Çağlar Bayur 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 nefis değerler, nerdeyse jatco mondiye yaklaşmış bravo. sattığım focus da 4.3 gibi uzun yol tüketimi vardı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 lpg deposuna eser miktarda benzini kaçırmayanı görelim bakalım Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) Hocam i20 1.2 araç lpg ile kesinlikle focusdan az yakar gösterdiğiniz değerler çok güzel doğrudur ama ben bu rakamları gören focus daha görmedim.Dizelin sınırlı tork bandı ve sesi hoş değil bakım vs saymıyorum bile:)Dizelin ekonomik olduğu kabulum haklısınız ama masadaki araç 1.2 fazla masrafdansa lpg mantıklı geliyor bana. 1,6 tdci 109 ps 240 nm tork 1450 kg 200+ hız yapan focusla, lpg li 1,2 i20 yi mi kıyaslıyorsunuz, inanamıyorum, motosiklet daha az yakar onla kıyaslayın isterseniz öyle bir focusu siz görmediniz diye şanssızsınız diyorum, ben o focusa her gün biniyorum. kıyaslarken de aynı aracın dizeli-benzinlisi kıyaslanmalı sanırım değil mi? elma ile armut toplanmaz. focus2tdciyakıttüketimi konusunu incelerseniz, resimli-faturalı kanıtlarımı görürsünüz. hafif yukarı doğru eğim ile 180, samsun-çakallı rampasında yukarı doğru 150, normal yollarda düz veya yokuş farketmez cc ile 120-130 km hızla takılmadan gitmeyi, bastın mı sollamayı saymıyorum bile... 27 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 aracım 109 ps 240 nm tdci, hadi beni kıskandırabilecek bir lpg li focuscu çıksın...(samsun-ordu-samsun, gerçek depo değeri 3,76 lt) buyrun bu da 32 km ort. hızla ş.içi değerim, gerçek depo değeri 5,1.....hadi bakalım... bende anlamıyorum, hesap kitap ortada, yaptığım hesaba hiç kimse itiraz da etmiyor ama, aynı zamanda da görmezden geliyor. tüketimlerimi paylaşıp lpg cilerin canını sıkmak istemezdim ama, meşru müdafa oldu biraz, hesaptan anlaşılmayınca... Hesaptan anlamayacak bir şey yok ki abi, diğer şartları (ilk el fiyatları bakım yedek parça vs) 3 aşağı 5 yukarı eşit olduğunda dizel hem tork hemde yakıtta elbette çok çok öne geçiyor. Siz neyi ispat etmeye çalışıyorsunuz en azından ben anlayamadım? Ben aynı özelliklere sahip aynı tip araca sırf motoru dizel olmasından mütevellit torku yüksek, yakıtı (benim katettiğim yıllık kmye göre kazancı çok da hatrı sayılır olmayan) düşük diye 10000 tl fazladan vermem diyorum o kadar... Ben ki yılda 7-8 bin km yapanlara bile LPG taktırın diyen biriyim çünkü sadece 1500 tl masrafla yakıttan %30-35 kar etmekten yanayım. Ama 10000 tl bana göre çok abartı... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) Hesaptan anlamayacak bir şey yok ki abi, diğer şartları (ilk el fiyatları bakım yedek parça vs) 3 aşağı 5 yukarı eşit olduğunda dizel hem tork hemde yakıtta elbette çok çok öne geçiyor. Siz neyi ispat etmeye çalışıyorsunuz en azından ben anlayamadım? Ben aynı özelliklere sahip aynı tip araca sırf motoru dizel olmasından mütevellit torku yüksek, yakıtı (benim katettiğim yıllık kmye göre kazancı çok da hatrı sayılır olmayan) düşük diye 10000 tl fazladan vermem diyorum o kadar... Ben ki yılda 7-8 bin km yapanlara bile LPG taktırın diyen biriyim çünkü sadece 1500 tl masrafla yakıttan %30-35 kar etmekten yanayım. Ama 10000 tl bana göre çok abartı... dediğiniz, yıllık yaptığınız km ye göre tabiki doğru. yılda 10 bine kadar ekonomik değildir dizel(focus için)...tabiki markasına göre dizel-benzinli fiyat farkı ne kadar fazla ise, yıllık km nin de o kadar yüksek olması lazım ki ekonomik olsun, benim anlamadığım hala focus için 30-40 bin yapmıyorsan benzinli al mantığında olanlar olması...benim tek kanıtlamaya çalıştığım focus içindir, ama insanların ön yargısını kırmak çok zor inanın. bazen rakamda ortaya koysanız olmuyor. birde bende zamanında lpg li araç kullandım, özellikle kışın ve az da olsa normal havada yakılan benzini de hesap etmeden olmaz diyorum. bunu da o % 30 dan düşüyorsunuz değil mi? bir depo benzin alıp, kaç lpg deposunda bir depo benzin gidiyor ölçtünüz mü? birde aklıma gelmişken, her araç alan sıfır mı alıyor, çevremizi bir araştırsak, sorsak, yüz kişiden kaç kişi sıfır araç alıyor, kaç kişi ikinci el alıyor. ikinci el alınca dizel-benzinli fiyat farkıda neredeyse sıfıra iniyor. 5 bin pahalıya alıp, bir süre sonrada 5 veya 4 bin pahalıya satarsın, kayıp 0-1000 lira arası olur. 27 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) 42.000TL yerin 32.000-37.000tl yerinede 27.000 yazmışım gene sonuç değişmiyor yani.Sonucu zaten denemiştim ben geçirirken yanlış geçirmişim.Ya abi benmi anlatamıyorum ya çok basit. Alırken 10.000TL fazlaya alıyorsun ama satarkende 10.000tl fazlaya satıyorsun. Dizeli alırken 42.000TL'ye aldık 37.000TL'ye sattık. Benzinliyi 32.000TL'ye aldık 27.000TL'ye sattık Yani satarken 10.000TL'ni geri almış oluyorsun,yahu anlatımımdamı bir sorun var ben anlam veremedim . Anlatıyorsun ben deanlıyorum ama sanırm ben anlatamıyorum; bütçe meselesi kısaca . 32000 tl varsa cebimde 10000 tl çekip diğerini almam yada herşeyiyle aynı ama sadece tork ve 20000 kmde 3500 tl kar edeceğim diye 10000 tl daha fazl parayı o araca bağlamam . O 10000 tl başka türlü değerlendiririm 2,5 yılda (yılda 8000 km yapıyorum ben). bu bana daha mantıklı geliyor şuan ki ekonomik durumumda. 27 Mart 2013 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akan Belen 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Abi senin tüketim absürt zatende. Normalde bu focuslar ne kadar yakıyor bir türlü anlamadım ben yahu.Çok zorlamadan diyelim.8 i buluyormu yada geçiyormu. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 2,5 yılda (yılda 8000 km yapıyorum ben). bu bana daha mantıklı geliyor şuan ki ekonomik durumumda. ekonomik durumunuzla ilgisi yok zaten, sizin için her halükarda benzinli daha ekonomik oluyor, yılda 8 bin yapsam bende sizin gibi yapardım. 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 dediğiniz, yıllık yaptığınız km ye göre tabiki doğru. yılda 10 bine kadar ekonomik değildir dizel(focus için)...tabiki markasına göre dizel-benzinli fiyat farkı ne kadar fazla ise, yıllık km nin de o kadar yüksek olması lazım ki ekonomik olsun, benim anlamadığım hala focus için 30-40 bin yapmıyorsan benzinli al mantığında olanlar olması...benim tek kanıtlamaya çalıştığım focus içindir, ama insanların ön yargısını kırmak çok zor inanın. bazen rakamda ortaya koysanız olmuyor. birde bende zamanında lpg li araç kullandım, özellikle kışın ve az da olsa normal havada yakılan benzini de hesap etmeden olmaz diyorum. bunu da o % 30 dan düşüyorsunuz değil mi? bir depo benzin alıp, kaç lpg deposunda bir depo benzin gidiyor ölçtünüz mü? birde aklıma gelmişken, her araç alan sıfır mı alıyor, çevremizi bir araştırsak, sorsak, yüz kişiden kaç kişi sıfır araç alıyor, kaç kişi ikinci el alıyor. ikinci el alınca dizel-benzinli fiyat farkıda neredeyse sıfıra iniyor. 5 bin pahalıya alıp, bir süre sonrada 5 veya 4 bin pahalıya satarsın, kayıp 0-1000 lira arası olur. 2. el işi biraz karışık abi, bizim burda 100binin üzerindeki dizelden kaçıyorlar hele ki 150 civarıysa kimse kalmaz galericilerden başka... Ben 7-8bin km de 1500-2000 tllik lpg dönüşümüne bile sıcak bakan ve uygulamış biriyim , 13-15 bin km de 3-4bin tl lik fark ile dizel(tabi bildiğim bakımlı) düşünürüm hatta alırım.... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Abi senin tüketim absürt zatende. Normalde bu focuslar ne kadar yakıyor bir türlü anlamadım ben yahu.Çok zorlamadan diyelim.8 i buluyormu yada geçiyormu. bak akan örnek vereyim, geçen yaz 43 derece sıcaklıkta, 4 yetişkin, full bagaj, 110-130 ile,(rampa yukarı dahil cc kullanımı ile, ayrıca yol uygun olunca 140-150-180), yolların üçte biri klimalı, vites değiştirme devirleri 3000 ile 4000 arası, yaksın bakalım, bunun tavanı neymiş diyerek, marmaris-bodrum-datça-fethiye-bozburun gibi virajlar dahil, 11 günde 11 ayrı şehir merkezin de yaptığım şehir içleri dahil, marmaris-turunç tatil köyü gibi 1.vites bağırtarak ancak çıkılan motokros yolu gibi virajlı rampalar dahil, 1875 m ılgaz dağı geçidi dahil,1400 m köroğlu beli dahil olmak üzere vura kıra gerçek depo değeri 5,3 yaktım.(3500 km nin ortalaması) Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 2. el işi biraz karışık abi, bizim burda 100binin üzerindeki dizelden kaçıyorlar hele ki 150 civarıysa kimse kalmaz galericilerden başka... Ben 7-8bin km de 1500-2000 tllik lpg dönüşümüne bile sıcak bakan ve uygulamış biriyim , 13-15 bin km de 3-4bin tl lik fark ile dizel(tabi bildiğim bakımlı) düşünürüm hatta alırım.... işte bende aynen öyle yapmıştım, 6 aylık 12 binde almıştım, focus 3 o sıralar 55 bin lira iken ben 2,5 kasayı 41 bine almıştım(aralık 2011) Yorum bağlantısı
Akan Belen 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 bak akan örnek vereyim, geçen yaz 43 derece sıcaklıkta, 4 yetişkin, full bagaj, 110-130 ile,(rampa yukarı dahil cc kullanımı ile, ayrıca yol uygun olunca 140-150-180), yolların üçte biri klimalı, vites değiştirme devirleri 3000 ile 4000 arası, yaksın bakalım, bunun tavanı neymiş diyerek, marmaris-bodrum-datça-fethiye-bozburun gibi virajlar dahil, 11 günde 11 ayrı şehir merkezin de yaptığım şehir içleri dahil, marmaris-turunç tatil köyü gibi 1.vites bağırtarak ancak çıkılan motokros yolu gibi virajlı rampalar dahil, 1875 m ılgaz dağı geçidi dahil,1400 m köroğlu beli dahil olmak üzere vura kıra gerçek depo değeri 5,3 yaktım.(3500 km nin ortalaması) Çok iyi böyleyse valla.Anlaşıldı dizele devam edeceğiz o zaman.Açıkçası mondeo beklediğimden çok yakıyor benim.2 defa 100 tl lik yakıt almıştım son dönemlerde bilgisayarı sıfırlamıştım zaten 13 ün altına düşüremedim.Bugün yol yapacağım için depoyu fulledim sıfırladım bilgisayarı.350 km yol yaptım.Geneli duble yol 50 km şehir içi dir.Hızlanma ve yavaşlama genelde yolda.Geldiğimde 8 litre idi ortalamam Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Abim Karadeniz'den Güneydoğu bölgesine gelmişti geçen yaz, tek kişi arabada, 3 küsür bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam ortalaması. 2008 focusla. doğrudur, tek kişi, doğru lastik havası, dikkatli bir sağ ayak, uygun hız ve cc ile gayet normal... Çok iyi böyleyse valla.Anlaşıldı dizele devam edeceğiz o zaman.Açıkçası mondeo beklediğimden çok yakıyor benim.2 defa 100 tl lik yakıt almıştım son dönemlerde bilgisayarı sıfırlamıştım zaten 13 ün altına düşüremedim.Bugün yol yapacağım için depoyu fulledim sıfırladım bilgisayarı.350 km yol yaptım.Geneli duble yol 50 km şehir içi dir.Hızlanma ve yavaşlama genelde yolda.Geldiğimde 8 litre idi ortalamam eeee kardeş, yanılmıyorsam sende 140 beygir ve 320 tork olması lazım, hani derler ya, aslan besleyen yemini suyunu hesap etmez hele de senin ki jatco idi değil mi? Yorum bağlantısı
Akan Belen 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 eeee kardeş, yanılmıyorsam sende 140 beygir ve 320 tork olması lazım, hani derler ya, aslan besleyen yemini suyunu hesap etmez hele de senin ki jatco idi değil mi? Abartmayalım 130 beygir efenim Evet jatko bendeki 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Abartmayalım 130 beygir efenim Evet jatko bendeki 2007 ler mi 140 beygir, bizim hasanın transit sesli tırtı öyle herhalde... Yorum bağlantısı
Akan Belen 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 2007 ler mi 140 beygir, bizim hasanın transit sesli tırtı öyle herhalde... Hepsi 130 manueller sanırım 140 lık.Hem transit sesli değil bizimkiler direk transit Ama güzel kısmı çıkan ses ile gidişi doğru orantılı olduğu için sıkıntı yok Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) Hepsi 130 manueller sanırım 140 lık.Hem transit sesli değil bizimkiler direk transit Ama güzel kısmı çıkan ses ile gidişi doğru orantılı olduğu için sıkıntı yok samsunda ford transit dolmuşçular hasanın yanında durunca, aracı öylece süzüp "buyur abi, gel sıraya gir, bi fakülte yap" diyorlar(kardeş araç misali) hasan bizim sokağa girince hiç korna çalmıyor, ben direk balkona çıkıyorum 27 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Eski kasa CC 1.8 160 a çıktı, scirocco 1.4 160 da çıktı ama yeni kasa CC 1.4 160'a daha çıkmadı. Kitler araca özel oluyor. Bekliyoruz. 1.8 160ps yazılımla ne hale geldi Cem Işık abi iyi bilir, sıra ne zaman sende Sefa abi 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Hocam konu i20 sahibi diyorki dizel i20 mi alayım benzinli mi kullanayım siz focusun ölçüm değerlerini gösteriyosunuz aslında aynı şeylerden bahsediyoruz dediklerinizde haklısınız ben ses ve tork aralığı dışında memnunum dizelden..... Geçmişte bir lpg talihsizliği yaşamıssınız her konuda bunu yansıtıyorsunuz, ben 3 tane lpg li araç kullandım hiçbirinde sıkıntı yaşamadım çekiş yokuşda düşükdü sadece tork kaynaklı..... tartışmak da istemiyorum dizel mantıklı fakat eldeki imkanlara bakarak satıp yeni araç almaktansa lpg diyorum bunu anlatmaya çalışıyorum.. saygılar tabi ki elde olan aracı değiştirmek ekonomi işi, şartların izin vermesi lazım, i20 nin dizel-benzinli fiyat farkını, tork farkını, hangi devirlerde hangi torkları verdiklerini bilmiyorum, tüm bunlar karşılaştırılıp değerlendirilmeli, ama forumda lpg sorunları yadsınamayacak kadar fazla, özellikle nedeni bulunamayan arızalar çok... Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Şehir içi 17 km ortalama hız ile yakıt tüketimi gerçek değeri (pompa) 8,4... Şehir dışı değeri ise .4,8 - 5,3 arası değişir..Akın senin jatco biraz fazla yakıyor ama bunun sebebi Zonguldağın dik şehir içi yolu... 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Şehir içi 17 km ortalama hız ile yakıt tüketimi gerçek değeri (pompa) 8,4... Şehir dışı değeri ise .4,8 - 5,3 arası değişir..Akın senin jatco biraz fazla yakıyor ama bunun sebebi Zonguldağın dik şehir içi yolu... vay arkadaş, bende samsunda 17 km ortalama hızla gezmek istiyorum, başım dönüyor, çok hızlıyım, çoook Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 vay arkadaş, bende samsunda 17 km ortalama hızla gezmek istiyorum, başım dönüyor, çok hızlıyım, çoook Ben yaşlı adamım olum...yavaş gidiyorum... 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) Ben yaşlı adamım olum...yavaş gidiyorum... bizde yaşlıyız ama, senin denizevleri kavşağında yeşil dalgayı yakalayıp direk geçicem diye, öncesinde binbir takla atıp, 60 la gidip sabah sabah bi ton küfür yiyorumdur, adam beni geçip ilerde kırmızıya yakalanmak için öyle bir basıyor ki gaza, bir de gidip kırmızıda boşa rölanti yakıtı harcıyor, ama küfürü yiyen ben oluyorum herkes şoför... 27 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Hira ile yolculuğumuz şöyle oluyor...Tırtı çalıştır, Hiranın istediği müzikleri ayarla...İlk ışığa yakalan ...sonra baba yavaş gidermisin lütfen... Baba şu şarkıyı çalarmısın...kızım bi saniye ...Sonra...70 tabelası...sonra kırmızı ışık ,sonra diğeri,sonra diğeri,sonra meydan ışıklar ,iç göbek ışıklar,sonra heykel ışıklar ,sonra Gazi caddesi trafiği,sonra tekrar ışıklar ışıklar ,ışıklar...ne bu yaa... 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Yazılımla işim olmaz artık benim Süha'cım. Mantık almıyor ama, zaten 320d BMW ile aynı yürüyor. Aktarmanın kusursuzluğu sanırım. Bu güç bana yeter Bir laf vardır ya benim mantık o işte abi, hep daha fazlasını ise Yorum bağlantısı
Recommended Posts