İçeriğe Yönlendir

Dsg Şanzıman


Mert Ender

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

Parçasından anlamam ama, kavrama ile mekatronik aynı şeyse iyi, değilse hala özürlü demektir.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

kul yapımı olan hiç bir araç gereç elektronik yada ismi ne olursa olsun %100 diye bir olay yoktur. Olsaydı zaten garanti zorunluluğu olmazdı...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Arıza başka şey, doğuştan özürlü olmak ayrı, dsg 2. sine giriyor birazda ondan, garanti hikaye yani.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Otomatik araç kullanmak biraz bilgi, biraz tecrübe, biraz sabır hepsinden önemlisi gerçek anlamda şoförlük isteyen bir iştir. Son yıllarda artan otomatik araç talebine karşılık alan kişilerde bu olgunluk olmayınca çeşitli forumlardada bu tip yazışmalar ile karşılaşılmaktadır. Ben bundan sonraki kalan hayatımda 100 araç daha alacak olsam yine otomatik alırım. Belki 1- 2 tanesinde sorun çıkabilir diye korkmanında ecele bir faydası olmuyor. İstanbul gibi bir şehirde araba kullanmak gerçek bir eziyete dönüştü arık. Bu eziyet' ide ancak otomatik araç ile biraz azaltabiliyor kullanıcılar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Devede nasıl kulak, garanti sonrası işkence ve masraflar yok sanırım, doğuştan hatalı ve hala gideremediler sadece arıza süresinin arasını biraz açtılar ve tamiride yok.

Desene bende bi salaklık edip o kadar para verdim aldım, cahillik böyle bir şey işte, hakkımızda hayırlısı... :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Desene bende bi salaklık edip o kadar para verdim aldım, cahillik böyle bir şey işte, hakkımızda hayırlısı... :D

Sorma abi ya sadece DSG değil Vw alanların hepsi böyle :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Desene bende bi salaklık edip o kadar para verdim aldım, cahillik böyle bir şey işte, hakkımızda hayırlısı... :D

Estağfurullah, sanırım derdimi anlatamadım, garanti vs. değil olay, dsg de bir tasarım hatası var gibi, hala daha düzeltemediler diye biliyorum, bunun ne garantiyle ne kullanmakla ne trafikle alakası yok, amma alıngan olmuşsunuz yahu . Ayrıca otomatik şanzımanlı araç kullanmak değil, araba sürmek deneyim isteyen birşeydir, oto şanzıman manuelin yanında kullanım açısından çok ama çok basit ve deneyimi 1-2 günde kazanabilceğiniz, bazı refleksleride zayıflatan kolaya kaçma yöntemidir ayrıca.

Fatih beyde ısrarla başka şey anlatıyor, Fatih bey, ben nediyorum siz ne diyorsunuz, ben bu şanzımanda tasarım hatası olduğunu düşünüyorum, eğer varsa, sizce ne olacak? Her makine zaman içinde elbette bozulacak, garantide serviste bunun için var, ama tasarım hatası başka birşey, garanti bitince başınıza dert olur, mahkeme dışında çözemezsiniz, firma iyi niyetliyse hadi 2 kere değişti, sonunda mutlaka yetti diyecektir, ayrıca değişimi çok pahalı olan birşey, eğer dsg de durum buysa bu şanzımanı ben almazdım, sanırım anlatabildim.

Yoksa sen her aracında bunu tercih et, belki sorun çıkar diye korkma al kullan, ama dgs de dediğim olay varsa senin bu genellemen işe yaramaz, gerçek anlamda şoförlükle de alakası hiç yoktur, esas bu kolaya kaçma yöntemiyle gerçek şoför olamazsın, öyle olsaydı ralli araçlarıda dsg olurdu, manuel kullanarak çömez sürücü oluyor ralliciler değilmi?

Aslında asıl salaklığı ben yaptım galiba, bana ne isteyen istediğine biner....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Bazı şeyler çok demogoje ediliyor. Özellikle Vw ile ilgili olan konular. Kullanmadan oradan buradan duydum şurada gördüm ile iş yürümüyor. Bazı şeyler tercih meselesidir. Bazı şeyler bazı insanların hoşuna giderken diğerlerinin de gitmez. Bu yüzden kendi beğenilerimizle başkalarının beğenilerini kıyaslamak saçmalığın daniskası. Kendi adıma böyle düşünüyorum.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Aynen haklısın, neyse nasılsa bu benim için geçerli değil, konunun beğeniyle yada başkasının tercihiyle, ne aldığıyla ilgisi yok, benim derdim aldığım DSG şanzımanlı bir araçta bu şanzıman tasarım hatalı ve sürekli başıma iş açar durumdamı değilmi, bundan emin olmak istiyorum, yok tasarım hatası değil ve kronikte değilse, basit bir arıza ve giderildiyse bende dsg şanzımanı tercih edeceğim artık.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Aynen haklısın, neyse nasılsa bu benim için geçerli değil, benim derdim aldığım DSG şanzımanlı bir araçta bu şanzıman tasarım hatalı ve sürekli başıma iş açar durumdamı değilmi, bundan emin olmak istiyorum, yok tasarım hatası değil ve kronikte değilse, basit bir arıza ve giderildiyse bende dsg şanzımanı tercih edeceğim artık.

Kimse kötü mal almak istemez. Sen de istemezsin bende. Millet yapımız biraz bozuk bana göre. Kulaktan dolmaya inanır, hatta aman şu ne der ne söylere inanır. Ama doğrusunu araştırmaya yeltenmez. Şimdi şu konu içerisinden 3 tane örnek verecem, hem de elde kesilmiş faturalarla, direk birinci ağızlardan, proforma faturalarla ama tatsızlık çıkacak. O yüzden es geçiyorum. DSG de tasarım hatası yok, aynı tasarım Bugatti'de bazı Audi modellerin de canavar gibi. Ama maliyet işin içine girince metalurjik faktör tork dayanımını azaltıyor. Yani sorun aslında tasarım üretim değil maliyet odaklı metalurjik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

O şanzımanda tasarım hatası olsaydı sağlam malları ile bütün dünyaya nam salmış Almanlar bu şanzman ile başlarına dert almaz idi yıllardır.. Ali Bey anlıyorumki siz ve sizin gibi düşünen bir çok insan sorunun esasında mantaliteden kaynaklandığını neden kabul etmek istemiyor ? Satın alınan her mamulde hata yada kusur olabilir bu doğal bir olaydır. Firmalar bu hata ve kusurlar içinde yasalar gereği belirli bir süre mamullerine garanti verirler. Dsg oyuncak gibi oynanmaya çok müsait ve oynadıkçada zevk veren bir kullanıma sahip. Dolayısıyla 1-2 günde öğrenilsede uzun yıllar kullanılması içinde biraz bazı niteliklerede sahip olmak gerekiyor. En son 3 kelimenize katılmamak elde değil zaten "isteyen istediğine biner" . 2012 yılı otomobil satışlarının %34 ' ü otomatik imiş. Yani yaklaşık 200,000 araç, bunun da yaklaşık 40-45,000 tanesi dsg'li otomatik olarak satılmış. Bu kadar araçtanda varsın bir kaç yüz yada 1,000 tanesindede sorun çıksın artık...sağlam çıkmış olan 199,000 kişi mutlu bir şekilde kullanmaya devam eder.3 sene içinde otomatik satışları manuel'den daha fazla olacaktır buda benden söylemesi...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kimse kötü mal almak istemez. Sen de istemezsin bende. Millet yapımız biraz bozuk bana göre. Kulaktan dolmaya inanır, hatta aman şu ne der ne söylere inanır. Ama doğrusunu araştırmaya yeltenmez. Şimdi şu konu içerisinden 3 tane örnek verecem, hem de elde kesilmiş faturalarla, direk birinci ağızlardan, proforma faturalarla ama tatsızlık çıkacak. O yüzden es geçiyorum. DSG de tasarım hatası yok, aynı tasarım Bugatti'de bazı Audi modellerin de canavar gibi. Ama maliyet işin içine girince metalurjik faktör tork dayanımını azaltıyor. Yani sorun aslında tasarım üretim değil maliyet odaklı metalurjik.

Hah, hata yoksa sorunda yok, sorduğum bu, ama nedense günah keçisi ben oldum...

Neyse konuyu bağlayalım, madem hatasız, aynı şanzıman Audi de sorunsuz çalışıyor, maliyetten birşeyleri kısan vw de, bu şekilde bile sorun artık sadece her parça için geçerli standart garanti içinde çıkabilecek arızalar kadar risk içeriyor o zaman dsg için bu dert mazide kaldı diyebiliriz:

O şanzımanda tasarım hatası olsaydı sağlam malları ile bütün dünyaya nam salmış Almanlar bu şanzman ile başlarına dert almaz idi yıllardır.. Ali Bey anlıyorumki siz ve sizin gibi düşünen bir çok insan sorunun esasında mantaliteden kaynaklandığını neden kabul etmek istemiyor ? Satın alınan her mamulde hata yada kusur olabilir bu doğal bir olaydır. Firmalar bu hata ve kusurlar içinde yasalar gereği belirli bir süre mamullerine garanti verirler. Dsg oyuncak gibi oynanmaya çok müsait ve oynadıkçada zevk veren bir kullanıma sahip. Dolayısıyla 1-2 günde öğrenilsede uzun yıllar kullanılması içinde biraz bazı niteliklerede sahip olmak gerekiyor. En son 3 kelimenize katılmamak elde değil zaten "isteyen istediğine biner" . 2012 yılı otomobil satışlarının %34 ' ü otomatik imiş. Yani yaklaşık 200,000 araç, bunun da yaklaşık 40-45,000 tanesi dsg'li otomatik olarak satılmış. Bu kadar araçtanda varsın bir kaç yüz yada 1,000 tanesindede sorun çıksın artık...sağlam çıkmış olan 199,000 kişi mutlu bir şekilde kullanmaya devam eder.3 sene içinde otomatik satışları manuel'den daha fazla olacaktır buda benden söylemesi...

Fatih bey iyi güzelde hala ben nediyorum siz ne diyorsunuz! ne matalitesi ne bilmem nesi, dsg il çıktığından beri mekatronik derdinden dolayı sorun çıkardımı çıkarmadımı, bu sorun giderildimi giderilmedimi, derdim bu, bana kronik mekatronik arızası artık kronik değil, çözüldü diyin konu kapansın, siz ve diğer arkadaşlar sanki ben tercihlere saygısızlık yapmışım yada malı kötülemişim, alanla salaktır demişim gibi davranıp hala yazıyorsunuz, bana ne kaçtane sattığından bana ne vs. den, beğendiysem alırım yada almam, ben sana al yada almamı diyorum, birşey soruyorum.

DSG de kronik sorun vardı, bu giderildimi? Giderildiyse ne ala, çok iyi, bende gidip dsg li Golf 7 almak istiyorum, sanırım net ve açık :::::::

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Hah, hata yoksa sorunda yok, sorduğum bu, ama nedense günah keçisi ben oldum...

Neyse konuyu bağlayalım, madem hatasız, aynı şanzıman Audi de sorunsuz çalışıyor, maliyetten birşeyleri kısan vw de, bu şekilde bile sorun artık sadece her parça için geçerli standart garanti içinde çıkabilecek arızalar kadar risk içeriyor o zaman dsg için bu dert mazide kaldı diyebiliriz:

Bak mesela benim tezimi destekleyecek bir durum daha var; Benim Golf'ün DSG versiyonunda sorun yaşayan ben hiç görmedim duymadım. Bilinen tüm Vw forumlarına üyeyim ve takipteyimdir de. Ama bu demek değil ki sorunsuz. Ama ben görmedim.

Şuan DSG, normal garanti içerisinde ki diğer parçaların bozulma riski ne ise aynı riskte bence. Son gözlemler ve kullanıcı metaları onu gösteriyor.

Ali abi ilacın ben de :D Gel alalım sana bi Vw Golf sonra da iPhone dert tasa kalmaz :D

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

DSG de bir tasarım hatası var gibi deyince bir fıkra geldi aklıma sözüm meclisten dışarı :)

Zamanın dehrinde padişah ferman verir "Cuma namazında işyeri açık olanların kellesi vurula!"

Bir cuma sonrası zabıtlar açık yakaladıkları üç tüccarı tutar getirirler;

Padişah sorar; "Neden uymadın fermana?

1. Tüccar; "başım ağrıyor, kıçım ağrıyor" Padişah: "Tiz vurun kellesini"

2. Tüccar; "vakit kaçtı, abdest yoktu" Padişah "Tiz vurula..."

3. Tüccar; "kılmak istemedim, gitmedim cumaya, kapatmadım dükkanıda.."

Padişah; "Heeeyyt bre zındık nasıl böyle açık ifade edersin edepsizliğini"

3. Tüccar; "gayet basit istemedim ve kılmadım, kılmayınca işime devam ettim"

Padişah; "Bre zındık kellen vurulmaya vurulacak ancaaak, bu kadar açık sözlü olduğun için 3 dilek dilemekte serbestsin.

3. Tüccar ilk istek olarak vezirin hanımından uygunsuz bir istekte bulunur, vezirin gözler açılır faltaşı gibi ama ne çare padişah kelamı çıkmıştır ağızdan, çaresiz istek getirilir yerine... 2. uygunsuz istek vezirin bizzat kendisinden olur, vezir korkuyla padişaha döner ama ne çare... talep yerine getirilir... Tüccar tam 3. isteğini padişaha arz edecektir ki; Padişah 3. talebin direkt kendisinden isteneceği endişesiyle haykırır; :) "Vezir!!! sen bu adamı camide cuma kılarken görmedin mi?" Vezir çaresiz; "Sanki gördüm gibi gibi gibi..."

Padişah kükrer; "Ne gibisi be adam, bu zındık ikimizin arasında kıldıya Cuma namazını!!!"

:) Uzun oldu da ne yaparsın işte can sıkıntısı...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Hah, hata yoksa sorunda yok, sorduğum bu, ama nedense günah keçisi ben oldum...

Neyse konuyu bağlayalım, madem hatasız, aynı şanzıman Audi de sorunsuz çalışıyor, maliyetten birşeyleri kısan vw de, bu şekilde bile sorun artık sadece her parça için geçerli standart garanti içinde çıkabilecek arızalar kadar risk içeriyor o zaman dsg için bu dert mazide kaldı diyebiliriz:

Fatih bey iyi güzelde hala ben nediyorum siz ne diyorsunuz! ne matalitesi ne bilmem nesi, dsg il çıktığından beri mekatronik derdinden dolayı sorun çıkardımı çıkarmadımı, bu sorun giderildimi giderilmedimi, derdim bu, bana krnik mekatronik arızası artık kronik değil, çözüldi diyin konu kapansın, siz ve diğer arkadaşlar sanki ben tercihlere saygısızlık yapmışım yada malı kötülemişim, alanla salaktır demişim gibi davranıp hala yazıyorsunuz.

DSG de kronik sorun vardı, bu giderildimi? Giderildiyse ne ala, çok iyi, bende gidip dsg li Golf 7 almak istiyorum, sanırım net ve açık :::::::

Sanırım siz beni Vw de çalışıyor yada Dsg ustası Almanyada tanıdığı olan biri sanıyorsunuz. Doğuş ile akrabalığımda olmadığına göre sizin sorduklarınıza bir cevap vermemde mümkün değil. Golf7 almak istiyorsanız alırsınız. Yazdıklarımda çok basit ve anlaşılır düzeyde,neresini anlamadığınız onuda bilemedim kusuruma bakmayın. Neyse zaten bu neden ile forumlara girip yazı yazmaktan sıkılmıştım demekki biraz yine ara vermem iyi olacak gibi. :)

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bak mesela benim tezimi destekleyecek bir durum daha var; Benim Golf'ün DSG versiyonunda sorun yaşayan ben hiç görmedim duymadım. Bilinen tüm Vw forumlarına üyeyim ve takipteyimdir de. Ama bu demek değil ki sorunsuz. Ama ben görmedim.

Şuan DSG, normal garanti içerisinde ki diğer parçaların bozulma riski ne ise aynı riskte bence. Son gözlemler ve kullanıcı metaları onu gösteriyor.

Ali abi ilacın ben de :D Gel alalım sana bi Vw Golf sonra da iPhone dert tasa kalmaz :D

Ya kardeşim, gayet masumane şu dsg midir ne zımbırtıysa, artık sağlammı, diye soruyorum, siz fanatikliğe, salaklığa saygısızlığa, tercihlere, yok ön yargılara yok mantaliteye vs, sallayıp duryorsunuz, ben vw alacağım belki, dsg tercih etmek istiyorum, alırsam bu dsg normal arıza riski hariç, sürekli dert çıkarmıyor değilmi, diyorum siz ne diyorsunuz.

Elbette kul yapısı alet arızalanacaktır, derdim bu değil, sanırım bu sefer anladınız, golf dizelde hiç arıza kaydı bile yoksa harika, zaten ne demiştim daha önceleri, vw nin sevdiğim en baba modeli GOLF tür diye, açık net:

Yalnız tırtfon deme bana, sinir oluyorum bu elmaya, ancak tf5 ten sonra adam gibi değişklik olurda tf likten ip6 ya terfi ederse o zaman alırım, şuan benim için yetersiz ne yazıkki :)

Sanırım siz beni Vw de çalışıyor yada Dsg ustası Almanyada tanıdığı olan biri sanıyorsunuz. Doğuş ile akrabalığımda olmadığına göre sizin sorduklarınıza bir cevap vermemde mümkün değil. Golf7 almak istiyorsanız alırsınız. Yazdıklarımda çok basit ve anlaşılır düzeyde,neresini anlamadığınız onuda bilemedim kusuruma bakmayın. Neyse zaten bu neden ile forumlara girip yazı yazmaktan sıkılmıştım demekki biraz yine ara vermem iyi olacak gibi. :)

Sen bilirsin, tercihlere saygım sonsuz, ben teknik bir derdi ortaya, bilen varsa cevaplasın diye sordum, yorum istemedim, hem ufak birde nüans var, burada anlaşılmayan benim, sen değilsin...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bence dsg li araca garantisi varsa korkmadan paşa paşa binilir.Garantisi bitmiş ise 2 kere düşünülür riskleri göz önüne alınarak binilir..

Aşağıya golf 7 kullanım kılavuzu sayfa 176 daki uyarı notunu ekliyorum..Anlaşılan DSG şanzuman fazla ısınmaya gelmiyor

5a2xPob.png

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bence dsg li araca garantisi varsa korkmadan paşa paşa binilir.Garantisi bitmiş ise 2 kere düşünülür riskleri göz önüne alınarak binilir..

Aşağıya golf 7 kullanım kılavuzu sayfa 176 daki uyarı notunu ekliyorum..Anlaşılan DSG şanzuman fazla ısınmaya gelmiyor

Bu gayet net oldu, garantiden sonra başımın ağrıma riski, normal olarak çıkabilecek arızalar haricinde çok ağrıyabilir, Ford da ASM kronik hastaysa bunda da durum böylemidir, sadece bu yazıya bakarak sanırım doğru, ama bu yazı halen geçerlimi, kitapçık değişmeden hala basılıyor olmasın sakın ?

iPhone > Androidli cihazların alayı

VW > Ford

Tartışmam bile... :p;):p

Tartışma zaten, androidli telefonların tümünü bilmem, istediğim model, iphone un tüm modellerini ezip geçiyormu, geçiyor, derdim değil ama durum bu :)

VW-Ford bence aman aman tek fark birisi daha konforlu.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Ender

Başlığı açan kişi olarak, benim amacım sadece bir sonraki satın alacağım otomobil, VW grubu bir araç olur ise DSG'yi kullananlar, bilenler, gelişmelerini takip edenlerden 2013 model yılı itibariyle DSG veya S-tronic şanzımanın sorun çıkarma olasılığını öğrenmekti. Çok fazla iddialı laf ve polemik dolaşmış, hiç gerek yoktu bunlara. Memnun olanlar var, başka yerlerde gördüğüm kadarıyla lanet yağdıranlar da var. Mesela bizde de CVT'li bir TDCI var, 90.000'lerde, hiç sorun yaşamadık ama geneli sorunsuzdur diyebilir miyim, hayır, çünkü burada gördüğüm kadarıyla CVT arızaları için sayfalar dolmuş durumda. CVT'nin dizel Focus'ları taşıyamadığını da biliyoruz, ZF üretiminin bu model için uygun olmadığını da biliyoruz. Ama bize şans gülmüş, sorun yaşamamışız, hiç kimse de yaşamasın - ister DSG'li, ister manuel, ister CVT'li. Ama bir tercih yapacağımız zaman, araştırmak, sormak, bilgilenmek, objektif görüş, yaşanmış deneyim aramak en doğrusu, öyle değil mi?

Herkese iyi forumlar :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence parayı öderdik, audi nin haklı bir bahaneside var, ben harbi premiumum diyor ve işi uzatmıyor, bunu yapmasaydı bilirkişi yoluyla açılan ve kaybedilen dava ile hem para hemde prestij kaybı yaşayacaktı, bundan en kısa yoldan kurtuldu, alan-satan bu işten karlı çıktı. Bu memnuniyet olayının 2 yönü var yani, ama faydalımı evet, keşke her firma işi uzatmadan işi memnuniyete bağlayabilse.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen

Kimse kötü mal almak istemez. Sen de istemezsin bende. Millet yapımız biraz bozuk bana göre. Kulaktan dolmaya inanır, hatta aman şu ne der ne söylere inanır. Ama doğrusunu araştırmaya yeltenmez. Şimdi şu konu içerisinden 3 tane örnek verecem, hem de elde kesilmiş faturalarla, direk birinci ağızlardan, proforma faturalarla ama tatsızlık çıkacak. O yüzden es geçiyorum. DSG de tasarım hatası yok, aynı tasarım Bugatti'de bazı Audi modellerin de canavar gibi. Ama maliyet işin içine girince metalurjik faktör tork dayanımını azaltıyor. Yani sorun aslında tasarım üretim değil maliyet odaklı metalurjik.

Bir metalurji ve malzeme yüksek mühendisi olarak alınmam gereken bir şey var mı burada? :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vw özellikle kullanıcılarının memnuniyetini en üst düzeyde tutmaya çalışıyor. Garantide olmasa bile garantiye sokulabiliyor. Bunu yapmalarının altında belkide kronik sorunlarını saklamakta olabilir. Bunu da varsayım olarak yazdım. Çalıştığım firmada bir abimizin başına gelen olayı yazıyorum. Kendisinde 1.4 tsi audi a3 aracı var. Motordan garip bir ses gelmeye başlıyor. Abimizde aracın ilk sahibi olduğu için bir gariplik olduğunu anlıyor. Aracın garantisi yoktu. Neyse Eskişehir Asile gidiliyor. Motor inceleniyor ve sorun bulunuyor. Motordaki triger zincirinde boşluk oluşmuş. Trigerin gergin durmasını sağlayan sistem gitmiş. Adını tam olarak bilmiyorum. Aracın triger zinciri ve gerginlik sağlayan mekanizma komple değişiyor. Oluşan masraf işçilik hariç 2500 euro. Araçta garanti yok ancak oluşan arızada kullanıcı hatası değil. Almanya ya bilgi veriliyor. Almanya'dan gelen cevap 2500 euroluk masraf %100 olarak garanti kapsamına sokuluyor ki garanti olmamasına rağmen. Ayrıca işçilik masrafı da %70 olarak karşılandı. Abimizin cebinden çıkan para sadece 200 tl oldu. Şimdi şunu düşünmekte fayda var. Aynı sıkıntı ford da olsa idi durum ne olurdu?

ford da garanti, 1 yıl daha uzun zaten, yani müşteri hiç para ödemezdi

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Direk olarak DSG araç sahibi değilim ancak ailemizde amcam ve annemin kullanmış olduğu DSG li araçlarda çok şükür sorun yaşanmadı. Amcamın kullandığı 2006 model Toledo ıslak dsg 6 ileri 193.000 km de satıldı sorunsuz olarak. Annemin kullandığı 2010 model 7 ileri kuru dsg de 36.000 km de gayet sorunsuz kullanılıyor. Çok sıkışık dur kalk trafiklerde 1 den 2 ye geçerken silkeleme yapıyor ancak bunu benim kullandığım Megane EDC de yapıyor. Ancak çift kavarmalı şanzımanlarda normal bir durum bu.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

2006 Toledo'da DSG olmaması lazım. 6 ileri tiptronik olmasın?

Arkadaşımın aynı model Octavia'sın da DSG yazıyo vites kolunda :fiuw:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...