Murat Birinci 29 Mart 2016 Paylaş 29 Mart 2016 Kapatması normal zaten. Neden normal ki? Normal olan camdaki buzu çözmesi değil mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Mart 2016 Paylaş 29 Mart 2016 Neden normal ki? Normal olan camdaki buzu çözmesi değil mi? Uzun süre açık kalmıyor. Bir süre sonra kendiliğinde kapanıyor. ÇözülmezseTekrar açmanız gerekiyor. Zaten 1 dk içinde çözüyor benim araçta. Uzun süre çalışması belki aküye fazla yük bindiği için istenmemiş olabilir. Açtığınız an ciddi bir voltaj düşüşü yaşanıyor. Hatta Max Butonuna basıp, arka ve ön cam ısıtcılarını açtığınızda araçta iç aydınlatma direk kararıyor Yorum bağlantısı
Murat Birinci 29 Mart 2016 Paylaş 29 Mart 2016 O değil Mehmet hocam. Benim araçta kışın sabah hem ön hem arka açılıyor. Fakat ön olan kısa bir zaman sonra kapanıyor. Buzlar hiç çözülmemiş halde kalıyor. Ayrıca bu sırada göstergede akü lambası yanıyor. Hata olduğunu gösteriyor yani. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 Şarj dinamosu kömürleri değişimi için dikkat edilmesi gereken bir husus var mı dır? Marka vs gibi. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 O değil Mehmet hocam. Benim araçta kışın sabah hem ön hem arka açılıyor. Fakat ön olan kısa bir zaman sonra kapanıyor. Buzlar hiç çözülmemiş halde kalıyor. Ayrıca bu sırada göstergede akü lambası yanıyor. Hata olduğunu gösteriyor yani. Kısa süre derken ne kadar sürede ? Yorum bağlantısı
Murat Birinci 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 1 dakika sonra kapanıyor. Ama camda hala buz duruyor. Sonrasında istesende ısıtıcıyı açamıyorsun. Ve kapattığı anda akü arıza ışığı yanıyor Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 4 Nisan 2016 Paylaş 4 Nisan 2016 1 dakika sonra kapanıyor. Ama camda hala buz duruyor. Sonrasında istesende ısıtıcıyı açamıyorsun. Ve kapattığı anda akü arıza ışığı yanıyor Akü değişimi yapıldı mı? Yorum bağlantısı
Murat Birinci 5 Nisan 2016 Paylaş 5 Nisan 2016 Akü değişimi yapıldı mı?Hayır yapılmadı. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 5 Nisan 2016 Paylaş 5 Nisan 2016 Hayır yapılmadı. Sıkıntınız akü kaynaklı da olabilir. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 5 Nisan 2016 Paylaş 5 Nisan 2016 Şarj dinamosu yeterli akım göndermiyor muhtemelen. Baktırmanızda fayda var.. Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Şanzıman problemi için Şaşmaz Oto San. giderken Mondim akü lambasını yaktı 2012' de aldığımdan bu yana gösterge aydınlatmalarında sürekli dalgalanma vardı. Forumu okuduğumda bu problemin kronik olduğunu gördüm. Şanzımancıdan aracımızı teslim aldığımızda şarj dinamosunun görevini yapmadığını,aküyü doldurmadığını tespit ettik. Allaha şükür ki karşı dükkanda çalışan elektrikçi usta hemen müdahale etti. Öncelikle şarj dinamosu söküldü. Baya zahmetli bir iş. Araç lifte alınıp sağ ön teker sökülerek şarj dinamosu aracın altından alınıyor. şarj dinamosu konjektörü ve statör ( patlamış ) değiştirilip aracıma tekrar montajlandı. Marj zor alıyordu,araç içi gösterge lambalarında ki dalgalanma son buldu. Sizlere tavsiyem bir oto elekrikçisine gidip bir an önce konjektörü değiştirin. Mondime de beni yolda bırakmadığı için teşekkür ederim. Telefonumum şarzı olmadığı için fotoğraf çekemedim. Konjektör resmi Statör resmi Toplam maliyetim parçalar ve işçilik 250 tl Sadece konjektör değişiminde rakam max. 200 tl olur. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Geçmiş olsun.Patlayan stator değil başka bir parçadır.Zira stator şarj dinamosunun kendisi demek. Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Akif bey resimde görülen bakır sargılı parça statör. Bu parça değiştirildi. Civatalar sökülerek kolayca çıkartılıyor. 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Alternatörü alttan değil de üstten almak daha pratik. Amortisör kafalarına çapraz takilan parçayı ve yakıt filtresini çıkarmak yeterli Yorum bağlantısı
Akif Özkan 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Akif bey resimde görülen bakır sargılı parça statör. Bu parça değiştirildi. Civatalar sökülerek kolayca çıkartılıyor. Stator değişim farkı için 50 tl bedava:) İyi günlerde kullanın Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Alternatörü alttan değil de üstten almak daha pratik. Amortisör kafalarına çapraz takilan parçayı ve yakıt filtresini çıkarmak yeterli Usta farkı üstten sökemedi maalesef... Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Stator değişim farkı için 50 tl bedava:) İyi günlerde kullanın Tşklerİşe başlamadan max.200 diyorlar Bizim ki ekstra çıktı Hizmetten ve alınan sonuçtan memnunum Cd çalar elektrik dalgalanmasından dolayı takılıyormuş Sonyden özür dilerim... 1 Yorum bağlantısı
Murat Birinci 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Şarj dinamosu yeterli akım göndermiyor muhtemelen. Baktırmanızda fayda var.. Şarj dinamosu değişti zaten. Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 9 Nisan 2016 Paylaş 9 Nisan 2016 Mevzu uzun tamamını okuyamadım. Uzun zamandır ben de uğraşıyordum. Hatta yüksek amper japon dinamoya kadar gitti olay. Gaz keleği sensöründe çıktı sıkıntı. Şu an düzeldi ama sensörü vidaları denk gelmeyecek şekilde yapıştırmamız gerekti. 2 defa aldığım sensor aynı sonucu vermişti. Çalışmalar devam ediyor. Tam çözüm bulursam paylaşırım. CASPER_VIA_M1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Erzan Aşkın 10 Nisan 2016 Paylaş 10 Nisan 2016 Benimde şarj dinamosunu sağ ön tekeri sökerek aynı zamanda bayağı uğraşarak çıkarmışlardı. Üstten sökmek daha mı kolay oluyor? Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 10 Nisan 2016 Paylaş 10 Nisan 2016 Focus 1 aşağı daha kolay. Sadece 30 sn sürer. Focus 3 bilmiyorum ama. CASPER_VIA_M1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Murat Birinci 10 Nisan 2016 Paylaş 10 Nisan 2016 Bı arada elimde çıkma şarj dinamosu var. İhtiyacı olana uygun fiyattan verebilirim. Sent from my iPhone using Tapatalk Yorum bağlantısı
Alp Albostan 26 Nisan 2016 Paylaş 26 Nisan 2016 Arkadaşlar bu problemler bence şarj dinamosunun aracın özelliklerine göre yeterli kapasitede seçilmemiş olmasından kaynaklanıyor. Araç donanımlı ve bir çok elektrikli özelliğe sahip, basitçe şöyle anlatmaya çalışayım: Elimizde bir üretim kaynağımız var(alternatör yada şarj dinamosu), bir depomuz (akü) ve bu depoya bağlı olan tüketicilerimiz var. şarj dinamosunun amacı aküyü her zaman dolu tutmaya çalışmak. Ancak şöyle bir problem var ki tüketim üretimden genel olarak çok dolayısı ile zaman zaman çalışıp zaman zaman durması gereken şarj dinamosu sürekli çalışıyor, sıcaklık ve yüksek akımın etkisi ile bir süre sonra su koyveriyor. Eğer şarj dinamosu giden enerjiyi yerine koyabilecek kapasitede olsaydı ve büyük kapasiteli bir akü seçilmiş olsaydı sorun kalmazdı diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Murat Birinci 13 Mayıs 2016 Paylaş 13 Mayıs 2016 Bende tamir ettirdim cok sukür lamba yanmadi.sarj dinamosu 14.5 volt sarj ediyor acaba bu normalmi.benim tamir yapilirken komple sargilar felan yeniden sarildi. Bu arada tamirine nekadar verdiniz.ben 300 tl verdim Merhaba, tamirini nerede yaptırdınız acaba? Öğrenebilir miyim? Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Arkadaşlar merak ettiğim bir durum var. Işıkların titremesinden dolayı aracımın şarj dinamosu tamirat görmüştü ve sorun düzelmişti. Ancak şu anda başka bir sıkıntı meydana geldi. 1- Öncelikle daha önce kontağı çevirdiğimde tık diye çalışan motor şimdilerde zorlanıyor yada çalışmayıp 2. kez çevirdiğimde çalışıyor 2- uzaktan kumandanın kapıları açıp kapaması zorlaştı, defalarca bastığım oluyor 3- inanılmaz bir rölanti problemi var, hızım düştüğümde devir saati dalgalanıyor ve bazen araç stop ediyor. Gauge menüsünden akü amperine baktığımda rölantide iken 12.4- 12.7 arasında gösteriyor. Bu sebeplerden dolayı aracımı ford servisine götürdüm. iki gün kaldı, sonuç olarak boğaz kelebeğini temizlediklerini, rölanti motorunun kurum bağladığını ve onun da temizlendiğini, ayrıca akü değişimi yapıldığını söylediler. Şarj dinamosundan gelen akımda herhangi bir problem görünmediğini ancak kayış sesinde bir düzensizlik olduğunu ve ona bakacak ustanın izinde olduğundan dolayı daha sonra tekrar getirmem gerektiğini bildirdiler.Tabi aracı servisten aldıktan 2 gün sonra aynı sorunlar yeniden yaşanmaya başladı. Servise girişi ve çıkışı arasında herhangi bir fark olmadı benim için. Merak ettiğim konu şarj dinamosu bu tür sorunlara sebebiyet verir mi? Yoksa sorunu başka bir yerde mi aramalıyım? Tabi aracı servisten aldıktan 2 gün sonra aynı sorunlar yeniden yaşanmaya başladı. Servise girişi ve çıkışı arasında herhangi bir fark olmadı benim için. Yorum bağlantısı
Recommended Posts