İçeriğe Yönlendir

Citroen C4 Grand Picasso Dizel Otomatik Hakkında Bilgi Isteği.


Evren Barış Özbek

Recommended Posts

Hayırlı, uğurlu olsun Allah kaza, bela vermesin abi. İyice fransızcı oldunuz çıktınız, klasikte de güncelde de :D

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
İsmail Avcı

Evren abey  bir ayı geçtiniz, araçta hoşunuza gitmeyen yanlarını alabilirmiyiz ..

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Şanzıman Auto 6R mi? Geçişleri bu kadar uyuz ve hissettirerek yapan başka bir şanzıman yok sanırım. 308'de kullandım bugün ve gerçekten sıktı. Ama halen alım listesinde olan nadide araç bu c4 picasso. :)

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Evren abey  bir ayı geçtiniz, araçta hoşunuza gitmeyen yanlarını alabilirmiyiz ..

 

Hoşuma gitmeyen bir yanı yok gibi. Detaylarda bazı küçük eksiklikler var. Bence en olumsuz yanı radyo-teybi değiştiremiyorum. Aksesuar bulamıyorum. :)

 

Hayırlı uğurlu olsun.

 

Sağolasın ağbicim.

 

Şanzıman Auto 6R mi? Geçişleri bu kadar uyuz ve hissettirerek yapan başka bir şanzıman yok sanırım. 308'de kullandım bugün ve gerçekten sıktı. Ama halen alım listesinde olan nadide araç bu c4 picasso. :)

 

Şanzuman kodunu bilmiyorum, ancak 1'den 2'ye geçişteki hafif yığılma haricinde geçişlerini neredeyse hissetmiyorum. 

 

Bu arada geçtiğimiz haftasonu 60.000 km bakımına girdim. 425 TL periyodik bakım, 200 TL ön fren diskleri, toplam 625 TL tuttu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Cumartesi günü Adana'ya gidip geldim. 5 yetişkin (2'si iri kıyım), klima sürekli açık, 1000km ortalaması 5.9lt. Giderken sabit 100km süratle gittim, gelirken otoyolda 130km (Toros dağlarına çıkış dahil), duble yolda 100km sabit süratle geldim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rakamına göre bedava arabadır 2elde, ne kullanıldığı bilindiği sürece size keyif verir.

1. şanzımanın çalışma şekline alışın, yeşil ışıkta dip gaz yapmayın mesela yığılır kalır normaldir, uzun süre trafikte beklerken N ye alın.

2. bildiğimiz manuel şanzıman ve debriyaj yaınıda, otomatik kavrayan bir pedal vardır.

3. her türlü baskı balata değişim işlemini rakam ne olursa olsun yetkili serviste yaptırın zira değişim sonrası adaptasyon var

4. şimdiden servise götürüp, hidrolik yağ değişimi ve ayar (adapatsyon ) yaptırın

5, sakin kullanımda çok keyifli ve düşük tüketimlidir

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

rakamına göre bedava arabadır 2elde, ne kullanıldığı bilindiği sürece size keyif verir.

1. şanzımanın çalışma şekline alışın, yeşil ışıkta dip gaz yapmayın mesela yığılır kalır normaldir, uzun süre trafikte beklerken N ye alın.

2. bildiğimiz manuel şanzıman ve debriyaj yaınıda, otomatik kavrayan bir pedal vardır.

3. her türlü baskı balata değişim işlemini rakam ne olursa olsun yetkili serviste yaptırın zira değişim sonrası adaptasyon var

4. şimdiden servise götürüp, hidrolik yağ değişimi ve ayar (adapatsyon ) yaptırın

5, sakin kullanımda çok keyifli ve düşük tüketimlidir

bu segmentin en mantikli arabasi oldugunu dusunuyorum biraz inceledim .dizel otomatigi skinti cikartirmi caglar abi
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

Cumartesi günü Adana'ya gidip geldim. 5 yetişkin (2'si iri kıyım), klima sürekli açık, 1000km ortalaması 5.9lt. Giderken sabit 100km süratle gittim, gelirken otoyolda 130km (Toros dağlarına çıkış dahil), duble yolda 100km sabit süratle geldim.

evren abey tanitim vidyolarini izlerken bazilarinda air oldugunu gordum sasirdim sizde varmi
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

bu segmentin en mantikli arabasi oldugunu dusunuyorum biraz inceledim .dizel otomatigi skinti cikartirmi caglar abi

Bildiğim kadarı ile klasik otomatiklerden sonra en az sorun çıkartan şanzımanlardan bu robotize otomatikler ( Bilinçli bir şekilde kullanıldığında ), sorun çıksa da tamiri en cep yakmayanlardan ( Çift kavramalılar ile kıyaslayacak olursak )...  :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

evren abey tanitim vidyolarini izlerken bazilarinda air oldugunu gordum sasirdim sizde varmi

 

Benim arabamda yok.

 

Bildiğim kadarı ile klasik otomatiklerden sonra en az sorun çıkartan şanzımanlardan bu robotize otomatikler ( Bilinçli bir şekilde kullanıldığında ), sorun çıksa da tamiri en cep yakmayanlardan ( Çift kavramalılar ile kıyaslayacak olursak )...  :)

 

Merakımdan baskı balata değişim ücretini sordum. Serviste baskı balata ve volan değişimine 1800-2200 TL arasında olur dediler. 

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Benim arabamda yok.

 

 

Merakımdan baskı balata değişim ücretini sordum. Serviste baskı balata ve volan değişimine 1800-2200 TL arasında olur dediler. 

Manuel olsa, işçilik ve kdv dahil 1200 civarı verirsiniz. O kadarcık otomatik farkı olsun artık...   :good1:  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sercan Sarıkaya

Bende mi alsam acaba bir picasso ne dersin abi :)

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

150.000 km sonrasında mutlaka baskı balata değişimi gerekiyormuş. Ayrıca otomatik şanzımanında iki parca varmış şimdi hatırlayamadım isimlerini biri 800 tl diğeri 1200 tl civarı parçalarmış. bunlar değiştikten sonra sıkıntısız bir araba olduğunu söylemişti ustam (peugeot ve citroen servisi)

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Hayırlı olsun..

Kazasız belasız kullanın..

 

Hem dizel hem otomatik olup bu kadar az yakan bir araç candır :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Hayırlı olsun..

Kazasız belasız kullanın..

 

Hem dizel hem otomatik olup bu kadar az yakan bir araç candır :)

 

Teşekkürler Fatih. :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İsmail Avcı

bi 10 bin lira farki var galiba en onemlisi budur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Hayirli olsun. S-max ile farklarini, arti ve eksilerini belirtebilir misiniz? Niye picasso tercih ettiniz?

 

Öncelikle teşekkür ederim. S-max ile karşılaştırma yapamam. Çünkü S-Max'leri sadece showroomlarda inceleme şansım oldu. Yani hiç kullanmadım.

Neden C4 Picasso sorusuna şöyle cevap vereyim. Bana göre 1.6 dizel-otomatik alternatifler arasından seçilip alınabilecek tek araçtı. Bu sonuca nasıl vardım? Peugeot 3008 & 5008, Citroen C4 Picasso, Renault Megane Sport Tourer & Scenic, Kia Ceed Concept Plus, Ford C-max, Ford Mondeo Liftback & Sw ve Skoda Super B araçların her tür verilerini topladım. Test sürüşlerine çıktım. 

Peugeot 3008 & 5008; vites geçişleri çok rahatsız edici olduğu için elendi.

Renault Megane Sport Tourer & Scenic; Edc vites henüz tam oturmadığı için ve benimde alacağım aracın garanti süresi dolmuş olacağı için elendi.

Kia Ceed Concept Plus; bu arabaya param yetmediği için elendi.

Ford C-max; dizel otomatiği olmadığı için elendi.

Ford Mondeo Liftback; Türkiye'de çok az satıldığı için temizini bulamadığım için elendi.

Ford Mondeo Sw; bu arabaya da param yetmediği için elendi.

Skoda Super B; Sadece bu arabayı benzinli bakmıştım. Ancak tüketim değerleri elenmesine neden oldu.

Citroen C4 Picasso'yu tercih etmemdeki nedenlerden biri Ford'la aynı motoru kullanmasıydı. Az-çok motoru tanıyordum. Citroen, bu motoru robotize şanzumanla kombine edilerek otomatik vites rahatlığını sunmuştu. Esp, 7 havayastığı gibi güvenlik donanımları standarttı. 500lt civarında bagaj hacmi vardı. Kısaca isteklerimin çoğunu karşılıyordu ve bende tercih ettim.

 

bi 10 bin lira farki var galiba en onemlisi budur

 

Fiyat farkına çok takılmadım. Araba aradığım dönemde S-Max'i hiç düşünmedim.

Yorum bağlantısı

Evren abimin aracı, şenlikte yakından inceleme fırsatı bulduk. Gerçekten çok harika bir makine. Tekrardan maşallah abim. Yalnız o teybi yapan, tasarlayan mühendisleri öpüyorum buradan. Uzay mekiine yakışmamış..

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Evren abimin aracı, şenlikte yakından inceleme fırsatı bulduk. Gerçekten çok harika bir makine. Tekrardan maşallah abim. Yalnız o teybi yapan, tasarlayan mühendisleri öpüyorum buradan. Uzay mekiine yakışmamış..

 

Sağol Kerem. Allah tez zamanda sanada nasip etsin. O teybi o arabaya layık görenleri, arabaya her binişimde anıyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Evren Barış Özbek

Bayram için çıktığımız uzun yol verileri.

2100km/136lt mazot. (100km/6.5lt)

Geneli 2 yetişkin + 1 çocuk, yüklü bagaj, %90 uzun yol (yarısı 110-120km süratle + Aydın-Söke ve Söke Aydın (3-4 kez) arası otoyolda 130-135km süratle), %10 Aydin, Kusadasi, Akyaka sehirici ve uzun sureli rolanti. Surekli klima acik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Dizel otomatik bir araca göre biraz fazla değil mi?

Bir arkadaşımda düz dizel C4 var, ş.içi 4 lt/100 km yakıyor, diğerinde otomatik dizel var 6 lt/100 km yakıyor. Oysaki broşürde her iki motorun da tüketimi nerdeyse aynı 4 lt /100 km civarında olması lazım.

Citroen'lerin otomatik dizelleri biraz fazla yakıyor olabilir mi, diğer markalarda durum nedir bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Dizel otomatik bir araca göre biraz fazla değil mi?

Bir arkadaşımda düz dizel C4 var, ş.içi 4 lt/100 km yakıyor, diğerinde otomatik dizel var 6 lt/100 km yakıyor. Oysaki broşürde her iki motorun da tüketimi nerdeyse aynı 4 lt /100 km civarında olması lazım.

Citroen'lerin otomatik dizelleri biraz fazla yakıyor olabilir mi, diğer markalarda durum nedir bilemiyorum.

 

Uzun yolda akıllı uslu 90-95km süratle gidildiğinde 100km/4.5lt tüketimi var. Şehiriçi 100km/6.5-7lt tüketimi var.

Bayramdaki tüketim normal bir tüketim değildir. 8-10 defa en az 20, en çok 45 dakika olmak üzere klima açık şekilde park halinde rolantide çalıştırmam gerekti (çocuğun ege sıcağında bunalmaması için :) ).  Ek olarak 95km süratin üstüne çıkınca tüketimi artmaya başlıyor. C4'lerin ağırlığını bilmiyorum, C4 Picasso'nun ağırlığı 1480kg. Bu ağırlıktaki araba için bence tüketim normal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...