İçeriğe Yönlendir

Benzinliyi - Dizeli İle Değiştirmek


Samet Daş

Recommended Posts

Sani Gerşon

Peki benzinli bir aracın, 20 beygir daha güçsüz olup 35.000 TL daha pahalı olan dizel versiyonunu, 100 km'de 7.66 TL tasarruf etmek için tercih etmek mantıklımıdır?

Aynı benzinli aracın 17 beygir fazlası olan ikinci bir dizel versiyonu daha var. Onun farkı da 42.500 TL. Üstelik 100 km'de sağladığı tasarruf sadece 7.17 TL. Bu dizel sizce benzinlisine tercih edilir mi?

SUV'den mi bahsediyorsun :)

O saçmalık tabiiki. c180k yerine c220 cdi bakmıştı arkadaşım kendisine. Ne vergisinden (alım ve mtv) ne de ekonomikliğinden hiç kar edemediğini hesapladı. Mecbur benzinli aldı. Bu ki senede 15bin km yapıyor. Biz 5-7bin tl farklı orta gelirli ailelerin araçlarından bahsediyoruz :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Dediğim gibi 180k ile 220cdi karşılaştırılması yapılmış, senede 20bin km ile 11 senede amorti ediyormuş kendini :D

Keşke vergi masrafını da ekleselermiş.

Yorum bağlantısı
Misafir

Ben daha dizel alıp "5 sene buna binerim" diyeni görmedim :)

Ben demiştim bunu...5 yıl bitti.şimdi diyorum ki bir 5 yıl daha binebilirim.. :)

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Dizel : 100 kmde ortalama 5 litre yaksın 5 x 4.18 = 21 kr 80.000 km' de 80.000 x 21=16.800TL

Benzin: 100 kmde ortalama 8 litre den 8 x 4.83 = 38 kr 80.000 kmde 80.000 x 38=30.400 TL

5 senede 80.000 km yaptığını varsayalım ;

Dizel benzin arasında oluşan farka bakarmısınız ? Hee İstanbul'da ş.içi 6lt. yaksın birde öyle hesap yapalım hiç farketmez.. Bakım masrafları 5 senede 80.000km.ye kadar Benzinli-Diesel arasında 100TL farketmiyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

C180 1.8 mi yoksa 1.6 mı göremedim. Eğer 1.8 seçilmişse, 1.6'nın amortisi için 11 değil, belki 20 yıl gerekir.

Benzinliye 7.6 demiş. Fabrika veriri 8.5 mu neydi aslında. Aradaki fark daha da açılıyor :)

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

demek ki neymiş, önemli olan aynı aracın dizeli-benzinlisi arasındaki farkı amorti etmek için ford focusta atıyorum 50000 km kullanmak gerekirken, mercedes te örneğin150000 km gerekiyormuş. hesap kitap işi bu. markadan markaya değişir dizel-benzinli farkı...dediğim gibi en başta dizele verdiğiniz fazla parayı yazın kenara, sonra örneğin 5 yılda yakıttan ettiğiniz karı yazın(katalog değeri değil, gerçek yol şartlarında yaktığına göre), sonra bakım farklarını yazın, en sonunda da satarken dizelden benzinliye göre ettiğiniz karı yazın, dizelde çıkması muhtemel arızaları da zarar hanesine yazın, çarpın, toplayın, çıkarın, ettiğiniz karı bulun, karlıysanız alın, kar az ise ama 1750 devirde 240 tork istiyorsanız gene alın, kar yok ise paranız bol ise yine dizel alın, zarar var ise dizel almayın benzinli alın. ama lütfen şu araç bayilerinin "40 veya 60 bin km den az kullanımlarda dizel tavsiye etmiyoruz efendim" martavalına bu hesabı yapmadan inanmayın. ben inanmadım, çevremdeki tüm dizelcilere yıllarca sordum araştırdım sonunda dizel aldım, şu ana kadar 6 yıl boyunca 100-110 bin km de yaklaşık 16 bin lira kar ettim, aracımın dizel oluşundan dolayı hiç bir arıza yaşamadım, yaşarsam da kazandığım 16 binin içinden gönül rahatlığıyla veririm, isterse bundan sonra 3 defa turbo değiştireyim, yine dizel, kazandığım 16 binin içinden veririm...

ş.içinde dizel focusun 6-6,5 yaktığı güzergahta, benzinli focus 10-11-12 litre yakar, benzinliler daha iyi bilir, yanlışsam düzeltsinler...

Benzinli de turbo olacak ama abi. Ya da dizel turbosuz olacak.

tamam kabul, tork değerleri birbirine yakın olan turbo benzinli ve turbo dizel fiyatlarına bakalım bir o zaman, bir de yakıtlarına(gerçek yol)

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

fiestaların yeni modellerinde eskisi kadar seste duyulmuyor. dediğin gibi ben motor sesinden özellikle uzun yolda hiç rahatsızlık duymuyorum. o sesi çok çıkan dizellerin çoğunluğu bakımsızlıktan ileri geliyor.

aynen, ben benzinliye dizelden daha fazla bindim 23 yıldan beri, zaten 100 ile giderken yol sesi lastik sesi motor sesini kat be kat bastırıyor, duyamazsın, yeni nesil dizel motorlar sessiz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

ilk önce samsun-çakallı rampasını benim gibi 150 ile çıkacak bir benzinli araç bulun bana, hesabı onunla yapalım, bakalım ne çıkacak, altı kabulüm değil. aynı rampada benzinliler 80-90-100 horlayarak sürünüyor.

Benzinli de turbo olacak ama abi. Ya da dizel turbosuz olacak.

tamam kabul, tork değerleri birbirine yakın olan turbo benzinli ve turbo dizel fiyatlarına bakalım bir o zaman, bir de yakıtlarına(gerçek yol)

Benim demek istediğim yakıt konusu değil abi. Yakıtta dizelin az yakacağı zaten aşikar. Çakallı rampasını 150 ile çıkacak benzinli araç bulun yazmışsınız ya o sebeple yazdım.

Turbo dizel ile atmosferik benzinli kıyaslanırsa tabi o rampayı aynı hacimdeki benzinli araç 150 ile çıkamaz. Fakat benzinli de de turbo olursa iş değişir. Ki o zaman şartlar eşit olur. (insignia-focus tdci örneği var)

Turboya gerek yok atmosferik benzinli ile atmosferik dizeli kıyaslayalım yeter.

İsterseniz 1.6 benzinli focus ile 300 d (turbosuz) mercedesi kıyaslayın. Benzinli yine önde olur.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

turbo 150 bin km de bitiyorsa 150 bin km de yakıttan elde edilen kar 24 bin lira civarında, bu paraya 24 tane turbo alınır :D bu süre içinde taş çatlasa en fazla 1-2 turbo yiyebileceğini düşünürsek forever dizel, dizel de dizel :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Benim demek istediğim yakıt konusu değil abi. Yakıtta dizelin az yakacağı zaten aşikar. Çakallı rampasını 150 ile çıkacak benzinli araç bulun yazmışsınız ya o sebeple yazdım.

Turbo dizel ile atmosferik benzinli kıyaslanırsa tabi o rampayı aynı hacimdeki benzinli araç 150 ile çıkamaz. Fakat benzinli de de turbo olursa iş değişir. Ki o zaman şartlar eşit olur. (insignia-focus tdci örneği var)

Turboya gerek yok atmosferik benzinli ile atmosferik dizeli kıyaslayalım yeter.

İsterseniz 1.6 benzinli focus ile 300 d (turbosuz) mercedesi kıyaslayın. Benzinli yine önde olur.

anlıyorum ama, bizim derdimiz ucuz olan benzinli ile pahalı olan dizel araç arasındaki farkı ner zaman çıkarırız. benim bildiğim benzinli insignia ve mercedes hem çok pahalı hemde çok yakıyor. amacımız ekonomi olduğu için dedim ben. yoksa tabiki turbo benzinli turbo dizel ile çekişir, ama fiyata bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Misafir

turbo 150 bin km de bitiyorsa 150 bin km de yakıttan elde edilen kar 24 bin lira civarında, bu paraya 24 tane turbo alınır :D bu süre içinde taş çatlasa en fazla 1-2 turbo yiyebileceğini düşünürsek forever dizel, dizel de dizel :D

350,000de accord'um, 290,000'de crv'im var.

Bakımlara sürekli gelirler.

Daha turbo bozmadı :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Arkadaşlar dizelle benzinli arasındaki bakım maliyeti farkı periyodik bakımdan kaynaklanmıyor.100-150 bin km lerdeki dizellerin enjektör ve turbo ekonomik ömürleri dolarmış.Enjektör ve turbo maliyetlerini söylememe gerek yok sanırım.15.000 km sınırı ise (ki ben en az 30.000 olarak biliyorum ne zaman 15.000 e düştü bilmem).Benzinli ve dizel araçların 15.000 km lik tüketimi alınıyor.Dizel daha karlı çıkıyor tabiiki.Sonra bu kar tutarı dizele fazla ödenen paradan ve yıllık bakım maliyetlerinden(bknz:Turbo enjektör) çıkarılıyor.İşte "yılda 15.000 km nin altında dizel alınmaz" söyleminin mantığı bu.Diyeceksinizki "100-150 k de biten turbo enjektör neden hesaba katılıyor?"şu sebepten:5 yıl kullanan biri 5.yılda bu paraları ödedi diyelim bu da 5 milyar tuttu diyelim.Yıllık hesapta 1 milyar dikkate alınıyor 5.000 tl / 5 yıl yani.Tekrar söyleyeyim ben ilk defa bu forumda gördüm 15.000 km rakamını.Benim onno ustadan okuduğum en az 30.000 km

Biz onno ustadan yine iyiyiz.O hepten öldürmüş :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

6 yıldan beri TDCi aracım var. İlki 2008 Focus. Şimdiki 2011 C-Max.

6 yılda toplam 90.000 km yol yaptım.

Doğru yapmışsın .Aklın yolu bir :D Yıllık 15 bin km yolun var..Tercihin doğru.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

15.000'de hayli hayli ettiriyor. Bu hesabı 10.000 için yapsan da kardasın.

10 bin altı için işler değişiyor ama..Mesela 5 yılda 20 bin km yaptım yine karlıyım diyen arkadaşlarda var.Sen şimdi 6 yılda 25 bin km yaptığını düşünsene.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

150bin'de Turbo Enjektör mekanik ömrü biter diyen kim var ??? Varsa çıksın havada'karada' denizde' uzayda yer çekimsiz ortamda kapışayım !!!

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

C-Max'te dizel benzinli farkı 2500 TL

25.000 km yolda edilen kar: 25.000 km/90.000 km x 13.000 TL = 3600 TL

Bu kadar az kilometreli araç zaten pahalıya çok rahat gider. O da bonusu olur. :)

:good1:

İşte hep bunlar matematik... ;)

2500 tl cik mi fark nerede yazıyor bu :)

Yorum bağlantısı
Engin Murat Ünal

DPF konusunu da unutmamak lazım. Ben sırf bu DPF'den korktuğum için yeni dizel araç almak konusunda kararsızım. Hatta aracımı satılığa çıkarmıştım baktım DPF yüzünden forumlarda çoğu kişi dert yanıyor DPF'siz dertsiz tasasız aracıma bineyim dedim satmayı erteledim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Alper abi 6 yılda 90.000 km yol yapmış ve yaklaşık olarak 13.000TL yakıttan kar etmiş,6 yılda 30.000km yol yapmış olsaydı(Yılda 5000km) 4.000TL gene yakıttan kar etmiş olacaktı ? Doğru orantı kur abi?

Evet araca baştan verdiği 5 bin tl ciği amorti edememiş olacaktı :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

4000tl karlıyım yakıttan zaten,birde alırken 5 binlira fark verdim diyelim,satarkenden benzinliden 5 fazlaya satıcam :) En başta verdiğim 5.000tlciği satarken bana geri veriyor ama

Mümkün değil..Sıfır alınan bir araç ilk yıl kafadan 3-4 bin tl kaybeder :D Kaybetmeyen araç varsa gelsin yanıma..

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

DPF konusunu da unutmamak lazım. Ben sırf bu DPF'den korktuğum için yeni dizel araç almak konusunda kararsızım. Hatta aracımı satılığa çıkarmıştım baktım DPF yüzünden forumlarda çoğu kişi dert yanıyor DPF'siz dertsiz tasasız aracıma bineyim dedim satmayı erteledim.

Dpf'den korkulan neymiş bukadar merak ettim.. Buda mı 150binkm. Sonra mekanik ömrünü tamamlıyormuş yoksa ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

350,000de accord'um, 290,000'de crv'im var.

Bakımlara sürekli gelirler.

Daha turbo bozmadı :D

ford da öğrencek amcası :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aşağıda ki trend e baksana..ecoboost motoru konuşmuyoruz ki.. 9 bin tl fark var :D

Abi 4000Tl kafadan kar ettik değilmi yakıttan bu konuda anlaştık.

Gelelim diğer konuya atıyorum fiyatları 40.000lira benzinli 45.000lira dizel araada fiyat farkı 5000tl ve direkt verdik bunuda sorun yok.

Satarken benzinli 35.000 edicekse dizel 40.000 edicektir :) Ben kaybetmez demiyorum satarken 5000lirayı zaten geri veriyor benzinliye göre diyorum

İleti # 98 e bakıp aradaki 9 bin tl yi nasıl amorti ederiz onun çalışmalarına başla sen :D Çok çalışmalısın daha çoook..

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

titanyum c-max tdci ile titanyum ecoboost benzinli arasında 2 bin liracık var, dizeli pahalı.

dizel 270 tork(1750-2500) benzinli 240 tork(1600-5000)

dizel ş.içi 5,4 yakıyor benzinli ş.içi 8 yakıyor. yani benzinlinin bir tek 5000 devire kadar 240 sabit tork üretmesi güzel, onun haricinde yakıttan batarsınız. :biggrin:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...