Mehmet Göktürk 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 çıkarsa da çözümü mevcut olan hadise. piyasada o kadar çok dsg var ki.. subaru nun cvt si değil bu. sanayide ustası, piyasada parçası bulunur hale geldi gelecektir. dur kalklarda ayağınız frende dursun arabayı kendi kendine yürür bırakmayın. kalkışları net yapın süründürmeyin. ayrıca roketleme kullanmayın. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Volvom tam otomatik, yeni aracım yar otomatik olduğundan mı, yoksa DSG mi problemli bilmiyorum. Karakteri çok farklı. Tam otomatikte ayağınızı frenden çeker çekmez araba fırlıyordu. Ama DSG'de sanki frendeyken araba boşta bekliyor da frenden çekince bir saniye kadar bir sürede vitese takıyor gibi hissediyorum. DSG'de frenden ayağımı çekip beklemeden gazlarsam da sanki vuruntu yapar gibi oluyor. O boştan 1'e takarmış gibi 1 saniyelik durumu beklersem sorun olmuyor. Ayrıca sanki arabayı çok devirsiz kullanıyor gibi DSG. Spor modu denemedim ama titredi titreyecek bir tarzı var düşük viteslerde. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Dsg ilk kalkışta ağır kalıyor gaz pedalına hemen cevap alamiyorsun.Tork konvertörü hikayesinden sanırım, şanzımanı koruyor diye okumuştum bi yerde 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Dsg ilk kalkışta ağır kalıyor gaz pedalına hemen cevap alamiyorsun.Tork konvertörü hikayesinden sanırım, şanzımanı koruyor diye okumuştum bi yerde öyle bir konvertör yok. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Volvom tam otomatik, yeni aracım yar otomatik olduğundan mı, yoksa DSG mi problemli bilmiyorum. Karakteri çok farklı. Tam otomatikte ayağınızı frenden çeker çekmez araba fırlıyordu. Ama DSG'de sanki frendeyken araba boşta bekliyor da frenden çekince bir saniye kadar bir sürede vitese takıyor gibi hissediyorum. DSG'de frenden ayağımı çekip beklemeden gazlarsam da sanki vuruntu yapar gibi oluyor. O boştan 1'e takarmış gibi 1 saniyelik durumu beklersem sorun olmuyor. Ayrıca sanki arabayı çok devirsiz kullanıyor gibi DSG. Spor modu denemedim ama titredi titreyecek bir tarzı var düşük viteslerde. Aynı durumu kendi klasik otomatik aracımla arkadaşın dsg li aracını kullandigimda ben de hissettim. Dediğiniz gibi ilk kalkışta 1 sn kadar vitesi bire alıyormuş durumu var. Hatta devir saatindeki küçük oynamadan da fark ediliyor bu durum. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 durumu var değil zaten öyle. DSG robotize bir şanzımandır. balatası vs hepsi vardır. tek orjinalitesi çift balata vardır. balata kalkıp geri oturarak kavrama yapmaz. bir üst vitese alt vitese geçme işi bir balatadan diğer balataya atlama şeklinde olur. atlanan balata hazırda beklediği için (bir nevi modern senkromeç gibi) çok hızlı operasyon yapabilir. yani bir uzay mekiği durumu yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 öyle bir konvertör yok. Mekatronik ünite dsg deki, yanlış kalmış aklımda Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Kafaya takacak bir durum yok yani. Peki frenden direk gazlayip kalkınca vuruntu gibi ses yapması normal mi? Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 Hafif sallaması normal de nasıl bir ses geliyor? Araç kaç km'de? Sallama hafif. 52bin km de. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 Az önce ileri geri zorladım. Frenden ileri ve geri hızlı kalkış yaptım durdum sürekli. Kavramanın hızlı devreye girmesinden kaynaklanan bir ses sanırım. Sürekli gelmiyor, arada sırada geliyor bu ses. Zaten bu şekilde kalkış yapmıyorum. Normal midir, arıza başlangıcı mıdır diye kıllanıyor insan Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 Az önce ileri geri zorladım. Frenden ileri ve geri hızlı kalkış yaptım durdum sürekli. Kavramanın hızlı devreye girmesinden kaynaklanan bir ses sanırım. Sürekli gelmiyor, arada sırada geliyor bu ses. Zaten bu şekilde kalkış yapmıyorum. Normal midir, arıza başlangıcı mıdır diye kıllanıyor insan Merak etmeyin, düz vitesli araçlarda bile her zaman aynı sesler çıkmıyor, DSG'den de arada ses gelmesi normal. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 Az önce ileri geri zorladım. Frenden ileri ve geri hızlı kalkış yaptım durdum sürekli. Kavramanın hızlı devreye girmesinden kaynaklanan bir ses sanırım. Sürekli gelmiyor, arada sırada geliyor bu ses. Zaten bu şekilde kalkış yapmıyorum. Normal midir, arıza başlangıcı mıdır diye kıllanıyor insan kuulanım tarzı anormal, bu aşamada muhtelif sesler olabilir 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 19 Aralık 2013 Paylaş 19 Aralık 2013 Az önce bir hocamızın aldığı DSG şanzıman 1.4 TSI Passatı denedim. Ani kalkış, ileri geri hızlı geçiş yaptım. Maşallah hiç bir ses veya takılma yapmadan geçti vitesler. Gerçi şanzımanı garanti kapsamında komple yenilenmiş. Benim araçta ise ileri/geri geçişlerde ve hızlı kalkışlarda ses yapıyor, boşluk varmış gibi. Ne yapmamı tavsiye edersiniz arkadaşlar? Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 19 Aralık 2013 Paylaş 19 Aralık 2013 bahsettiğiniz hareketleri denemek için biraz daha yaparsanız komple şanzımanı indireceksiniz zaten. Kullanıp denemeden bir şey söylemek çok zor... O kadar da zorlamadım yahu Her DSG'nin cevabı farklı değilse benim denediğim Passat ile şuan kullandığım Octavia aynı şekilde cevap vermiyor. Normal kullanımımda ise bir sorun yaşamıyorum. Bu dediğim testi sadece 2-3 defa denemiştim, bir daha da denemedim zaten Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 19 Aralık 2013 Paylaş 19 Aralık 2013 Yazılımlar farklıdır, kavrama ve mekatronik versiyonları farklıdır, aşınmalar farklıdır, araçların ağırlıkları farklı vs. İstanbul'a yolunuz düşerse işin erbabına uğrayın, içiniz rahat etsin. İstanbul'a gelebilirsem size tekrar danışırım o zaman. O zamana kadar da yola devam Yorum bağlantısı
Osman Ünal 19 Aralık 2013 Paylaş 19 Aralık 2013 Bizde hem dizel hem benzinli jetta var ikiside dsg , dizel ve benzinli farklı hareket ediyor, benzinlinin tepkileri daha hızlı. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 19 Aralık 2013 Paylaş 19 Aralık 2013 Benzinli doğal olarak tabiiki farklı olacak. Yorum bağlantısı
Ali Özgen 20 Aralık 2013 Paylaş 20 Aralık 2013 Dizel DSG'lerde muhtemelen şanzımanı ani yükten koruma amaçlı olarak bir yazılım farkı olduğunu düşünüyorum. Murat Sürücü, aracınız 2010 model olduğuna göre hatalı üretimlerden biri. Aracınız ilk el ise yetkili servise rahatlıkla gidebilirsiniz. Bir çok şanzıman problemi küçük meblağlar karşılığında iyi niyet garantisinden hallediliyor. İlk el değilse işin içine pazarlık kabiliyetiniz dahil olacak. Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 24 Aralık 2013 Paylaş 24 Aralık 2013 Lastik değişimi ya da başka sebeple araç lifte kaldırıldığında vites konumu ne olmalı P, N? Ben P'de sıkıntı olabilir diye yerdeyken bijonları gevşettirip N'ye alıp kaldırdıktan sonra değiştirdim. Lastikçi P'de sıkıntı olmaz dedi ama böylesi şanzımanı zorlamama adına daha mantıklı geldi. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 25 Aralık 2013 Paylaş 25 Aralık 2013 Servis lifte alırken n'de tutuyor konumu. El freni çekiliyken yapılırsa işlem p'de de olsa farketmez. El freni sadece arka frenleri kilitler. Önden çekişli araçlarda her zaman N'de olmalı. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 25 Aralık 2013 Paylaş 25 Aralık 2013 Yeğenim yeni aldı bitane Golf, dsg şanzımanlı, gecenlerde kullandım gerçektende güzel şanzıman, geçişler ve performansı çok iyi.Yakıt tüketimi harika yegenim full dur kalk trafikte kullanıyor. 18 km ortalama hızla 6.8 yakıyor çok iyi bi değer. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 Başka bir forumda aşağıdaki konu denk geldi. Konu sahibine de ekteki yazıyı imzalatmışlar. İnanmak istemedim ama gerçekse rezaletten başka bir şey değil. http://forum.donanimhaber.com/m_88154445/mpage_9/tm.htm Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Şubat 2014 Paylaş 19 Şubat 2014 (düzenlendi) Ahhh keşke bana denk gelsede bana teklif etseler ahhh Zaten böyle bir yazı geçerli olamaz sanırım. 19 Şubat 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts