İçeriğe Yönlendir

Motor Sistem Arızası


Mert Ender
Çözüme git Mustafa Ersoy tarafından,

Recommended Posts

Mert Ender

Günaydın,

Bu sabah işe giderken, arabayı çalıştırıp 2 metre kadar gittikten sonra motor sistem arızası yazısı belirdi. Motoru durdurup tekrar çalıştırdım, az bir mesafe (20 m) gittim, sonuç değişmedi. Arabayı bıraktım.

Sizce nedeni ne olabilir? 90.000'i yeni geçtim, Pazar günü hiçbir sorun yoktu, yakıtı da bilinen bir yerden aldım en son. (Opet Maslak).

Düşük km hızla giderek bir yakınım aracı Fatih ustalara götürecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

kızdırma bujilerine baktırın benimde 2 ay önce olmustu sorun ordan çözülmüştü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Ender

kızdırma bujilerine baktırın benimde 2 ay önce olmustu sorun ordan çözülmüştü

Sanırım 90.000 itibariyle yenilenmesi gerekecektir değil mi? Önceki bakımlarda değiştiğini hatırlamadım. Motor sesinde de bir gariplik yoktu.

Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

Sanırım 90.000 itibariyle yenilenmesi gerekecektir değil mi? Önceki bakımlarda değiştiğini hatırlamadım. Motor sesinde de bir gariplik yoktu.

değişmesi gerektiğini bilmiyorum tam olarak ustalar cevap verecektir ama aynı şekilde sesinde bir gariplik yok gidişinde de yok fakat uyarı veriyordu götürdüğümde kızdırma bujisi dediler hatta aratırsanız bende böyle bir başlık açmıştım :)tam hatırlayamadım kaça yaptırdığımızı ama 200 tl yi geçmemişti :)

Yorum bağlantısı
Mert Ender

değişmesi gerektiğini bilmiyorum tam olarak ustalar cevap verecektir ama aynı şekilde sesinde bir gariplik yok gidişinde de yok fakat uyarı veriyordu götürdüğümde kızdırma bujisi dediler hatta aratırsanız bende böyle bir başlık açmıştım :)tam hatırlayamadım kaça yaptırdığımızı ama 200 tl yi geçmemişti :)

Neyse kabul edilebilir bir fiyatmış. :) Teşekkür ediyorum, sizin başlığa da bakacağım. Aklıma akü de geliyor, ölmek üzere olabilir. Araç 6 yıllık, akü hiç değişmedi.

Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

Neyse kabul edilebilir bir fiyatmış. :) Teşekkür ediyorum, sizin başlığa da bakacağım. Aklıma akü de geliyor, ölmek üzere olabilir. Araç 6 yıllık, akü hiç değişmedi.

tabii buda bir ihtimal bizimde akü 5 yılda bitmişti :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

büyük ihtimalle kızdırma bujilerindendir. motor sesinde gariplik olmaz. aracınız turbosuz 1.6 dizeller gibi yol alır. . bakımlarda değişmez. bozulunca değişir. sökerken kırılırsa yaklaşık 500 tl çıkar. kırılmazsa 175-200 arası bir rakama mal olur. ehil bir ustanın kırmama şansı daha yüksektir. geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Mert Ender

büyük ihtimalle kızdırma bujilerindendir. motor sesinde gariplik olmaz. aracınız turbosuz 1.6 dizeller gibi yol alır. . bakımlarda değişmez. bozulunca değişir. sökerken kırılırsa yaklaşık 500 tl çıkar. kırılmazsa 175-200 arası bir rakama mal olur. ehil bir ustanın kırmama şansı daha yüksektir. geçmiş olsun

Mustafa bey, teşekkür ediyorum. Hakikaten beklenmedik bir arıza oldu bu, geliyorum demeden. Kızdırma bujileri, benzinli arabaların bujilerinden daha hassas galiba.

http://www.fordclubt...__fromsearch__1

buyrun linkini benim konunun :)

Teşekkür ederim :) Okuduğum kadarıyla aynı sorun gibi görünüyor. Soğuk havalarda olabilir denmiş ama bu araba daha soğuklar da gördü. Bir de bozulunca hepsi bozuluyor galiba...

Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

belkide soğuklarda dayandı ama son raddesine geldi artık ve ufak bir soğukta gitti böylede düşünmek lazım :) en büyük sorunumuz bunlar olsun Allah başka dert vermesin :)

Yorum bağlantısı
Mert Ender

belkide soğuklarda dayandı ama son raddesine geldi artık ve ufak bir soğukta gitti böylede düşünmek lazım :) en büyük sorunumuz bunlar olsun Allah başka dert vermesin :)

Amin :)

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Sadece kızdırma bujisi değil başka nedenlerle de motor arıza lambası yanabilir.

Yorum bağlantısı
Mert Ender

Sadece kızdırma bujisi değil başka nedenlerle de motor arıza lambası yanabilir.

Elbette. Arıza koduna bakılmalı. Her şey olabilir. Sonucu paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Elbette. Arıza koduna bakılmalı. Her şey olabilir. Sonucu paylaşacağım.

Benim daha önce C Max'te turbo borusundaki çatlak nedeniyle de motor arıza lambası yanmıştı. Ama çekişte de gaz kesme gibi belirtiler vardı.

Yorum bağlantısı
Volkan Tekince

Aynı sıkıntı bende de olmuştu. Servis debriyaj sensörünü değiştirdi ve sorun düzeldi. Mantıksız gibi geliyor ama bir kontrol ettirin derim.

Yorum bağlantısı
Mert Ender

Benim daha önce C Max'te turbo borusundaki çatlak nedeniyle de motor arıza lambası yanmıştı. Ama çekişte de gaz kesme gibi belirtiler vardı.

Bahsettiğiniz hortum, garantiden iki kere değişmişti. CVT arızası gibi genel bir sorun sanıyorum, üçüncü kez olmamasını diliyorum.

Aynı sıkıntı bende de olmuştu. Servis debriyaj sensörünü değiştirdi ve sorun düzeldi. Mantıksız gibi geliyor ama bir kontrol ettirin derim.

Bu aklıma gelmedi doğrusu. Ama baktırayım, teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mert Ender

Arızanın nedeni belirlenemedi. Tanımsız çıkmış. 90.000 bakım yapıldı. Ancak şimdi de o arızadan mıdır nedir, araba biraz isteksiz gibi,1'de canavar, 2'de yığılıyor. Mevcut mazotun bitmesini bekleyeceğim. Sonra yeniden bir usta görsün.

Yorum bağlantısı
Mert Ender

Günaydın,

Sorun bugün de devam ediyor. Motor sistem arızası ikazı bu sabah da yandı :( Cuma akşamı aldığım yarım depo yakıttan şüpheleniyorum.

1) Başıma şimdiye kadar hiç gelmediği için soruyorum. Yakıt kötüyse ne gibi zararlar verir? Araç, şu an hiç çekmiyor. Yakıt bitene kadar beklemeli miyim? Buna yakıtın sebep olduğuna dair istasyona nasıl bir bildirimde bulunabilirim, onlar ne gibi bir çözüm sağlayabilir? Tüketici haklarım nedir?

2) Eurodiesel aldığıma eminim ama normal mazot almışsam bu sorunlara yol açar mı?

Yanıtlayan herkese şimdiden teşekkürler,

Yorum bağlantısı
Bayram Işık

Bugün benim arabada aynı motor sistem arızası çıktı, bir kaç sefer çalıştırdım kırmızı ışık yanıyor motor sistem arızası veriyor 3000 devri geçemiyor ve çekiş de kötüleşti.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş

Bugün benim arabada aynı motor sistem arızası çıktı, bir kaç sefer çalıştırdım kırmızı ışık yanıyor motor sistem arızası veriyor 3000 devri geçemiyor ve çekiş de kötüleşti.

Sizin sorununuz da muhtemelen Mert Bey'in sorunu gibi. Mert bey arızayı nerede okuttu bilmiyorum ama benim de başıma gelmişti aynı arıza. Ben okuttuğumda "kızdırma buji arızası" çıktı. Değiştirmeden önce ("motor sistem arızası" mesajı çıktıktan sonra) aracın çekişi düşmüştü. İyi bir usta bujileri kırmadan sökebilirse 160-170 TL. ile kurtarabilirsiniz. Kırılırsa (fazla gecikmeden yaptırırsanız iyi olur, yoksa kurum kemikleşir) işiniz zorlaşır ve 700-750 TL.yi bulur. İkinize de geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Bayram Işık

Akşam mesai bitiminde saat 5 gibi çalıştırıp eve geldim araç normal motor sistem arızası çıkmadı ekranda, akşam tekrar gezdim biraz yine çıkmadı, sabah işe gelirken yine çıkmadı motor sistem arızası... bakalım ne zaman tekrarlayacak? daha önce fiesta 1.4 tdci aracım vardı onun kızdırma bujilerini kendim değiştirmiştim, focus kızdırma bujisini değiştirmek dahamı zor acaba? bide motor sıcakkenmi yoksa iyice soğuduktan sonramı değiştiriyorlar?

Yorum bağlantısı
Mert Ender

Sizin sorununuz da muhtemelen Mert Bey'in sorunu gibi. Mert bey arızayı nerede okuttu bilmiyorum ama benim de başıma gelmişti aynı arıza. Ben okuttuğumda "kızdırma buji arızası" çıktı. Değiştirmeden önce ("motor sistem arızası" mesajı çıktıktan sonra) aracın çekişi düşmüştü. İyi bir usta bujileri kırmadan sökebilirse 160-170 TL. ile kurtarabilirsiniz. Kırılırsa (fazla gecikmeden yaptırırsanız iyi olur, yoksa kurum kemikleşir) işiniz zorlaşır ve 700-750 TL.yi bulur. İkinize de geçmiş olsun.

Akşam mesai bitiminde saat 5 gibi çalıştırıp eve geldim araç normal motor sistem arızası çıkmadı ekranda, akşam tekrar gezdim biraz yine çıkmadı, sabah işe gelirken yine çıkmadı motor sistem arızası... bakalım ne zaman tekrarlayacak? daha önce fiesta 1.4 tdci aracım vardı onun kızdırma bujilerini kendim değiştirmiştim, focus kızdırma bujisini değiştirmek dahamı zor acaba? bide motor sıcakkenmi yoksa iyice soğuduktan sonramı değiştiriyorlar?

Dün akşam yerli-yabancı tüm Ford forumlarını taradım. Olasılıklar şöyle:

- Soğutma suyu sıcaklık sensörü arızası

- Gaz pedal sensörü arızası

- EGR (EGR iptal edilmişti, bu olamaz)

- Kızdırma bujilerinin arızalanması

- Yakıt filtresi tıkanıklığı (filtre değişti, olamaz)

Yorum bağlantısı
Cemil Canten

Aynı sorunu yaşamıştım mazot filtresi değişince birdaha sorun olmadı ama siz değiştirmişsiniz sanırım farklı bir sebep olabilir

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mert Ender
(düzenlendi)

Merhaba,

Başlık olarak açtığım sorun kısmen çözüldü. Performans yazılımları-araç elektroniği üzerine çalışan bir ustaya götürmüştüm. Araç EGR arıza kodu vermişti - EGR olmamasına rağmen. Daha önce mekanik olarak iptal edilen EGR'yi yazılımsal olarak da iptal etti ancak mekanik olarak yine bir EGR takıldı. Yani artık EGR fiziken var ama elektronik olarak araç EGR'yi görmüyor. Kalkışlardaki sorun düzeldi, sistem uyarısı artık çıkmıyor ancak bugün test ettiğimde 4 ve 5.viteslerde aracın hızlanmadığını gördüm. Düşük viteslerde hızlanırsınız, araç 4 ve 5'te ivmelenir, kopup gelir ya, o nedense yok. Hafif rampada gaz yemiyor. Ama turbo çalışıyor. Düz yolda şehiriçi sakin trafikte sorun yok ama dediğim gibi hızlanma, serilik sorunlu. Ustayla yarın görüşeceğim. Sizlerin de görüşlerini almak isterim.

tarihinde Mert Ender tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Ender

Başına gelenler, başlığı görüp okurlar diye güncellemeye devam ediyorum.

Ustaya götürmek isterken sabah marş basmadı. Yedinci yıla girerken bugün itibariyle akü değişti (Bosch). Hava akış debimetresi temizlendi. Depoya Würth dizel temizleyici de atacağım. Artık normalleşir sanıyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...