Kaan Volkan Dagdelen 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Selamlar Öncelikle forumda katilimci arkadaslari tebrik etmek istiyorum, gercekten aktif bir forum ve bu yüzden bende yeni mondeomla ilgili sorunlari burada paylasabilicegimi düsündüm. 1. Araci yazin aldim bir problem yoktu ama malum havalar sogudu ve farkettimki motor 90 dereceye geliyor ama otobanda yokus assagi giderken hop 65-70 dereceye iniyor. tabiki bende dogal olarak termostati degistirdim kar etmedi bende düsük bir ihtimalde olsa yeni termostat da bozuktur dedim bir kez daha degistirdim sonuc ayni, E termostat degilse ne olaki bu ? 2. Bagaj kapagi devamli kafasina göre aciliyor, konsoldaki bagaj kapagini acma tusu devre disi aslinda yani ben sadece anahtarla acabiliyorum bagaji yada araba kafasina göre tik diye aciveriyor. Yardimci olursaniz sevinirim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Öncelikle hoş geldiniz. Sizi tanışma bölümümüzde de görmek isteriz. Bagaj kapağının sebebi aslında siz yazmışsınız. Konsoldaki düğmede yüzde99 problem var ki, kafasına göre açılıyor. Hararet için, dereceyi kadrandan mı takip ediyorsunuz yoksa GAUGE MENU'den mi? 1 Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen 30 Kasım 2011 Yazar Paylaş 30 Kasım 2011 Öncelikle hoş geldiniz. Sizi tanışma bölümümüzde de görmek isteriz. Bagaj kapağının sebebi aslında siz yazmışsınız. Konsoldaki düğmede yüzde99 problem var ki, kafasına göre açılıyor. Hararet için, dereceyi kadrandan mı takip ediyorsunuz yoksa GAUGE MENU'den mi? Baslarda sadece termometreden takip ediyordum ama sorunum cözülmeyince internet basinda detayli arastirmalar yaptim ve sonra bu Gauge Menu olayini ögrendim ve ordan takip etmeye basladim ve ordada gördümki hararet 65 derece kadar düstü Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Doğru dereceli termostat takıldığına eminsiniz değil mi? 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 bir de 90 larda fan çalışıp sıcaklığı düşürüyor olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Termostan kapatırsa, fan düşüremez.. Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 bagaj kapağı ile ilgili plakanın üzerinde bulunan açma düğmsinide bi kontrol edin. içi dağılmış veya su almış olabilir. ben bi kere değişmiştim. termostat ise takan kişinin çok dikkatli olması lazım. biraz hassas, takarken kırılabiliyor Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen 30 Kasım 2011 Yazar Paylaş 30 Kasım 2011 Doğru dereceli termostat takıldığına eminsiniz değil mi? Acikcasi yan sanayii termostat, yani aracin orjinaline uygun ikiside ayni markaydi ama. Dogru dereceli olmayan termostat nedir? benim bilgim dahilinde tüm termostatlar 88-90 arasi acilir? bir de 90 larda fan çalışıp sıcaklığı düşürüyor olabilir. Yok ama gaz verdigim sürece bir problem yok yokus yukari cikislarda sehir iclerinde motoru kullandigim sürece sicaklik hep 90, örnegin uzun yolda 2 3 km yokus assagi olan yerlerde gaz vermiyorum sicaklik hemen düsüyor. gerci simdilikizgaranin altina, radyotörün önüne karton koydum kamyoncu gibi onunla idare ediyorum... bagaj kapağı ile ilgili plakanın üzerinde bulunan açma düğmsinide bi kontrol edin. içi dağılmış veya su almış olabilir. ben bi kere değişmiştim. termostat ise takan kişinin çok dikkatli olması lazım. biraz hassas, takarken kırılabiliyor OK bakacagim ama benim tahminim konsoldaki dügme gibi cünkü dügme normalde calismiyor, yani bozuk orda bir problem var gibi. benim merak ettigim acaba beyninde felan bir problem olmus olabilirmi? kafasina göre ac komutu gönderiyormudur cünkü o dügmeye basinca normalde arabanin icinde bagaj kapagindan haric bir tiklama sesi geliyor (sigortadan galiba) bazen makinali tüfek gibi 10 kere o tiklama sesini duyuyorum tabi ilkinde bagaji aciyor geri kalan 9 tanesi gösteriyorki devamli kapaga acma komutu gönderiyor... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Araç hareket halindeyken zaten açılmaması lazım (düğme devre dışı kalır ); sanırım biryerlerde kısadevre var.. 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Antifiriz yoğunluğunu ölçtürdünüz mü aracınızın bir ihtimal çok yoğunsa ondan yapıyor olabilir focuslar için -25 ideali aynı motor olduğunu var sayarsak sizin aracınız içinde uygun olan derece bu olmalı diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen 30 Kasım 2011 Yazar Paylaş 30 Kasım 2011 Araç hareket halindeyken zaten açılmaması lazım (düğme devre dışı kalır ); sanırım biryerlerde kısadevre var.. O özellikten haberim yoktu, tesekkurler. benimki kafasina göre acar, olmadik yerde bagaj doluyken yokus yukari felan gitmeyi bekler tam orda acarki ne varsa insin assagiya Peki bu kisa devre isini nasil cözebilirim acaba? Antifiriz yoğunluğunu ölçtürdünüz mü aracınızın bir ihtimal çok yoğunsa ondan yapıyor olabilir focuslar için -25 ideali aynı motor olduğunu var sayarsak sizin aracınız içinde uygun olan derece bu olmalı diye düşünüyorum. Yasadigim bölgenin kislari biraz sert gecer belki oran biraz yuksek olabilir ancak bölgedeki tüm aracalara ne konuyorsa beimkinede o kondu, Bu arada "Ekstra elektrikli isitici " almancada (zuheizer yada zusatheizer ) diye bir sey varmis bizim aracalarda duydugum kadariyla. Bu alet motorun cabuk isinmasini sagliyormus yeni nesil dizellerde cabuk isitiyorda acaba sicakligin düsmesinide engelliyip engellemedgini bilen varmi acaba Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Tercihen ford dan anlayan bir elektirikçi bulun.. Ama yurtdışındaymışsınız; nasıl bulursunuz bilemem.. Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen 30 Kasım 2011 Yazar Paylaş 30 Kasım 2011 Tercihen ford dan anlayan bir elektirikçi bulun.. Ama yurtdışındaymışsınız; nasıl bulursunuz bilemem.. Bunun sigortasi varmidir? onu söksem yaza kadar yine idare ederim yazin TR ye gelince orda baktiririm aslinda.? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Sadece onun için olacağını sanmıyorum sigortanın ama bakmak lazım yinede; en güzeli bagajdan soketini çıkartmak.. Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen 30 Kasım 2011 Yazar Paylaş 30 Kasım 2011 Sadece onun için olacağını sanmıyorum sigortanın ama bakmak lazım yinede; en güzeli bagajdan soketini çıkartmak.. Soketi cikartirsam anahtarlada acamam ama dimi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Soketi cikartirsam anahtarlada acamam ama dimi Anahtarla mekanik olarak açılıyodur; bence sorun olmaz.. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Benim araçda normal kullanım esnasında yaklaşık 90 derecede fakat dediğiniz gibi yokuş aşağı olan yollarda veya aracı normalin altında çok sakin kullanınca 70 e kadar düşüyor,sanırım genelde mk3 tdci larda genel bir sorun,birkaç kişide de aynı olay olmuştu termostat değişimi çözüm olmuyor çünkü sorun termostat da değil,aracın motoru verimli olduğu için sakin kullanımda motor zorlanmadığı için ısınmıyor. 2 Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen 30 Kasım 2011 Yazar Paylaş 30 Kasım 2011 Anahtarla mekanik olarak açılıyodur; bence sorun olmaz.. Yok benim aracimda bagajda anahtar deligi yok kumandada 3. bir dügme var onunla aciliyor yada icerden Benim araçda normal kullanım esnasında yaklaşık 90 derecede fakat dediğiniz gibi yokuş aşağı olan yollarda veya aracı normalin altında çok sakin kullanınca 70 e kadar düşüyor,sanırım genelde mk3 tdci larda genel bir sorun,birkaç kişide de aynı olay olmuştu termostat değişimi çözüm olmuyor çünkü sorun termostat da değil,aracın motoru verimli olduğu için sakin kullanımda motor zorlanmadığı için ısınmıyor. Ama öyle olmazki sonucta yakit sarfiyati olsun motorun ömrü olsun hepsi isiyla alakali durumlar daha diesel motorlu ford sahibi olmadigim icin öyle bir durum varmi bilmiyorum ama kötüymüs eger öyleyse Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Yok benim aracimda bagajda anahtar deligi yok kumandada 3. bir dügme var onunla aciliyor yada icerden Hımmm ozaman, konsoldaki düğmenin soketini çıkararak deneyin.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 2.0 tdci da sorun yoksa bile yokuş aşağı vs. hararet biraz düşüyor Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen 30 Kasım 2011 Yazar Paylaş 30 Kasım 2011 2.0 tdci da sorun yoksa bile yokuş aşağı vs. hararet biraz düşüyor Biraz düsüyordan kastiniz nedir yani 60 65 e inmesi normalmidir Yorum bağlantısı
Misafir 1 Aralık 2011 Paylaş 1 Aralık 2011 Aracın hararetinin düşmesi ile en çok sıkıntıyı Rıdvan Bey yaşamıştı. Sanırım bir çözüm bulunamamıştı. Bagaj kapağı açılması benim iki kere başıma geldi. İkisi de aracın yıkanmasından sonra nüksetti. Aracın içinde bagaj kapağı açılma sesini duyuyorum. Çıkıp dışarı kapağı kapatıyorumi şöför kapısını açtığım anda bagaj da komut alıyor gibi açılıyor. Birçok varyasyon denedim. Kendi kendine düzeldi. İkinci sefer yaptığında varyasyonlar işe yaramadı. Bagaj kapağını açtığımda sol tarafta bagaja elektrik taşıyan kabloları çevreleyen hortumu biraz elimle dışardan ezdim. O günden sonra düzeldi. Bir üyemiz burdaki kabloların tamiratını yapmıştı diye hatırlıyorum, benim de ordan aklıma geldi. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Aralık 2011 Paylaş 1 Aralık 2011 İstanbul kış şartında bendeki mk3 bayağı bir düşüyordu, derecesine hiç bakmadım, bir püf daha: mk3 te AC tuşu basılı olmasa da, havalandırma açıksa, klima aralıklar ile devreye girer çıkar, dolayısı ile soğutma fanı da işler, motoru ekstra soğutur. motorun sağ bölümündeki gaz okuyucu sensörün soketini çıkarırsanız, klima hiç devreye girmez, ama bunu yaparken her ay bir defa takın ve klimayı çalıştırın ki gaz devirdaim olsun, zira mk3 lerde klima gazı azaltma şikayeti yok denecek kadar azdır, gaz hep dolaştığı içindir. Yorum bağlantısı
Kaan Volkan Dagdelen 1 Aralık 2011 Yazar Paylaş 1 Aralık 2011 Aracın hararetinin düşmesi ile en çok sıkıntıyı Rıdvan Bey yaşamıştı. Sanırım bir çözüm bulunamamıştı. Bagaj kapağı açılması benim iki kere başıma geldi. İkisi de aracın yıkanmasından sonra nüksetti. Aracın içinde bagaj kapağı açılma sesini duyuyorum. Çıkıp dışarı kapağı kapatıyorumi şöför kapısını açtığım anda bagaj da komut alıyor gibi açılıyor. Birçok varyasyon denedim. Kendi kendine düzeldi. İkinci sefer yaptığında varyasyonlar işe yaramadı. Bagaj kapağını açtığımda sol tarafta bagaja elektrik taşıyan kabloları çevreleyen hortumu biraz elimle dışardan ezdim. O günden sonra düzeldi. Bir üyemiz burdaki kabloların tamiratını yapmıştı diye hatırlıyorum, benim de ordan aklıma geldi. Saygılarımla. Öncelikle tavsiyeler icin tesekkürler, acaba Ridvan beyin kullanici adi nedir ben bir kendisine danissam yada site icersinde nasil bulabilirim kendisini ? İstanbul kış şartında bendeki mk3 bayağı bir düşüyordu, derecesine hiç bakmadım, bir püf daha: mk3 te AC tuşu basılı olmasa da, havalandırma açıksa, klima aralıklar ile devreye girer çıkar, dolayısı ile soğutma fanı da işler, motoru ekstra soğutur. motorun sağ bölümündeki gaz okuyucu sensörün soketini çıkarırsanız, klima hiç devreye girmez, ama bunu yaparken her ay bir defa takın ve klimayı çalıştırın ki gaz devirdaim olsun, zira mk3 lerde klima gazı azaltma şikayeti yok denecek kadar azdır, gaz hep dolaştığı içindir. Istanbul sartlarinda bile düsüyorsa eger benim bulundugum sartlarda 90 a ulasmasi bile bir olay diyebilirim. Bugun forda bir ugradim onlarda benim internette gördügüm elektrikli ek isitici olabilecegini eger termostat degilse o olmak zorunda oldugunu söylediler ama bunun tamiratida parca ve takma islemiyle 700 tl (300€) ye geliyor ford yetkili serviste acaba TR de ford yetkili servisten kimse varmi bu forumda hani oradaki fiyati ne olur tahmini Yorum bağlantısı
Recommended Posts