Sani Gerşon 11 Ocak 2014 Paylaş 11 Ocak 2014 2003 mondeo otomatik vites lpg takılı yannız 1 km = 60,00 kuruş yakıyo normalmi ne kadar yakmalı veya yardımcı olursanız sevinirim Konunuz birleştirilmiştir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ocak 2014 Paylaş 11 Ocak 2014 2003 mondeo otomatik vites lpg takılı yannız 1 km = 60,00 kuruş yakıyo normalmi ne kadar yakmalı veya yardımcı olursanız sevinirim Duruma göre yakabilir.. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Coskun 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Duruma göre yakabilir.. formu yeni kullanmayı ögreniyorum kusura bakmayın bu arada hiç gaza basmıyorum bide acık olda genelde işten gece cıkyorumda genede normalmi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Yeni mi aldınız, ilk otomatiğiniz mi. ? Yorum bağlantısı
Serkan Coskun 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Yeni mi aldınız, ilk otomatiğiniz mi. ? evet mehmet abi Yeni mi aldınız, ilk otomatiğiniz mi. ? abi bide nkg bujimi alim bosch mu lpg için sen neyi tavsiye edersin herkezin farklı fikri olabilir ama sen hangisini tavsiye edersin Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Nkg kullanmadım. Bosch kullandım. Memnundum. Siz bunlarda önce otomatim kullanımı ile ilgili konuları okuyun. Doğru kullanım ile tüketimi %25-30 düşürürsünüz. 1 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Yakita dayalı sürüş hiç bana göre değil 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 evet mehmet abi abi bide nkg bujimi alim bosch mu lpg için sen neyi tavsiye edersin herkezin farklı fikri olabilir ama sen hangisini tavsiye edersin Serkan bey otomatik kullanmak kolay görünse de profesyonel şekilde kullanmak gerçekten çok zor. 5-6 ayda ancak öğrenirsiniz. Yakıt azaltmak için örneğin ışıklarda kalkışlarda sakin kalkacaksınız, vites geçişlerini 2200-2500 devir aralığında yaptıracaksınız. Rampalarda mümkün olduğunca çok sık vites değişimine izin vermeden devrinde kullanmaya çalışacaksınız. Ben Maraş'ta 14 litre LPG yaktırdığımda oldu ilk aldığımda 20 litre yaktırdığım da oldu. Ama standart 15-16 litre yaktırırım. Ama gerektiği şekilde kullanırım. Az yaksın diye uğraşmam. Serkan bey şanzıman yağı değişimi yapılmış mı hiç? Yakita dayalı sürüş hiç bana göre değil Ayağında gücü hissedeceksin sen de benim gibi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Coskun 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Serkan bey otomatik kullanmak kolay görünse de profesyonel şekilde kullanmak gerçekten çok zor. 5-6 ayda ancak öğrenirsiniz. Yakıt azaltmak için örneğin ışıklarda kalkışlarda sakin kalkacaksınız, vites geçişlerini 2200-2500 devir aralığında yaptıracaksınız. Rampalarda mümkün olduğunca çok sık vites değişimine izin vermeden devrinde kullanmaya çalışacaksınız. Ben Maraş'ta 14 litre LPG yaktırdığımda oldu ilk aldığımda 20 litre yaktırdığım da oldu. Ama standart 15-16 litre yaktırırım. Ama gerektiği şekilde kullanırım. Az yaksın diye uğraşmam. Serkan bey şanzıman yağı değişimi yapılmış mı hiç? Ayağında gücü hissedeceksin sen de benim gibi tavsiyelirini uygulucam teşekkür ederim mehmet bey şanzıman yağı değişimi yaptırmadım yapılmazmış zor bi işlemmiş geçişlerimde hiç sorun yok Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 tavsiyelirini uygulucam teşekkür ederim mehmet bey şanzıman yağı değişimi yaptırmadım yapılmazmış zor bi işlemmiş geçişlerimde hiç sorun yok Yapılmazmış diyen usta şanzuman yağını boşaltınca yağın kokusu ve rengine baksın. Boşaltmak çok basit. Üstten çubuğunu çekip alttan tapasını açınca yağ boşalıyor. 1 saat kadar süzülmesini bekleyin. 3.5-4 litre boşalır. Tapayı kapatıp yukardan çubuğun takıldığı yerden huni ve hortum yardımıyla boşaltılan yağ kadar doldurun. 500 km gezip aynı işlemi tekrarlayın. Çok maliyetli bir iş değil. 135 bin km değişen yağı gördükten sonra ben 60 bin de bir değiştirme taraftarıyım. Şanzumanın ömrünü uzatır. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Coskun 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Yapılmazmış diyen usta şanzuman yağını boşaltınca yağın kokusu ve rengine baksın. Boşaltmak çok basit. Üstten çubuğunu çekip alttan tapasını açınca yağ boşalıyor. 1 saat kadar süzülmesini bekleyin. 3.5-4 litre boşalır. Tapayı kapatıp yukardan çubuğun takıldığı yerden huni ve hortum yardımıyla boşaltılan yağ kadar doldurun. 500 km gezip aynı işlemi tekrarlayın. Çok maliyetli bir iş değil. 135 bin km değişen yağı gördükten sonra ben 60 bin de bir değiştirme taraftarıyım. Şanzumanın ömrünü uzatır. cok yardımcı olduğun tekkürler tekrar mehmet bey 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Duruma göre yakabilir.. Mehmet bey yakın zaman içerisinde dinamo buji bobin vs. değiştirmiştim. lpg de dalgalanma yapıyor bir müddet benzinde kullanayım diyerek lpg almadım ve yaklaşık 200-250 km. dir ş.içi benzinde kullanıyorum. Bilgi ekranında tüketim 15lt/100km olarak görünüyor. sabahları çocuğu okula götürürken birkaç dakika rölantide çalışıyor, bu arada soğukken dalgalanmayı daha çok yapıyor. Stop etmiyor ama forr forr şeklinde hava alışta bir düzensizlik varmış gibi sesler çıkarıyor ısınınca düzeliyor. öncelikle benzinde 15lt/100km normalmidir ki bana sanki daha çok yakıyor gibi geliyor. Geçen yıl bi ara ölçtüğümde 16.8 lt. civarında rakam gördüm korkumdan bi daha ölçmeye cesaret edemiyorum. Lpg ye yapılan zamla birlikte kışın çok çok avantajlı olduğunu düşünmüyorum. Benim araba lpg de iken sanki ikisini birden yakıyor, hiç olmazsa benzinle bineyimde boş yere lpg parasıda vermeyeyim. Dalgalanma konusunda da forumda Mehmet beyin konusunun tamamını okudum. Bende de durum aynımıdır acaba diyerek ustaya sordum. Usta; eğer karter havalandırma hortumu yırtık olsa aynı şeyi sürekli yapar dedi, ne dersiniz manifoltu söktürüp baktırmalımıyım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Yakmamalı. Ama yine de Mehmet Kayanın yorumunu bekleyin. Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Yapılmazmış diyen usta şanzuman yağını boşaltınca yağın kokusu ve rengine baksın. Boşaltmak çok basit. Üstten çubuğunu çekip alttan tapasını açınca yağ boşalıyor. 1 saat kadar süzülmesini bekleyin. 3.5-4 litre boşalır. Tapayı kapatıp yukardan çubuğun takıldığı yerden huni ve hortum yardımıyla boşaltılan yağ kadar doldurun. 500 km gezip aynı işlemi tekrarlayın. Çok maliyetli bir iş değil. 135 bin km değişen yağı gördükten sonra ben 60 bin de bir değiştirme taraftarıyım. Şanzumanın ömrünü uzatır. mehmet bey benim araba 95000 i geçti. 67000 km den beri ben kullanıyorum. daha önce değiştiğini sanmıyorum. bende şanzıman yağını değiştirmelimiyim acaba. benim araba manuel bu arada. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 mehmet bey benim araba 95000 i geçti. 67000 km den beri ben kullanıyorum. daha önce değiştiğini sanmıyorum. bende şanzıman yağını değiştirmelimiyim acaba. benim araba manuel bu arada. Manuel için bilgim yok. Otomatik için 90 binden sonra değişimi uygun görüyorlar. Mehmet bey yakın zaman içerisinde dinamo buji bobin vs. değiştirmiştim. lpg de dalgalanma yapıyor bir müddet benzinde kullanayım diyerek lpg almadım ve yaklaşık 200-250 km. dir ş.içi benzinde kullanıyorum. Bilgi ekranında tüketim 15lt/100km olarak görünüyor. sabahları çocuğu okula götürürken birkaç dakika rölantide çalışıyor, bu arada soğukken dalgalanmayı daha çok yapıyor. Stop etmiyor ama forr forr şeklinde hava alışta bir düzensizlik varmış gibi sesler çıkarıyor ısınınca düzeliyor. öncelikle benzinde 15lt/100km normalmidir ki bana sanki daha çok yakıyor gibi geliyor. Geçen yıl bi ara ölçtüğümde 16.8 lt. civarında rakam gördüm korkumdan bi daha ölçmeye cesaret edemiyorum. Lpg ye yapılan zamla birlikte kışın çok çok avantajlı olduğunu düşünmüyorum. Benim araba lpg de iken sanki ikisini birden yakıyor, hiç olmazsa benzinle bineyimde boş yere lpg parasıda vermeyeyim. Dalgalanma konusunda da forumda Mehmet beyin konusunun tamamını okudum. Bende de durum aynımıdır acaba diyerek ustaya sordum. Usta; eğer karter havalandırma hortumu yırtık olsa aynı şeyi sürekli yapar dedi, ne dersiniz manifoltu söktürüp baktırmalımıyım. Ayhan bey yakıtınız manuel için çok gibi. Ancak sağlıklı sonuç ancak uzun yolda belli olur. Ama LPG ayarınızda sorun var gibi. Aracın sabah devir dalgalanmasının nedeni LPG kitinden olabilir. LPG kitiniz Atiker mi? Araçtamı yoksa LPG ayarlarında mı, LPG'de mi yoksa arabada mı sorun olduğunu anlamanın en iyi yolu LPG sistemini tamamen iptal etmek. Bunun için aracın Ecusundan gelen kabloları LPG kitinden ayırıp direk aracın enjektörlerine bağlayıp aküyü söküp uzun bir süre Benzinde kullanmak. Çünkü sizin bahsettiğiniz tarif benim sorunuma benzemiyor. Ama İrfan hocamda vardı benzer sorun. O şu anda LPG'yi iptal etti ve araba rahatladı diyordu. Karter havalandırma hortumuna da baktırabilirsiniz.Söktürürseniz Emmemanifoltunu klaperlerine de baktırın derim. Herşeyden önce bence LPG ayarlarında veya LPG'de sorun var gibi. Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 1-)Bence de ayar sıkıntılı. Mehmet hocam ECU dan giden kabloyu falan değiştirmesine gerek yok. Sadece 10 dk akü başını söküp 100 km kadar benzinde binilse farkedilecektir. ben lpg yi iptal etmedim sadece benzinde biniyorum o kadar da bile fark ediyor. 2-)ya da kit... atiker ise.. o kadar ayar falan yaptırdım olmuyor... artık atikerden dolayı olduğundan iyice şüphelenmeye başladım 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal 18 Ocak 2014 Paylaş 18 Ocak 2014 Manuel için bilgim yok. Otomatik için 90 binden sonra değişimi uygun görüyorlar. Ayhan bey yakıtınız manuel için çok gibi. Ancak sağlıklı sonuç ancak uzun yolda belli olur. Ama LPG ayarınızda sorun var gibi. Aracın sabah devir dalgalanmasının nedeni LPG kitinden olabilir. LPG kitiniz Atiker mi? Araçtamı yoksa LPG ayarlarında mı, LPG'de mi yoksa arabada mı sorun olduğunu anlamanın en iyi yolu LPG sistemini tamamen iptal etmek. Bunun için aracın Ecusundan gelen kabloları LPG kitinden ayırıp direk aracın enjektörlerine bağlayıp aküyü söküp uzun bir süre Benzinde kullanmak. Çünkü sizin bahsettiğiniz tarif benim sorunuma benzemiyor. Ama İrfan hocamda vardı benzer sorun. O şu anda LPG'yi iptal etti ve araba rahatladı diyordu. Karter havalandırma hortumuna da baktırabilirsiniz.Söktürürseniz Emmemanifoltunu klaperlerine de baktırın derim. Herşeyden önce bence LPG ayarlarında veya LPG'de sorun var gibi. Mehmet bey 300 km yi aşkındır benzinde kullanıyorum. sabah soğukken ve birde bir yerde durup stop edildikten bir müddet sonra yani araç henüz sıcakken yeniden çalıştırdığımda dalgalanmayı çok yapıyor. Lpg kiti BRC. Ancak kitin özenle yapıldığı konusunda şüphelerim var. Çünkü ara sıra; yolda giderken örneğin araç 3000 devirde 2. vitesten 3. vitese yükseltmek için ayağımı gaz pedalından çekip debriyaj pedalına basıyorum ve normal şartlarda 750-1000 devire düşmesi gereken motor ben vitesi yükseltip deb. pedalını bırakıncaya kadar 2000 devirde bağırıyor. Yada trafik ışıklarına yaklaşırken belli bir devirden arabayı boşa almışsam yavaşladıkça küçük bir miktar devir düşüyor ama tamamen duruncaya kadar normal rölantiye düşmüyor. Sanki bir yerden almaması gereken fazladan hava alıyor gibi geliyor bana. Aynı şeyi benzinde de yapıyordu. Son zamanlarda yapmıyor. Serviste bunun nedeninin anlaşılması için sizinde dediğiniz gibi lpg sistemini tamamen iptal etmenin hatta sökmenin gerekebileceğini söylemişlerdi. Maliyetinin beni aşacağını düşündüğümden buna cesaret edemedim. Kısa zaman önce yağ değişimi yapıldığında lpg filtresi değişmiş ve ayar yapılmıştı ama dalgalanma sorunu çözülmemişti. Şu anda ise görünen yakıt ortalamam 100 km/14.6 lt. (15 litreyi gördüğümden beri rampalarda vitesi boşa atıyorum) 1-)Bence de ayar sıkıntılı. Mehmet hocam ECU dan giden kabloyu falan değiştirmesine gerek yok. Sadece 10 dk akü başını söküp 100 km kadar benzinde binilse farkedilecektir. ben lpg yi iptal etmedim sadece benzinde biniyorum o kadar da bile fark ediyor. İrfan bey kutup başını sökmeden benzinde kullanmanın bir yararı olmazmı yani. (gerçi 300 km yi geçti arabada düzelme yok. demekki olmuyormuş) kutup başını sökünce beyin benzine göre yeniden bir düzenleme filan mı yapıyor acaba?.. Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 19 Ocak 2014 Paylaş 19 Ocak 2014 Normalde kutup başını sökmeniz gerekmiyor. Şuna dikkat edermisiniz. Sıcaklık kaç derece arasında iken yapıyor bu dalgalanmayı. Motor tam sıcaklığa ulaşmışsa yani ibre en son gelmesi gereken yere gelmişse dalgalanma olmuyor bende. Ama sıcaklık ibresi daha yeni yeni yükseliyorsa iyice yapıyor dalgalanmayı. bendeki sorun böyle. Mesela kışın azalıyor benim dalgalanma. yazın artıyor nasıl bir meretse çözemedim. Ama kessinlikle lpg kiti ile alakalı diyebilrim. Arabayı boşa attığında durana kadar rolantinin 1200 lerde olması durmaya yakın 800 lere düşmesi normal, daha doğrusu olması gereken şey öyle. aracın hızı 7km/sa nın altına düşünce motor kendi düşürüyor rolantiyi. o konuda sıkıntı yok yani aracınızda. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 20 Ocak 2014 Paylaş 20 Ocak 2014 (düzenlendi) jatcolu dizel mondeo ile manuel dizel mondeo mk3 arasında ş.içi yakıt tüketim farkı ne kadar olur? teknik verilerde 8,3 lt yazıyor ama sanırım o manuel için. 20 Ocak 2014 tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akan Belen 20 Ocak 2014 Paylaş 20 Ocak 2014 bu mesajı burayada yazayım. kimse bana shelli övmesin bugün yine kırklareline gittim, fuel save aldım yol bilgisayarlarını sıfırladım, lukoilden ve opetten aldığım yakıtlarla kıyasladığımda daha çok yaktığını gördüm, aracın bakımıda 3-4 gün önce yapıldı. 3 yetişkin daha az bagaj, ortalama hız 120 (hız sabitleyici ile) vardığımda ortalamam 5.4 lukoilden aldığım yakıtla bagaj full olmasına rağmen ortalamam 4.7 idi. ben istasyon sahiplerinin vicdanına bırakıyorum. Abi benim enjektörleri yaptırdığım yerdeki usta inatla opet kullan dedi bana.Birşeyler söyledi ama Bu arada bende yeni enjektörlerle uzun yol tüketimimi yazayım o zaman 350 km yapılan yol.Agresif kullanım genelde 130-160 arası zaman zaman xxx rakamlar tüketim 7 litre oldu eve geldiğimde Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 20 Ocak 2014 Paylaş 20 Ocak 2014 jatcolu dizel mondeo ile manuel dizel mondeo mk3 arasında ş.içi yakıt tüketim farkı ne kadar olur? teknik verilerde 8,3 lt yazıyor ama sanırım o manuel için. Bildiğim kadarıyla sakin kullanımda manuel 7-7.5 jatco 8-9 arası değişmekte. Bizimki ortalama 34 km/h ile yaklaşık 600 kmdir 8.1 lt nin üstüne çıkmadı 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 20 Ocak 2014 Paylaş 20 Ocak 2014 Dizel bir mondeo kısmet olursa chip tuning yaptıracağım, sakin kullanımda 0.5-1 lt arası gibi tasarruf sağlayacağını düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 20 Ocak 2014 Paylaş 20 Ocak 2014 Dizel bir mondeo kısmet olursa chip tuning yaptıracağım, sakin kullanımda 0.5-1 lt arası gibi tasarruf sağlayacağını düşünüyorum. Tasarrufun yanında o gözle görülür performans artışı çok daha keyif verecektir Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 23 Ocak 2014 Paylaş 23 Ocak 2014 (düzenlendi) son 2 depo nitro tüketim değerim. son depoya göre hesaplarım. gidilen mesafe 973 km. bunun 380 km. si şehir dışı. alınan yakıt 302 tl. yol bilgisayarında ortalama hız 32 km. aracın gösterdiği değer 6.3 benim hesabıma göre, 302/973 = 31 kuruş. 31X100= 31 tl. 31/4.67= 6.63 litre. 100 kilometreye 6.63 litre tüketmişim. şehir dışı kulanım 120 km. üzeriydi. Bugünde BP den fulledim bakalım sonuç ne olacak. 23 Ocak 2014 tarihinde Lokman Ceritlioğlu tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts