Furkan Avcı 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Geçen Servet abinin yanına gittiğimde otomatik yükseklik ayarının çalışmadığını farkettik. Dün alternatörü yapan ustaya gittim, bilgisayara bağladı. Her iki tarafında far beyni ile iletişim yokmuş, bozulmuş olabilir dedi. Eğer tamiri mümkün olursa tamir edilir yoksa sıfırının teki 400 TL civarıymış. Yanlız kullandığı program Mercedes'in programı değildi, farklı birşeydi. Güvenemedim yetkili servisede göstereyim diyorum arıza tespiti için. Ne dersiniz, her iki beyin birden bozulmuş olabilir mi? Far / gece sensörü çalışıyor ve auto konumda. Beyin sadece motoru mu kontrol ediyor ??? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Otomatik yükseklik ayarı için tek beyin vardır diye düşünüyorum.Niye ikisine birden beyin koysunlar ki ? Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Arızanın sebebi xenon yükseklik ayarlayıcısı olabilir. Benim superb'de öyle en azından. Benim kontrol ünitesinden yanıt yok diye hata veriyor vagcom. Farlar da 1-2 metre önümü ancak aydınlatıyor, bu arıza çıktı çıkalı geceleri özellikle şehirler arası sisler ile gidiyorum. Servise gittim, onlar da aynı parçayı söyledi. ebay'den çıkma bir parça sipariş etmiştim, bugün geldi ama içerisinde bir direnç kopmuş, sallayınca çıtır çıtır ses geliyordu zaten ilk elime aldığımda, bir şeyler yaptım, şimdi arıza göstermiyor ama bakalım düzgün çalışacak mı. Bu arada benim bozulan kontrol ünitesinin de içerisine su girmiş biraz, büyükçe bir entegrenin ayakları oksitlenmiş, fırçaladım vs . İş çıkışı deneyeceğim, bakarsın çalışır. Olmadı sıfırı zaten parçanın 400-500 TL falan. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 5 Nisan 2013 Yazar Paylaş 5 Nisan 2013 Otomatik yükseklik ayarı için tek beyin vardır diye düşünüyorum.Niye ikisine birden beyin koysunlar ki ? Usta öyle dedi, birde beyine ulaşabilmek için tampon falan sökülüyormuş. Eğer aks sensörü ise kolay. Ben programa güvenemedim açıkçası. Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Sistemde farların üzerinde birer tane balast (beyin diyorlar sanayide), ön ve arka dingiller üzerinde birer tane açı/yükseklik sensörü, bir tane de yükseklik ayarlayıcısı (xenon range control module) var. Sensörlerden aldığı bilgiye göre farların üzerindeki yükseklik ayarını yapan motorları kontrol ediyor. Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Program arızayı buamamış ki zaten, sadece iletişim yok demş. Bunun birçok sebebi olur. İletişim neden yok. Belki işçlik ile çözülecek problem. İyi düşünelim iyi olsun. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 xenonlar orjinal mi. soketlerin ve tesisatin durumu ne oksit kopuk var mı. büyük ihtimal beyin hatası balastlardandir. kurcalanmış mı kontrol edilme. bilgisayara da bosch servislerinde bağlanabilir hani servis avro üzerinden çalışıyor diye Yorum bağlantısı
Misafir 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Civicin sistemi gibi olabilirmi? Far ayar sensörü. Xenon beyni 24 numara, ateşleyici 27 numara. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 orjinal balast bu imiş sanırım. balastta pin sayısı fazla gibi. balastları iyice kontrol etmek lazım Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Vagcom ile ; Xenon range Kısmına gelip Basic Settingsten adaptasyon yakmak denendimi hiç ? Adaptasyonda bir eksiklik veya başka birşey varsa fault code kısmına girdiğinizde hata verir + olarak hatayı silseniz bile tekrar olarak geri gelir oraya.Bence sizinki tamamen adaptaston hatası... Kontrol ünitesinin içerisine su gitmiş, oksitlenmiş ve muhtemelen kısa devreden bir kısmı yanmış. Ünite zaten hiç cevap vermiyor, doğrudan arıza kodunu veriyor. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 5 Nisan 2013 Yazar Paylaş 5 Nisan 2013 İşte bu da gülün dikeni Furkan... Valla abi o dikenin çok afedersin ama eşşeekk kadar olanını (bakınız otomatik vites beyin değişimi 2.700 TL cik) 407 bana batırdığından bununki devenin kulağının içindeki tüy xenonlar orjinal mi. soketlerin ve tesisatin durumu ne oksit kopuk var mı. büyük ihtimal beyin hatası balastlardandir. kurcalanmış mı kontrol edilme. bilgisayara da bosch servislerinde bağlanabilir hani servis avro üzerinden çalışıyor diye Mustafa bana cevap verdiğini düşünerek yazıyorum. Xenonlar orjinal, farlardan biri diğerine göre birazda olsa yeni. Demekki biri değişmiş. Balastlardan olsa farlar yanmazdı değil mi? Farların yanmasında problem yok, far gece sensörüde sağlam gece olunca otomatik yanıyor. Bir tek otomatik ayar olayı çalışmıyor. Arıza tespitini 70 TL gibi birşeye yapıyorlarmış. Bu mercedesin programının adı nedir, veya set olarak e-bayda varsa alacağım. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 5 Nisan 2013 Yazar Paylaş 5 Nisan 2013 (düzenlendi) balastı kontrol et abi Önce yerini bulmam lazım Balast otomatik ayarı etkiler mi dersin? 5 Nisan 2013 tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 önce bak bakalım orjinal mi üzerindekiler resimini ekledigim gibi ise etkileyebilir Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 5 Nisan 2013 Yazar Paylaş 5 Nisan 2013 önce bak bakalım orjinal mi üzerindekiler resimini ekledigim gibi ise etkileyebilir Üsttekinde Made in France yazıyor. Ben motor parçalarında BOSCH dan başka bir şey görmedim. Sanmıyorumki orjinali Made İn France olsun Hangisi gibi olması gerekli yada yukarıdaki iki parçada aynı mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Furkan bu sadece beyin olmayabilir. Bende de sorun vardı. İlk önce kablo değişti. Sonra beyin kodlamıyor dedi (Xenon beyni). Değiştirdi son arıza sensör arızası çıktı. Bizim mondeoda beyin dediği xenon beyni. Başka beyin yok. Farı çalıştırıyormuş ancak yükseklik algılamayı kodlamıyormuş dedi servis. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 6 Nisan 2013 Yazar Paylaş 6 Nisan 2013 Bugün sabah servise gittim sol taraf ilk kontak açtığında yukarı aşağı yapıyor. Arıza kodlarına baktım sol taraf için beyin ile iletişim sinyali bozuk. Sağ taraf için ise ön ve arka aks sensoru sinyali bozuk dedi. Arıza dökümünü vermediler ama hepsini ezberledim Tam tespit için açıp kontrol etmemiz gerekli dediler acaba tesisat mı yoksa sensörün kendisimi arızalı diye. İçinden ben kontrol ederim dedim Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Nisan 2013 Paylaş 6 Nisan 2013 tesisat ve soketleri elden geçir abi. sensörler dış etkiye biraz açık. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Haziran 2013 Paylaş 9 Haziran 2013 Sağ sol balastları yer değiştir... Tekrar test et.. Muhtemelen teşhisler doğrudur, ancak bu test ile emin olursun... Her iki taraf da düzgün değil ise sistemin komplesi çalışmayabiliyor... Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 10 Haziran 2013 Yazar Paylaş 10 Haziran 2013 Sağ sol balastları yer değiştir... Tekrar test et.. Muhtemelen teşhisler doğrudur, ancak bu test ile emin olursun... Her iki taraf da düzgün değil ise sistemin komplesi çalışmayabiliyor... Abi balastlara ulaşabilmek için farları sökmem gerekiyor, farları sökebilmem için ise ön tamponu tamamen sökmem gerekiyor. O yüzden geniş bir zaman ve lift lazım bana Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 31 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2013 Bugün ön jantları sürtüryor mu? diye kontrol ederken. Sağ aks üzerinde takılı olan aks yükseklik sensörünü buldum ve kablosunu takip ettim. Kablo sağ farın oraya kadar LPG tesisatının yanından geliyor bir ucu fara gidiyor başka bir uç ayrılıp aşşağıya doğru bakıyor gibi görünüyordu. Aşşağı doğru gibi görünen soketi bi yokladım ki ne göreyim boşta. Hemen kafamda yıldırımlar çaktı. Farın altına zorda olsa fener yardımıyla baktım, evet soketin tamda gireceği yer var ve boşta. Boştaki soketi sıkıştığı yerden zorda olsa çıkardım ve yerine taktım. Ve sonuç: [MEDIA] [/MEDIA] Bu basit problemi fara giden soketlere bakma tenezzülü bile göstermeden tespit edemeyen gittiğim özel elektirikçiye ve Mercedes'in Eskişehir'de ki yetkili (yetkili ama yetkin olmayan) servisinin ustalığına yazıklar olsun. İkisininde verdiği cevap aynıydı, tampon sökülecek ve farların tüm tesisatı kontrol edilecek. Sökme takma özelde 150 TL, Yetkili serviste ise nikah masrafları dahil kimbilir ne kadardı? Allah'a çok şükür ki, yine onun yardımıyla problemin sebebini buldum ve 150-200TL masraftan kurtardım. Buda yerinden çıkan soketi tespit edip açığa çıkardığım hali : 4 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 31 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2013 sorun çözülünce tarifi imkansız bir duygu yaşamışsınızdır.tahmin edebiliyorum.geçmiş olsun. Boşta olan soketi farkettiğim anı görmeliydiniz. Gözlerimden ışık çıktı Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 Jantlar bedava gelmiş oldu veya yarısını amorti etti diyebiliriz. Selamlar 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 31 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2013 Jantlar bedava gelmiş oldu veya yarısını amorti etti diyebiliriz. Selamlar Jantların hayrına bulduk diyebiliriz problemi 8de1 ini kurtardık Yorum bağlantısı
Recommended Posts