Kutay Akçar 16 Nisan 2013 Paylaş 16 Nisan 2013 Çok Geçmiş olsun yakından takip ediyoruz gelişmeleri. Umarım en kısa zamanda hallolur sıkıntınız ce sonucu bizimlede paylaşırsanız memnun oluruz. Şu andaki durumunuz artık herhangi bir arıza belirtisi yok ancak yüksek viteslerde çekiş düşüşü var, Turbo çıkışdaki plastik hortumda çatlama vb. birşey olabilir mi kontrol ettiniz mi? Sorun başlayalıcı çok olmuş sanırım deponuz çoktan boşalıp yeni yakıt almışsınızdır ancak önceden alınmış kötü bir yakıt mazot filtrenizi tıkamışta olabilir. Umarım kısa zamanda çözülür sıkıntınız. Yorum bağlantısı
Mert Ender 24 Nisan 2013 Yazar Paylaş 24 Nisan 2013 Çok Geçmiş olsun yakından takip ediyoruz gelişmeleri. Umarım en kısa zamanda hallolur sıkıntınız ce sonucu bizimlede paylaşırsanız memnun oluruz. Şu andaki durumunuz artık herhangi bir arıza belirtisi yok ancak yüksek viteslerde çekiş düşüşü var, Turbo çıkışdaki plastik hortumda çatlama vb. birşey olabilir mi kontrol ettiniz mi? Sorun başlayalıcı çok olmuş sanırım deponuz çoktan boşalıp yeni yakıt almışsınızdır ancak önceden alınmış kötü bir yakıt mazot filtrenizi tıkamışta olabilir. Umarım kısa zamanda çözülür sıkıntınız. Geçen hafta akü yenilendi. Daha önce bahsettiğim gibi şehir içi kalkışlarda ve küçük viteslerde sorun yok. Akünün değiştirildiği Bosch serviste turbo ve debriyajla ilgili kontroller de yapıldı, bir sorun bulgulanmadı. Ama 4 ve 5. viteslerde araç nedense önceki viteslerden aldığı ivmelenmeyi yüksek hızlara taşıyamıyor. Würth katkı attım, depoya Shell GTL koydum. Motor sessizleşti sanki, iyi oldu. Serilikde sorun var gibi. Bilemedim. Yorum bağlantısı
Selçuk Baş 24 Nisan 2013 Paylaş 24 Nisan 2013 (düzenlendi) Günaydın, Sorun bugün de devam ediyor. Motor sistem arızası ikazı bu sabah da yandı Cuma akşamı aldığım yarım depo yakıttan şüpheleniyorum. 1) Başıma şimdiye kadar hiç gelmediği için soruyorum. Yakıt kötüyse ne gibi zararlar verir? Araç, şu an hiç çekmiyor. Yakıt bitene kadar beklemeli miyim? Buna yakıtın sebep olduğuna dair istasyona nasıl bir bildirimde bulunabilirim, onlar ne gibi bir çözüm sağlayabilir? Tüketici haklarım nedir? 2) Eurodiesel aldığıma eminim ama normal mazot almışsam bu sorunlara yol açar mı? Yanıtlayan herkese şimdiden teşekkürler, 1- Aracınıza aldığınız yakıttan şüpheleniyorsanız istasyona gidip şikayetinizi bildirebilirsiniz, ayrıca aldığınız firmanın çağrı merkezini arayarak şikayette bulunup, çözüm için geri dönüş isteyebilirsiniz. İstasyon ile ilgili bir sorun var ise istasyondan numune analizi gerçekleştirebilirler. Fakat aldığınız istasyon Maslak Opet gibi yüksek satışa sahip bir yer ise muhtemelen sizin aldığınız yakıt çoktan tükenmiştir. Böyle yüksek satış hacmi olan istasyonlarda yakıtın kirli olması pek muhtemel değildir. 2- 1 Ocak 2011 'den bu yana satılan tüm motorin tipleri eurodiesel standartında, normal dediğiniz yakıt muhtemelen katkısız veya Opet ise ecoforce katkılı yakıttır. 24 Nisan 2013 tarihinde Selçuk Baş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Ender 24 Nisan 2013 Yazar Paylaş 24 Nisan 2013 (düzenlendi) 1- Aracınıza aldığınız yakıttan şüpheleniyorsanız istasyona gidip şikayetinizi bildirebilirsiniz, ayrıca aldığınız firmanın çağrı merkezini arayarak şikayette bulunup, çözüm için geri dönüş isteyebilirsiniz. İstasyon ile ilgili bir sorun var ise istasyondan numune analizi gerçekleştirebilirler. Fakat aldığınız istasyon Maslak Opet gibi yüksek satışa sahip bir yer ise muhtemelen sizin aldığınız yakıt çoktan tükenmiştir. Böyle yüksek satış hacmi olan istasyonlarda yakıtın kirli olması pek muhtemel değildir. 2- 1 Ocak 2011 'den bu yana satılan tüm motorin tipleri eurodiesel standartında, normal dediğiniz yakıt muhtemelen katkısız veya Opet ise ecoforce katkılı yakıttır. Merhaba, Yakıt analizi yaptırmıştım. Opet gerçekten çok çabuk ilgilendi, araçtan numune alındı, sonuçta yakıtın kabul edilen sınırlarda olduğuna dair bir rapor ilettiler. Bu bir olasılıktı zaten, ben ille de yakıttandır dememiştim. Ama Opet, en azından müşteri memnuniyeti adına olumlu bir iş yapmış oldu. 2.yanıtınıza gelince, elbette her firmanın motorinlere verdiği isimler farklı oluyor, ben alırken hep Eurodizel diyorum, gözucuyla pompaya da bakıyorum tabii. Ama belki de Ecoforce almışımdır, kimbilir. Özetle konunun başında belirttiğim sıkıntıyı çözdüm fakat bu sefer de araba yüksek hızlara nazlanarak çıkıyor. Sanırım resmi bir serviste yazılım kontrolü yaptıracağım. 24 Nisan 2013 tarihinde Mert Ender tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Ender 26 Nisan 2013 Yazar Paylaş 26 Nisan 2013 (düzenlendi) Konunun başındaki arızanın iyileştirilmesi istediğim gibi sonuçlanmış değil. Araba, yüksek hızlara seri şekilde çıkamıyor eskisi gibi. Ara hızlanmalar, yüksek viteslerde iyi değil. Ford'un motor elektroniğinden iyi anlayan ve makul-hızlı çözümler getirebilen İstanbul içi iyi bir yetkili servis önerebilir misiniz? Avrupa-Asya önemli değil, yeter ki servis işinin ehli olsun. Teşekkürler, 26 Nisan 2013 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Ender 26 Nisan 2013 Yazar Paylaş 26 Nisan 2013 Tek konudan ilerleyelim lütfen. Haklısınız. Siz zahmet edip taşımışsınız, teşekkürler. Ama galiba belli bir süreden sonra mesaja Düzenle yapılamıyor, o yüzden linki silemedim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Nisan 2013 Paylaş 26 Nisan 2013 Haklısınız. Siz zahmet edip taşımışsınız, teşekkürler. Ama galiba belli bir süreden sonra mesaja Düzenle yapılamıyor, o yüzden linki silemedim. Müsaadenizle, ben düzelttim mesajı. Yorum bağlantısı
Mert Ender 26 Nisan 2013 Yazar Paylaş 26 Nisan 2013 Müsaadenizle, ben düzelttim mesajı. Elbette, teşekkür ediyorum Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Bukadar belirgin mi araçtaki çekiş düşüşü? Bir dyno ya soksanıza aracı gerçekten çok ciddi bir güç düşüşü varmı? Yakıt tüketiminiz be durumda düz yolda 90-100 sabit hız giderken? Performans düşüşü ile yakıt tüketimide arttı ise birde turbo basıncınıza bir baktırın. Yorum bağlantısı
Mert Ender 28 Nisan 2013 Yazar Paylaş 28 Nisan 2013 (düzenlendi) Bukadar belirgin mi araçtaki çekiş düşüşü? Bir dyno ya soksanıza aracı gerçekten çok ciddi bir güç düşüşü varmı? Yakıt tüketiminiz be durumda düz yolda 90-100 sabit hız giderken? Performans düşüşü ile yakıt tüketimide arttı ise birde turbo basıncınıza bir baktırın. Bu öyle tuhaf bir durum ki...Üçüncü vitese kadar her şey mükemmel ama sonra hızlanma yavaş, sonra ağır ağır hızlandıktan sonra yavaşlamanız gerekirse (2.köprü güzergahını düşünün, Kavacık'a yaklaşmak gibi, birkaç saniyelik hafif fren) sonra tekrar hızlanamıyorum, vites küçültmem gerekiyor. Böyle bir sorun hiç yoktu. Beşinci viteste frene bastım diye sonra yeniden hızlanmak için vites küçültmem gerekmiyordu, gaza basmam yeterdi. Yakıt tüketiminde anormallik yok. 28 Nisan 2013 tarihinde Mert Ender tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 28 Nisan 2013 Paylaş 28 Nisan 2013 Bu öyle tuhaf bir durum ki...Üçüncü vitese kadar her şey mükemmel ama sonra hızlanma yavaş, sonra ağır ağır hızlandıktan sonra yavaşlamanız gerekirse (2.köprü güzergahını düşünün, Kavacık'a yaklaşmak gibi, birkaç saniyelik hafif fren) sonra tekrar hızlanamıyorum, vites küçültmem gerekiyor. Böyle bir sorun hiç yoktu. Beşinci viteste frene bastım diye sonra yeniden hızlanmak için vites küçültmem gerekmiyordu, gaza basmam yeterdi. Yakıt tüketiminde anormallik yok. İstanbulu çok bilmediğimden dediğiniz yeri bilemedim ancak kıyaslama açısından bulunduğunuz vites 4 veya 5 dahi olsa devir 1750 - 2500 civarında ise ciddi bir yokuş yoksa azar azar hızlanması lazım tabiki, ama hiç hızlanmıyorsa bir gariplik var tabi. Yorum bağlantısı
Uğur Gül 29 Nisan 2013 Paylaş 29 Nisan 2013 Aynı arıza bizde arıza ışığı hiç sönmüyordu EGR MAF sensör temizliği yapıldı sorun giderilmişti. Yorum bağlantısı
Mert Ender 10 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 10 Mayıs 2013 Fatih ve Osman Usta'ların emekleriyle konu çözüldü. EGR'den manifolda doğru giden boru, çamur kıvamında tıkanmış. Temizliği yapıldı. Turbo basınç sensörü de yenilendi. O-ringler de yenilenmiş. Kalkışlarda çok hafif bir silkeleme olsa da o da artık 92.000'i geçmiş debriyajdandır diyorum ve artık kurcalamıyorum Gelecek yıl satana kadar başka bir arıza çıkmamasını diliyorum. Her ikisine de teşekkür ediyorum. Konuyla ilgili görüş bildiren tüm üyelere de teşekkürler... 2 Yorum bağlantısı
Burak Koca 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 Fatih ve Osman Usta'ların emekleriyle konu çözüldü. EGR'den manifolda doğru giden boru, çamur kıvamında tıkanmış. Temizliği yapıldı. Turbo basınç sensörü de yenilendi. O-ringler de yenilenmiş. Kalkışlarda çok hafif bir silkeleme olsa da o da artık 92.000'i geçmiş debriyajdandır diyorum ve artık kurcalamıyorum Gelecek yıl satana kadar başka bir arıza çıkmamasını diliyorum. Her ikisine de teşekkür ediyorum. Konuyla ilgili görüş bildiren tüm üyelere de teşekkürler... Sevindim hocam arızanın çözümüne Peki hocam maliyeti ne oldu bu temizlik, değişimin Yorum bağlantısı
Mert Ender 12 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 12 Mayıs 2013 535 TL. Öncesinde bir başka yerde çözüm aradım. Orada da 850. Nisan ve Mayıs aylarını arabaya çalıştım, unutmak istiyorum... 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 (düzenlendi) 535 TL. Öncesinde bir başka yerde çözüm aradım. Orada da 850. Nisan ve Mayıs aylarını arabaya çalıştım, unutmak istiyorum... Unutulur, unutulur. Ben de çok şeyi unuttum gibi yapıyorum, iyi geliyor. Ama bir de şu noktadan bak. Araba düzeldi mi? Düzeldi. O arıza daha büyük arızalara yol açar mıydı? Açardı. Arabayı daha çok tanımaya başlamak ve ona güvenimizin artması paha biçilmez. 12 Mayıs 2013 tarihinde Hüseyin Maviş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Ender 13 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 13 Mayıs 2013 Unutulur, unutulur. Ben de çok şeyi unuttum gibi yapıyorum, iyi geliyor. Ama bir de şu noktadan bak. Araba düzeldi mi? Düzeldi. O arıza daha büyük arızalara yol açar mıydı? Açardı. Arabayı daha çok tanımaya başlamak ve ona güvenimizin artması paha biçilmez. Güzel söylüyorsunuz. Gerçi esas sorun çözülmüş olmakla birlikte, kalkışlarda silkeliyor bu sefer. 1 ve 2 geçişlerinde de var, sanki arabayı yeni öğrenir gibi. Kafayı takmamaya çalışıyorum. Dün araç yıkamaya götürdüğümde bir beyefendi, "Yıkamaya girerken aracınızın siyah duman verdiğini gördüm" dedi. 90.000 bakımdan çıkmış araba, son iki depodur GTL kullanıyorum, Würth katkı da attım, niye siyah duman çıkarsın diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 15 Mayıs 2013 Paylaş 15 Mayıs 2013 (düzenlendi) Güzel söylüyorsunuz. Gerçi esas sorun çözülmüş olmakla birlikte, kalkışlarda silkeliyor bu sefer. 1 ve 2 geçişlerinde de var, sanki arabayı yeni öğrenir gibi. Kafayı takmamaya çalışıyorum. Dün araç yıkamaya götürdüğümde bir beyefendi, "Yıkamaya girerken aracınızın siyah duman verdiğini gördüm" dedi. 90.000 bakımdan çıkmış araba, son iki depodur GTL kullanıyorum, Würth katkı da attım, niye siyah duman çıkarsın diye düşünüyorum. GTL konusunda kulaktan dolma bilgidir: Abimden duyduğum kadarıyla GTL yakıt temiz olduğu gibi mevcut kurumlarıda temizliyormuş. Abimde arada bir 2-3 depo GTL alıp kullanıyorum 1 depo aldıktan sonra bile bihayli süre (ilk depo bitene kadar) siyah duman atıyor sonra duman kalmıyor demişti. Yani sizinkide temizlenme aşamasında olabilir. GTL bende 1-2 depo kullandım çok güzel yakıt ama daha öncede siyah duman atmadığı için konuda çok birşey bilemiyorum abimden duyduğumu anlattım. Yalnız GTL yakıt varken egsoz muayenesine girdim 0,1 çıktı sonuç Tabi DPF in etkiside vardır mutlaka. Eğer zamanında düzenli CC yaptırdıysanız ve son yaptırdığınızdan bu yana 30-40bin olduysa bir daha yaptırın. Bununla beraber dizellerde siyah dumanın birçok sebebi olabilir. 15 Mayıs 2013 tarihinde Kutay Akçar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mert Ender 16 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2013 GTL konusunda kulaktan dolma bilgidir: Abimden duyduğum kadarıyla GTL yakıt temiz olduğu gibi mevcut kurumlarıda temizliyormuş. Abimde arada bir 2-3 depo GTL alıp kullanıyorum 1 depo aldıktan sonra bile bihayli süre (ilk depo bitene kadar) siyah duman atıyor sonra duman kalmıyor demişti. Yani sizinkide temizlenme aşamasında olabilir. GTL bende 1-2 depo kullandım çok güzel yakıt ama daha öncede siyah duman atmadığı için konuda çok birşey bilemiyorum abimden duyduğumu anlattım. Yalnız GTL yakıt varken egsoz muayenesine girdim 0,1 çıktı sonuç Tabi DPF in etkiside vardır mutlaka. Eğer zamanında düzenli CC yaptırdıysanız ve son yaptırdığınızdan bu yana 30-40bin olduysa bir daha yaptırın. Bununla beraber dizellerde siyah dumanın birçok sebebi olabilir. Sizin aracınız daha yeni, benimkinde DPF bulunmuyor, gerçekten iyi bir sonuç vermiş. 35.000 ve 80.000'de olmak üzere iki kere CC yaptırmıştım. Dediğiniz gibi olabilir: Yani GTL, temizliyor olabilir. En az 2 depo daha alıp deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 16 Mayıs 2013 Paylaş 16 Mayıs 2013 Boşverin DPF olmaması daha iyi, o da ayrı masraf. En son 80 binde yapıldıysa şimdi 92bindeyse henüz erken CC için. Dizeller özellikle sıkıştırınca biraz siyah duman atar. Benzinlilerde atıyorsa yakıtta sorun yoksa yağ yakıyordur ve sorun teşkil eder ama dizellerde siyah duman atma çok çeşitli sebeplerden oluyor. Sizin aracınız daha yeni, benimkinde DPF bulunmuyor, gerçekten iyi bir sonuç vermiş. 35.000 ve 80.000'de olmak üzere iki kere CC yaptırmıştım. Dediğiniz gibi olabilir: Yani GTL, temizliyor olabilir. En az 2 depo daha alıp deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Mert Ender 22 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 22 Mayıs 2013 Güncelleme: Ustalarımızın yukarıdaki satırlarda anlattığım en son müdahalesiyle 4 ve 5.viteslerdeki hızlanma sorununu çözmüştük. Fakat sonra farkettim ki, bu sefer 1 ve 2.viteslerde silkeleme, gaz yememe sorunları başgösterdi. Yine solenoid arızası mı diye tekrar Ford Doktorlarımıza başvurdum. Meğer turbo vakum hortumları aşınmış! Hortumlar yenilenince bütün o silkeleme gitti, gaz pedalı normal tepkiler göstermeye başladı. Bazı önemli arızaların çözümü, hiç umulmadık - ya da benim ummadığım - yerlerden çıkabiliyor. Fatih ve Osman Ustalara bir kez daha emekleri için çok teşekkür ediyorum. Gittiğimde Çağlar bey de oradaydı, onunla da tanıştım, çok memnun oldum Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Aracımı sürekli benzinde kullanıyorum. Dün bir seyahatte araç yavaşlarken vitesi 3 ten 2 ye attım, biraz boğulur gibi oldu ve kırmızı arıza lambası yandı. Araç stop etti. Göstergede "motor sisem arızası" yazıyordu. Kontağı geri çevirip tekrar marşa bastım, çalıştı ve arıza da kayboldu. Bundan sonra 5-10 km arayla, 2 ve 3. viteste giderken 2 kere daha yaptı. 3-4 saatlik aradan sonra dönüş yolunda hiç sorun çıkarmadı.Servise gitmeden önce yorumunuz ne olur? Buji? Boğaz kelebeği? Benzinde yabancı madde (pislik)? (En son bujileri orjinaliyle değiştirdim ve motor temizleme sprayi ile motor üstündeki plastikleri falan temizledim fakat kontrol ettim her şey yerli yerinde ) Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Çok zor bir sorunla karşı karşıyayım galiba.. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Aydın akü olma olasılığını da göz ardı etme Yorum bağlantısı
Recommended Posts