Rifat Gelve 21 Nisan 2013 Paylaş 21 Nisan 2013 Arkadaşlar herkese merhaba.Aracımın cuma günü aküsü bitti mecburen vurdurarak çalıştırdık. Sanayiye gittim yeni akü aldım.Elektrikçi kutupbaşını söktü ve akü ile kutupbaşı arasına bir alet koydu ve araçta kaçak olduğunu söyledi. Araç uyku moduna geçtikten, bütün ışıklar söndükten sonra elektrikçinin elindeki alet ekranda 0.21-0.22 gösteriyordu. Ustanın dediğine göre normalde 0.5-0.6 göstermesi gerekirmiş. Bu şekilde hangi akü olursa olsun bitermiş. Hava karardığı için bir şey yapamadık müsait bir zamanda gidip baktıracağım. Usta kaçağı bulmanın zor olduğunu her şeyden olabileceğini her sigortayı çıkartıp her şeyi söküp arayacaklarını söyledi. Arızalı bir elektronik parçadan bile olabilirmiş. Bu arızanın veya kaçağın neden kaynaklandığını bulmanın kolay bir yolu yok mu? Böyle bir problem yaşayan olduysa bilgi verirseniz çok sevinirim.Bu arada aracım orjinal oynanmamış bir araç. Yorum bağlantısı
Osman Ünal 21 Nisan 2013 Paylaş 21 Nisan 2013 Arkadaşlar herkese merhaba.Aracımın cuma günü aküsü bitti mecburen vurdurarak çalıştırdık. Sanayiye gittim yeni akü aldım.Elektrikçi kutupbaşını söktü ve akü ile kutupbaşı arasına bir alet koydu ve araçta kaçak olduğunu söyledi. Araç uyku moduna geçtikten, bütün ışıklar söndükten sonra elektrikçinin elindeki alet ekranda 0.21-0.22 gösteriyordu. Ustanın dediğine göre normalde 0.5-0.6 göstermesi gerekirmiş. Bu şekilde hangi akü olursa olsun bitermiş. Hava karardığı için bir şey yapamadık müsait bir zamanda gidip baktıracağım. Usta kaçağı bulmanın zor olduğunu her şeyden olabileceğini her sigortayı çıkartıp her şeyi söküp arayacaklarını söyledi. Arızalı bir elektronik parçadan bile olabilirmiş. Bu arızanın veya kaçağın neden kaynaklandığını bulmanın kolay bir yolu yok mu? Böyle bir problem yaşayan olduysa bilgi verirseniz çok sevinirim.Bu arada aracım orjinal oynanmamış bir araç. O elektrikçiden hemen uzaklaşın, 0.21 0.5 den daha küçüktür. 5 Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 21 Nisan 2013 Yazar Paylaş 21 Nisan 2013 pardon 0.05 Rifat Hocam, yazı fontu okumayı zorlaştırıyor, Yozgat'ta olduğunuzu gördüm profilden, bir görüşme ayarlayalım bir kaç kişi daha ayarlayıp. Aracınıza gelincei Yozgat'lı mısınız bilmiyorum ama yakın illere gitme imkanınız varsa oraları tercih etmenizi isterim... Rifat Hocam, yazı fontu okumayı zorlaştırıyor, Yozgat'ta olduğunuzu gördüm profilden, bir görüşme ayarlayalım bir kaç kişi daha ayarlayıp. Aracınıza gelincei Yozgat'lı mısınız bilmiyorum ama yakın illere gitme imkanınız varsa oraları tercih etmenizi isterim... Kayseriliyim zaten haftasonu Kayseri'ye gittim ama halledemedik. İlk fırsatta yine Kayseri'ye gideceğim. Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 21 Nisan 2013 Yazar Paylaş 21 Nisan 2013 Herşeyi sökme işi hikaye, kaçak tespiti akü multimetreye seri bağlantıktan sonra sigorta kutusundaki sigortaların tek tek çıkartılmasıyla yapılır. Nereden kaçak olduğu bulunur, nokta atışı yapılır. Basitten zora doğru gideceğiz dedi gerekirse sökeceğiz dedi bayağı korktum ne yalan söyleyim. Aracımla fazla oynatmak istemiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Nisan 2013 Paylaş 21 Nisan 2013 röle söküp kontrol etmek, oynamak değil basit bir işlemdir ama 0.2 yi çözemeyen elektrikçiden başkasını bulun 2 Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 21 Nisan 2013 Yazar Paylaş 21 Nisan 2013 Aracınız üzerinde 2008 orjinal aküsü vardı diye düşünüyorum, öyleyse akünüz zaten ömrünü tamamlamış, değişmesi gerekiyordu. Yani akünün bitmesinin kaçak ile ilişkisi olmayabilir. Akü mesele değil değişiriz ben aküyü düşünmüyorum kaçağı düşünüyorum. röle söküp kontrol etmek, oynamak değil basit bir işlemdir ama 0.2 yi çözemeyen elektrikçiden başkasını bulun Çağlar bey ne demek istediğinizi anlayamadım açarsanız sevinirim. yukarıda yanlışlıkla 0.5-0.6 demişim usta normali 0.05-0.06 demişti düzeltiyim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Nisan 2013 Paylaş 21 Nisan 2013 Elektrikçiyi boşuna asmışsız kaçak bulmak bazen zordur ama genel yöntem: sıra ile röleler sökülür, %90 takılı kalan bir röle çıkar sorumlusu Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Benim anlamadığım nokta şu; aküyü değiştirdiğinizde usta kendisi mi ölçüm yapayım dedi ? Yoksa akünüz çok çabuk bittiği için falan siz mi dediniz ? Normal akü değişimi yapılır , ölçüm falanda yapılmaz Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Akü ölmüş bence, artık yeni akü ile öyle sorunlarla karşılaşmayacaksınız..Bir süre normal kullanıma devam etmenizi tavsiye ederim.. 1 Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 22 Nisan 2013 Yazar Paylaş 22 Nisan 2013 Benim anlamadığım nokta şu; aküyü değiştirdiğinizde usta kendisi mi ölçüm yapayım dedi ? Yoksa akünüz çok çabuk bittiği için falan siz mi dediniz ? Normal akü değişimi yapılır , ölçüm falanda yapılmaz Ben istedim yapılmasını çünkü akü çok eski değil 2 yıllık. Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 22 Nisan 2013 Yazar Paylaş 22 Nisan 2013 (düzenlendi) Akü ölmüş bence, artık yeni akü ile öyle sorunlarla karşılaşmayacaksınız..Bir süre normal kullanıma devam etmenizi tavsiye ederim.. Nasıl bir şey olmaz ki alet kaçak gösteriyormuş 0.05-0.06 göstermesi gerekirken 0.21-0.22 gösteriyor. Bu zamanla geçecek bir şey midir? Bir de üstündeki akü çok eski değildi daha 2 yıllık. akü orjinal ford aküsüydü. Yeni aküyü taktık yine onda da kaçak gösteriyor. Aracınızda sonradan takılma çin malı navigasyon falan var mı? Bazıları uyku modunda akım çekmeye devam ediyorlar. Hayır yok. 22 Nisan 2013 tarihinde Rifat Gelve tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 (düzenlendi) Ben istedim yapılmasını çünkü akü çok eski değil 2 yıllık. Orjinal ford aküsü nasıl 2 yıllık oluyor ? Aracınız 6 yaşında ? 22 Nisan 2013 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Uzaktan kumandanın alıcısı örneğin sürekli aktiftir ki bir şekilde akım çeker..Elektrikçi arkadaş hangi standarta göre rakamları belirlemiş olabilir, X marka araçta alarm vardır, diğerin de yoktur gibi... Orjinal ford aküsü nasıl 2 yıllık oluyor ? Aracınız 6 yaşında ? Başka bir problemden dolayı aküyü önceden değiştirmiş olabilirler... 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Uzaktan kumandanın alıcısı örneğin sürekli aktiftir ki bir şekilde akım çeker..Elektrikçi arkadaş hangi standarta göre rakamları belirlemiş olabilir, X marka araçta alarm vardır, diğerin de yoktur gibi... Başka bir problemden dolayı aküyü önceden değiştirmiş olabilirler... Ben üzerinde gelen ilk akü olarak yorumladım..Çünkü orijinal demiş..Neyse..Bence de kaçak falan yok gibi Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 22 Nisan 2013 Yazar Paylaş 22 Nisan 2013 Ben üzerinde gelen ilk akü olarak yorumladım..Çünkü orijinal demiş..Neyse..Bence de kaçak falan yok gibi bir marka göremedim üzerinde sadece ford arması var akünün üzerinde o yüzden orjinal dedim orjinal parça misali. Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 22 Nisan 2013 Yazar Paylaş 22 Nisan 2013 peki arkadaşlar benim araçta ne kadarlık bir kaçak olması normal benimki 0.21-0.22 çıktı.bileniniz veya bunu kendi arabasında ölçen olabilir mi? yardımcı olursanız çok sevinirim. arabayı boş yere kurcalatmasak. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 peki arkadaşlar benim araçta ne kadarlık bir kaçak olması normal benimki 0.21-0.22 çıktı.bileniniz veya bunu kendi arabasında ölçen olabilir mi? yardımcı olursanız çok sevinirim. arabayı boş yere kurcalatmasak. ne kadar süre 0.2 A kalıyor ? Örneğin aracı 2 saat sonrada ölçtünüz mü ? Araba kapatıp kapatmaz uyku moduna geçmez bu doğru bir ölçüm değildir. Yapılması gereken amper metre seri olarak bağlı bırakılır araca ( sizin bu değerleri aldığınız cihaz) iki saat sonra gelinir bakılınır değerler neye düşmüş diye. Örnek vermek gerekir ise 1 saatte 0.2 Amper güç çekecen araba 10 saatte 2 Amper güç çeker. Buda günde 4.8 Amper akım çeker. Kullandığınız akü 62ah olduğuna göre akünün tamamen bitmesi için 62/4.8 = 13 gün yapar. Toleransı ve akü kondisyonu açısınıda hesabın içine katarsak 10 gün dayanır akü 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Bu hesapla 6-7 gunden sonra mars basmamaya baslar. neden Yorum bağlantısı
Rifat Gelve 22 Nisan 2013 Yazar Paylaş 22 Nisan 2013 ne kadar süre 0.2 A kalıyor ? Örneğin aracı 2 saat sonrada ölçtünüz mü ? Araba kapatıp kapatmaz uyku moduna geçmez bu doğru bir ölçüm değildir. Yapılması gereken amper metre seri olarak bağlı bırakılır araca ( sizin bu değerleri aldığınız cihaz) iki saat sonra gelinir bakılınır değerler neye düşmüş diye. Örnek vermek gerekir ise 1 saatte 0.2 Amper güç çekecen araba 10 saatte 2 Amper güç çeker. Buda günde 4.8 Amper akım çeker. Kullandığınız akü 62ah olduğuna göre akünün tamamen bitmesi için 62/4.8 = 13 gün yapar. Toleransı ve akü kondisyonu açısınıda hesabın içine katarsak 10 gün dayanır akü araç uyku moduna geçip de bütün göstergelerin ışığı söndükten sonra 15-20 dakika bekledik değişen bir şey olmadı alet yine 0.21-0.22 gösterdi.bir de benim anlamadığım şu aküyü bitiren temizlik yaparken ki yanan iç lambalar oldu. temizlik yaptım arabayı kilitledim sabah araç çalışmadı istemeyerek de olsa vurdurarak çalıştırdım teybi iç lambaların hepsini kapattım 10-15 km gezdim akü dolsun diye aracı kilitledim ertesi sabah araç hemen çalıştı. tık demedi. yani akü durduğu yerde boşalmıyor ya da yavaş yavaş boşalıyor bilemiyorum. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Akü kapasitesinin tahmini %30-%40 altına indiğinde, farlar, teyp vs. çalışıyor ancak marş basacak akımı veremiyor. bunu belirleyen ccu akımıdır. 550 Amper basar dizelde kullanılan bir 62 amper akü. Dizel motorun çalışma akımı ise aşağıdadır Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 CCU akımı nedir? İşte sizin ölçtüğünüz o marş akımını, 62 amperlik akü kapasitesinin %30 seviyesinin altındayken veremiyor. 12 amperlik full dolu bir akü takın, 100 amperlik marşı bile çeviremez. Teknik detaylarda belirtilen marş akımı, tam dolu akü için geçerlidir. ccu diye yanlış yazmışım aklım karışmış ses sistemine. Doğrusu cca dır yani marş akımıdır. 100 amperlik marş motoru derken vidyo yu izlemediniz sanırım Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 bir marka göremedim üzerinde sadece ford arması var akünün üzerinde o yüzden orjinal dedim orjinal parça misali. Üzerinde Ford yazıyorsa sadece o akü fabrika aküsüdür.Zaten daha önce değişmemiştir.Dediğim gibi akünüz bu şekildeyse 6 sene dayanmış daha ne olsun.Ben de 2007 model aracın aküsünü 3-4 ay evvel değiştirdim.Bence akünüzde bir sorun yok.Sadece bitmiş Durduk yere kurcalatmayın sağı solu. araç uyku moduna geçip de bütün göstergelerin ışığı söndükten sonra 15-20 dakika bekledik değişen bir şey olmadı alet yine 0.21-0.22 gösterdi.bir de benim anlamadığım şu aküyü bitiren temizlik yaparken ki yanan iç lambalar oldu. temizlik yaptım arabayı kilitledim sabah araç çalışmadı istemeyerek de olsa vurdurarak çalıştırdım teybi iç lambaların hepsini kapattım 10-15 km gezdim akü dolsun diye aracı kilitledim ertesi sabah araç hemen çalıştı. tık demedi. yani akü durduğu yerde boşalmıyor ya da yavaş yavaş boşalıyor bilemiyorum. İç lambalarınızı LED ile değiştirin..bu tip bir sorun yaşamazsınız.. Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 Otuz dakika isiklar dortluler radyo arac calismaz vaziyette acik kaldi aku bitti dortlu sondu radyo kapandi isiklar hala acikti.aku bitince isiklari ne yaptiysam kapatamiyordum bu 4ay once oldu. Bakim yaptrdim akuyu olctuler yuzde 70cikti. Bugun isiklar acik vaziyette otuz dakikada yine bitti aku.ne yapmam lzm.bu.normal mi bence olmamasi lazim ? Yeni aku alsam sorun cozulur mu elektrik arizasi olarak on h7farlar arka bir stop ve park lambasi patladi bugune kadar..birde cakmaklik ve cam kilitleme sistem lambasi calismaz oldu sigorta degisimi yapildi sadece... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Eylül 2013 Paylaş 20 Eylül 2013 30 dakika motor kapalı ışıklar açık, radyo açık beklenirse her akü % 70 seviyesine inebilir.. Zaten % 80 seviyesine inen bir akü bitmiş demektir.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts