İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Dizel - Benzin Yakıt Tüketimi


Tunç Akyol

Recommended Posts

Osman Bilgin
(düzenlendi)

2 çocuk babası ve moderatör olmak kolay değil :)

Otomatikte kesinlikle ve kesinlikle sol ayak iptal.

Otomatiğe alışınca rampada mükemmel milimetrik oynamalar yapabilirsin.

Az önce iki aracın arasına 20şer santim boşluklu yere çok rahat milimetrik park yaptım.

Benzinli motor bir hararet yapsın onunda ciddi masrafı var.

o zaman sorun bende yada arabamda, ayağımı frenden çekince gitmiyor hafif gaza basıncada atılıyor ozamanda ben çekiniorum freneme basamadan çarpçam diye milimetrik hesap yapmıyorum o yuzden:=) 

dik yokuşlarda sol ayak frende olursa kalkmak rahat olur :)

yokuş için değilde onda sağ ayağım yeterli ama her zaman için değilde bu gibi milimetrik özel durumdlar için boş bir yerde sol ayağımı alıştırıcam:=) 

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Ben mondeo alana kadar hep manuel araç aldım ve otomatik almam diyordum.Çok az kullanmışlığım vardı otomatik araç pek de hoşuma gitmiyordu.Sonra bir şekilde mondeo sahibi oldum.Ve sorunlarda yaşamama rağmen hiç pişmanlık duymadım ne mondeodan ne de otomatikten.Güç olarak da genelde hep yeterli oldu.Mehmet abide yazmışya sürekli uzun yol yapasım geliyor resmen :D 180 ile bile giderken gaza basınca hızlandığını rahatlıkla anlayabiliyorum ki bence yeterli bir durum.Birde yakıtını daha makul seviyede tutabilsem sorun olmayacak. :D

Ancak şu var sanki bana 120 ile gitmekle 140 la gitmek arasında çok da bir yakıt farkı yok gibi geliyor

120 140 arasında 1 litre fark ediyor...

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Sanki bence o kadar fark yok gibi geliyor elbette yanılıyor olabilirim.Ben her zaman fazla yaktım foruma göre :) bu aralar çok kullandığım ve sık sık yazdığım ereğli - zonguldak - karabük arasında çok kullanıyorum.Mesel aynı yolu 7.5 ortalama ile de geliyorum.2 gün içinde yaptığım 250km yol gidiş ve geliş olarak da eve gelip stop ettiğimde 5.9 du ortalama.Daha sakın bir sürüş ani hızlanma olmadan ve 110u geçmeden genelde 80-110 arası kullanım ile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

dik yokuşlarda sol ayak frende olursa kalkmak rahat olur :)

Abi alışkanlık oluyor sonra.

Akan'ın yolu çok rampalı.

O yüzden çok yakıyor.

Yorum bağlantısı

Sanki bence o kadar fark yok gibi geliyor elbette yanılıyor olabilirim.Ben her zaman fazla yaktım foruma göre :) bu aralar çok kullandığım ve sık sık yazdığım ereğli - zonguldak - karabük arasında çok kullanıyorum.Mesel aynı yolu 7.5 ortalama ile de geliyorum.2 gün içinde yaptığım 250km yol gidiş ve geliş olarak da eve gelip stop ettiğimde 5.9 du ortalama.Daha sakın bir sürüş ani hızlanma olmadan ve 110u geçmeden genelde 80-110 arası kullanım ile.

80 110la yolmu biter :D
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Akan' ın kullandığı duble yol ise zatem hız sınırı 110 değilmi ? Kurallara uyalım, uymayanlarıda uyaralım. 5 dakika geç kalın ama sağlıklı bir şekilde gideceğiniz yere ulaşın...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

Akan' ın kullandığı duble yol ise zatem hız sınırı 110 değilmi ? Kurallara uyalım, uymayanlarıda uyaralım. 5 dakika geç kalın ama sağlıklı bir şekilde gideceğiniz yere ulaşın...

Bölünmüş Yollarda121 e kadar serbest 122 de caza... ve haklısınız...

Yorum bağlantısı

Ben otomatik almam bir daha[emoji12]

Ankara trafiginde saga sola burun cikarmak eziyet. Saniyenin 10'da birinde verdigin karari uygulamalisin bizim aksam trafiginde. Yoksa korna esliginde yurttan kufurler dinleriz:) Hizlanmak istersen gececegin aracin arkasinda baslayacaksin ivme almaya, arac hizlanma istegi duymadan sol seride atmayacaksin kendini, bu sefer arkadan selektor esliginde yurttan kufurler. Koca Mondeo gitmedi diye nazik ozurler dileyemiyor haliyle insan, gormuyomusun koca arabayi, sinyalimizi vermisiz cikmisiz sola, yavaslasan ölür müsün mealinde kafa sallamalar, sol eli disari cikarip ne olmus yani hareketleri.

Sonra geldik evin onune. 12 derece asagi egimli(olcmedim rampa oldugu anlasilsin), R'ye taktim geriye geldim, vitese takmadan asagi salacagiz araci, yok illa elin vites kolunda eee nerde kaldi rahatlik[emoji4]Hadi attik bosa veya d'ye, sonra tekrar R. Duz vites olsa sadece geri vites ile otomatik viteste 3 kez vites degistirdigim yere parkederim ben.

Simdi Avm otoparkindayiz. Yaklasik 8 araci ekarte edip bir bosluk bulmusum. Park edecegim, bir tanesi farini gozumun icine dikmis bekliyor parketmemi, gecemiyor. Simdi arac tam durmadan vites gecisi yapmayacagiz bir de. Araci burundan yanastirmak zaten mumkun degil. Reveransla geriye gittik. Durduk. 1 sn bekledik. Vitesi d'ye aldik. Burnunu duzelttik. Durduk. 1.sn. bekledik, tekrar geri aldik. Ayagimiz frendeyken vitesi bosa aldik. El freni cektik,p ye aldik. Bekleyen arac Allah'tan son hareketleri gormedi ama gordukleri yetti ona. Acemi diyerek gecti yanimdan[emoji12] Duz viteste daha arac ileri hateket ederken cirtlatarak geriye vites gecirip usta manevralarimla buyuleyecektim bekleyen araci ben. Halbuki ayni seyleri yaptim ama durmadan vites degistiremeyeceksek nerde kaldi rahatligi.

Ben sizi bilmem ama daha da almam otomatik[emoji4]

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

80 110la yolmu biter :D

Bitmez elbette :) Ancak yollari görsen fazla seçenek olmadığını görürsün.duble yol bile değil çoğu kısım çalışmalardan dolayı.Belkide 15 yıldır süren bir yol çalışması.Ve 35 km lik yol tamamen tek şerit ve geçen hafta bu yolda bir araç tırın altına girdi 4 kişi vefat etti.

Sürekli viraj var gerçi araç kullanması keyifli.Genelde ortalama 7 ile 8 arasında oluyor benim bu sefer biraz deneme yaptım ekenomi olarak sonuç 5.9 oldu :)

Ayda 2500.km yapınca ekonomi şart oldu.Yoksa yolu bulunca birazcık basmamak elde değil.Parcar motoru yok bunda :p

Yorum bağlantısı

Evren bey ov mındar mı şimdi :):D

Büyük konuşmak istemiyorum ancak şöyle diyeyim, düz sürebildiğim müddetçe tercih şansım olursa düz vites Mehmet Bey. Aslında siz de çok sakin bir kullanıcı değilsiniz. Şerit değiştirerek daha hızlı gitme imkanınız olan sıkışık ttrafikte düz çok daha avantajlı. Köprü trafiği gibi tüm şeritlerin dolu olduğu ve 2 saatte 5 km yol alınabilen mesafelerde rahatlık açısından otomatik avantaj.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Büyük konuşmak istemiyorum ancak şöyle diyeyim, düz sürebildiğim müddetçe tercih şansım olursa düz vites Mehmet Bey. Aslında siz de çok sakin bir kullanıcı değilsiniz. Şerit değiştirerek daha hızlı gitme imkanınız olan sıkışık ttrafikte düz çok daha avantajlı. Köprü trafiği gibi tüm şeritlerin dolu olduğu ve 2 saatte 5 km yol alınabilen mesafelerde rahatlık açısından otomatik avantaj.

Saygılarımla.

Bende imkanım olduğu sürece kesinlikle otomatik. Performans kaybını bilerek kullanıyorum. Ama konforunu rahatlığını hiç birşeye değişmem.

:)

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Otomatik var otomatik var. 1,2 tsi+dsg kullananlar bilir :)

Bunlarda takmis tirt jatcoya nerden bilsinler dsg yi abi :D
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bunlarda takmis tirt jatcoya nerden bilsinler dsg yi abi :D

Dsg arıza çıkarınca anlarız :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Bir arkadaşımın VW CC sinde 2. Vites arızası çıkarınca dsg den sogumustum

Yorum bağlantısı

Mondeo TDCİ'de 120-140 km arasındaki fark kesinlikle 1 lt olmaz. Düz vites için söylüyorum 0,4 lt'yi geçmez. 

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

DSG şanzuman hakkında bilgi için google da dsg şanzuman arızassı yazınca çıkan konular, şikayetler dsg hakkında yeteri kadar bilgi veriyor:=) 

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

benim aklıma bişey takıldı; jatko japon, manuel şanzumanı kim üretiyor? araçlar kendi şanzumanlarını hiç üretmiyoorlar mı?

Yorum bağlantısı
×
×
  • Yeni Oluştur...