Akan Belen 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Yani full depo demek lazım o zaman.Parasal rakam yerine litre olarak düşünmek lazım Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Full depo degildi abi yarimin cok az ustuydu Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Cengiz hesabında hata var gibi. Tekrar kontrol et. Bu değerlere göre mazotu 4.4 tlden alırsan senin araç 2.8 lt yakmış gibi uzun yolda. Güç kaybını o son süratla kıyaslamak doğru değil. Örneğin benzinli ov Mondeo Manuel'e göre hiç gitmiyor. Ciddi kayıp var. Ancak ov son hız 205-210 Manuel'de 230-240 arası. Mondeoyu çok iyi tanıyorum. Benzinli otomatik-manuel arasında bile %30luk güç kaybı söz konusu değil. %30 luk güç kaybı çok ciddi bi rakam. 1.2 motor araç ile 2.0 araç kıyaslaması gibi birşey. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Benim matematikte mi sıkıntı var. Sürat olarak %30 demek : manuelde 240 yapıyorsa %30 güç kaybı olursa yaklaşık 168 km/h olur. Bence imkansız Evet sizin matematikte sıkıntı var.. Böyle olmaz bunun hesabı... Mondeoyu çok iyi tanıyorum. Benzinli otomatik-manuel arasında bile %30luk güç kaybı söz konusu değil. %30 luk güç kaybı çok ciddi bi rakam. 1.2 motor araç ile 2.0 araç kıyaslaması gibi birşey. Tamam % 25 diyelim o zaman.. % 30 u sallamıştım, bunu da salladım gerçi. Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Manuelde kendin devirleri uzatabiliyorsun sonucta ama jatcoda oyle bir sansin yok d konumunda iken bencede nerden baksan benim gozlemlerim ile %20nin uzerinde güc kaybi var Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 (düzenlendi) Manuelde kendin devirleri uzatabiliyorsun sonucta ama jatcoda oyle bir sansin yok d konumunda iken bencede nerden baksan benim gozlemlerim ile %20nin uzerinde güc kaybi var triptonik de nasıl bilmem ama otomatikte d konumunda iken ben devrini istediğim devirde gaza basma kuvetiyle değiştiriyorum, jatkoda bunu yapamazmıyız? Evet sizin matematikte sıkıntı var.. Böyle olmaz bunun hesabı... Tamam % 25 diyelim o zaman.. % 30 u sallamıştım, bunu da salladım gerçi. Peki, 100 ile gider ken 150 ye ulaşmadaki ara hızlanması manuele göre jakonun ki nasıl? Araç Sollamalardadki durumu için soruyorum.. 21 Temmuz 2014 tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Jatco kendi indirip ivmeyi verip yuruyor o arada manulde vites dusucen gaza basacan ugrasmali isler bunlar d ayni otomatik otomaktikdir yani Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Jatcoda da gaza ne kadar çok basarsanız vitesi o kadar geç atar. Devrini ayarlayabilirsiniz. Evet sizin matematikte sıkıntı var.. Böyle olmaz bunun hesabı... Tamam % 25 diyelim o zaman.. % 30 u sallamıştım, bunu da salladım gerçi. Yanlış anlamayın ama. Hesabını yapın da biz de görelim, öğrenelim. Gereksiz tartışma yapmayalım.. triptonik de nasıl bilmem ama otomatikte d konumunda iken ben devrini istediğim devirde gaza basma kuvetiyle değiştiriyorum, jatkoda bunu yapamazmıyız? Peki, 100 ile gider ken 150 ye ulaşmadaki ara hızlanması manuele göre jakonun ki nasıl? Araç Sollamalardadki durumu için soruyorum.. Onu manuel için bilemiyorum ama şöyle söyleyebilirim. Jatcoda 100-200 arası da neredeyse 0-100 kadar kısadır.. 1 Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Sabaha kadar gaza basin jatcoda manuel gibi devir uzatamiyorsun ve o ivmeyi yakalayamiyorsun kullandik yani biliyoruz 2sinide ben manuelciydim ve jatcoyu begenmeyenler arasindayim Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 (düzenlendi) Otomotik vitesli aracın eşdeğer düz vitesli araca göre %10-12 civarında güç kaybı vardı eski modellerde. Bu kayıp şanzımanların manuel kadar hızlı geçiş (bu geçişleri her sürücüde yapamaz aslında) yapamamalarından kaynaklamakta idi. Ama son yıllarda özellikle çift kavrama teknolojisi ile bu sorun ortadan kalkmaya başlamıştır. Vw üretimi çift kavramalı dsg / Zf üretimi 8 yada 9 vitesli modeller ve Aisin üretimi 8 ileri yeni tork konvertörlü modeller ile bu kayıplar ortadan kaldırıldığı gibi manuelden az yakıp daha seri vites değiştirmeye başlamışlardır. Bir kaç sene içinde bunların kalitesindeki üretimlerin artmasıyla otomatik vitesli araçlar çok daha cazip hale gelecektir. 21 Temmuz 2014 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 21 Temmuz 2014 Paylaş 21 Temmuz 2014 Bence var. Ama bunu her zaman hissedemezsiniz.. Mesela son hızda bunu hissedeceksiniz.. Motor sesi manuelde nasıldır bilmem ama o hızlarda benzinliden çok sessiz.. Evet, Akanınki de jatco ama onunki hep çok yaktı... senin eski benzinli ile kıyaslayınca bu kanıya verdıysan ben cevabımı aldım... benim için yeterli bu sessizlik... teşekkür ettim.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Manuelde kendin devirleri uzatabiliyorsun sonucta ama jatcoda oyle bir sansin yok d konumunda iken bencede nerden baksan benim gozlemlerim ile %20nin uzerinde güc kaybi var Jatcoda da devir uzatabilirsin... sadece kesiciye giremezsin... Her şey sağ ayağı nasıl kullandığına bağlı.. Ancak dizelde doğru kullanım, devir uzatmak değil, tork bandında kalmaktır, bunu da sağ ayakla rahatlıkla ayarlayabiliyoruz.. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Yanlış anlamayın ama. Hesabını yapın da biz de görelim, öğrenelim. Gereksiz tartışma yapmayalım.. Siz benden daha bilgili görünüyorsunuz, buyrun siz yapın.. Biz de öğrenelim... Benim hissettiklerime göre % 20-30 kayıp var.. 330 nm tork olan bir araçta bunu kestirebilmek mümkün değil.. 200 km hıza kadar sorun hissedilmemesi de bu rakamları afaki gösteriyor. Sebebi, aracın yeterince güçlü olması... Sabaha kadar gaza basin jatcoda manuel gibi devir uzatamiyorsun ve o ivmeyi yakalayamiyorsun kullandik yani biliyoruz 2sinide ben manuelciydim ve jatcoyu begenmeyenler arasindayim Devir uzatırsın demiştim yukarda ama evet o ivmeyi yakalaman mümkün değil... Bu da konfor alırken verilen kayıplardan birisi.. maksimum tork devrinde tam gaz yapmak mümkün değil, ister istemez alt vitese geçiyor, bu da o koltuğa yapışma hissini köreltiyor. Yapacak bişey yok.. Konfor mu, güç mü sorusuna, konfor cevabı verirsen, jatcoya ulaşıyorsun işte.. senin eski benzinli ile kıyaslayınca bu kanıya verdıysan ben cevabımı aldım... benim için yeterli bu sessizlik... teşekkür ettim.. Evet benimki ve diğer benzinliler ile çok kıyasladım, Sebep devir galiba.. Dizelde düşük devirde daha az vibrasyonla daha az vuruntuyla seyrediyoruz.. Evet, kesinlikle uzun yolda,, benzinliden daha sessiz.. Dizelin sesli olduğu kısım, motor ısısının 80 dereceden düşük ve hızın 60 km den az olduğu durumlardır... Sıcak motor ile hızın 60'a ulaştığını göstergeye bakmadan anlarsınız, ses, düğmeye basılmış gibi kesilir ve motor zengin karışımdan aniden çıkar 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Sabaha kadar gaza basin jatcoda manuel gibi devir uzatamiyorsun ve o ivmeyi yakalayamiyorsun kullandik yani biliyoruz 2sinide ben manuelciydim ve jatcoyu begenmeyenler arasindayim Cengiz senin konuşmaların chipli mondiye göre olabilir. Normal dizel mondide araç 2bin ile 3500-4000 arasına kadar verimli. Ondan sonraki devirde verim düşüyor istediğin kadar uzat bence gereksiz. Bu yüzden 4 binden sonraya gerek kalmadan vites değiştirmeli. Ben şunu öğrendim. 2.0 t benzinli 2.0 dizelden çok daha performanslı olduğunu düşünüyorum ( 2.0t benzinli araç kullanmadığım için net yazmıyorum ) Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Siz benden daha bilgili görünüyorsunuz, buyrun siz yapın.. Biz de öğrenelim... Ben size öyle bir iddiada bulunmadım. Sadece bilmediğimiz konular varsa, ya da eksik bildiğimiz konular varsa onları tamamlamak adına söyledim. Siz yanlış anladınız beni, ya da ben kendimi ifade edemedim.. Her hangi saygısızlık yapmak istemedim. Kusura bakmayın Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Ben size öyle bir iddiada bulunmadım. Sadece bilmediğimiz konular varsa, ya da eksik bildiğimiz konular varsa onları tamamlamak adına söyledim. Siz yanlış anladınız beni, ya da ben kendimi ifade edemedim.. Her hangi saygısızlık yapmak istemedim. Kusura bakmayınYusuf bey ben farklı araçlar olmak üzere Manuel benzinli 2-3 tane Mondeo kullandım. 2-3 tane de otomatik kullandım. Mondeonun benzinli otomatik 2.0 Manuel 1.6 araçla yakın performansı var diyecek kadar güç kaybı var. Mondeoda ciddi güç kaybı var. Ancak bu kadar büyük kayıp Focus 3 Manuel'i ile otomatiği arasında yok. Bunları kullanan biri olarak söylüyorum. Jatco ile Manuel'i arasındaki kayıbı fark edemedim çünkü dizel araç bana daima güçlü geldiği için bu gücü kestiremiyorum. Geçen dizel kullandım çok iyi gidiyor dedim. Usta gitmiyor bunda sorun var dedi. meğer turbo hortumu yırtıkmış. O halde bile benzinliden güçlü mk3 dizel. Özyürek Manuel benzinli mk3 kullandı otomatiğine bindi mondeodan soğdu.hayata küstü Otomatikten soğdu. Çağlar abi Manuel dizel kullanmadan otomatik dizeli verdi. O benzinli Manuel'e göre gayet iyiydi. Otomatiği sevdirdi. (Otomatik düşmanıydı çünkü) şimdi Manuel'in gücünü de gördü kaybı gördü ancak otomatik diyor. Gücü yetiyor 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Benzinli de benzinde buraların tabiri ile iyi sünüyor 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Ben size öyle bir iddiada bulunmadım. Sadece bilmediğimiz konular varsa, ya da eksik bildiğimiz konular varsa onları tamamlamak adına söyledim. Siz yanlış anladınız beni, ya da ben kendimi ifade edemedim.. Her hangi saygısızlık yapmak istemedim. Kusura bakmayın O zaman durum şu, 200 e kadar bir çok araç çıkabilir... 1.6 benzinli focus da çıkardı.. 200'den 220 ye çıkmak için 30 beygir gerekir... 220 den 250 ye çıkmak için en az 50 beygir gerekir.. 300 için 400 beygirden aşağısı mümkün değil.. (rakamlar sallamadır) Yani bir sınıra kadar bu kaybı anlamak mümkün değil, ne zamanki sınırlar zorlanacak, o zaman bu kaybı görürsünüz.. Araçlardaki hız için gerekli güç belirli bir aşamadan sonra deprem şiddeti gibi.. Bizler 130 beygir ile 220 km hız yapabilirken 8 katımız kadar güçlü olan bugatti veyron ancak 1.8 katımız kadar hız yapabiliyor... Evet doğru bir orantı söz konusu ama bu orantının paralelliği 160-170 den sonra bozuluyor... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Özyürek Manuel benzinli mk3 kullandı otomatiğine bindi mondeodan soğdu.hayata küstü Otomatikten soğdu. Çağlar abi Manuel dizel kullanmadan otomatik dizeli verdi. O benzinli Manuel'e göre gayet iyiydi. Otomatiği sevdirdi. (Otomatik düşmanıydı çünkü) şimdi Manuel'in gücünü de gördü kaybı gördü ancak otomatik diyor. Gücü yetiyor Ankara'dan Nevşehir'e 2 saatte getiren bi araba bana yeter Şaka bir yana, Hoca 200'e kadar herhangi bir kayıp sezmiyorum, 200'e kadar hızlanması çok iyi.. Özlediğim; vitesi büyütüp, tam gaz verip, koltuğa yaslanmak.. Bu yok.. Fazlasıyla yetiyor.. Allah gördüğümden geri koymasın. Seviyorum arabamı.. Yola gitmek için bahaneler arıyorum sürekli. Rotam hiç bir zaman kısa olmadı, hep hızlıyı seçtim.. Yeter 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Bugatti hız sınırlı Emmi Yok Servet, pistte zorluyorlar.. 430'u geçemiyor... Kangoo sınırsız iman power Sana sınır lazım... 1 Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Mehmet abi chipsiz de denedik orjinal sekilde jatco kullandim oda orjinaldi ne bileyim o torkun o gucun hissi cok kayip jatcoda bende dedigine katiliyorum benzinli cok daha iyi yuruyor Emmi gucmu konfor mu demissin ben bunun her ikisini ayni anda manuel de yasadim yasiyorumda otomatik arac hantallik ve basitce bir kullanim lutfen kimse uzerine alinmasin Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 Ankara'dan Nevşehir'e 2 saatte getiren bi araba bana yeter Şaka bir yana, Hoca 200'e kadar herhangi bir kayıp sezmiyorum, 200'e kadar hızlanması çok iyi.. Özlediğim; vitesi büyütüp, tam gaz verip, koltuğa yaslanmak.. Bu yok.. Fazlasıyla yetiyor.. Allah gördüğümden geri koymasın. Seviyorum arabamı.. Yola gitmek için bahaneler arıyorum sürekli. Rotam hiç bir zaman kısa olmadı, hep hızlıyı seçtim.. Yeter Emmi bırak yapıştırmasın. Bu hali bile yeter sana fazla bile. Bu arada o rota ne zaman bizim o tarafa dönecek merak ediyoruz. Hadi hayırlısı. 2 Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 22 Temmuz 2014 Paylaş 22 Temmuz 2014 O zaman durum şu, 200 e kadar bir çok araç çıkabilir... 1.6 benzinli focus da çıkardı.. 200'den 220 ye çıkmak için 30 beygir gerekir... 220 den 250 ye çıkmak için en az 50 beygir gerekir.. 300 için 400 beygirden aşağısı mümkün değil.. (rakamlar sallamadır) Yani bir sınıra kadar bu kaybı anlamak mümkün değil, ne zamanki sınırlar zorlanacak, o zaman bu kaybı görürsünüz.. 1001 beygir bugatti veyron ancak 407 km hız yapabiliyor.. Araçlardaki hız için gerekli güç belirli bir aşamadan sonra deprem şiddeti gibi.. Bizler 130 beygir ile 220 km hız yapabilirken 8 katımız kadar güçlü olan bugatti veyron ancak 1.8 katımız kadar hız yapabiliyor... Evet doğru bir orantı söz konusu ama bu orantının paralelliği 160-170 den sonra bozuluyor... Tabii ki. Beygir konusunu pek anlamam. Ha anlamam derken şu kadar beygirle şu hız yapılırmış falan anlamam. O konuda haklısınız. Kesinlikle bir şey diyemem. Benim aslında kafamda soru işareti bırakan, aramızda fikir ayrılığı yaratan konu şu. Motor aynı motor. Dizel mondeo için konuşuyorum. Benzinliye kesinlikle lafım yok son derece haklısınız. İkisi de 130 hp ikisi de 330 nm . Manuel ve otomatik arasındaki %30 luk bir kayıptan söz ettiniz, bana göre %10-15 aralığında. Elbette manuelin gücünü ben de biliyorum lafım yok. Her türlü performanslı otomatiğe göre. Ama ben sadece basit matematik yapmıştım. Ben şahsen o kadar yüzdelik bir fark göremedim. Bunu neye göre değerlendiriyoruz onu bilmiyorum. Şunu da belirtmek gerekiyor gözlem kişiden kişiye değişebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts