Misafir 2 Mayıs 2013 Paylaş 2 Mayıs 2013 O/D ışığının yanıp söndüğünü ve devirin boşa yükseldiğini belirtmiştim. Aracı Ordu'dan yavaş yavaş yüklenmeden getirdim. Son 90 km kala artık hiç 2-3 ve 3-4 vites geçişlerini yapmadığı için O/D ışığının yanıp sönmesini iptal etmek için aracı sağa çekip stop ettim ve tekrar çalıştırdım. Sonra usul usul gaza yüklendiğimde 500-1000 rpm kaçırmalar yapsa da (1-2 vites geçişlerinde hiç problem olmadı) 100 km sabit hızla samsuna arıza ışığını yakmadan geldim. Şanzıman söküldü, Hasan Basri hocamla sürekli irtibat halindeydik. Otomatik şanzımancı arkadaşa gönderildi. Parça listesi çıkarıldı. Sipariş bugün verildi yarın parçalar gelince montaj kısmına geçilecek. Ben fiyatları paylaşmak istedim. Kit takımı(balata takmı) : 425 Filtre : 60 1 adet bant : 75 Burç takımı : 150 Pul takımı : 30 Çifli Tas : 450 Bu fiyatlar Ankaradan bir tanış vasıtasıyla aldığım fiyatlar. Toplam 1190 yapıyor. Parçalar orjinal. Ustamın parçalar için aldığı fiyat 1150 oldu. Orjinal parçalar. Zaten fazla da çıksa ustaya bırakacaktım ki ilerde bir sıkıntı olursa hak talep edebileyim. Şimdi beklemedeyim. Umarım sıkıntısız bir şekilde halledilir. Bu süreçte sürekli arayarak desteklerini esirgemeyen Hasan Basri, Mehmet Kaya, Ruhan Sorgun abilerime teknik olarak destek sağlayan Çağlar abiye çok çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Mayıs 2013 Paylaş 2 Mayıs 2013 Orjianl derken, ford şanzıman içine parça üretmez, farklı markalarda üretim olur, revizyon iyidir, manuel şanzımandaki volantlı baskı balata ile aynı rakama yaklaşır, daha da çok dayanacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Patlayan şanzuman jatko mu ? Yok abi CD4E klasik 4 ileri otomatik. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 geçmiş olsun, benimde başıma gelmişdi, sıkıcı bir durum, yunus sen arabayı satmıyormuydun hangi ara bozuldu şanzıman ? belirtileri oldumu öncesinde.? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Geçmiş olsun. Km yüksek değildi o arabanın hatırladığım kadarıyla,neden arıza vermiş ? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 geçmiş olsun, benimde başıma gelmişdi, sıkıcı bir durum, yunus sen arabayı satmıyormuydun hangi ara bozuldu şanzıman ? belirtileri oldumu öncesinde.? Aldığında da 2-3 arasında kaçırma var gibiydi. Ben ustalara sormak itiyorum. Otomatik şanzımanda debraj neden bu kadar çabuk zarar görür? Rampalarda zorlamalardanmı neden olur? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Aldığında da 2-3 arasında kaçırma var gibiydi. Ben ustalara sormak itiyorum. Otomatik şanzımanda debraj neden bu kadar çabuk zarar görür? Rampalarda zorlamalardanmı neden olur? zaten olay baştan yanlış, mk3 de klasik deyil cwt olmalıydı. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Otomatik şanzımanda debraj neden bu kadar çabuk zarar görür? Rampalarda zorlamalardanmı neden olur? 1- yağ değişimi yapılmaması,geç yapılması.(filtre tıkanması) 2 - aşırı agresif kullanma. 3 - güzergahın aşırı rampa olması(kavramayı yakar) Hele bazıları dik rampalarda dipgazla kalkar,marifetmiş gibi. 4 - Otomatik viteste,arabayı iki ayak ile kullanmak(gazla frene aynı zamanlarda basan.) Yuh demeyin yapanlar var. 5 - Vitesle çok oynamak(d'de 100km üzeri iken,2'ye çekmek.(yapanlar var) Vs... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 (düzenlendi) zaten olay baştan yanlış, mk3 de klasik deyil cwt olmalıydı. Abi focuslardaki CVT sorunlu diyorlar. MK3lerdeki klasikler aslında sağlam şanzıman diye bilinir. 1- yağ değişimi yapılmaması,geç yapılması.(filtre tıkanması) 2 - aşırı agresif kullanma. 3 - güzergahın aşırı rampa olması(kavramayı yakar) Hele bazıları dik rampalarda dipgazla kalkar,marifetmiş gibi. 4 - Otomatik viteste,arabayı iki ayak ile kullanmak(gazla frene aynı zamanlarda basan.) Yuh demeyin yapanlar var. 5 - Vitesle çok oynamak(d'de 100km üzeri iken,2'ye çekmek.(yapanlar var) Vs... Yunus Emre hocamın güzergahı çok fazla dik. Daha önceki bakımları tam olarak bilinmiyor. HK bilgilerin için teşekkürler. Yazdıklarında tek yaptığım ara sıra rampa çıkarken (Kalkerken değil) dip gaz yaparım. Kalkışlarda çok sakin kullanırım. İki ayak deyince. Bir bayan arkadaş manuel kullanıyordu otomatik aldı. Sol ayak fren-Sağ ayak gaz kullanıyor. Elli sefer dedim hocam böyle kullanılmaz dedim ama dinleyen yok 3 Mayıs 2013 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Abi focuslardaki CVT sorunlu diyorlar. MK3lerdeki klasikler aslında sağlam şanzıman diye bilinir. Yunus Emre hocamın güzergahı çok fazla dik. Daha önceki bakımları tam olarak bilinmiyor. HK bilgilerin için teşekkürler. Yazdıklarında tek yaptığım ara sıra rampa çıkarken (Kalkerken değil) dip gaz yaparım. Kalkışlarda çok sakin kullanırım. İki ayak deyince. Bir bayan arkadaş manuel kullanıyordu otomatik aldı. Sol ayak fren-Sağ ayak gaz kullanıyor. Elli sefer dedim hocam böyle kullanılmaz dedim ama dinleyen yok Ondan bişi olmaz Alır kucağına şanzımanı İşte bunlar hep etkendir bozulmasına abi... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Ondan bişi olmaz Alır kucağına şanzımanı İşte bunlar hep etkendir bozulmasına abi... Birgün gaz fren karıştıracak 1 Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 OV araçlarda revizyon sonrasında değişik problemlerin olduğunu işitiyoruz.Ustanız çok dikkatli toplasın şanzımanı... 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 peki düzelir mi sorun tam olarak Sağlam işçilik ve kaliteli malzeme (2500 tl) 150-200 bin km gider diyorlar. Bu masraf aslında manuel MK3'te volan+ baskı seti parası. OV araçlarda revizyon sonrasında değişik problemlerin olduğunu işitiyoruz.Ustanız çok dikkatli toplasın şanzımanı... Kesinlikle doğru. Yorum bağlantısı
Onur Yaman 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 valla o zaman namlı bir usta bulmak lazım 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Patlayan şanzuman jatko mu ? şaseden de sağlamdır efendy Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Internet imkanim pek yok o yuzden gec gordum yazilanlari. Simdi de telden yaziyorum imla icin ozur dilerim. Emmi bozduk maalesef:( Mehmet hocamin bahsettigi sorun vardi ancak ustalara sormama ragmen sikinti olmadigini soylemislerdi. O zaman olsa daha az masrafla kurtarabilirdim belki ama artik olan oldu. Usta konusunda ve her konuda Hasan Basri abimin buyuk yardimi oldu sagolsun. Buralarda bilinen en iyi usta. 2 alternatif vardi zaten ikincisi benim ustanin ciragiymis. Yasadigim yer 20 km iceriye (sahilden)16 km tirmanis ama bu 16 km sonunda 800. Rakima cikiyorum. Artik usul usul cikacagim aracin km 121000. Her ne kadar zamansiz da olsa en azindan artik kafam rahat olacak. Yag dextron 3 kullandiracagim zira tavsiyeler bu yonde. Caglar abimin tavsiyesi uzerine fordun yagina baktim ancak bulamadim bu yuzden mobil kullanacaklar. Lt71141 di sanirim tam model ismi. Sadece sanzumanciya verecegim ucret 2000 Tl. Servise iscilik 200 tl. 140 da 7 lt yaga verilecek. 280 liraya da trw marka on disk ve bosh marka balata siparis ettim aradan ciksin diye.(bu fiyatlar hep Hasan hocamin hatrina) Yani kabaca 2630 tl. Yardimlariniz ve desteginiz icin tekrar tekrar tesekkurler. Sormak istedigim yag konusu. Yukaridaki model yag uygun mudur? Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Yunus la bugün beraberdik...O gelmeden pazarlıkları bitirdim ve tüm parça,işçilik,kargo,yıkama masrafları dahil 2000 lira şanzıman ustamız Özgüre...Şanzımanın sökme ve takma da İbrahim ustaya ait olmak üzere 200 liraya anlaştık...Dışardan yağı kendimiz alacağız...yaklaşık 6-7 litre yağ kullanılacak...Ön disk ve balata bana ait değil... Kendi kaşınmış... Akşam üstü Jatconun tadına baktı ...Mikrobu verdim Yunusa... Yakında Jatco arayışları başlayacak... 4 Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Orjianl derken, ford şanzıman içine parça üretmez, farklı markalarda üretim olur, revizyon iyidir, manuel şanzımandaki volantlı baskı balata ile aynı rakama yaklaşır, daha da çok dayanacaktır. Parça isimlerini hatırlamıyorum ancak Made İn USA yazıyordu parçalarda abi. Yunus la bugün beraberdik...O gelmeden pazarlıkları bitirdim ve tüm parça,işçilik,kargo,yıkama masrafları dahil 2000 lira şanzıman ustamız Özgüre...Şanzımanın sökme ve takma da İbrahim ustaya ait olmak üzere 200 liraya anlaştık...Dışardan yağı kendimiz alacağız...yaklaşık 6-7 litre yağ kullanılacak...Ön disk ve balata bana ait değil... Kendi kaşınmış... Akşam üstü Jatconun tadına baktı ...Mikrobu verdim Yunusa... Yakında Jatco arayışları başlayacak... Virüs fena bulaştı 80 ile başladığım o dik yokuşta araç hiç yüksünmeden 150-160 km leri gördü Kick down da yapılmamıştı Allah nazarlardan saklasın. Disk ve balata benim kaşıntım araç lifte kalkmışken yapılsın istedim. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Parça isimlerini hatırlamıyorum ancak Made İn USA yazıyordu parçalarda abi. Virüs fena bulaştı 80 ile başladığım o dik yokuşta araç hiç yüksünmeden 150-160 km leri gördü Kick down da yapılmamıştı Allah nazarlardan saklasın. Disk ve balata benim kaşıntım araç lifte kalkmışken yapılsın istedim. iyi hayırlı olsun yunus, hangi yokuşa bastınız? Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 iyi hayırlı olsun yunus, hangi yokuşa bastınız? Çevre yolunda hocam, gıda borsasına tırmandık. Özlemişim dizelin torkunu ama bu başkaydı Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Çevre yolunda hocam, gıda borsasına tırmandık. Özlemişim dizelin torkunu ama bu başkaydı vaşşşş, orada hız sınırı 50 idi hasan bugünlerde internet vergi dairesine ara sıra baksın 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts