yok. Eğer oluyorsa bu bir tasarım hatasıdır. Bu gibi durumda balata biter. Balata bitti ışığını yakarsın oturursun. Hatta arada "aşırı ısındı" diye mesaj çıkarıp geçici olarak aracı kitlersin (diğer bazı markalarda olduğu gibi). bozulmak niye olsun? bozuluyorsa bu kullanımda demek ki tasarım hatası var. Şanzımanı yapan bu kullanımı da düşünmelidir.

 

balata bitmesi  (ki DSG de sonuçta balatalı bir sistem)  arıza değildir. Sarf malzemesi olur. Binlerce lira alınacak şekilde bu düzenlenmez. İyi niyet garantisi de yapılmaz çünkü garantilik bir durum yok.   HA, pahalı olur normal balatadan. Misal, 950TL ye değişirsin. biter gider. tüketicinin de kafasında balata biterse 950TL diye normal sarf malzemesi masrafı olarak yer eder. 

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

VW nin ve servislerin bu noktada "politika" hatası var. Bu gibi kullanımda "arıza" olması için bir neden yok. Eğer oluyorsa bu bir tasarım hatasıdır. Bu gibi durumda balata biter. Balata bitti ışığını yakarsın oturursun. Hatta arada "aşırı ısındı" diye mesaj çıkarıp geçici olarak aracı kitlersin (diğer bazı markalarda olduğu gibi). bozulmak niye olsun? bozuluyorsa bu kullanımda demek ki tasarım hatası var. Şanzımanı yapan bu kullanımı da düşünmelidir.

Manuel şanzımanı sürekli böyle kullanırsanız ne olursa, dsg de öyle oluyor. Bu durum bütün kuru kavramalar da aynı. Sonuç olarak kavrama bozuluyor, ister düz vites ister çift kavrama.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

VW nin ve servislerin bu noktada "politika" hatası var. Bu gibi kullanımda "arıza" olması için bir neden yok. Eğer oluyorsa bu bir tasarım hatasıdır. Bu gibi durumda balata biter. Balata bitti ışığını yakarsın oturursun. Hatta arada "aşırı ısındı" diye mesaj çıkarıp geçici olarak aracı kitlersin (diğer bazı markalarda olduğu gibi). bozulmak niye olsun? bozuluyorsa bu kullanımda demek ki tasarım hatası var. Şanzımanı yapan bu kullanımı da düşünmelidir.

 

balata bitmesi  (ki DSG de sonuçta balatalı bir sistem)  arıza değildir. Sarf malzemesi olur. Binlerce lira alınacak şekilde bu düzenlenmez. İyi niyet garantisi de yapılmaz çünkü garantilik bir durum yok.   HA, pahalı olur normal balatadan. Misal, 950TL ye değişirsin. biter gider. tüketicinin de kafasında balata biterse 950TL diye normal sarf malzemesi masrafı olarak yer eder. 

DSG tasarım hatalı bu net, haklıysam bu durumda ne garanti nede iyi niyet önemsiz, 9 sene sorunsuz kullanırım, 9,8. senede dsg bozlulursa ya beleşe yaparlar yada arabayı alırlar, başka seçenekleri yok, çatır çatır mahkemede kazanırım...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İlk çıkanlarda mekatronik değişiyor diye duyuyorduk. Şimdilerde balata değişiyor diye duyuyoruz aslında. Belki de yeni nesil olanlar düzeldi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İlk çıkanlarda mekatronik değişiyor diye duyuyorduk. Şimdilerde balata değişiyor diye duyuyoruz aslında. Belki de yeni nesil olanlar düzeldi.

Düzeldiyse tamam ama düzelmediyse ancak yapılana dek sıkıntı çekeriz, her şekilde beş kuruş vermeden zaten yapacaklar, ben çekekem sinir olurum o yüzden şu çift kavramalara cesaret edemiyorum açıkcası...

 

Şu elektrikliler çıksada alsak, bakınız teslaya, 2 vites uçuyoruz :)

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

İlk çıkanlarda mekatronik değişiyor diye duyuyorduk. Şimdilerde balata değişiyor diye duyuyoruz aslında. Belki de yeni nesil olanlar düzeldi.

Mekatronik hatası için yağ değişimi yaptılar, eski yağın buharlaşması mekatroniği etkiliyor diye biliyorum, o yüzden değiştirdiler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilkler arızalı sonakiler iyi dendi. sonra ilkler iyi de duyduk. duyup durduk. servisler e arada garanitye güzel faturalar kesitller

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

tamam işte kötü kullanım olursa ancak bunun değişmesi lazım. gerçi işçilikle beraber 2 bin eder :) ama volanla beraber normal debriyaj da zaten az değil. DMF volan.

O da var, mesela Ranger ın baskı ve volanı parça olarak 2000 tl. den az fazla, işçilik hariç :) tabii bunu adam gibi kullanımda 500 binde bozarım ben :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

bizim füzyon hala orijnal debriyaj

 

 

edit: daha çok artık "benim" oldu...

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bizim füzyon hala orijnal debriyaj

 

 

edit: daha çok artık "benim" oldu...

Fiestam, 153 binde, baskı balata daha yarı ömründe bile değil, fren balataları orjinal hala, aşınma oranı neredeyse sıfır, fren ve baskı balata minumum ömür 250 bin, daha önce sertleşme yada arıza olmaz ise değişmem, arabayı en az kullanma sürem, 10 sene, daha önce araba değişmem :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

bizim füzyon hala orijnal debriyaj

 

 

edit: daha çok artık "benim" oldu...

 

 

 

Fiestam, 153 binde, baskı balata daha yarı ömründe bile değil, fren balataları orjinal hala, aşınma oranı neredeyse sıfır, fren ve baskı balata minumum ömür 250 bin, daha önce sertleşme yada arıza olmaz ise değişmem, arabayı en az kullanma sürem, 10 sene, daha önce araba değişmem :)

 

İşte bende onu diyorum ya, passat ı kullanan vatandaş gibi birisi sizin düz vitesleri de aynı şekilde kullansa sizce kaç km. gider di.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...