Akan Belen 22 Nisan 2013 Yazar Paylaş 22 Nisan 2013 Aynı durumu bende yaşadım geçen hafta.Bence sanayide falan hiç uğraşmayın.Kaputu açmak cidden sıkıntı bizim araçlarda.Panjuru kırabilirler.Servise gidin serviste açıyorlar birşekilde.20 tl vermiştim servise bu işlem için.Şifreleme kodlarının değişmesi gerekiyor diyorlar serviste ve komple değişiyor 450 tl civarı bir fiyatı var Sizin yapacağınız şu kaputu açtırın.Kilidi söktürün ordan.Kilidi sabitleyen 2 vida var.Bunlar sanki punto gibi görünüyor yuvanın içinde.Yani tornavida çevirecek oyukları yok.Ama bunlar bildiğimiz vida spiralle kafalarına oyuk açılacak.Sonrası zaten çok kolay tonavidayla sökülecek 2 vida ve kilit elinize geliyor.En azından kilit tamir olana kadar uzun bir tornavida yarımıyla sıkıntısız şekilde açıp kapayabilirsiniz kaputu.Kilit tamir eden yerler var.İçindeki şifreleme kısmı değişecek çok pahalı bir işlem değil. Bu arada size tavsiyem kilid söküldükten sonra kaputu kapamadan önce tornavidayla deneme yapmanız el alışkanlığı olsun diye.Kalın uçlu ve uzun bir tornavida lazım. 2 Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Neyse ki kilitciye götürüp açtırdık. Şifre dizilimi yapmamız lazım dedi. Tam anlamadım ama 50-60 lira civarında masrafı çıkar dedi. Servise gerek kalmadı Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Teşekkürler.. Bir de aracı arıza tespit cihazına bağladığımızda bagaj anahtarı ile akü arasında kısa devre diyor. Bu nedenle çift kilitlerken sinyaller yanmıyor. Ne yapmalıyız ? Yorum bağlantısı
Ferhat Çoşkun1 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 Aynı durumu bende yaşadım geçen hafta.Bence sanayide falan hiç uğraşmayın.Kaputu açmak cidden sıkıntı bizim araçlarda.Panjuru kırabilirler.Servise gidin serviste açıyorlar birşekilde.20 tl vermiştim servise bu işlem için.Şifreleme kodlarının değişmesi gerekiyor diyorlar serviste ve komple değişiyor 450 tl civarı bir fiyatı var Sizin yapacağınız şu kaputu açtırın.Kilidi söktürün ordan.Kilidi sabitleyen 2 vida var.Bunlar sanki punto gibi görünüyor yuvanın içinde.Yani tornavida çevirecek oyukları yok.Ama bunlar bildiğimiz vida spiralle kafalarına oyuk açılacak.Sonrası zaten çok kolay tonavidayla sökülecek 2 vida ve kilit elinize geliyor.En azından kilit tamir olana kadar uzun bir tornavida yarımıyla sıkıntısız şekilde açıp kapayabilirsiniz kaputu.Kilit tamir eden yerler var.İçindeki şifreleme kısmı değişecek çok pahalı bir işlem değil. Bu arada size tavsiyem kilid söküldükten sonra kaputu kapamadan önce tornavidayla deneme yapmanız el alışkanlığı olsun diye.Kalın uçlu ve uzun bir tornavida lazım. Merhaba. Bende 2002 Mondeomu dediğiniz gibi uzun ve kalın bir tornavida ile açıyorum. Bu anahtarı sokup çevirdiğimiz kısım kaput kilit şifresi mi oluyor. yanlış parça almayalım sonra. Yorum bağlantısı
Akan Belen 23 Nisan 2013 Yazar Paylaş 23 Nisan 2013 Merhaba. Bende 2002 Mondeomu dediğiniz gibi uzun ve kalın bir tornavida ile açıyorum. Bu anahtarı sokup çevirdiğimiz kısım kaput kilit şifresi mi oluyor. yanlış parça almayalım sonra. Kaput kilidi aslında alacağınız ürün.2 parçadan oluşuyor kilit ve plastik uzun bir zımbırtı.Ama ben o kadar aradım 200 tl nin altında bulamadım.Eğer kilit sizde ise tamir yoluna gitmekte fayda var.Ben tamir için başka şehire gönderdim bakalım ne olacak Yorum bağlantısı
Engin Özarı 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 Geçmiş Olsun Wd 40 eskiden kalan sorunu gün yüzüne çıkarmış anlaşılan Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 Kaput kilidi 200 tl şifresi de 200 tl. Bizim şifreler kaymış sadece. Düzelttirdik. Her hangi bir parça almadık. Yorum bağlantısı
Ferhat Çoşkun1 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 Kaput kilidi aslında alacağınız ürün.2 parçadan oluşuyor kilit ve plastik uzun bir zımbırtı.Ama ben o kadar aradım 200 tl nin altında bulamadım.Eğer kilit sizde ise tamir yoluna gitmekte fayda var.Ben tamir için başka şehire gönderdim bakalım ne olacak bende kilit hiç yok, aldığımda yoktu. artık bir müddet böyle uzun sarı tornavida ile devam edeceğiz istanbula gidince alırım bir tane. dediğin gibi 200 tl den aşağı yoktur. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 Teşekkürler.. Bir de aracı arıza tespit cihazına bağladığımızda bagaj anahtarı ile akü arasında kısa devre diyor. Bu nedenle çift kilitlerken sinyaller yanmıyor. Ne yapmalıyız ? Bagajınız kilitlenmiyor sanırsam Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 Bagajınız kilitlenmiyor sanırsam Tam tersine kilitleniyor. Bir çok kilitçiye ve elektrikçiye de götürdük çözebilen çıkmadı şuana kadar Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 Tam tersine kilitleniyor. Bir çok kilitçiye ve elektrikçiye de götürdük çözebilen çıkmadı şuana kadar Hata kodu nedir? Ford IDS ile mi okundu? Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 Emin değilim. Sanırsam bağlanan cihaz orjinal değildi. Bildiğimiz kod şeklinde arızayı vermiyor. Direk arızayı açıklıyor. şu şekilde akü ile bagaj anahtarı ile akü arasında oluşan kısa devre gibi bir şeydi tam hatırlamıyorum ama Yorum bağlantısı
Akan Belen 23 Nisan 2013 Yazar Paylaş 23 Nisan 2013 bende kilit hiç yok, aldığımda yoktu. artık bir müddet böyle uzun sarı tornavida ile devam edeceğiz istanbula gidince alırım bir tane. dediğin gibi 200 tl den aşağı yoktur. Evet yada çıkmacılardan uygun fiyatlı bulursanız alın.Şifre kısmı olabiliyorsa yeniden kodlanır yada iç kısmı değişir.İçini değiştirmek uygun du. Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 23 Nisan 2013 Paylaş 23 Nisan 2013 e bay'dan çıkma bakmanız uygundur... elinize geçince kilit şifreleme yaptırırsınız. Yorum bağlantısı
Fatih Yonar 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Bendede kaput sorunu oluştu, yarın sanayide çözümü için dolanacağım. Bugün gittiğim yerler pek uğraşmak istemediler bu konuda. Bir yer de ilk kilide ulaşmak için klimaradyatörü ve soğutma radyatörünü sökmemiz gerekiyor dedi. Bir yerde ön ızgarayı kırmamız gerekiyor dedi. Nasıl açılacağını bende merak ediyorum açıkçası. Bu konu ile araştırma yaparken gözüme bu parça takıldı. Tornavida ile açan arkadaşların sorununu bunun gibi bir parça ilemi çözüyorlar acaba? Peki ilk açma hareketini ne veriyor çözemedim. Fikirlerinizi alabilirmiyim? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 Bendede kaput sorunu oluştu, yarın sanayide çözümü için dolanacağım. Bugün gittiğim yerler pek uğraşmak istemediler bu konuda. Bir yer de ilk kilide ulaşmak için klimaradyatörü ve soğutma radyatörünü sökmemiz gerekiyor dedi. Bir yerde ön ızgarayı kırmamız gerekiyor dedi. Nasıl açılacağını bende merak ediyorum açıkçası. Bu konu ile araştırma yaparken gözüme bu parça takıldı. Tornavida ile açan arkadaşların sorununu bunun gibi bir parça ilemi çözüyorlar acaba? Peki ilk açma hareketini ne veriyor çözemedim. Fikirlerinizi alabilirmiyim? Direk servise götürün derim. Onlar daha kolay çözerler. Çünkü daha önce başlarına gelmiştir. Yorum bağlantısı
Fatih Yonar 9 Mayıs 2014 Paylaş 9 Mayıs 2014 İlk gittiğim yer (yetkili servis ) , focus ların bu konuda çok geldiğini söyledi. Focus ların kilit sorununu daha kolay çözüyorlarmış. Ancak, mondeo nun kilit pimlerine ulaşımın sadece arka tarafından yapılabildiğini, bunun içinde dediğim gibi radyator vs bi dolu malzemenin sökülmesi gerektiğini, tabiki bu işinde bir hayli maliyetli olduğunu söylediler. Ben, lifte kaldırıp uzansak bi yerlerden tutuversek yapılamazmı diye sordum, olumsuz yanıt aldım. Kabaca durum böyle oldu. Artık yarın daha fazla vakit ayırıp başka bir yerlere götürüp fikirlerini alıcağım. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 11 Mayıs 2014 Paylaş 11 Mayıs 2014 Bir arabanın her yeri mi sorunlu olur. Dizel araç enjektör, turbo sıkıntı çıkarabilir eyvallah. Yağmurda su alır, kaput kilidi bozulur, şarj dinamosu kronik arıza yapar vb. bir sürü şey. Buradaki konuları okuyorum, o kadar eften püften şeylerle uğraşmak zorunda ki kullanıcılar. El freni telinin yarattığı ses bile çözümünü bilmeyene dert. El freni teli. Komedi vallahi. Çin malı B sınıfı bir araçta bile olmayacak eften püften şeyler maalesef Mondeo'da var. Kızsam da ebeveynlerin çocuğuna kızması gibi kızabiliyorum. Tüm olumsuzluklarına rağmen kendisini bir şekilde sevdiriyor. Yorum bağlantısı
Çözüm Fatih Yonar 12 Mayıs 2014 Çözüm Paylaş 12 Mayıs 2014 (düzenlendi) Kaputun kilitli kalma sorununu hallettim. Benim sorunum 2 mekanizma arasındaki plastik malzemenin dişi kısmındaki ağızların yalama olması imiş. Bu yüzden anahtarla ne kadar debelensek te açılmazmış kaput. Şimdi bu yaşadığım süreçte öğrendiğim birkaç şeyi burada paylaşmak isterim. Kaput kilit sistemi: 3 parçadan oluşluyor. Kabaca şekli şu: Olabilecek sorunlar: Anahtar sorunu: Anahtarınızdaki dişlerin zamanla aşınmasından dolayı kaputu açmada sorun yaşamanız muhtemel bir durum. Böyle bir durumda yedek anahtarınızla deneme yapmanızda fayda var. 1. kilit mekanizması: Logo nun hemen altında bulunan anahtarımızı soktuğumuz kilidin içindeki şifre parçaları yerinden oynamış olabilir. Bu yüzden yedek anahtarınızda işe yaramıyor. Plastik hareket ileten şaft: -1. kilit mekanizmasına giren kısmı yalama olmuş olabilir. Anahtarınızla hareket verseniz de sondaki parçaya bırak komudunu iletemiyor. -2 ucu da boşa çıkmış olabilir. Gene hareket iletimi sorunu. -sondaki parçadaki ( t ) şeklindeki yuvaya girememiş veya yalama olmuş olabilir. Kaputu tutan son parça: Bu parça 2 konumlu biliyorsunuz. Sizin anahtar çevirme yönünüze göre kaputu bırakıyor. Buranın içindeki mekanik parçalar bozulmuş ise gene kaputumuzu açamıyoruz. Benim gördüğüm kadarı ile kaputumuzu açma yolumuzda birçok olabilecek sorun sözkonusu. Benim önerim, herkes bu kilit mekanizmasının gerekli bakımını yapsın. Gresleme,tozdan arındırma.... Kaputun açılamama sorunu komik gibi duruyor, ama serviste size söylenen açma yollarını dinledikçe ve fiyatları duydukça keyfiniz kaçıyor. Zaten ford, son dönem ürettiği arabalarda bu uygulamadan vazgeçmiş bana söylendiğine göre. Bu tip bir arızanın şehirler arası yolda, ve motora müdahale etmeniz gereken bir durumda gerçekleştiğini düşünürseniz, sorunun aslında ne kadar can sıkıcı olabileceğini tahmin edebilirsiniz. 12 Mayıs 2014 tarihinde Fatih Yonar tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Fatih Avcı 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 merhaba arkadaşlar benimde kaput acılmıyor.. bazen acılıyor bazen acılmıyor her an gidebilir bu mekanizma komple mi değişmesi gerekmek de.. Yorum bağlantısı
Fatih Yonar 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 Fatih bey, kaput sinyal vermeye başlamış. Olmadık bir zamanda su koymadan önce muhakkak el atınız. Öncelikle açılmama nedenini tespit etmeye çalışın. Kilit mekanizmasının elemanlarını yukarıdaki şemada görüyorsunuz. Hangi parçanın sorun çıkardığına karar verebilirseniz muhakkak yenileyin.Gittiğiniz servise "Diyelim kaputum açılmıyor, anahtarcı da açamadı, çözüm öneriniz ne olur?" diye sorun. Sonra bu sorunun uzun yolda yerleşim birimlerinden ırak yerlerde başınıza geldiğini düşünün. Bir açıyor bir açmıyor ise muhtemelen anahtarınızın aşınmasından dolayı sorun yaşıyorsunuzdur. Yedek anahtarınızla deneme yapın. Eğer o sorunsuz açıyor ise, çipsiz, ucuzundan bir yedek anahtar yaptırıp torpidoda bulundurun. Esas anahtarınızın açamadığı durumlarda bu yedeği kullanabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Fatih Avcı 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 Bugun no name osman abiye ugradim bakti yedek anahtar aciyor diger anahtarim fena bir sekilde asinmis onun icin yeni bir anahtar yaptirdim yeni anahtar guzel bir sekilde aciyor kaputu. Benim haribime giden anahtarcida yexek anahtar yaptiracaktim adam aldi yedek anahtari bakti kendi kendine sayi soyledi yedek anahtari bana verdi pat yeni anahtari cikardi dedim nasil yaptin meslek sirri diyor. Anlamadim gitti. Yorum bağlantısı
Fatih Yonar 22 Mayıs 2014 Paylaş 22 Mayıs 2014 Yedek anahtarla arabayı çalıştırabiliyormusunuz? Yorum bağlantısı
Fatih Avcı 22 Mayıs 2014 Paylaş 22 Mayıs 2014 Evet calisiyor her iki anahtarda kaputu aciyor suan da. Yorum bağlantısı
Recommended Posts