Göktuğ TÜZÜNER 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Opel Corsa benzinli ve dizel araç için servisi aradım 30 bin lik bakım için fiyat aldım. aradaki fark 215 tl. Servisler dizel arabanın işçiliğini daha fazla alıyorlar. Malzeme olarak maliyette bir fark olmasa da 215 tl fazla dizel aracın bakımı. Aldığımız arabada sıfır olduğundan garanti sorunu yaşamamak için mecburen servise gitmek gerekecek. Yılda 15 bin km kullanıldığında 5 yılda 75 bin ediyor. Birde 5 yıl sonra banka kredisi ile alınan aracın 5 bin tl lik farkı 8 bin tl oluyor. yani 60 ayda 3 bin tl faiz ödeniyor. Bankadan bankaya değişir ama ben iş bankasının sıfır otomobil kredisi hesap makinesi ile hesapladım. Ben sahibinden com da birçok araca baktım km, model ve hasar durumu ile kıyaslama yapmaya çalıştım. 5 yıl önceye gittim ve 2008 model dizel ve benzinli corsaları karşılaştırdım. düşük km dizel corsa bulmakta gerçekten zorlandım. bulduklarımın ise benzinli corsalarla fiyat olarak ya başa baş tı yada en fazla bin tl fiyatı fazla idi. insanlar ikinci el dizel araba alırken masraf çıkarmasından korkuyorlar. Az Km yapmış araçların ise km si ile oynanmış şüphesi uyanıyor. Dediğiniz gibi gerçekten tartışmaya açık bir konu. Birazda tercih meselesi diye düşünüyorum. 15 BİN KM ŞART ALTI KURTARMAZ 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Ayhan'cım, krediyi benzinlide alsan, dizelde de alsan arabanın masrafına ekliyorsun. Benzinlide alınca LPG'yi de ekliyorsun. Bunları bilmek için iktisata gerek yok. Benim gibi sinema tv mezunu adam da bilebiliyor / görebiliyor. Benim parayı bol bulduğumu nereden çıkardın bilemiyorum. Genelleme yaptım. Etrafında kime sorarsan sor, arabayı alırken sıkılırsan satar mısın diye, herkes satar. Mehmet abi bile 2002 mondeo'sunu daha 2 sene olmadan satıyor mesela. Donanımını her ne kadar beğense dahi... MAE bunun km hesabını çok güzel çıkarmıştı, kuruşu kuruşunaydı yanlış hatırlamıyorsam. Onu bulabilirsem link ekleyeceğim. 1 Yorum bağlantısı
Göktuğ TÜZÜNER 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) OPEL SERVİSİ ARANARAK 30 BİN LİK BAKIMDA BENZİNLİ VE DİZEL ARASINDAKİ FİYAT FARKI SORULMUŞTUR. VE 170 TL FİYAT FARKI OLDUĞU GÖRÜLMÜŞTÜR. 2007 MODEL DİZEL OPEL CORSA VE BENZİNLİ CORSALAR ANALİZ EDİLEREK DİZELİN 2 BİN TL FARKLA SATILACAĞI DÜŞÜNÜLMÜŞTÜR. ALIŞ FİYAT FARK MALİYETİMİZ 7 BİN TL. OPEL CORSA DİZEL VE BENZİNLİ ARASINDAKİ FABRİKA VERİLERİ BAZ ALINMIŞTIR YAKIT OLARAK ARALARINDA ORTALAMA 100 KM DE 2 LT FAK ETMEKTEDİR. 100 KM DE DİZELBENZİNFARKORT. DİZEL LTORT. BENZİN LTYILDA YAPILAN KM2 LİTRE BENZİN6 LT BENZİN FARKITOPLAMYILLIK DİZEL KARI5 YILLIK DİZEL KARI 3.96 4.55 0.59 6 8 15000 9.1 3.54 12.64 1,896.00 TL 9,480.00 TL GİDERLER 5 YILDA 10BİN DEN 7 BAKIM 150 TL DEN 1.050 TL ALIŞ İLE SATIŞ ARASINDAKİ SATIŞ ZARARI 5.000 TL 7 BİN TL YE 5 YIL BANKA KREDİSİ FARKI 3.000 TL TURBO GİDERİ 0 TOPLAM GİDER 9,050.00 TL 5 YILLIK DİZEL KARI 9,480.00 TL 430.00 TL 5 YIL SONUNDAKİ KAR DİZEL ARAÇ ALANLAR GÜLE GÜLE HARCASIN [/center] 27 Mart 2013 tarihinde Göktuğ TÜZÜNER tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Ayhan'cım, krediyi benzinlide alsan, dizelde de alsan arabanın masrafına ekliyorsun. Benzinlide alınca LPG'yi de ekliyorsun. Bunları bilmek için iktisata gerek yok. Benim gibi sinema tv mezunu adam da bilebiliyor / görebiliyor. Benim parayı bol bulduğumu nereden çıkardın bilemiyorum. Genelleme yaptım. Etrafında kime sorarsan sor, arabayı alırken sıkılırsan satar mısın diye, herkes satar. Mehmet abi bile 2002 mondeo'sunu daha 2 sene olmadan satıyor mesela. Donanımını her ne kadar beğense dahi... MAE bunun km hesabını çok güzel çıkarmıştı, kuruşu kuruşunaydı yanlış hatırlamıyorsam. Onu bulabilirsem link ekleyeceğim. Krediyi ekliyorsun ancak benzinli araç 35 bin se dizel araç 40-41 bin tl ..bu da maliyeti artıyor.Kullandığın kredi miktarı artıyor.Sıfır araç alan zaten aldığı andan itibaren en az 3 bin lira kafadan kaybediyor.Benim çevremde 150 bini geçmiş turbo sorunu yaşamayan dizel araç yok.Mutlaka revziyona girmiş yada üstü örtülmüş . OPEL SERVİSİ ARANARAK 30 BİN LİK BAKIMDA BENZİNLİ VE DİZEL ARASINDAKİ FİYAT FARKI SORULMUŞTUR. VE 170 TL FİYAT FARKI OLDUĞU GÖRÜLMÜŞTÜR. 2007 MODEL DİZEL OPEL CORSA VE BENZİNLİ CORSALAR ANALİZ EDİLEREK DİZELİN 2 BİN TL FARKLA SATILACAĞI DÜŞÜNÜLMÜŞTÜR. ALIŞ FİYAT FARK MALİYETİMİZ 7 BİN TL. OPEL CORSA DİZEL VE BENZİNLİ ARASINDAKİ FABRİKA VERİLERİ BAZ ALINMIŞTIR YAKIT OLARAK ARALARINDA ORTALAMA 100 KM DE 2 LT FAK ETMEKTEDİR. 100 KM DEDİZELBENZİNFARKORT. DİZEL LTORT. BENZİN LTYILDA YAPILAN KM2 LİTRE BENZİN6 LT BENZİN FARKITOPLAMYILLIK DİZEL KARI5 YILLIK DİZEL KARI 3.96 4.55 0.59 6 8 15000 9.1 3.54 12.64 1,896.00 TL 9,480.00 TL GİDERLER 5 YILDA 10BİN DEN 7 BAKIM 150 TL DEN 1.050 TL ALIŞ İLE SATIŞ ARASINDAKİ SATIŞ ZARARI 5.000 TL 7 BİN TL YE 5 YIL BANKA KREDİSİ FARKI 3.000 TL TURBO GİDERİ 0 TOPLAM GİDER 9,050.00 TL 5 YILLIK DİZEL KARI 9,480.00 TL 430.00 TL 5 YIL SONUNDAKİ KAR DİZEL ARAÇ ALANLAR GÜLE GÜLE HARCASIN [/center] Bundan hiç bir şey anlayamadık Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Bilgisiz fikir sahibi olmak diye bir şey var. Senin yok muydu abicim karşılaştırman, çok hoşuma gitmişti o, arıyorum hala bulamadım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Buna benzer bir konu vardı.Daha evvel konuşmuştuk.Tam bir neticeye varamamıştık. Netice de kimsenin kesesine ortak değilim.İsteyen isteğini alır.Kendi zevkidir.Kendi tercihidir.İsterse he yıl araç değişir.Ancak bir çok servis bile kendisi diyor bunu dizel daha masraflıdır diye.Az biraz araştırsanız bu da kabak gibi ortaya çıkar Bir mal alınırken kar edilmelidir.Göz göre göre ben 5 bin fazla veririm zaten benzin alıp ayda fazla ödeyeceğim yere peşin öderim başım ağrımaz demenin ekonomi de yeri yok.Sana bu peşin ödeme ekonomik olarak hiç bir şey kazandırmıyorsa kazancında yok demektir. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Buna benzer bir konu vardı.Daha evvel konuşmuştuk.Tam bir neticeye varamamıştık. Netice de kimsenin kesesine ortak değilim.İsteyen isteğini alır.Kendi zevkidir.Kendi tercihidir.İsterse he yıl araç değişir.Ancak bir çok servis bile kendisi diyor bunu dizel daha masraflıdır diye.Az biraz araştırsanız bu da kabak gibi ortaya çıkar Bir mal alınırken kar edilmelidir.Göz göre göre ben 5 bin fazla veririm zaten benzin alıp ayda fazla ödeyeceğim yere peşin öderim başım ağrımaz demenin ekonomi de yeri yok.Sana bu peşin ödeme ekonomik olarak hiç bir şey kazandırmıyorsa kazancında yok demektir. Neticeye varmıştık, efsane "busted" olmuştu. MAE çok güzel hesabını yapmıştı Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Yahu yilda 5.000km kullanilsa bile dizel niye zarar ettirsin.8.000lira fark veriyorsan alirken satarkende farkini koyup satacaksin. --Dizeli 40.000e aldik diyelim --Benzinliyode 35.000e aldik diyelim. --5yil sonra satarken benzinli 20 edicekse dizel 25edicektir ----5Yilda 20.000km yol yapsa dizelde 3000lira kafadan kar etmistir.5yilda 5 kere bakima.girse ve benzinliye gore her bakimda 100lira fazla verse Dizel 500lira zararmi var. -Topluyorum dizeli alirlen 5000fazla verdik,3000yakittan kar ettik.500 bakimdan zarar ettik hadi satarkende benzinliden 4000liraya fazlaya satarak kar ettik.Yani 1500kardayiz. -Benzinlide 5000 az verdik alirken,3000yakittan zarar ettik,500 bakimdam kar ettik,dizele gore 4000eksige sattik.1500tl icerdeyiz Alim benzinli-dizel farko size.Hemde adam dizeli 5Yilda 20.000km kullandi Bunu yilda 20.000yapsa ciddi karri olacak. Yilda 10.000km yapsan bile kardasin,bu efsaneyi ortaya atan kimse artik bilmiyorum.Dizeli alirken 5fazla veriyorsan satarkende 4fazlasina veriyorsun benzinliye gore.Her kmde yaptigin ekonomide yanina kaliyor... Ayhan abi alirken 5fazla veriyorda satarkende o kadar fazlasina satiyor Evet ama lpg alternatifin var..yakıtta 3 bin zarar yazacağın yere kit masrafını düş sonra hesap yap.Bin liraya kit taktırınca yakıtın dizelin de altına düşüyor yada aynı seviyeye geliyor.Satarken de lpg li araç benzinliden fazla ediyor. 1500 tl kit takmışsan satarken de 750 lirasını geri alıyorsun. Dizelde bu şans yok.Varsa da maliyeti çok yukarılarda.4-5 bin liradan bahsediliyor.Benzinde adam bakıyor yakıttan şikayetçi olduğu zaman alternatifleri devreye sokuyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Valla sen etrafında turbolu araç problemleri görüyorsun, ben her lpg'lide problem görüyorum. 150bin beklemelerine de gerek yok 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 (düzenlendi) arkadaş gözlerime inanamıyorum. dizel araba aldınız da benzinliye göre kaç lira fazla bakım yada arıza parası ödediniz allah aşkına. daha öncede konuşuldu, 10.000 km yi geçiyor, 15 bine yaklaşıyorsa dizel karlıdır. hesap yap diyenler kendisi yaptı mı? ben yaptım ve 6 yıldan beride biniyorum. 6 yıldan beri aracım dizel olduğu için benzinliye göre fazla ödediğim sadece mazot filtresi ve bir kaç bakım parçasındaki 10-15 lira artı fiyattır. mazot filtresi 30 binde bir değişir. fiyatı 80 lira, yani dizelin senelik bakım farkı 40-50 lira, 2 senede bir de 80 lira mazot filtresi. araba en çok ş.içinde kullanılır. ben ş.içinde 22 krş. yakarım. benzinlisine binsem en az 35-40 krş. yakarım. ortalama fark 16 krş. yapar. 6 yıldan beri 100 bin yaptım. aradaki yakıt farkı 100.000x16 krş.= 16 bin lira yapar. alırken dizele verdiğiniz farkı çıkarın, satarken fazlaya satacağınız rakamı ve yakıt farkını ekleyin, hesabınıza geliyorsa alın gelmiyorsa almayın. hesap şu:dizele verdiğiniz fazla paradan, aracı kullanırken ettiğiniz karı ve satarken benzinliye göre ettğiniz karı çıkarın, karlıysanız alın, bunu da forumun tavanına asın, sabitleyin, durmadan tartışılmasın. dizelin torku ile benzinlinin torkunu daha hiç hesaba katmıyorum bile...sakın lpg demeyin, enjektör eritme, rölanti dengesizliği, giderken boşa alınca stop etme standart problemleri, dizelinde turbo problemi var, kafa kafaya gelir. her lpg li en az bir kere sorun yaşıyor ama her turbo sorun çıkarmayabiliyor. 27 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Yok Hikmet abi, artık dizeller 20bin km'de bir giriyor. Renault için konuşuyorum, pompa ile turbonun bozulduğu pek aşikar değildir. Enjektör içinde kırsal kullanırsanız (servet abi yapıyordu) 150bin de gittiğini yazıyordu. Yani enjektör de kırsal ile euro arasındaki masrafı çok rahat çıkartıp üstüne kâr bırakıyor Ford'u bilemem, dandik o Ford camiasında bulunduğunu hatırlatırım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Evet lpg tamamen kusursuz bir sistem değil.Ancak arızları da atla deve değil.Ufak tefek değişimlerle yola devam edilebiliyor.Ayrıca 2 yıl da garantiden karşılanıyor.Bir de yeri gelmişken şunu da söylemek lazım.Günümüz küçük benzinli motorlar var artık.Bunları da göz önüne almalısınız. Ayrıca dizel motorlar performans motoru değildir ki.Performans denilince akla benzin gelir..Hani dizel şöyle gider böyle gider deyimi de çok doğru değil.Basarsan o da yakıyor yani.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Ford camiasında bulunduğunu hatırlatırım. Marka bahane, dostluk şahane Hikmet abi Ayrıca dandiiiiik, bildiğin teneke Her yeri ötüyor falan. Motor pancar motoru gibi sesli, patlayan hortumlar vs Nerede Ali Cihangiroğlu, üstün Maserati vs Fiesta kapıştırması yapalım, Fiesta galip gelsin 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 arkadaş gözlerime inanamıyorum. dizel araba aldınız da benzinliye göre kaç lira fazla bakım yada arıza parası ödediniz allah aşkına. daha öncede konuşuldu, 10.000 km yi geçiyor, 15 bine yaklaşıyorsa dizel karlıdır. hesap yap diyenler kendisi yaptı mı? ben yaptım ve 6 yıldan beride biniyorum. 6 yıldan beri aracım dizel olduğu için benzinliye göre fazla ödediğim sadece mazot filtresi ve bir kaç bakım parçasındaki 10-15 lira artı fiyattır. mazot filtresi 30 binde bir değişir. fiyatı 80 lira, yani dizelin senelik bakım farkı 40-50 lira, 2 senede bir de 80 lira mazot filtresi. araba en çok ş.içinde kullanılır. ben ş.içinde 22 krş. yakarım. benzinlisine binsem en az 35-40 krş. yakarım. ortalama fark 16 krş. yapar. 6 yıldan beri 100 bin yaptım. aradaki yakıt farkı 100.000x16 krş.= 16 bin lira yapar. alırken dizele verdiğiniz farkı çıkarın, satarken fazlaya satacağınız rakamı ve yakıt farkını ekleyin, hesabınıza geliyorsa alın gelmiyorsa almayın. hesap şu:dizele verdiğiniz fazla paradan, aracı kullanırken ettiğiniz karı ve satarken benzinliye göre ettğiniz karı çıkarın, karlıysanız alın, bunu da forumun tavanına asın, sabitleyin, durmadan tartışılmasın. dizelin torku ile benzinlinin torkunu daha hiç hesaba katmıyorum bile... İşte abi bende bunu anlatmaya çalışıyorum.Sen dizel kullanıcısı olarak daha net anlatabilmişsin Mesajlarımın tümünde 10 bin km den yukarı,10-15 bin km arası ise dizel alınır diyorum.15 binden sonra ki kesin dizel diyorum..Ancak yıllık 5 bin lik kullanımlar bile karlı olduğunu söylüyor onu hala çözemedim 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Evet lpg tamamen kusursuz bir sistem değil.Ancak arızları da atla deve değil.Ufak tefek değişimlerle yola devam edilebiliyor.Ayrıca 2 yıl da garantiden karşılanıyor.Bir de yeri gelmişken şunu da söylemek lazım.Günümüz küçük benzinli motorlar var artık.Bunları da göz önüne almalısınız. Ayrıca dizel motorlar performans motoru değildir ki.Performans denilince akla benzin gelir..Hani dizel şöyle gider böyle gider deyimi de çok doğru değil.Basarsan o da yakıyor yani.. Günümüzün küçük benzinlileri bile hala 6lt'nin altına düşemedi. Şu an dizel clio'lar şehir içi 4.6lt. Bknz: Sami Demirpaz Dizel de performans demektir, yakar ama benzinli daha çok yakar o performansta. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 ilk önce samsun-çakallı rampasını benim gibi 150 ile çıkacak bir benzinli araç bulun bana, hesabı onunla yapalım, bakalım ne çıkacak, altı kabulüm değil. aynı rampada benzinliler 80-90-100 horlayarak sürünüyor. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 5 yılda 20.000km dizel-benzinli yukarıda abi 1500 lira zarar benzinli; Sen demişin yakıttan 3000lira zarar yazana kadar lpg takılsa diye.5 yılda 20.000km yol yapan birisi için LPG Gereklimi Bu sorunun cevabını merak ediyorum ben hep 5 yıl binecekse taktırabilir.Ayrıca LPG olunca yaptığı km si de artıyor.İki katına çıkar yani hemen hemen.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 5 yıl binecekse taktırabilir.Ayrıca LPG olunca yaptığı km si de artıyor.İki katına çıkar yani hemen hemen.. LPG'ye giremediği otoparklar ne olacak Ankara'yı bilemem ama İstanbul'da sadece 2 AVM'nin açık otoparkı mevcut. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 LPG'ye giremediği otoparklar ne olacak Ankara'yı bilemem ama İstanbul'da sadece 2 AVM'nin açık otoparkı mevcut. Eskiden AVM mi vardı Bırak yola 2 dakika yürü.Ayrıca spor olur Ankara da avmlere alıyorlar sorun yok ancak ben bazen özellikle açık alana bırakıyorum çünkü park yeri ararken radyo çekmiyor kapalı alanda + Garantide direkt iptal oluyor Bazı servisler var kendileri takıyorlar ve kendileri garanti veriyor. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Eskiden AVM mi vardı Bırak yola 2 dakika yürü.Ayrıca spor olur Ankara da avmlere alıyorlar sorun yok ancak ben bazen özellikle açık alana bırakıyorum çünkü park yeri ararken radyo çekmiyor kapalı alanda Bazı servisler var kendileri takıyorlar ve kendileri garanti veriyor. Yol mu İstanbul'da iki dakika uzaklaş arabadan, çekici üstünde buluyorsun Bana kimse LPG dizelden daha sorunsuz diyemez. Tüm LPG'ci arkadaşlara sorabiliriz forumda. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Yol mu İstanbul'da iki dakika uzaklaş arabadan, çekici üstünde buluyorsun Bana kimse LPG dizelden daha sorunsuz diyemez. Tüm LPG'ci arkadaşlara sorabiliriz forumda. Aman birde bu soruyu çıkartma şimdi. LPG de sorun vardır ama dizel kadar masraflı değildir Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Dizel arabanın 2 tane dez avantajı varıdır. 1- Geç ısınıyor ( naylonlar da ısıtıcı var o sorunda pek yok ) 2- Motor gürültüsü Onun harıcinde bu devirde her türlü dizel araba iyidir. Fiestaya tüp taktırmak istesem avm otoparklarına girememek direk elimi kolumu bağlıyor.. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Dizel arabanın 2 tane dez avantajı varıdır. 1- Geç ısınıyor ( naylonlar da ısıtıcı var o sorunda pek yok ) 2- Motor gürültüsü Onun harıcinde bu devirde her türlü dizel araba iyidir. Fiestaya tüp taktırmak istesem avm otoparklarına girememek direk elimi kolumu bağlıyor.. Motor gürültüsü de kalmadı artık ya. Benim Megane'dan sonra clio'yu kullandım, evet gürültülü. Ama yeni nesil araçlarda izolasyon bayağı iyi. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Uzun yolda yinede kafa şişiriyor. (üst sınıf hariç..) 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 ilk önce samsun-çakallı rampasını benim gibi 150 ile çıkacak bir benzinli araç bulun bana, hesabı onunla yapalım, bakalım ne çıkacak, altı kabulüm değil. aynı rampada benzinliler 80-90-100 horlayarak sürünüyor. Benzinli de turbo olacak ama abi. Ya da dizel turbosuz olacak. Yorum bağlantısı
Recommended Posts