Uğur Alpay 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 (düzenlendi) arkadaşlar herkese merhaba, forumu didik didik ettim ve sorunuma ilişkin daha önce açılmış bir konu ve benimle aynı sorunu yaşayan bir forumdaş bulamadım. aracım 2000 model 1.6 focus. sorunumun ise kısa özgeçmişi şöyle; yaklaşık 6 ay önce bir akşam üstü aracımı marketin önüne çektim, çalışır durumda olan araçtan tam inecektimki, gösterge ışıkları, iç aydınlatma, farlar hepsi biranda cansızlaştı, araba stop edecek gibi oldu, devir iyice düştü ve yaklaşık 10 saniye sonra araç kendine geldi ama akü şarj lambası yandı ve hiç sönmedi. Aküyle alakalı bir sorun olabileceğini düşünerek atladığım gibi evin yolunu tuttum ama yolda giderken bişey farkettim. Araç seyir halindeyken farlar ve gösterge ışıkları bir cansızlaşıyor, bir canlanıyor ve farkettiğim diğer anormallik ise kalorifer di, oda aynı farlar gibi bir fazla üflüyor bir az üflüyor. Ertesi gün doğru elektrikçiye gittim, diyot köprüsünden veya konjektörden yapabileceğini söyledi. Söktü dinamoyu diyot köpüsünü kontrol etti sorun yok, Konjektörü değiştirdi, sorunlar çözüldü ama şarj lambası hala yanıyor. Sıfır dinamo taktık, lamba hala sönmedi. Ford başerden ayrılan ankara şaşmazda bir elektrikçi var ona gittim tesisatı komple kontrol ettiğini herhangi bir sorun olmadığını sorunun beyine hata verdirmiş olabileceğini söyledi. Bu arada ilkinden sonra tam üç kere konjektör değişti. Konjektörü değiştirince şarj ışığı sönmüyor ama sorunda yaşamıyorum fakat 2 ayda bir konjektör değiştirmek zorunda kalıyorum. Yardımcı olabilecek birileri vardır umarım forumda. Teşekkürler. 23 Aralık 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 arkadaşlar herkese merhaba, forumu didik didik ettim ve sorunuma ilişkin daha önce açılmış bir konu ve benimle aynı sorunu yaşayan bir forumdaş bulamadım. Merhaba.. sözünüze itimat ederek konunuzu onayladım Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 Aracın alternatörü her daim oem olmalı. araç çalışırken şarj gerilimi ölçüldimü ? Merhaba.. sözünüze itimat ederek konunuzu onayladım Efendim 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 Sorun ilginçmiş.. cevabı bilmiyorum.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 şarj dinamonuz tamir edilemez, edilse de sonuç alınamaz tiptir, akıllı deyin ne isim takarsanız takın, tek çözüm sıfırı ile değişmek. şarj akımı beyin kontrolü altındadır, yapğısı komplikedir ve tamir için gerekli yedek parçası yoktur, muadil elektronik parça ile uğraşırlar ama %100 sonuç alınmıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 Uğur bey bende 3 tane şarj dinamosu değiştirdim. Hatta bir tanesi piyasada orjinal tabir edilen Visteon markaydı. Üçünde de sorun yaşadım 2 si şarj lamabası yaktı sürekli. En son 1000 tl karşılığında otosandan getirtik şükür düzeldi. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 Sürekli konjektörün değişmesi akü hatasından kaynaklı olabilir.Ölçümde akü dogru olabilir fakat akünün odalarından birinde sorun olma ihtimali yüksek. Bu işlemler sırasında akü hiç sökülmemiş diye düşünüyorum. Benim görüşüm akü hatası.Ecu hatası oldugunu düşünmüyorum keza konjektörün sürekli değişmesine sebebiyet vermez. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 akıllı deyin ne isim takarsanız takın, tek çözüm sıfırı ile değişmek. şarj akımı beyin kontrolü altındadır, Bunu bilmiyordum ama hep düşünürdüm. Akü gerilimi en iyi beyin tarafından takip edilir. Alternatör gerilimini, geri besleme denilen mantıkla işlemci kontrol eder. Mis gibi akü şarjı ve araç için stabil gerilim üretilir. Ford'u seveceğim en sonunda. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 5 Mayıs 2013 Paylaş 5 Mayıs 2013 Akü amperinin şarj dinamosunun akım destegini karşılamamasıda konjektör hatası yaptırabilir. Yorum bağlantısı
Uğur Alpay 7 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2013 Merhaba.. sözünüze itimat ederek konunuzu onayladım teşekkür ederim mehmet bey Yorum bağlantısı
Uğur Alpay 7 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2013 Aracın alternatörü her daim oem olmalı. araç çalışırken şarj gerilimi ölçüldimü ? Efendim Araç rölantide çalışırken ölçüm yapıldı ve sonuç : 14,5 ile 14,7 arasında değişiyor ancak far, klima vs açınca değerler 12,0 ile 12,3 e düşüyor. devir saatide durumlar nedir diyeceğim ama yeni araçlarda devir saati şarj dinamosuna bağlı değil sanırsam. rölantide çalışırken devir bazen düşüyor, çıkıyor iniyor, ama seyir halindeyken çekiş bariz düşüyor. Sürekli konjektörün değişmesi akü hatasından kaynaklı olabilir.Ölçümde akü dogru olabilir fakat akünün odalarından birinde sorun olma ihtimali yüksek. Bu işlemler sırasında akü hiç sökülmemiş diye düşünüyorum. Benim görüşüm akü hatası.Ecu hatası oldugunu düşünmüyorum keza konjektörün sürekli değişmesine sebebiyet vermez. hocam aküyü yaklaşık 10 dakika kadar söktük ama sonuç yine aynı. Ama başka bir akü takıp hiç denemedik. Hatta usta aküyü söküp ecu yu dinlendirelim olmazsa sıfır ecu getirip deneriz demişti ama geç saatte bulamadık. Sizin dediğiniz gibi "akünün odalarından birinde sorun olma ihtimali yüksek" bende aynısını ustaya söyledim ama bana ters ters bakıp "aküyle ne alakası var yahu" dedi bende işten anlamadığım için mecburen sustum. Acaba servise gitsem arızaya sebebiyet verebilecek parçaları tektek değiştirip arızayı bulma gibi bir ihtimal varmıdır? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Araç rölantide çalışırken ölçüm yapıldı ve sonuç : 14,5 ile 14,7 arasında değişiyor ancak far, klima vs açınca değerler 12,0 ile 12,3 e düşüyor. ECU ile alakası yok bence. Ya dinamonuz şarj edemiyor, ya da akünüz ölü. Tüm aksam açıkken dinamo çıkışı ölçülebiliyor mu acaba? Elektrikli aksamlar kapalıyken voltaj doğru gibi. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Araç rölantide çalışırken ölçüm yapıldı ve sonuç : 14,5 ile 14,7 arasında değişiyor ancak far, klima vs açınca değerler 12,0 ile 12,3 e düşüyor. Alternatörün şarj akımı düşük, gücü yetmiyor görünmekte. 3 Yorum bağlantısı
Misafir 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Yada akü sorunlu bütün yük dinamoya düşüyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Yada akü sorunlu bütün yük dinamoya düşüyor. Akü, araç çalışırken hiç bir şekilde vazife görmüyor yeni nesil araçlarda 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Akü, araç çalışırken hiç bir şekilde vazife görmüyor yeni nesil araçlarda Eski KA'da akü ölünce farları açtığımda stop ediyordu Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Eski KA'da akü ölünce farları açtığımda stop ediyordu eziksin işte pis nayloncu 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 eziksin işte pis nayloncu Şu titreme olayını acil olarak nefsimizi bastırırken görüşmemiz lazım. Gelişmeleri bildirmedin Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Şu titreme olayını acil olarak nefsimizi bastırırken görüşmemiz lazım. Gelişmeleri bildirmedin Gitmedim ki hala. 5 kere aradılar, 3 gün kalacak diyorlar, araç isterim dedim. Aramadılar daha Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Mayıs 2013 Paylaş 7 Mayıs 2013 Gitmedim ki hala. 5 kere aradılar, 3 gün kalacak diyorlar, araç isterim dedim. Aramadılar daha Cesaret edemiyorlar, verdiklerinde de arıza bulacağız yoksa 1 Yorum bağlantısı
Uğur Alpay 7 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2013 öncelikle herkese teşekkürler. ecu da sorun olma ihtamalinin düşük olması açıkcası içimi rahatlattı (sıfır ecu 2150 tl, tamirine 350 tl istiyorlar). O zaman en kısa sürede yeni bir akü ve sıfır bir dinamoyla deneme yapıp sonucu sizlerle paylaşmak en doğrusu sanırım. Yorum bağlantısı
Yakup Pehlivan 18 Ağustos 2013 Paylaş 18 Ağustos 2013 sorununuz çözüldümü acaba ? bendede akü ışığı yandı ve kömürleri bitmiş değiştirdik ve tatile çıktım ve yaklaşık 700km sonra bida yandı.aracım yolda kalır diye korkuyorum daha eve dönüş yolculuğu var. yarın ustaya götüreceğim bakalım ne olacak. Yorum bağlantısı
Cihangir Küçük 20 Ağustos 2013 Paylaş 20 Ağustos 2013 Benim Akü lambasında bir kaç gündür aracım rolantide çalısıyor iken yaklasık 30 saniye sonra falan yanıyor ama araç stop etmiyor. Biraz gaz verince akü lambası sönüyor? Sorun akü müdür ? Yorum bağlantısı
Yakup Pehlivan 21 Ağustos 2013 Paylaş 21 Ağustos 2013 fethiye sanayide oto elektrikçi durmuş usta ya gittim ve kontrol ettikten sonra konjektör dağişimi yapıldı ve aracım düzeldi. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Ağustos 2013 Paylaş 21 Ağustos 2013 Gitmedim ki hala. 5 kere aradılar, 3 gün kalacak diyorlar, araç isterim dedim. Aramadılar daha Abim, unuttuk biz bunu ya. Moooohendis beyler geri donmedi mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts