İçeriğe Yönlendir

Motor Sistem Arızası


Mert Ender
Çözüme git Mustafa Ersoy tarafından,

Recommended Posts

Sefa Topçu

Ben bu gün en son yolda kaldım. Ustadan arabayı almaya gittim usta CAN yani beyine biryerlerden arıza uyarısı geliyormuş ama yerini tam olarak tespit edemediklerini söylediler. arıza biraz daha tekrarlarsa nereden kaynaklandığınıda beyin söyleye bilirmiş. Bende tamam dedim zaten çok sık olmuyor falan dedim eşimide alıp merkeze indik. Sık sık tekrarlamaya başladı. En son istop ettim bu sefer marş hiç basmadı falan. Sonra biraz bekledim marş bastı. Ustaya tekara gittim aküyü ölçtüler 13,80 gibi bir değer çıktı. Sonra arıza tespit cihazına taktı P1260 kodlu hırsız ............gibi bir arıza daha verdi usta aracı bırak dedi tekrardan bıraktım geldim. bakalım haydi hayırlısı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sefa Topçu

Arkadaşalr en son beyni ve göstergeyi tamire gönderdik düzeldi gibi 2 gündğr kullanıyorum sıkınıtı yok. Focuslar bu arızayı devamlı verşyormuş dediler bazıları gösterge değişince düzeliyor. anlayacanız 1000 tl masraf ettim. Ama kafaya koydum araqcı satıyorum daha ford binmem. öncesinde pejo vardı onuda sattım. sıra versoda kıyacam paraya 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kutay Akçar

Merhabalar,

Bugün benim aracımda ilk defa ilginç bir şekilde aynı arızayı verdi, Araca binde Start düğmesine bastım (kontak 2yealındı) Elektrik modu devreye girdi sonra daat daat dye bağırıp Ünlem işareti çıkartıp MOTOR SİSTEM ARIZASI yazdı... Anlam veremedim noluyoruz yahu çalışmayan motor arızamı yaparmış diye :) Sonra kontağı kapatıp tekrar açtım yine aynı durum, haydaa kaldıkmı burada derken debriyaja basıp motoru çalıştırmayı denedim motor düzgün çalıştı.. Sonra arıza yazısıda gitti, motoru tekarr kapattım açtım kapattım açtım baya bir denedim arıza yazısı çıkmadı.. Sonra yola çıktım giderkken trafikten çok hızlanamadım ama 2-3. viteslerde bir hayli kökledim gazı, nazar değmesin maşşallah herzamanki gibi delirlercesine coşarak gitti. Sonra mesajlara girdim bişey varmıdır diye birşey gözükmüyordu.. gauge test menüsünü açtım akü ölçümü 12.6V idi.

 

Neden kaynaklanıyor olabilir sizce?

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Merhabalar,

Bugün benim aracımda ilk defa ilginç bir şekilde aynı arızayı verdi, Araca binde Start düğmesine bastım (kontak 2yealındı) Elektrik modu devreye girdi sonra daat daat dye bağırıp Ünlem işareti çıkartıp MOTOR SİSTEM ARIZASI yazdı... Anlam veremedim noluyoruz yahu çalışmayan motor arızamı yaparmış diye :) Sonra kontağı kapatıp tekrar açtım yine aynı durum, haydaa kaldıkmı burada derken debriyaja basıp motoru çalıştırmayı denedim motor düzgün çalıştı.. Sonra arıza yazısıda gitti, motoru tekarr kapattım açtım kapattım açtım baya bir denedim arıza yazısı çıkmadı.. Sonra yola çıktım giderkken trafikten çok hızlanamadım ama 2-3. viteslerde bir hayli kökledim gazı, nazar değmesin maşşallah herzamanki gibi delirlercesine coşarak gitti. Sonra mesajlara girdim bişey varmıdır diye birşey gözükmüyordu.. gauge test menüsünü açtım akü ölçümü 12.6V idi.

Neden kaynaklanıyor olabilir sizce?

Evet arkadaşlar bugün yoldayken yekrar yaktı özel bir servise yakındım hemen girdim,

Kızdırma bujileri, yakar cüzdanını! diye bir hata çıktı bujilerin oraya bi 225 lira sıkışmış :)

Taktıkları buji üzerinden çıkan ile aynıydı kutusunda ford yazıyordu orjinal bujileriymiş fiyat biraz pahalı geldi ama yolda yakalanınca birde pazartesi yurtdışı işim olunca hemen yapılsın dedim, verdik işte.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mustafa Ersoy

Arkadaşlar bende 2008 TDCİ Focus Collection var. 1 aydır motor sistem arızası ile uğraşıyorum. Günde bir iki kez normal seyir halinde iken MOTOR SiSTEM ARIZASI yazısı çıkıyor ve araba 2000 deviri hiçbir şekilde geçmiyor yani araba hızlanmıyor. Kontağı kapatıp açıyorum normale dönüyor ardından 1-2 saat sonra tekrar arıza. Aç kapa aç kapa gidiyoruz. Ustaya götürdüm bigisayarda RAİL BASINCI DÜŞÜK (Mazot Yetersiz) kodlu hata çıkıyor. Mazot filtresini değiştirdik bütün hortumları hava ile kaçak kontrolü yaptık. Tahminen 750 km sonra gene başladı. Usta şimdi yakıt deposunu sökeceğiz dedi. Acaba bu durumda olan arkadaşımız var mı? Yardımcı olursanız sevinirim. Hafta sonu ustaya gidecem.

Yorum bağlantısı
Mustafa Ersoy

YARDIMCI OLUR MUSUNUZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( Yoksa arabayı satacam iyice canıma tak dedi.)

Mazot filtresi değişti= hata devam

Triger seti değişti= hata devam

Ustanın birisi yakıt deposu indirilip açılıp temizlenecek dedi. Özel ford servisine gittim önce mazot filtresi değişecek dedi. Daha 2 hafta oldu dedim. Arabayı denedi geldi. Mazot filtresi değil dedi. Yakıt sensörü (müşürü) var o değişecek dedi. hatayı çünkü hep düşük devirdeyken yapıyor. Hep şehir içinde yapıyor. Uzun yolda 1000 km yol yaptım tık yok.

Hata kodu: 0087 Rail Basıncı Düşük

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ids cihazına bağlanıp düşük devirde mazot pompasının değerine baktırın.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • Çözüm
Mustafa Ersoy

Arkadaşlar en son olarak Ford yetkili servise gittim. Bilgisayara bağladılar. Kendi ustam ne dediyse aynısını söylediler. Yetkili servisteki kişi de tanıdık çıkınca işim daha da kolaylaştı. Bütün bu dertler sadece 50 TL ile halledildi. Sorun depoda biriken pislikler şamandırada mazot çeken mekanizmayı  kaplamış. Bunlarda tankın üstünde kapak yokmuş. Tankı komple söküp indirip temizlediler. Temizliğin ardından bir de yakıt aldığım yeri değiştirdim. Bundan sonrada yakıt aldığım yere dikkat etmem gerektiğini öğrendim. Şükür ki problem ortadan kalkmış oldu. Yani biraz masraflı oldu ama öğrenmiş olduk böylece...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arkadaşlar en son olarak Ford yetkili servise gittim. Bilgisayara bağladılar. Kendi ustam ne dediyse aynısını söylediler. Yetkili servisteki kişi de tanıdık çıkınca işim daha da kolaylaştı. Bütün bu dertler sadece 50 TL ile halledildi. Sorun depoda biriken pislikler şamandırada mazot çeken mekanizmayı  kaplamış. Bunlarda tankın üstünde kapak yokmuş. Tankı komple söküp indirip temizlediler. Temizliğin ardından bir de yakıt aldığım yeri değiştirdim. Bundan sonrada yakıt aldığım yere dikkat etmem gerektiğini öğrendim. Şükür ki problem ortadan kalkmış oldu. Yani biraz masraflı oldu ama öğrenmiş olduk böylece...

geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 yıl sonra...
Abdullah Dönmez

İyi akşamlar herkese.

 

fiesta 1.6 collection otomatik aracımda bugün gördüm bu uyarıyı. birkaç gündür tek kontakta çalıştırmıyordum aracı. bugün ilk kontakta tık sesi geldi hareket bile etmedi. ikincide bu uyarıyı verdi. üçüncüde çalıştırabildim aracı. benzine geçtim. benzindeyken tek kontakta çalıştı araç. lpg yaz ayarına mı geçmem gerek ? Bununla ilgisi olabilir mi ? yarın lpg için gideceğim; ama sizlere de sormak istedim. Tekrar iyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Abdullah Dönmez
Çağlar Bayur yazdı:

önce akü kontrol

lpg ayarı yapıldı. aküyü de ölçtük 10 çıktı; ama kendini şarj eder sorun yok dedi. normali 12 küsür olmalı dedi ölçüm yapmadan önce. yolda bırakmaz inşallah ne diyeyim. çelik marka aküydü. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Abdullah Dönmez yazdı:

lpg ayarı yapıldı. aküyü de ölçtük 10 çıktı; ama kendini şarj eder sorun yok dedi. normali 12 küsür olmalı dedi ölçüm yapmadan önce. yolda bırakmaz inşallah ne diyeyim. çelik marka aküydü. 

Akü ömrünü doldurmuş, olmadık bir yerde yolda kalabilirsiniz. Değişmek gerek artık

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdullah Dönmez yazdı:

aküyü de ölçtük 10 çıktı; ama kendini şarj eder sorun yok dedi.

nasıl akücü o? bitik akülü müşteriye akü satmamış?

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Dönmez
Çağlar Bayur yazdı:

nasıl akücü o? bitik akülü müşteriye akü satmamış?

valla akü kendini toparlar vs dedi. Kaldı ki 1 sene bile olmadı alalı. Gerçekten ayıp ettiler. Yarın uğrayacağım tekrardan. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdullah Dönmez yazdı:

Kaldı ki 1 sene bile olmadı alalı.

şimdi netleşiyor, garantide bu akü ve takan yer 10 V ölçtü  ve nromal dendi? o akü ne marka ise o markanın merkzine ulaşın, faturanız var mı?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Dönmez
Çağlar Bayur yazdı:

şimdi netleşiyor, garantide bu akü ve takan yer 10 V ölçtü  ve nromal dendi? o akü ne marka ise o markanın merkzine ulaşın, faturanız var mı?

Faturam var Çağlar Hocam. Hatta karpuzu kesmeden önce derler ya bak nasıl kırmızı çıkacak diye. Ölçünce şaşırdı onlar da. Normalinin 12 küsür olduğunu söylemişti oysa. Akü kendini toparlar gibi bir şey söyledi. Sanırsın akü dayak yemiş. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdullah Dönmez yazdı:

Sanırsın akü dayak yemiş. 

sevdim bunu :rofl:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Dönmez

😁 aradım müşteri hizmetlerini de. bayinin prosedürünün doğru olduğu söylendi. artık yolda kalırsam ücretsiz çekici hizmeti varmış. haftaya sorunum devam ederse farklı bir markayla yoluma devam edeceğim. haftaya kadar belki “akü kendini toparlar.” :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

En azından, Size yedek bir akü verip, sizin aküyü şarja bağlamaları gerekirdi.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

kendi kendine toparlaması için sıfır stop en az 50-60 km gidilse anca toparlar oda redresör şarjı gibi katiyen olmaz.  Yalnız 1 senelik akünün bu duruma gelmesi enteresan, stop halindeyken müzik falan mı dinleniyor araçta yada başka bir donanım mı açılıyor uzun süre? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
[emoji16] aradım müşteri hizmetlerini de. bayinin prosedürünün doğru olduğu söylendi. artık yolda kalırsam ücretsiz çekici hizmeti varmış. haftaya sorunum devam ederse farklı bir markayla yoluma devam edeceğim. haftaya kadar belki “akü kendini toparlar.” [emoji4]
Baska bir elektrikciye gidin durumdan haberi olmasin . Bu aku olu yeni verelim der kesin. Basima geldi akunun garanti suresinin dolmasina 2 gun vardi vana zayif basiyor gibi gelmisti aldigim yere gittim ( iyi diyologum var ) bir alete taktılar alet bilgi fisi verdi aku degismeli faln yazıyordu pos fisi gibi usta akuyu aldi bana ikame aku verdi 1 hafta sonra yeni aku geldi. Mutlu aku urunun arkadinda durdu benim ornekte ama bayi cok onemli bence
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Dönmez
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar. Çelik Akü müşteri hizmetlerini aradım iki gün önce. Bayinin prosedürünün doğru olduğu söylendi. Muhtemelen akü bitecek. Geçen bittiği gibi oluyor artık. Kontaktan sonra ışıklar geç sönmeye başladı tekrardan. Gün içinde uğrayacağım bir daha bayiye. Değişim olmazsa başka bir markaya yönelirim artık. 
 

Ayrıca hiçbir şekilde far açık kalmadı, kontak kapalıyken müzik dinlemedim. 

tarihinde Abdullah Dönmez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdullah Dönmez yazdı:

Çelik Akü müşteri hizmetlerini aradım iki gün önce. Bayinin prosedürünün doğru olduğu söylendi.

yani tam olarak ne dedi? 10V ölçülmüş olabilir, bu birşey  ifade etmez mi dedi? değişim için ne olması gerekiyormuş ? kaç V ölçülmeli veya ne olmalı? dedikleri nedir acaba?

Abdullah Dönmez yazdı:

Değişim olmazsa başka bir markaya yönelirim artık. 
 

bence peşini bırakmatın böyle saçma sapan bir teknik olmaz aküde direnin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...