Harun Göktürk 8 Ekim 2014 Paylaş 8 Ekim 2014 Peki ben otom vitesi bir arac daha oncede kullandim ama sonucta bu arac sw sedan degil ve bu otomatik vites kullanma konusunda bilginize ihtiyacim var bu konuda yardimci olabilirmisiniz Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 8 Ekim 2014 Paylaş 8 Ekim 2014 Peki ben otom vitesi bir arac daha oncede kullandim ama sonucta bu arac sw sedan degil ve bu otomatik vites kullanma konusunda bilginize ihtiyacim var bu konuda yardimci olabilirmisinizHarun bey çok Zor soru sordunuz. Daha geçen gün İskenderun'dan gelirken aracın tepkisini bir noktada daha farkettim. (4 yıl oldu)Hız sabitleme 3200 devirden sonrasında çok nadir bırakıyor. Ancak araç 80 le giderken çok çabuk bırakıyor. Rampa uzun ve dik ise O/D açıyorum. Araç 3. Viteste tırmanıyor. Şehir içinde 2000-2200 devirde kullanıyorum. Dip gaz yapmaktan daima uzak duruyorum. Ama dayanamadığım da oluyor Şehir içinde ışıklarda sol şeritten kalmak yerine sağ veya orta kullanıyorum. Çünkü arkadan sıkıştırılıp araca yüklenmek istemiyorum. Rampada devir düşürecek pozisyon varsa aracı baştan zorlamıyorum. Çünkü rampanın ilerisinde zaten hızım kesilecekse. 1 Yorum bağlantısı
Harun Göktürk 8 Ekim 2014 Paylaş 8 Ekim 2014 Dediklerinize katiliyorum dogru surus teknigi ile araca daha az yaktirmak mumkun bende ki tek fark ise aracin biraz daha agir olmasi ve benim en fazla 3000 devire kadar kullanmam zaten su ki araca gaza basar iken ayaginizi az geri cektiginizde vites yukseltiyor halde boyle olunca yine ekonomiye donus oluyor bunlarin bilincinde olmama ve sizin yaptiginiz gibi her ne kadar sol seridi kullanmasamda arada performans gormek hosuma gidiyor tasarruf cihazlari vs gibi seylere yoneliyorum bazen son anda almaktan vaz geciyorum baska bu konuda ne yapabiliriz Yorum bağlantısı
Harun Göktürk 8 Ekim 2014 Paylaş 8 Ekim 2014 Birde ben lpg ayari yaptirir iken ayarlari minimum seviyeye cektim her 2 depoda bir oksijen sensoru ariza kodu veriyor ve fakir karisim diye adlandiriliyor normale cevirdim ayari ve benzinde kullandim bir iki hafta ariza kodu yanmiyor mehmet bey lpg kitini mi degistirsem sizin lpg kiti hangi markadir Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 Harun bey LPG kiti atikerken de aynı değerleri yakıyordu. Şimdi prins var aynı değerleri yakıyorum. Yakıt tasarruf cihazları gereksiz harcama. Onun yerine buji (20bin km bir) buji kablosu (40 bin km bir) değiştirin. Buji ve buji kablosunu kesinlikle orjinal alın. Orjinal buji 120 tl kablo 240 tl civarı. Piyasada orjinal olarak motorcraft var. Onlar orjinal değil. Ford yazacak bujide. Kablo tek tek poşetlerde olacak. Aracınız kaç kilo yazıyor ruhsatta? 1 Yorum bağlantısı
yusuf gökyokuş 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 aracım 2003 ov dizel beş aydır şehir içindeyim 100 km ortalamam 8.7 lt sizce normal mi yoksa çokmu yakıyor bu arada araç 288 bin km. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 aracım 2003 ov dizel beş aydır şehir içindeyim 100 km ortalamam 8.7 lt sizce normal mi yoksa çokmu yakıyor bu arada araç 288 bin km.Maraş'ın neresinde oturuyorsunuz ? Yorum bağlantısı
Harun Göktürk 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 Arac ruhsatta tam olarak 1460 ama ben kantara soktum araci 1490 cikti Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 Bizimki ile aynı galiba bende ruhsata bakayım. Yorum bağlantısı
Harun Göktürk 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 Ilk yag bakiminda dediginiz parcalarin hepsini degistirecegim ve orjinal urun kullanacagim Birde arac calisir iken hava filtresinin ordan pitir pitir arada ses yapiyor bu konuda formdaki uyelerden bu sorunu yasan olmusmudur Bugun de aracimi kullanir iken sizin soylediginiz gibi 2200 deviri gecmemeye karar verdim Yorum bağlantısı
yusuf gökyokuş 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 Maraş'ın neresinde oturuyorsunuz ? merkez de merkez de dulkadiroğlu ilçesi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 merkez de dulkadiroğlu ilçesi Ben Doğukentte otururken okulum yavuz selim ortaokulundayken 30 litre LPG ile 200-210-220 km giderdi. Şimdi Armadaşın orda oturuyorum. Eşim ağcalı yokuşunu çıkıyor bazen ben şekerdereden akşam trafiğinde çıkıyorum. Şimdi 30 litre LPG ile 170-185 km arası gidiyor. Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 En son dün yine ölçtüm. (ZAten her lpg alışımda sıfırlıyorum km yi) 228 km de 27 LT. LPG aldım. Bunun 80 km si şehir dışı, kalanı da şehir içi. Yani kaba bir hesapla 100 km de 11,85 lt LPG harcadı bu da 2,55 tl/lt. Den km de yaklaşık 30 krş a tekamul ediyor ve gayet makul olarak görüyorum ben. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 Çok iyi bir değer. En son dün yine ölçtüm. (ZAten her lpg alışımda sıfırlıyorum km yi) 228 km de 27 LT. LPG aldım. Bunun 80 km si şehir dışı, kalanı da şehir içi. Yani kaba bir hesapla 100 km de 11,85 lt LPG harcadı bu da 2,55 tl/lt. Den km de yaklaşık 30 krş a tekamul ediyor ve gayet makul olarak görüyorum ben. Yorum bağlantısı
Uğur Kaya 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 Çok iyi bir değer. hocam günde ortalama gidiş dönüş 15+15 30 km yol yapıyorum genelde köprü trafiği ve yoğun trafik geçen defoyu fulle dim ortalama tüketim 13,5 - 14 lt benzin bu tüketim normalmidir anormalmidir Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 hocam günde ortalama gidiş dönüş 15+15 30 km yol yapıyorum genelde köprü trafiği ve yoğun trafik geçen defoyu fulle dim ortalama tüketim 13,5 - 14 lt benzin bu tüketim normalmidir anormalmidirTrafik yoğunsa normal gibi. Maraş'ta önceki evimin güzergahında 13.5-14.5 yol bilgisayarı gösterirken şimdiki evimin güzergahında 16 litreleri de görüyorum. Sert kullanıyorum 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 Trafik yoğunsa normal gibi. Maraş'ta önceki evimin güzergahında 13.5-14.5 yol bilgisayarı gösterirken şimdiki evimin güzergahında 16 litreleri de görüyorum. Sert kullanıyorum Mehmet hocam 16 litre baya iddialı bu değeri lpgde görsem uyuyamam Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 Trafik yoğunsa normal gibi. Maraş'ta önceki evimin güzergahında 13.5-14.5 yol bilgisayarı gösterirken şimdiki evimin güzergahında 16 litreleri de görüyorum. Sert kullanıyorum Otomatik nasıl sert kullanılıyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 Mehmet hocam 16 litre baya iddialı bu değeri lpgde görsem uyuyamam Ben bazen 31 litre ile 170 km yol yaptığım oluyor O kadar dik rampalar varki 1 km boyunca 2. Vites 6 bin devirde çıkıyorum Otomatik nasıl sert kullanılıyor... Dipgaz , rampada 2. Vites 6 bin devir 100 km Yorum bağlantısı
Misafir 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 O bir TDCİ olsaydı aynı rampayı hiç kastırmadan 2 bin devirde 4. viteste rahat rahat çıkardınız. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 21 Ekim 2014 Paylaş 21 Ekim 2014 O bir TDCİ olsaydı aynı rampayı hiç kastırmadan 2 bin devirde 4. viteste rahat rahat çıkardınız. Manuel dizel rampanın ortasında 120 diyor ve 5. Vitesi istiyor. Mk3 rampamı dayanır. O motor transitlerde yük taşıyor. Mondiyi mi taşımasın 1 Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Gerçekten rampa dayanmıyor. Uzun yolda çoğu arabanın 3. vitese düştüğü rampaları 6. viteste hızlanarak çıkıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Gerçekten rampa dayanmıyor. Uzun yolda çoğu arabanın 3. vitese düştüğü rampaları 6. viteste hızlanarak çıkıyorum. Üzerindeki motor kısa transit motoru. Onun taşıdığı yükü düşünürsek. Içinde 3-5 kişiyle rampa dinlermi? Yorum bağlantısı
Akan Belen 22 Ekim 2014 Paylaş 22 Ekim 2014 Aynen rampa çıkmak çok keyifli yakita bakmamak lazım ama.Devirlenerek sürekli hızlanmak istemesi çok keyifli oluyor.Eteğliden Zonguldak istikametine giderken yaklaşık 8 km lik bir çıkış var deli hakkı diye geçer çift çıkış tek iniş şeklinde virajlı bir yol.Stres atıyorum o çıkışta sürekli ama yakıtı etkiliyor.Evden çıkıp Y.B.sifirlayinca o noktaya gelene kadar 6 ya düşüyor ortalama yokuşu çıkıp duzluklete geldiğimde sert kullanirsam 12 oluyor.mesela dün öyle oldu sonra 6.9 ile kapattım kontağı Yorum bağlantısı
Mustafa Kayaalp1 28 Ekim 2014 Paylaş 28 Ekim 2014 (düzenlendi) İyi akşamlar değerli arkadaşlarım. Uzun zamandır aklımdaydı Mondeo III- TDCI Otomatik Vites'in yakıt tüketimi ile ilgili gözlemlerimi yazmak ancak üşeniyordum. Akan Bey'in yazısını görünce yazayım dedim. " Geçen Ağustos ayında tatile giderken Elvankent OPET' de depoyu doldurup Sincan, Fatih, Eryaman, Etimesgut civarında tahmini bir 40-50 Km yaptıktan sonra Bodrum istikametinde yola çıktım. Düzgün bir sürüşle arada bir 105-110 km hıza çıkarak, Denizli'ye sabah saatlerinde ulaştığımda 497 km olmuştu. Denizli girişindeki OPET'de 115 TL'lık yakıt aldı depo. (O günlerde mazotun litre fiyatı 4.36-38 TL civarında idi.) Denizli' den sonra yol niteliğinin düşmesi nedeniyle; konvoy halinde gidişler, yokuş tırmanış / iniş, viraj vs. çokluğu, yol inşa çalışmaları ve Belçika Plakalı bir BMW' cinin terbiyesizliği nedeniyle olsa gerek bir hayli sert sürüşler oldu benim için. Denizliden aldığım mazot ile Denizli- Bodrum- Denizli arasında yine 500 Km yol yaptım ve yine Denizliye Bodrum tarafından girişteki başka bir OPET' den 195 TL'lık mazot aldım bu kez. Böylece sert sürüş ve olumsuz yol koşullarının tüketime yansıyan etkisini birinci elden yaşadım. Ayrıca bu sürüş sırasında araçta 4 yetişkin kişiydik ,bagajımızda da hatırı sayılır ölçüde yükümüz var idi. Son olarak Yine Elvankent'de depoyu aynı OPET'de doldurup 150 km sadece şehir içi trafiğinde dolaştıktan sonra aynı istasyon ve pompada tam 50 TL' lık mazot ile doldu depomuz. Km'de 33 Krş gibi bir tüketim rakamı çıkıyor karşımıza ki bence,1.400 kg'lık, Otomatik vitesli ve 2.0 Lt motorlu bir araç için oldukça iyi bir tüketim gibi geliyor bana ve mazot fiyatı da 4.30 TL idi ". Merak eden, ilgilenen siz değerli arkadaşlarıma duyurulur. 28 Ekim 2014 tarihinde Mustafa Kayaalp1 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts