İçeriğe Yönlendir

Dsg Şanzıman


Mert Ender

Recommended Posts

Gerçekten rezalet, tek taraflı, hiçbir geçerliliği olmayan bir kağıt parçası ama mide bulandırır  :angry:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ahhh keşke bana denk gelsede bana teklif etseler ahhh  :angry:

 

Zaten böyle bir yazı geçerli olamaz sanırım.

Bu yazıyı imlayan kişiden dsg arızası için 14 bin lira istemişler. Ancak yazıyı imzalayınca indirim yapıp 5 bin lira almışlar. İndirim için imzaladım diyor. Konuya bakmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Gerçekten yuh diyorum. Toyota olsa şimdiye tüm dsg leri geri çağırmıştı..

Gerçekten çağırırdı. Ayrıca çinde, amerikada dsg için 10 yıl garanti veriliyor, bize gelince tık yok. ya bize sağlamları yolluyorlar ya da nasılsa sesleri çıkmıyor diye sallamıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Gerçekten çağırırdı. Ayrıca çinde, amerikada dsg için 10 yıl garanti veriliyor, bize gelince tık yok. ya bize sağlamları yolluyorlar ya da nasılsa sesleri çıkmıyor diye sallamıyorlar.

Mesele, eşek ve semer meselesi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Arkadaşlar sanırım DSG için bir servise gitmem gerekecek. Geçen gün 2. viteste devir artmasına rağmen hız artmadı. Sonra düzelse de kaçınılmaz son geliyor gibi.

 

And otomotivi aradım. Getirip göstermeniz gerekiyor dediler. Ancak benim aracı iyi niyet kapsamında değerlendiremiyorlarmış. Trafiğe çıktıktan 36 ay sonrasına kadar varmış bu iyi niyet işlemi. Bize karşı oldukça kötü niyetliler yani :)

 

Sonuç olarak en kötü senaryo olsa ve Şanzıman ve kavrama değişmek zorunda olsa özelde veya serviste cebimden ne kadar çıkar arkadaşlar? Servis hiçbir fiyat bilgisi paylaşmıyor. Şu kadar sürede yaparız da demiyorlar.

Yardımcı olabilecek, tavsiyesi olan var mı? Zonguldakta bu işi yaptırabileceğim bir yer yok ne yazık ki.

Acayip soğudum araçtan.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bakımları yetkili serviste yapıldığı sürece iyi niyet garantisi adı altındaki indirimi yapıyorlar. Doğuş otoyla temasa geçmek en iyisi gibi. En kötü ihtimalde ise 15-20 bin arası masrasf çıkarıyorlar. İyi niyet garantisi olduğunda da 5-6 bin arası para isteniyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Size en yakın Doğus Skoda yetkili servisi sanırım İstanbul'da. O servislerden birine gidip öncelikle arıza tespiti yaptırın. Önceden randevu almanız şart. Servisden iyiniyet garantisi isteyin. Olmazsa ana merkeze telefon ya da mesaj yoluyla ulaşın. Size çabuk dönerler. Yine isteğinizi iletin.

Bunların hiçbirinde başarılı olamazsanız özel servislerde de daha ucuza bazı çözümler üretilmeye başlandı ama ayrıntısını bilmiyorum.

En kötü senaryo tutarı yaklaşık 20000 TL civarındadır.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

40bin TL'lik aracın şanzıman 20bin TL tutuyorsa biz parayı şanzımana yatırmışız anlaşılan  :unsure2:

 

Doğuş otomotive şikayet yazayım, Düzcede de servis var, randevu alıp bir aracı götüreyim en iyisi.

Bakalım sonuçta ne olacak.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bu gibi durumlarda bazı servisler kötü niyetli olabiliyor ancak doğuş otoya durumu mutlaka bildirin ve iyi garantisi için ısrarcı olun. 

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Sorun tekrar yaşanmadı. O an için mi denk geldi bilemiyorum. Zaten Skoda'nın olumlu bir dönüşü olmadı bu konuda.

Umarım tekrar benzer bir sorun yaşamam.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Caner Tiryaki

dsg şanzıman aslında çok iyi bir şanzıman. fakat mekatronik şanzıman sıkıntılı bir şanzıman ve maalesef tamiri yok. Bildiğim kadarıyla tamirini yapabilen bir kişi var o da ilhan diye  dolandırıcı birisi. mekatronik şanzımanı çok kibar kullanmak lazım yoksa arızalanması muhtemeldir. tabi illa arıza çıkarıcak diye bir şey yok ama çoğu arızalanıyor. Lakin vw 2012 yılında bu sorunları göz önünde bulundurarak şanzımanda iyileşmeye gitti ve 2013 ten sonraki dsg şanzımanlar sorunsuz üretildi. Bu demek değilki kesinlikle arıza çıkartmaz ama kronik bir arızası yok. Hatta yeni dsg şanzıman işlevsel olarak eskisine göre daha iyi. o yüzden yenilenmiş dsg almadan önce 2 kez düşünmenizi öneririm.

Yorum bağlantısı
Alper Ünal

2013 sonrası dsg şanzuman alıpta kullanan yada yakınında olupta sorun yaşamayan var mı acaba ????

Yorum bağlantısı
Alper Ünal

Ben serviste çalışan arkadaşıma sordum, 2012 ve sonrasında ki araçlardan şikayet yok kadar az dedi.. 2013 kullanıyoruz, 14 bin km oldu herhangi bir sorun yok..

2015 i bekleyip emin olmak lazım bence yinede

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Ben 2012 öncesinde de pek sıkıntı yaşamadım da, neyse nazar değmesin. :D

 

:nazar:

 

Sende bana bi boncuk takta ne olur ne olmaz :D

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş

Benim araçda 24.000 km oldu dsg de tık yok  hala maşallah diyelim:)

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Passat 2.0 TDI 170Ps 6 ileri ıslak DSG 80 binde tık yok çok şükür... :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Passat 2.0 TDI 170Ps 6 ileri ıslak DSG 80 binde tık yok çok şükür... :)

Islak 6 ileriye yazilim yapilip sıkıştılmadıkça kolay kolay bir şey olmuyor. Problemler 2012 6. ay öncesi üretilen dsg lerde yogunlasiyor. Bu tarihten itibaren Tr ye giren arabalarin mekatronik unite ve malzemesi sözde modifiye edilmiş. 2009-2012 arasi 7 ileri kuru dsg modellerin sahiplerinin ürkmesi daha yerinde olur. Golf V 6 ileri otomatik Aisin sanzimanli arabayi bu yuzden hala tutuyorum, alacagim fiyat skalam icinde Vw grubu ariza cikarma ihtimali yuksek veya tamir edilmiş arabalar oluyor. 2013 modelden itibaren daha guvenilir 7 ileri dsg, ama İstanbul un deli gibi durk kalk trafiginde takilinca 2014 olsa bile titremeler ısınmalar başlıyor.

Benim için hala alıp da %90 gönül rahatliyla kullanilabilecek bir sistem degil Dsg.

Bmw bile tork konv. Zf ile yola devam ediyor, çift kavrama yok yeni nesilde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Nasıl kullanıldığının önemi çok büyük, bizdeki 2009 model, yine nispeten güçlü bir motor ile 2011 1.4 TSI 160 PS Golf üzerindeki kuru tip 7 ileriyi de sorunsuz kullandım... Ancak dediğim gibi semitronic şanzımanların tamamında kullanım şartları muhtemel problemlerle direkt ilişkili... Bu araçları; tork konvertörü değil baskı balata mantığıyla çalıştını hesaba katarak kullanırsanız bence problem yaşanma ihtimali oldukça düşük...

 

Ben 2 DSG den sonra gönlüm rahat diyebilirim, velevki sıkıntı yaşayacak olursak masrafımızın iyi niyet garantisi kapsamında değerlendirilip katlanılabilir düzeyde kalması için aracın tamamen yetkili servis bakımlı kalmasına da ayrıca özen gösteriyorum...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Islak 6 ileriye yazilim yapilip sıkıştılmadıkça kolay kolay bir şey olmuyor. Problemler 2012 6. ay öncesi üretilen dsg lerde yogunlasiyor. Bu tarihten itibaren Tr ye giren arabalarin mekatronik unite ve malzemesi sözde modifiye edilmiş. 2009-2012 arasi 7 ileri kuru dsg modellerin sahiplerinin ürkmesi daha yerinde olur. Golf V 6 ileri otomatik Aisin sanzimanli arabayi bu yuzden hala tutuyorum, alacagim fiyat skalam icinde Vw grubu ariza cikarma ihtimali yuksek veya tamir edilmiş arabalar oluyor. 2013 modelden itibaren daha guvenilir 7 ileri dsg, ama İstanbul un deli gibi durk kalk trafiginde takilinca 2014 olsa bile titremeler ısınmalar başlıyor.

Benim için hala alıp da %90 gönül rahatliyla kullanilabilecek bir sistem degil Dsg.

Bmw bile tork konv. Zf ile yola devam ediyor, çift kavrama yok yeni nesilde.

dün gibi, 2010 model ibizayı alırken, eski yağlı 6 daki sorunlar artık kuru 7 de yok diyen kimdi piayasada?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Islak 6 ileriye yazilim yapilip sıkıştılmadıkça kolay kolay bir şey olmuyor. Problemler 2012 6. ay öncesi üretilen dsg lerde yogunlasiyor. Bu tarihten itibaren Tr ye giren arabalarin mekatronik unite ve malzemesi sözde modifiye edilmiş. 2009-2012 arasi 7 ileri kuru dsg modellerin sahiplerinin ürkmesi daha yerinde olur. Golf V 6 ileri otomatik Aisin sanzimanli arabayi bu yuzden hala tutuyorum, alacagim fiyat skalam icinde Vw grubu ariza cikarma ihtimali yuksek veya tamir edilmiş arabalar oluyor. 2013 modelden itibaren daha guvenilir 7 ileri dsg, ama İstanbul un deli gibi durk kalk trafiginde takilinca 2014 olsa bile titremeler ısınmalar başlıyor.

Benim için hala alıp da %90 gönül rahatliyla kullanilabilecek bir sistem degil Dsg.

Bmw bile tork konv. Zf ile yola devam ediyor, çift kavrama yok yeni nesilde.

 

nasıl yok?

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

sayısız filo aracı servise gitti şikayetler nedeniyle. 2013 araçlarda da bir sürü çıktı çevremde.

 

yalnız dsg konusunda düşüncem biraz farklı. mesai saatlerine uymak zorunda kalmayan, trafik sıkışıklığında ya da ışıklarda bekleme durumunda viteste beklemeyecek kişilerin şikayeti az olacaktır diye düşünüyorum. dsg kullanmak bence çok zevkli. bizim zf'lerden filan çok daha güzel ve zevkli ama problem şurada ben arabayı genellikle performanslı kullanıyorum. indiğimde aracın altından ateş gibi sıcak geliyor, turbo kıpkırmızı oluyor (fotoğrafladım) vs. bu şartlarda kullanan biri olarak dsg almaya (garantisiz) cesaret edemem. büyük ihtimalle bana dayanmayacaktır çünkü.

 

ekip arkadaşımda 1.4 cc var 2012. dünyanın en beyefendi sürücülerinden biridir. aracından 3 şikayeti var. bir-iki yerinden gelen ses, iç tasarım ve arka baş mesafesi. dsg ile ilgili hiç bir derdi yok. yalnız ekip olarak özelliğimiz şu; bizim mesai saatimiz filan yok. sabah gidiş ya da akşam dönüş trafiğine girme zorunluluğumuz yok. şehirde dur-kalk yaşamadığımız yerlerde oturuyoruz. şanzıman o açıdan rahattır.

 

bmw neden tork konvertörlü diretiyor bilemiyorum ama sani'nin dediği mantıklı geliyor. zf'den memnunum aslında. özellikle 8 ileri olması çok güzel bence. 200+ hızda bile devir düşük ve motor sesi yok. ekonomik olduğu da söylenebilir (ben ekonomik değilim).

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

2013 sonrası dsg şanzuman alıpta kullanan yada yakınında olupta sorun yaşamayan var mı acaba ????

Arkadaşımın Golf 7 2013 model 12 000 km de dsgsi arızalandı..Araç servisten çıkmadan sattı doğuş esenyurt a 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...