Engin Murat Ünal 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Dpf'den korkulan neymiş bukadar merak ettim.. Buda mı 150binkm. Sonra mekanik ömrünü tamamlıyormuş yoksa ? Bu aracını kısa mesafelerde kullanan dizel sahiplerinin korkulu rüyası bir filtre. Kendini temizleyemez hale geldiğinde içine 4 ile 7 bin TL sıkıştırıyorsunuz o zaman net anlaşılıyor Yakıt kalitesi, kullanım mesafeleri, düşük devirli kullanım gibi etkenler tıkanmasına neden olabiliyor. Kendi kendini temizleyebilmesi için ya devirli kullanacaksınız ya da servise çekip yıkatacaksınız. Kısacası pahalı bir parça ve herkeste sorun yaşatmasa da yeni nesil dizellerin risklerinden biri. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 of ya, gerçekten ben yoruldum bu dizel-benzinli ekonomisi hesabı yapıp insanları ikna etmeye çalışmaktan, bundan sonra ücretli kurs vercem hesabı yanlış yapan ceremesini çeksin 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Boşa kaybedecek vaktim yok Ayhan... Sen tüpünle rahat rahat gez. Niye Alper yanlışmıyım..Sabahtan beri atmosferik benzinli araçla turbo dizeli karşılaştırmıyor muyuz ? Ecoboosta nereden çıktı şimdi Sap ile samanı karıştırmayalım. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Bu aracını kısa mesafelerde kullanan dizel sahiplerinin korkulu rüyası bir filtre. Kendini temizleyemez hale geldiğinde içine 4 ile 7 bin TL sıkıştırıyorsunuz o zaman net anlaşılıyor Yakıt kalitesi, kullanım mesafeleri, düşük devirli kullanım gibi etkenler tıkanmasına neden olabiliyor. Kendi kendini temizleyebilmesi için ya devirli kullanacaksınız ya da servise çekip yıkatacaksınız. Kısacası pahalı bir parça ve herkeste sorun yaşatmasa da yeni nesil dizellerin risklerinden biri. bir istatistik var mı, şu kadar araçtan şu kadarının dpf si dolmuş, şu kadar para verip temizletmiş diye, bunları bende duydum ama, hiç bunu yapanın ağzından duymadım, turbo sorununu birinci ağızdan çok dinledim ama... Niye Alper yanlışmıyım..Sabahtan beri atmosferik benzinli araçla turbo dizeli karşılaştırmıyor muyuz ? Ecoboosta nereden çıktı şimdi Sap ile samanı karıştırmayalım. bir ara konuşuldu ya atmosferik benzinli yokuşu iyi çıkamaz, turbo benzinliyle karşılaştırmak lazım diye, ondan...turbo benzinlinin fiyatıda dizelle nerdeyse aynı olduğundan o karşılaştırma da yalan oldu Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 bir ara konuşuldu ya atmosferik benzinli yokuşu iyi çıkamaz, turbo benzinliyle karşılaştırmak lazım diye, ondan...turbo benzinlinin fiyatıda dizelle nerdeyse aynı olduğundan o karşılaştırma da yalan oldu Mesajlarımda hep yazdığım şu ; yokuşları iyi çıkması güzel kaçması falan sadece manevi haz sağlar , bize maddi bir kazanç sağlamaz..Bu yüzden dizelin iyi gitmesi beni bu hesapta hiç ilgilendirmiyor.Amaç benzinli-dizel hangisi avantajlı onu bulmaya yönelik.Rahatlık,ses,tork bilmem ne anlamı yok.. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) Mesajlarımda hep yazdığım şu ; yokuşları iyi çıkması güzel kaçması falan sadece manevi haz sağlar , bize maddi bir kazanç sağlamaz..Bu yüzden dizelin iyi gitmesi beni bu hesapta hiç ilgilendirmiyor.Amaç benzinli-dizel hangisi avantajlı onu bulmaya yönelik.Rahatlık,ses,tork bilmem ne anlamı yok.. o zaman tdci ile atmosferik benzinli focusa bakıyoruz, 10 bine kadar benzinli, 10-15 bin arası keyfe keder(kişisel tercihler ön planda), 15 bin ise dizel... 27 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) Başka bir konuda şöyle bir hesap yapmışım efsane olur mu olmaz mı bilmem : Renault Clio sport tourer 1,2 joy paket: 32000 TL 1,5 dCi joy ise 42000 TL. Tam 10000 TL fark var. Yılda 8000 km. yol yapan birisi için(ki bu ben oluyorum); 1,2 75 bg benzinli olanın tüketim değerleri ort: 5,5 Lt = 5,5 x 4,75 = 26,12 TL 100 km'de. 1,5 75 bg dizel olanın tüketim değerleri ort: 3,6 Lt = 3,6 x 4,26 = 15,33 TL 100 km'de. Yani 100 km 10,79 TL tasarrufu var. Yılda(8000 km'ye göre) 10,79 x 80 = 863,2 TL tasarruf yapar. 10000 / 863,2 = 11,58 yıl da ancak aradaki fiyat farkını çıkartacak... Yani toplamda 92678 km sonra aradaki farkı ancak kapatacak... Dolayısıyla bu aradaki farkı kapatan 90 küsür bin km'yi 1-2 yılda yaparım diyen varsa zaten hiç düşünmez bakmaz bile benzinli olanına... 27 Mart 2013 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 bir istatistik var mı, şu kadar araçtan şu kadarının dpf si dolmuş, şu kadar para verip temizletmiş diye, bunları bende duydum ama, hiç bunu yapanın ağzından duymadım, turbo sorununu birinci ağızdan çok dinledim ama... Bildiğim kadarıyla böyle bir istatistik yok Ruhan bey. Arıza ve şikayetler kullanıcıların önemli bir çoğunluğunu oluşturmuyor gözüküyor. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 o zaman tdci ile atmosferik benzinli focusa bakıyoruz, 10 bine kadar benzinli, 10-15 bin arası keyfe keder(kişisel tercihler ön planda), 15 bin ise dizel... Evet abi benim görüşüm de aynen bu yönde.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Mümkün değil..Sıfır alınan bir araç ilk yıl kafadan 3-4 bin tl kaybeder Kaybetmeyen araç varsa gelsin yanıma.. Satarken Benzinlide dizelde aynı şekilde değer kaybedecek. Yani 2008 dizel ve benzinli aynı donanımlı focus arasında hala fiyat farkı var. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) Başka bir konuda şöyle bir hesap yapmışım efsane olur mu olmaz mı bilmem : Renault Clio sport tourer 1,2 joy paket: 32000 TL 1,5 dCi joy ise 42000 TL. Tam 10000 TL fark var. Yılda 8000 km. yol yapan birisi için(ki bu ben oluyorum); 1,2 75 bg benzinli olanın tüketim değerleri ort: 5,5 Lt = 5,5 x 4,75 = 26,12 TL 100 km'de. 1,5 75 bg dizel olanın tüketim değerleri ort: 3,6 Lt = 3,6 x 4,26 = 15,33 TL 100 km'de. Yani 100 km 10,79 TL tasarrufu var. Yılda(8000 km'ye göre) 10,79 x 80 = 863,2 TL tasarruf yapar. 10000 / 863,2 = 11,58 yıl da ancak aradaki fiyat farkını çıkartacak... Yani toplamda 92678 km sonra aradaki farkı ancak kapatacak... Dolayısıyla bu aradaki farkı kapatan 90 küsür bin km'yi 1-2 yılda yaparım diyen varsa zaten hiç düşünmez bakmaz bile benzinli olanına... bir kere şöyle bir hata var, katalog değeri üzerinden hesap yapamazsınız, katalog değeri, kapalı bir laboratuvar ortamında, rüzgar olmadan, bozuk yol olmadan, döner silindirler üzerinde, bu işin profesörü olmuş uzman test pilotlarıyla, 20-30 derece sıcaklıkta, deposu yarım dolu, boş bagaj ve tek kişi ile yapılan testlerin ortalamasıdır. gerçek yol şartlarına çıkıp, bozuk yola, rüzgara yada hızlanınca karşıdan gelen rüzgara maruz kalınca, depo fullenip, bagaj dolunca, araca 5 kişi binince dizel ile benzinli arasındaki fark, dizelden yana açıldıkça açılır. nedeni ise beygir güçleri aynı olmasına rağmen torklarında ki farkdır. benzinlinin torku az olduğu için olumsuz şartlar arttıkça dizele göre çok çok daha fazla yakmaya başlar. yani, atıyorum katalog değerinde dizel ile benzinli arasında 100 km de 10 lira fark varken, bu fark gerçek yol şartlarında 11-12-13-14 liraya uzar duruma göre...özellikle ş.içinde çok açılır bu fark. dizel ve benzinli aracın ş.arası tüketim litreleri birbirine biraz yakınken, ş.içi tüketim litrelerinde asıl fark ortaya çıkar. bu araçları kullanan insanların verdikleri değerlerle hesap yaparsanız, daha doğru sonuçlara ulaşırsınız. saygılar... 27 Mart 2013 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Elentırinkli alın bitsin bu kavga focus almadan ona da bakmıştım, batarya kirası aylık mazot giderimden bile fazla olunca 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 focus almadan ona da bakmıştım, batarya kirası aylık mazot giderimden bile fazla olunca Direğe tel atıp trileybüs gibi gezeriz bataryayı bayiye veririz. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Direğe tel atıp trileybüs gibi gezeriz bataryayı bayiye veririz. Aman dikkat karga konmasın tele Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Yahu benmi anlatamıyorum Satarken dci olan daha çok para edicek ama . 1.2 benzinli ile rampalarda dökülen ecel terleri,arabanın çekmemesi/gitmemeside yanımıza kar kalıcak dizeli 42000 tl alıp 40000 satıp benzinliyi 32000 tlye alıp 25000 tlden mi gidecek? benim bildiğim ne alırsan kapıdan çıkar çıkmaz 3-4 bin düşer(vw işi biraz garip onda pek düşmüyor) bunu geçelim bence. rampa iş de bir yere kadar sürekli torosları tırmanmayacağım yada pikes peak yarışlarına da katılmayacağım o da bana göre göreceli bir tercih. Kendi adıma konuşuyorum bu kriterler 10000 tl etmez... (beğenmeyenadamsmileyi) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Başka bir konuda şöyle bir hesap yapmışım efsane olur mu olmaz mı bilmem : Renault Clio sport tourer 1,2 joy paket: 32000 TL 1,5 dCi joy ise 42000 TL. Tam 10000 TL fark var. Yılda 8000 km. yol yapan birisi için(ki bu ben oluyorum); 1,2 75 bg benzinli olanın tüketim değerleri ort: 5,5 Lt = 5,5 x 4,75 = 26,12 TL 100 km'de. 1,5 75 bg dizel olanın tüketim değerleri ort: 3,6 Lt = 3,6 x 4,26 = 15,33 TL 100 km'de. Yani 100 km 10,79 TL tasarrufu var. Yılda(8000 km'ye göre) 10,79 x 80 = 863,2 TL tasarruf yapar. 10000 / 863,2 = 11,58 yıl da ancak aradaki fiyat farkını çıkartacak... Yani toplamda 92678 km sonra aradaki farkı ancak kapatacak... Dolayısıyla bu aradaki farkı kapatan 90 küsür bin km'yi 1-2 yılda yaparım diyen varsa zaten hiç düşünmez bakmaz bile benzinli olanına... 1.2 clio motoruna 5.5lt yaktıranı getirin, alnından öpjem Hesap kitap ortada, dizel her türlü kazandırıyor. Niye kabul edilmek istenilmiyor bilemiyorum valla. Hayatta aşılabilecek en zor engel, ön yargılardır maalesef... 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 bir kere şöyle bir hata var, katalog değeri üzerinden hesap yapamazsınız, katalog değeri, kapalı bir laboratuvar ortamında, rüzgar olmadan, bozuk yol olmadan, döner silindirler üzerinde, bu işin profesörü olmuş uzman test pilotlarıyla, 20-30 derece sıcaklıkta, deposu yarım dolu, boş bagaj ve tek kişi ile yapılan testlerin ortalamasıdır. gerçek yol şartlarına çıkıp, bozuk yola, rüzgara yada hızlanınca karşıdan gelen rüzgara maruz kalınca, depo fullenip, bagaj dolunca, araca 5 kişi binince dizel ile benzinli arasındaki fark, dizelden yana açıldıkça açılır. nedeni ise beygir güçleri aynı olmasına rağmen torklarında ki farkdır. benzinlinin torku az olduğu için olumsuz şartlar arttıkça dizele göre çok çok daha fazla yakmaya başlar. yani, atıyorum katalog değerinde dizel ile benzinli arasında 100 km de 10 lira fark varken, bu fark gerçek yol şartlarında 11-12-13-14 liraya uzar duruma göre...özellikle ş.içinde çok açılır bu fark. dizel ve benzinli aracın ş.arası tüketim litreleri birbirine biraz yakınken, ş.içi tüketim litrelerinde asıl fark ortaya çıkar. bu araçları kullanan insanların verdikleri değerlerle hesap yaparsanız, daha doğru sonuçlara ulaşırsınız. saygılar... Katalog değerlerini nasıl hesaplandığını forumdan bir arkadaşım(sanırım hakan'dı) örneklerle vs. anlatmıştı (ellerinde çizelge vs olan test uzmanları falan) onu biliyorum dediğiniz gibi şehiriçi değerler benzinlilerde çok olabilir ama örnek verdiğim araç öyle 9-10 litre yakacak bir araç değil yani 8 litre bile yaksa(uzun uzun burada hesaplamaya gerek yok) yine de 5-6 yıldan daha önce amorti etmiyor "benim için"... Sene de 20000 yapan içinse zaten ya dizel alır yada lpgsiz binemez kit taktırır... Yorum bağlantısı
Önder Kuru 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) Dizeli 42'ye aldık; Benzinliyide 32'ye aldık ; Dizeli kullandık 20.000km.6litre yaktı diyelim 1200lt mazot tükettik.1200x 4.27=5124 tl yakıt aldık Dizeli 42ye aldık,37'ye sattık Benz. kullandık 20.000km.9 litre yaktı diyelim 1800lt benzin tükettik.1800x4.78=8604 TL yakıt aldık. Benzinli 32ye aldık 27ye sattık. Yukarıda herşey tamam değilmi ? Anlaşılmadık bir yer yok. Maliyetleri ve ele geçen paraları yazıyorum.Dizeli 42.000TL'ye aldık,5124 lira yakıta verdik.37'yede sattık.Kabaca 32.000+5124-27.000=Mazot parası dahil 10124 lira para çıkmış oluyor cebimizden Benzinli araba 32'ye aldık,8604 liralık benzin aldık,27'ye sattık.Kabaca 32.000+8604-27.000=Benzin parası dahil 13.604 lira cebimizden çıkıyor. 20.000kmde bile 2.500lira zarar var en kötü ihtimal Dahada yazmıycam artık herşey açık benim gördüğüm kadarıyla ?. Tartışmak için değil de hesapları tekrar bi kontrol etsen? Çünkü 2. bölümdeki hesapta dizeli de 32bine alıp 27 bine satmışsın... Tartışmak içinse; her ikisinden de 2. el satışında 5'er bin Tl zarar ettik burası tamam, yakıttan ise benzinlide 3500 tl zarar ettik bu da tamam. Yani 2. elde zararda eşitken yakıtta 3500 tl geri kalmış olduk. bu da tamam. Peki ilk el alırken 10000 tl fazladan verdiğimiz para ne oldu? Hele bir de bütçem 32000 tl olup da kalan 10000 tlyi kredi çekmişsem iyiden iyiye yakıttan kazancımız da gidecek demektir. Şuan burada ortya koyduğum ön yargı değil hesap kitaptır naçizane. Eğer 2-3bin tl farkla dizel alınacaksa elbette dizel ama yukarıdaki örnek gibi olacaksa kalsın... 27 Mart 2013 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) ben olsam hiç masrafa girmem lpg taktırıp ekonomisiyle dizelli kıskandırırdım. aracım 109 ps 240 nm tdci, hadi beni kıskandırabilecek bir lpg li focuscu çıksın...(samsun-ordu-samsun, gerçek depo değeri 3,76 lt) buyrun bu da 32 km ort. hızla ş.içi değerim, gerçek depo değeri 5,1.....hadi bakalım... 1.2 clio motoruna 5.5lt yaktıranı getirin, alnından öpjem Hesap kitap ortada, dizel her türlü kazandırıyor. Niye kabul edilmek istenilmiyor bilemiyorum valla. Hayatta aşılabilecek en zor engel, ön yargılardır maalesef... bende anlamıyorum, hesap kitap ortada, yaptığım hesaba hiç kimse itiraz da etmiyor ama, aynı zamanda da görmezden geliyor. 27 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 tüketimlerimi paylaşıp lpg cilerin canını sıkmak istemezdim ama, meşru müdafa oldu biraz, hesaptan anlaşılmayınca... 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Araca göre de değişir sanırım bu hesaplamalar gibi geliyor bana.Gerçi bende dizelin avantajlı olacağını düşenen kesimdeyim açıkçası.Zaten artık yeni nesil benzinli araçlarda turbolu değil mi.Turbo masraf riski eşitlendi sanırım. Ama kardeşim 4-5 lt yakan dizelleri göstermeyin yahu bizim 10 litre ne oluyor o zaman. Bugün yol yaptım genelde duble yol ilçe il arası genelde hızlanma ve yavaşlama oldukça bol.Biraz kurum temizliği yapmak içinde acık bastım eve geldiğimde 350 km yol 8 litre ortalama Yorum bağlantısı
Recommended Posts