Mehmet Göktürk 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 6500x150 = 975 000 / 5252 = 185 HP 2000x240 = 480 000 = 91 HP ilk rakamda hata var. 3800 devir olacaktı sanırım. kapışır... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 doğrusu şudur: yüksek beygir her zaman düşüğü geçer. ve fakat devir kesici vs yok ise ve yüksek devir bitmiyor ise. gerisi sürüş keyfidir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 5252 burda magic number. hp= tork x devir / 5252 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 Günlük yaşamda kullandığımız teori kelimesiyle, bilimsel anlamda teori epey farklı benim bildiğim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 hepsi aynıdır. Teori (teorem) bir kuralı tanımlar. Yukarda bir kural tanımı yok. Günlük hayatta yanlış kullanılıyorsa yanlış yanlıştır. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 hepsi aynıdır. Teori (teorem) bir kuralı tanımlar. Yukarda bir kural tanımı yok. Günlük hayatta yanlış kullanılıyorsa yanlış yanlıştır. Teori kanıtlanınca kanun olur sanıyoruz.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 kriz? nerde? hiçbri zaman var olmadı ki , dünyada bile, kamudan özele para transferi diyorsaki orası ayrı konu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 bazı dev firma denenlerden birini, çok net bilirim, reklamda, gaztede insertte firmanın boy boy yazılarını görünce büyük olunmaz ki. Çoğu yoktu zaten, sadece isim yaratılmıştı. vesile ile, Mudo mesela, en son baktığımda ormandan kesilmiş ağaç kütüğünü vernikleyip 3500 TL etiketle vitrine koymuşlardı bildiğin şöminelik kütük Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 bunlar verniksiz lem, fırsat ürünleri şimdi bunu vitrine koyan batsa ne olur, batmasa ne olur? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mart 2013 Paylaş 27 Mart 2013 yookkk, artık batık kredi kalmaz, ispanya yunanistan ve hatta sallantılı almanya zorda iken, bizdeki banka mevzuat değişimleri meyva verdi, zorunlu karşılık olsun, kredinin muhatabının, ailenin 7 köküne kadar takibe alınıyor olması olsun, işe yaradı. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Peki 1 depoyu şehiriçinde ne kadar zamanda bitiriyorsun abi? O da önemli. (benim gittiğim güzergahta da böyle yakabilecek mi Focus onu merak ediyorum, Tunalı Hilmi Caddesi'nde oturup mesafe yakınlığından 1 depoyu 3 ayda bitirerek şehiriçinde ve şehirdışında bundan az yakıyorum ama aynı şartlarda mıyız?) İkimize de Maşallah bir depoyu 1 ayda bitiriyorum murat, günde ort. yaklaşık 30 km yaparım, ankarada okudum tunalı ve civarını bilirim, oralarda 15-20 km ort. hız ancak yakalanır, tdci focus en az 6,5 yakar. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 bir depoyu 1 ayda bitiriyorum murat, günde ort. yaklaşık 30 km yaparım, ankarada okudum tunalı ve civarını bilirim, oralarda 15-20 km ort. hız ancak yakalanır, tdci focus en az 6,5 yakar. Yol bilgisayarı ortalama hızım 17 abi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Yol bilgisayarı ortalama hızım 17 abi biliyormuşum değil mi? 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Şehir içi 17 km ortalama hız ile yakıt tüketimi gerçek değeri (pompa) 8,4... Şehir dışı değeri ise .4,8 - 5,3 arası değişir..Akın senin jatco biraz fazla yakıyor ama bunun sebebi Zonguldağın dik şehir içi yolu... Ben bu değerleri dah görme şansım olmadı.Uzun yolda bile 6.5 altına düşemedim hiç.Abi Ben Kdz.Ereğli'deyim.Tamam burada da yokuş var ancak şehir merkezi ve benim evimin ve işimin olduğu yerde rampa yok sayılır.Belki haftada 1 defa rampa görüyorum oda abim yada kayınpere giderken oluyor. Ben fazla yakıyorum genel kanım bu yönde.Birkaç ufak sıkıntım var araçla ilgili belki bunlarda etkiliyordur Yorum bağlantısı
Akan Belen 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Bu arada senden alıntı yapayım.Verdiğin linkte Kdz.Ereğli tersanelerinden de bahsetmiş.Sahil yolundan geçenler varsa mutlaka görmüşlerdir.Evet inanılmaz hareketli idi bir dönem.Şu an neredeyse tamamı kapalı şekilde duruyor.İşin kötüsü hepsinde de yarım gemiler var.Terketilmiş şekildeler neredeyse çürümeye bırakılmışlar.Şu an çalıştığım Aile hekimliği bu bölegeye yakın.İnanılmaz bir göç vermiş ve halen daha çok fazla giden var.İş imkanı olmadığı için.Eski kayıtlara bakıyorum çok fazla 'tersane çalışan' ibaresi mevcut ancak şimdi yoklar. Sen size uygun kit çıkınca taktıracakmısın Sefa aracına Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Dizel-Benzinli kıyaslamasında yapılan yol kadar bütçe faktörü de önemli. Ki artık boş donanım dizeller, tam donanımlı benzinli ile aynı fiyata satılıyor. Örneğin 60 bini çıkaran biri yılda 5 bin km yapsa dahi donanımlı dizel Focus alabilir. Hiç kar etmese bile satış kolaylığı, aldığı haz yeterlidir. Az km, az masraf ve ikinci elde esneklik sağlar. Bütçe düşükse zaten tercih az oluyor ya baz donanım dizel, ya da tam donanım benzin alınıyor ki burda da devreye hesaplar giriyor. Ben 5 bin üstü dizel taraftarıyım, 2 kişi şehirlerarası tüm seyahatlar otobüs bileti parasına daha ne olsun. Yorum bağlantısı
Serdar Güngör 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 bankalar kimsenin kulağından tutupta ''gel al bu krediyi" demiyor ! atalarımız ne güzel söylemiş "ayağını yorganına göre uzat" diye bana kalırsa çok fazla km yapılmıyorsa benzinli+lpg en ekonomik çözüm.. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 (düzenlendi) kredi notuna bayağı takılan var, yaşı tutanlar bilir, basarlar düğmeye, atarlar çengeli, ne olduğunuzu anlamaz bir gecede tüm varlığınızın üçte birini kaybeder, boynunuzu bile kıpırdatamazsınız... o ekonomik krizlerde çöküş yaşadığımız günün bir gün öncesinde de aynı bugün konuşulanlar hakim, borsa bilmem kaç sent idi, sonra o hisse senetleri bir beyaz çizgisiz dosya kağıdı fiyatına bile satılamadı, mal milletin kucağında kaldı... 28 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 (düzenlendi) Yapmayın hocam, 95'te, 2001'de krizden önce ekonomi böyle miydi? 94 tü, şimdiye göre tabi değildi...ama o zamanın şartlarına göre aynen bugün olduğu gibi borsa şişikti. 28 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Samet Daş 28 Mart 2013 Yazar Paylaş 28 Mart 2013 Yine ''Ne konu açmışım bea'' diyorum. Durup durup turnayı gözünden vuruyorum. Milletin ne kadar derdi, tartışacak meselesi var imiş Ancak değerli düşünceleriniz için teşekkür ederim.Tek tek herkesin yazdıklarını okudum. internetim kopmadıkça cevap yazmaya çalışacağım. Gelelim konuya. İki araç arasındaki fiyat farkı 6500tl ve ara ödemeler ile kar gittikçe artıyor. Dizel : 100 kmde ortalama 5 litre yaksın 5 x 4.18 = 21 kr 80.000 km' de 80.000 x 21=16.800TL Benzin: 100 kmde ortalama 8 litre den 8 x 4.83 = 38 kr 80.000 kmde 80.000 x 38=30.400 TL 5 senede 80.000 km yaptığını varsayalım ; Dizel benzin arasında oluşan farka bakarmısınız ? Hee İstanbul'da ş.içi 6lt. yaksın birde öyle hesap yapalım hiç farketmez.. Bakım masrafları 5 senede 80.000km.ye kadar Benzinli-Diesel arasında 100TL farketmiyor... Yaman site için teşekkür ederim tespitimi doğru çıkardı. Sayfaları okurken sıkıldım lpg önerilmişdir ben olsam hiç masrafa girmem lpg taktırıp ekonomisiyle dizelli kıskandırırdım. Kullandığım aracı sadece performansı ekonomik verdiği için aldım yoksa benzinlinin tadı başka hele tsiler az yaksa 1 dk durmam dizelde... Hocam konu i20 sahibi diyorki dizel i20 mi alayım benzinli mi kullanayım siz focusun ölçüm değerlerini gösteriyosunuz aslında aynı şeylerden bahsediyoruz dediklerinizde haklısınız ben ses ve tork aralığı dışında memnunum dizelden..... Geçmişte bir lpg talihsizliği yaşamıssınız her konuda bunu yansıtıyorsunuz, ben 3 tane lpg li araç kullandım hiçbirinde sıkıntı yaşamadım çekiş yokuşda düşükdü sadece tork kaynaklı..... tartışmak da istemiyorum dizel mantıklı fakat eldeki imkanlara bakarak satıp yeni araç almaktansa lpg diyorum bunu anlatmaya çalışıyorum.. saygılar 1.2 arabaya birde lpg takarsanız zaten düşük hacimli motora sahip araçların ortak sıkıntısı olan alt devirlerde hantallık, yüklü ağırlıkla yürümeme isteği daha da artar. (atmosferik düşük hacimli) tabi ki elde olan aracı değiştirmek ekonomi işi, şartların izin vermesi lazım, i20 nin dizel-benzinli fiyat farkını, tork farkını, hangi devirlerde hangi torkları verdiklerini bilmiyorum, tüm bunlar karşılaştırılıp değerlendirilmeli, ama forumda lpg sorunları yadsınamayacak kadar fazla, özellikle nedeni bulunamayan arızalar çok... Abi rica etsem hyundai.com.tr den bahsettiğin şeyleri inceleyip bir yorumda bulunur musun? Tork farkı vs için yorumunu ve değişim konusundaki yorumuna gerçekten değer veriyorum. Senin tarafından bakınca senin gibi, benim tarafımdan bakınca da sen benim gibi sürüyorsun. Tasarrufun kralını yapıyoruz. Ben yaşlı adamım olum...yavaş gidiyorum... Ben gencim ama yavaş gidiyorum. Adamlar yanımdan geçerken mutlaka içeri bakıyorlar kim sürüyor diye sonra da küfür ediyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 29 Mart 2013 Paylaş 29 Mart 2013 yarası olan gocunur, tarih tekerrürden ibarettir, hiç kimse ülkesi kötü duruma düşsün istemez, sadece temkinli olmak lazım... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 29 Mart 2013 Paylaş 29 Mart 2013 (düzenlendi) Ben de onu diyorum. Ülke krize girsin diye bekleşen insanlar var ülkemizde. ben onlardan değilim, kim yönetirse yönetsin hep ülkem ileri gitsin isterim, yönetimde hangi siyasi irade olursa olsun, ülkemin başına bir hal gelsin istemem. 29 Mart 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts