Serhan Gürbüzol 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Gelirim inşallah abi Abi sen şu şırınga işini hangi konuda paylaşmıştın. Murat Dere hocamın kendi özel web sayfasından görüp yapmıştım..... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Abi psikopatlık boyutunda artık Yunus Emre hocamla yarışır oldum Yok o senin eline su dökemez Telefonda diyorum ki, kutup başını sök, 10 dakika bekle.. Sonra tak. 100-150 km benzinle gez, ondan sonra görüşelim... Bir saat sonra arıyor.. Abi 100 km oldu.. Ne yapıyoruz şimdi. 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Mehmet abi hatam varsa düzelt.Piyasada orjinal diye denso marka dinamoları satıyorlar.Fiyataları 350-500 aralığında.Bu konuda da ,bu sıkıntıyı yaşan arkadaşların yanılmaması lazım. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Yok o senin eline su dökemez Telefonda diyorum ki, kutup başını sök, 10 dakika bekle.. Sonra tak. 100-150 km benzinle gez, ondan sonra görüşelim... Bir saat sonra arıyor.. Abi 100 km oldu.. Ne yapıyoruz şimdi. Hadi ya :D :D Bak abi bunu bilmiyordum Sende test için 1 ay bekle Mehmet abi hatam varsa düzelt.Piyasada orjinal diye denso marka dinamoları satıyorlar.Fiyataları 350-500 aralığında.Bu konuda da ,bu sıkıntıyı yaşan arkadaşların yanılmaması lazım. Modeo için orjinal Vieston marka ve fiyatı 900 tl civarında. 500 satılanlarda var aldım ve elimde kaldı Yorum bağlantısı
Misafir 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Orjinal diye aldığımız her ürün aslında orjinal olmadığı. Aslında bizi kandırdıklarını belirtiyorum. Bir örnek daha iki tür motorcraft buji var. Biri 50 diğeri 85 tl ikisinide orjinal diye satıyorlar. :( Abi psikopatlık boyutunda artık Yunus Emre hocamla yarışır oldum Ben seni ne zaman geçtim abi ya Hadi ya :D :D Bak abi bunu bilmiyordum Sende test için 1 ay bekle Emmi seni diyor abi beni değil Yorum bağlantısı
Kadir Varol 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Gecmis olsun, ben bir kere cikma degistirdim, bozuldu. Sonra sanayide geziniyordum, bir ustaya sordum, en ucuz surada bulursun dedu, ismini unuttum, fns miydi o tarz birseydi. Gercekten de 650 liraya orijinal diye verdi. Orijinal kutusuyla geldi. Insallah bir sorun cikmaz. Ismini unuttugum yerin fiyatlari gercekten diger yerlere kiyasla iyiydi, tavsiye ederim. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Gecmis olsun, ben bir kere cikma degistirdim, bozuldu. Sonra sanayide geziniyordum, bir ustaya sordum, en ucuz surada bulursun dedu, ismini unuttum, fns miydi o tarz birseydi. Gercekten de 650 liraya orijinal diye verdi. Orijinal kutusuyla geldi. Insallah bir sorun cikmaz. Ismini unuttugum yerin fiyatlari gercekten diger yerlere kiyasla iyiydi, tavsiye ederim. İnşallah bir sorun oluşmaz. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal 9 Nisan 2013 Paylaş 9 Nisan 2013 (düzenlendi) Bilindiği üzere MK3 te şarj dinamosu sorunu var. Bende de sorun oluştu. Tamir ettirdim ama sorunun geçici çözümü oldu. 1 yıl sonra tekrar sorun oluştu. Gittim vieston marka aldım.Orjinal diye aldım. (garantili değilmiş sonradan öğrendim)Şarj sorunu oluştu. (11.9-15.9 arasında şarj etmeye çalışıyordu)Bir akü yedi. Sonra bir tane yan sanayi aldım. 1 Hafta sonra onda şarj lambası yaktı.Garantili olduğu için değiştirdim. Garantiden değişen yeni yan sanayide fena halde ötüyordu. Gaza basıp bıraktığınızda iç aydınlatmalar parlama yapmıyordu (Şarjda sorun yoktu. Çok güzel şarj ediyordu) Ancak rampada durayım araç şarjı kesiyordu 12.8 volta düşüyordu şarj ve gaza basınca şarj toparlıyordu. En son bugün parçacı otosan çıkışlı getirdi (vieston marka üzerinde ford logosu olan) Fiyatı 900-950 tl arası. Ancak parçacı bugün gelişine verdi ve kargo parasını ben ödedim. (Sabri abime teşekkür ediyorum yardımlarından dolayı. Orjinalliğini teyit etti.) Piyasadaki her vieston orjinal değil. Orjinal otosanın fiyatı minimum 850 tl gibi bir fiyatı var.Ancak 500 tl gibi bir fiyata satılan vieston marka orjinal değil. Garantili değil. Orjinal şarj dinamosunu taktırdım az önce iç aydınlatmaları kontrol ettik. Çok şükür parlama gitmiş. 4 tane değiştirdim 4 de parlama yapmıştı. Elektirikçim hocam orjinal olmazsa yapar. Beyinle uyuşmuyor demişti. Sallıyor dedim. Ama şu an için parlama yok. Hatta Xenonlar açık klima açık sıkıntı yaratmadı. Yarın rampada da kontrol edeceğim. Söylemek istediğim arkadaşlar şarj dinamosu değiştirecekseniz SERVİS te değiştirin veya orjinal otosan çıkışlı alıp değiştirin. 300-400 tl fazla para verip orjinal şarj dinamosu taktırın başınız ağrımasın. 4 kez değiştirdim şükür elektrikçim fazla para almadı herbirine 25 lt değiştirme parası verdim. Mehmet bey merhaba. Şarj lambası konusundaki son durum nedir. İnşallah sorun kalmamıştır. Benim araçta da bu sorun var. Şarj dinamosu 2 kez tamir edildi. 1. sinde çoluk çocuk yolda kaldık. 2. sefer konvektör, konjektör dediğiniz parçalar orjinali ile değişti. Birkaç ay sıkıntı çıkarmadı ama bu sıra yine şarj lambası yanmaya başladı. Dikkatimi çeken birşey var. Şehiriçi kullanımda bir sorun olmamasına rağmen bu sorun uzun yolda ortaya çıkıyor (özellikle farlar açıkken) ve forumdaki arkadaşların belirttiği gibi araç devirli olduğu esnada değil, tam rölantiye düşünce yanmaya başlıyor ve artık sönmüyor. Bu sorun beraberinde bazı sorunlarda getiriyor. Şarj lambası yandıktan 1-2 gün sonra aracın motorunun bazen düzgün çalışmadığını, sabit devirde çalışması gerekirken dalgalanma yaptığını fark ediyorum. Ve zincirin son halkası lpg yi dahi etkiliyor. En son dün (08.04) aracı çalıştırdım ve lpg ye geçmesi gerekirken lpg lambalarının düzensiz bir şekilde yanıp söndüğünü gördüm. Müdahale etmeye çalıştım ancak fayda vermedi. Şu an hem benzinde yanan kımızı ışık, hemde yeşil lpg ışığı aynı anda yanıyor. Araç lpg ye geçiyormu geçmiyormu, yoksa ikisini bir arada mı yakıyor bilemedim. Tabi böyle olunca düzensiz çalışma oluyor ve motor arıza lambası yanıyor. 1-2 kez böyle servise gittim lpg den diye kestirip attılar. Şarj lambası yanınca da hemen dinamodan diyorlar. Tamam değiştirelim diyordum ki birkaç gün önce ford connect tourneo 1.8 (dizel) model aracı olan bir arkadaşım aynı sorundan şarj dinamosunu servisten değiştirmelerine rağmen aynı sorunun devam ettiğini, hemde lambanın sürekli yandığını söyleyince kararsız kaldım. Bu konuda son durumunuzu öğrenmek ve ne yapabileceğimi belirlemek için önce siz ve bu şarj dinamosu sorununu yaşayan diğer arkadaşlarla da paylaşmak istedim. Tüm forum kullanıcılarına saygılar. 9 Nisan 2013 tarihinde Ayhan Kangal tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 9 Nisan 2013 Paylaş 9 Nisan 2013 Bende şükürler olsun sorun düzeldi. Şu ana kadar sürekli kontrol ediyorum voltajda sıkıntı kalmadı. Ben orjinali ile değiştirdim onu da söyliyeyim. Tavsiyem alacaksanız orjinal alın. Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal 9 Nisan 2013 Paylaş 9 Nisan 2013 Bende şükürler olsun sorun düzeldi. Şu ana kadar sürekli kontrol ediyorum voltajda sıkıntı kalmadı. Ben orjinali ile değiştirdim onu da söyliyeyim. Tavsiyem alacaksanız orjinal alın. Teşekkür ederim. Sanırım orjinal dinamo taktırmaktan başka çaremiz yok. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 (düzenlendi) Dinamo ve elektrik kesme sorununun son mağduru hâla benim görüldüğü kadarıyla. Dinamoya ne yaptırdıysam olmadı. Konnektör tamamen değişti ama orjinal konjektör bulmak mümkün olmadı. Araç normal şarj ediyor ama Akıllı Şarj Sistemi diye bir program varmış araçta. Parça orjinal olmayınca şarj lambasını yakıyor. Ankaradan bir ford parçacı ile tanıştım. Bana BSG marka bir dinamo gönderdi. Çok defa mondeolara bu dinamoyu verdiğini ve sorun çıkmadığını söyledi. Taktırdım ve birkaç gün sonra soğuk bir sabahta kaloriferi açtıktan sonra şarj lambası tekrar yandı. Bu da olmadı dedik ve onu gönderip 950 TL'ye orjinal otosan çıkışlı VISTEON marka dinamo getirip taktırttım. Ancak maalesef sorun hala düzelmedi. Şöyle birşey dikkatimi çekti. Özellikle sabah soğuk havalarda araç devirsiz iken ilk kalkış esnasında devirli olarak kalkış yapmayıpta hafif zorlanarak kalktığında rolanti değişiyor ve sonra; abs, el freni ve şarj lambası ile birlikte gösterge paneli ışıkları yanıp sönmeye başlıyor, km ve gaz devir çubukları son noktaya vurup geri dönüyor, ön göğüs bölgesindeki yanan tüm gösterge ve lambaların elektriği kesilerek sağ koltuk tarafından yada sağ taraftan çıt çıt diye bir ses eşliğinde akım gidip gelmeye başlıyor, lamba ve göstergeler bir sönüp bir yanmaya başlıyor. Bu durum araçtaki devri artırıp azaltmayla paralel olarak bir müddet devam ediyor. Sanki bir temassızlık varmış gibi. Bu arada gösterge panelinde bunlar olurken araç normal çalışmasına devam ediyor. O kadar uğraşıp masraf edip arızanın giderilmemesi ise insanın moralini bozuyor ve arabadan soğutuyor. Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. Şarj dinamosu yeni ve orjinal, akü 2012 yazın takıldı daha 1 yıllık. Servise gitsem hemen bakmadan şarj dinamosu diyecekler, yeni ve orjinal desem; ha öylemi o zaman beyindir beyin diyeceklerine neredeyse eminim. Burdaki serviste, yeni doktorlar gibi bakmadan; neyin var, karnım ağrıyor, tamam nezle olmuşsun al sana aspirin misali bir ustalık olayı var. Sorun ne? Şarj lambası yanıyor, Tamam dinamo değişecek o zaman demişlerdi. Ford Mondeo kullanıcıları veya bu sorunla direkt muhatap olan forumdaki arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var. Herkese iyi günler. 22 Kasım 2013 tarihinde Ayhan Kangal tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 29 Kasım 2013 Paylaş 29 Kasım 2013 (düzenlendi) Dinamo ve elektrik kesme sorununun son mağduru hâla benim görüldüğü kadarıyla. Dinamoya ne yaptırdıysam olmadı. Konnektör tamamen değişti ama orjinal konjektör bulmak mümkün olmadı. Araç normal şarj ediyor ama Akıllı Şarj Sistemi diye bir program varmış araçta. Parça orjinal olmayınca şarj lambasını yakıyor. Ankaradan bir ford parçacı ile tanıştım. Bana BSG marka bir dinamo gönderdi. Çok defa mondeolara bu dinamoyu verdiğini ve sorun çıkmadığını söyledi. Taktırdım ve birkaç gün sonra soğuk bir sabahta kaloriferi açtıktan sonra şarj lambası tekrar yandı. Bu da olmadı dedik ve onu gönderip 950 TL'ye orjinal otosan çıkışlı VISTEON marka dinamo getirip taktırttım. Ancak maalesef sorun hala düzelmedi. Şöyle birşey dikkatimi çekti. Özellikle sabah soğuk havalarda araç devirsiz iken ilk kalkış esnasında devirli olarak kalkış yapmayıpta hafif zorlanarak kalktığında rolanti değişiyor ve sonra; abs, el freni ve şarj lambası ile birlikte gösterge paneli ışıkları yanıp sönmeye başlıyor, km ve gaz devir çubukları son noktaya vurup geri dönüyor, ön göğüs bölgesindeki yanan tüm gösterge ve lambaların elektriği kesilerek sağ koltuk tarafından yada sağ taraftan çıt çıt diye bir ses eşliğinde akım gidip gelmeye başlıyor, lamba ve göstergeler bir sönüp bir yanmaya başlıyor. Bu durum araçtaki devri artırıp azaltmayla paralel olarak bir müddet devam ediyor. Sanki bir temassızlık varmış gibi. Bu arada gösterge panelinde bunlar olurken araç normal çalışmasına devam ediyor. O kadar uğraşıp masraf edip arızanın giderilmemesi ise insanın moralini bozuyor ve arabadan soğutuyor. Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. Şarj dinamosu yeni ve orjinal, akü 2012 yazın takıldı daha 1 yıllık. Servise gitsem hemen bakmadan şarj dinamosu diyecekler, yeni ve orjinal desem; ha öylemi o zaman beyindir beyin diyeceklerine neredeyse eminim. Burdaki serviste, yeni doktorlar gibi bakmadan; neyin var, karnım ağrıyor, tamam nezle olmuşsun al sana aspirin misali bir ustalık olayı var. Sorun ne? Şarj lambası yanıyor, Tamam dinamo değişecek o zaman demişlerdi. Ford Mondeo kullanıcıları veya bu sorunla direkt muhatap olan forumdaki arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var. Herkese iyi günler. Konu çok karmaşık bir hal almış. Ancak belirtiler daha çok akü problemi gibi gözüküyor. Daha doğrusu, şarj dinamonuz düzgün çalışmadığı dönemlerde araç aküden elektrik alıp, aküyü bir hayli yıpratmış gibi. FArklı bir akü ile yeni şarj dinamonuzu iki-üç gün deneyin derim. Muadil akü bulursanız, aküyü değiştirmeden deneme şansınız olabilir. Bu arada şarj dinamosu büyük bir parça ama iki tane değiştirilecek bölümü var. Şimdi aklıma gelmedi isimleri ama Ankara'da bana da alternatif öneriler gelmişti. En son tamir edin dedim, o şekilde hala kullanıyorum. Bu aralar göz kırpmalar var gibi ama en son tamir ettirdiğimde, rezisatnsı açtığımda dahi şarj ışığı yaktığı için şu an dokunmuyorum. Hatta yine tamirden önce, gaza basınca iç ışıklar, gösterge ışıkları ve zenon olmayan tüm ışıklar parlayıp normal şiddete düşüyordu. Tamirden sonra bunlardan eser kalmadı. Akıllı ŞArj sistemi diye bir özellik olduğunu sanmıyorum araçta. ANcak Ankara'da dahi şarj dinamosunu tamir etmek yerine farklı yöntemler deneyelim diyenler olmuştu. Saygılarımla. 29 Kasım 2013 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Kasım 2013 Paylaş 29 Kasım 2013 Ayhan bey bence şarj dinamosunun sorunlu olduğu dönemlerde Evren Bey'in dediği gibi akü zarar görmüş olabilir. Şarj dinamasonda ihtisas yaptım. Şarj dinamosu arızzasında akü lambası yanıyor. Ama sizin dediğiniz diğer olaylar akü zayıfsa oluyor. Bence siz aküyü ölçtürün. Akıllı şarj sistemi bilmiyorum. Ancak orjinal olmayınca beyin şarj olayında sorun yaşatıyor. Şarj dinamosunda kesinlikle orjinal olmasını öneririyorum. Ben 4. şarj dinamosunda sorunu çözdüm. O da orjinal 950 tl lik olanla. 500 tl orjinal viston dediklerinden aldım. olmadı. Sonra bir tane marka verdiler 250 tl gibi fiyatı olan. O da olmadı. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal 30 Kasım 2013 Paylaş 30 Kasım 2013 Şarj dinamosunda kesinlikle orjinal olmasını öneririyorum. Önerileriniz için teşekkür ederim. Aracın yağ bakımı zamanı da geldi. Gittiğimde aküyü de kontrol ettiririm. Mehmet bey şarj dinamosunu orjinal aldım artık başka çare kalmadı. Ama şarj lambası yanarken dahi aküden ölçtüklerinde araç şarj ediyor (14.1 civarı) görünüyordu. Yani bu; Ben şarj ediyorum ama yinede bir yerde arıza var, ya dinamoya taktığın parça yada taktığın yan sanayi dinamo orjinal değil demek oluyor galiba. Ama ben bir sefer yolda kaldığım için böyle kullanmaya cesaret edemedim. Orjinal dinamo takıldıktan bu yana şarj lambası problemim çözüldü gibi. Ancak yukarıda belirttiğim gibi birkaç kez, devirsiz kalınca abs ve el freni lambalarıyla birlikte şarj lambasıda yanmıştı. Artık normal seyirlerde yanmıyor. Bide uzun yol yapıp test etmem lazım. Bunların akabinde biri bitmeden öbürü başladı. Birkaç gündür silkeleme sorunu yaşıyorum. Önce sadece lpg de yapıyor zannetmiştim ama gördüm ki sabah araç soğukken benzinde de aynı silkelemeyi yapıyor. Araç sıcakken aynı sarsıntıyı benzinde pek hissetmiyorum ama lpg ye geçince bariz 2 ileri bir geri gidiyorum yolda. :biggrin:1.5 yıl kadar önce aynı sıkıntı olduğunda bobin, buji ve buji kabloları değişmişti. Bobine 160 buji ve kablolarada 160 tl ödemiştim. Bobin orjinal miydi tam bilemiyorum. O zaman bu sorun %100 olarak olmasa da önemli ölçüde giderilmişti şimdi yine başladı. Buji değiştikten sonra 27000 km yapmışım. Bujilerin değişme zamanı tekrar gelmiş ya da bobin yine arızalanmış olabilir mi acaba. İlginiz ve değerli tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak 30 Kasım 2013 Paylaş 30 Kasım 2013 Ayni sorun bizde de vardi mars almiyordu surucu kapisini acip kapatinca düzeliyordu sonunda hic almamaya basladi arac denizlide oldugu icin 250 tl civarinda bi dinamo taktik ve hic bir sorun kalmadi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 30 Kasım 2013 Paylaş 30 Kasım 2013 Önerileriniz için teşekkür ederim. Aracın yağ bakımı zamanı da geldi. Gittiğimde aküyü de kontrol ettiririm. Mehmet bey şarj dinamosunu orjinal aldım artık başka çare kalmadı. Ama şarj lambası yanarken dahi aküden ölçtüklerinde araç şarj ediyor (14.1 civarı) görünüyordu. Yani bu; Ben şarj ediyorum ama yinede bir yerde arıza var, ya dinamoya taktığın parça yada taktığın yan sanayi dinamo orjinal değil demek oluyor galiba. Ama ben bir sefer yolda kaldığım için böyle kullanmaya cesaret edemedim. Orjinal dinamo takıldıktan bu yana şarj lambası problemim çözüldü gibi. Ancak yukarıda belirttiğim gibi birkaç kez, devirsiz kalınca abs ve el freni lambalarıyla birlikte şarj lambasıda yanmıştı. Artık normal seyirlerde yanmıyor. Bide uzun yol yapıp test etmem lazım. Bunların akabinde biri bitmeden öbürü başladı. Birkaç gündür silkeleme sorunu yaşıyorum. Önce sadece lpg de yapıyor zannetmiştim ama gördüm ki sabah araç soğukken benzinde de aynı silkelemeyi yapıyor. Araç sıcakken aynı sarsıntıyı benzinde pek hissetmiyorum ama lpg ye geçince bariz 2 ileri bir geri gidiyorum yolda. :biggrin:1.5 yıl kadar önce aynı sıkıntı olduğunda bobin, buji ve buji kabloları değişmişti. Bobine 160 buji ve kablolarada 160 tl ödemiştim. Bobin orjinal miydi tam bilemiyorum. O zaman bu sorun %100 olarak olmasa da önemli ölçüde giderilmişti şimdi yine başladı. Buji değiştikten sonra 27000 km yapmışım. Bujilerin değişme zamanı tekrar gelmiş ya da bobin yine arızalanmış olabilir mi acaba. İlginiz ve değerli tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. Bobininde buji kablolarınında bujininde orjinal olduğunu sanmıyorum. Den üçünüde değiştirdim. Orjinal buji 80-90 tl Kablonun orjinali 250 tl bobinin yansanayisi 140-150 tl. Tahminim bobin arızasında araç tekler. Aküye bir baktırın bence. Ayni sorun bizde de vardi mars almiyordu surucu kapisini acip kapatinca düzeliyordu sonunda hic almamaya basladi arac denizlide oldugu icin 250 tl civarinda bi dinamo taktik ve hic bir sorun kalmadi Sorun olmaması güzel. Ben 500 tl verdim orjinal dedikleri garantisiz visteon marka aldım. sorun devam etti. Sonra 250 tllikden aldım akü lambası yakmaya başladı. Onu da değiştirdik.250 tllikten bir tane daha taktılar. Oda ötmeye başladı. Sonra 850 tl lik otosan çıkışlı aldım taktırdım 1 yıl olacak çok şükür rahatladım. 2 Yorum bağlantısı
Enver Kılıç 16 Aralık 2013 Paylaş 16 Aralık 2013 merhabalar, 2 gün önce hareket halince iken aracımda akü şarj lambası yandı. bu sırada araç çalışalı 3-5 dk olmuştu ve motor soğuktu, ön ve arka cam rezistansı, kalorifer ve teyp açıktı. 5-10 dk kadar bu şekilde kullandım. sonra aracı park edip 2-3 saat sonra çalıştırdığımda lamba tekrar yanmadı. sonrasında deneme amaçlı elektrikle çalışan herşeyi açtım 5 dk kadar aracı devirli bir şekilde dur kalkta yaparak kullandım. yine akü şarj lambası yandı, aracı stop edip tekrar çalıştırınca lamba yanmadı. şarj dinamosu sorunu değildir umarım diyerek buradaki paylaşımları okudum. farlarda ve gösterge ışıklarında titreme yada parlama yok. araç çalışır halde 14.8 ile şarj ediyor. kayseri de gösterdiğim ustalar şuan bir sorun olmadığını tekrarlarsa şarj dinamosunun sökülüp kontrol edilmesinde fayda olduğunu söylediler. bunun üzerine uzun yola çıktım kayseriden ankaraya geldim. herhangi bir sorun yaşamadım. sizce kontrol etmem gereken yada yapmam gereken başka birşey var mı? yoksa inş tekrar olmaz diyerek beklemeli miyim Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal 17 Aralık 2013 Paylaş 17 Aralık 2013 merhabalar, 2 gün önce hareket halince iken aracımda akü şarj lambası yandı. bu sırada araç çalışalı 3-5 dk olmuştu ve motor soğuktu, ön ve arka cam rezistansı, kalorifer ve teyp açıktı. 5-10 dk kadar bu şekilde kullandım. sonra aracı park edip 2-3 saat sonra çalıştırdığımda lamba tekrar yanmadı. sonrasında deneme amaçlı elektrikle çalışan herşeyi açtım 5 dk kadar aracı devirli bir şekilde dur kalkta yaparak kullandım. yine akü şarj lambası yandı, aracı stop edip tekrar çalıştırınca lamba yanmadı. şarj dinamosu sorunu değildir umarım diyerek buradaki paylaşımları okudum. farlarda ve gösterge ışıklarında titreme yada parlama yok. araç çalışır halde 14.8 ile şarj ediyor. kayseri de gösterdiğim ustalar şuan bir sorun olmadığını tekrarlarsa şarj dinamosunun sökülüp kontrol edilmesinde fayda olduğunu söylediler. bunun üzerine uzun yola çıktım kayseriden ankaraya geldim. herhangi bir sorun yaşamadım. sizce kontrol etmem gereken yada yapmam gereken başka birşey var mı? yoksa inş tekrar olmaz diyerek beklemeli miyim Enver bey sizin araçta da kronik şarj dinamosu sorunu başlangıcı var görünüyor. İlk başta böyle ufak tefek yanmalar, ileride uzun yolda sizi yolda bırakmaya kadar artabilecek bir arıza. Ben tamir konusunda bir netice elde edemedim. Araç şarj ediyor görünüyor ama yinede şarj lambası yanıyordu. Tamirler, orjinal olmayan dinamo taktırmalar (ucuz diye) sök tak paraları derken sıfır ve orjinal dinamo parası harcadım yine olmadı, yakın zaman önce 950 tl. (+50 işçilik) verip otosan çıkışlı olan VİSTEON marka dinamoyu taktırdım ilk başta bir iki yanıp sönme oldu ama kesildi. Artık şarj lambam yanmıyor. Bunu da aracın bobin buji kablosu ve buji sorunu vardı, silkeliyordu ondan mı yaptı bilemiyorum ama onları da değiştirdim şimdi şükür bir sıkıntı yok. Forumda takip etmişsinizdir Mehmet beyde dinamo yüzünden epey uğraşmış ama orjinalinden başkasında çare bulamamıştı. Eğer sorun dinamoda ise kimseyi dinlemeyin orjinal alıp taktırın. Yorum bağlantısı
Enver Kılıç 17 Aralık 2013 Paylaş 17 Aralık 2013 Enver bey sizin araçta da kronik şarj dinamosu sorunu başlangıcı var görünüyor. İlk başta böyle ufak tefek yanmalar, ileride uzun yolda sizi yolda bırakmaya kadar artabilecek bir arıza. Ben tamir konusunda bir netice elde edemedim. Araç şarj ediyor görünüyor ama yinede şarj lambası yanıyordu. Tamirler, orjinal olmayan dinamo taktırmalar (ucuz diye) sök tak paraları derken sıfır ve orjinal dinamo parası harcadım yine olmadı, yakın zaman önce 950 tl. (+50 işçilik) verip otosan çıkışlı olan VİSTEON marka dinamoyu taktırdım ilk başta bir iki yanıp sönme oldu ama kesildi. Artık şarj lambam yanmıyor. Bunu da aracın bobin buji kablosu ve buji sorunu vardı, silkeliyordu ondan mı yaptı bilemiyorum ama onları da değiştirdim şimdi şükür bir sıkıntı yok. Forumda takip etmişsinizdir Mehmet beyde dinamo yüzünden epey uğraşmış ama orjinalinden başkasında çare bulamamıştı. Eğer sorun dinamoda ise kimseyi dinlemeyin orjinal alıp taktırın. evet. forumda yazılanları okudum. karşılaşılabilecek sorunlar hakkında fikir sahibi oldum. uzun yolda yolda kalmak çok can sıkıcı olur. tekrar akü şarj lambası yanarsa servise gösterip, gerekli görmeleri halinde orjinal şarj dinamosu taktırmayı düşünüyorum bende. Yorum bağlantısı
İlker Yüksel 19 Ekim 2014 Paylaş 19 Ekim 2014 geceleyin farlar açıkken kapıyı da açtığım zaman hafif bir kıpırdanma oluyor içerideki lambalarda. Anladığım kadarıyla sorun böyle başlayıp ileride dahada büyüyor. Şimdiden mi değiştirmek gerekir yoksa şikayetler iyice büyüdüğü zaman mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 19 Ekim 2014 Paylaş 19 Ekim 2014 Sorun yoksa hiç karışmayın. Gerekirse servise gidip ölçtürün. Yorum bağlantısı
İlker Yüksel 19 Ekim 2014 Paylaş 19 Ekim 2014 Sorun yoksa hiç karışmayın. Gerekirse servise gidip ölçtürün. Mehmet Bey servise gittim gidebildiği kadar gitsin dediler. Gitmişken birde direksiyona kutusuna baktırdım çünkü oda bu araçların kronik arızası imiş. Hiç boşluk yok sadece direksiyonu düz tutup hafif sağ sol yaptığınızda hafif sesli çalışıyor. Sıkıntı böyle başlar dediler ancak boşluk olmaması iyi dediler bu da gittiği yere kadar gitsin dediler. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 19 Ekim 2014 Paylaş 19 Ekim 2014 Mehmet Bey servise gittim gidebildiği kadar gitsin dediler. Gitmişken birde direksiyona kutusuna baktırdım çünkü oda bu araçların kronik arızası imiş. Hiç boşluk yok sadece direksiyonu düz tutup hafif sağ sol yaptığınızda hafif sesli çalışıyor. Sıkıntı böyle başlar dediler ancak boşluk olmaması iyi dediler bu da gittiği yere kadar gitsin dediler.Mehmet Özyürek sözü " Çalışan sistem kurcalanmaz" O yüzden gidebildiği yere kadar gitsin o zaman Yorum bağlantısı
Onur Oflaz 19 Ekim 2014 Paylaş 19 Ekim 2014 Mehmet Bey servise gittim gidebildiği kadar gitsin dediler. Gitmişken birde direksiyona kutusuna baktırdım çünkü oda bu araçların kronik arızası imiş. Hiç boşluk yok sadece direksiyonu düz tutup hafif sağ sol yaptığınızda hafif sesli çalışıyor. Sıkıntı böyle başlar dediler ancak boşluk olmaması iyi dediler bu da gittiği yere kadar gitsin dediler. abi o sesi dert etme. ben de ilk aldigimizda cok takildim. serviste ustaya sordum. bakti sorun yok dedi. ve servisteki iki mondeoda da ayni sesi dinletince takmamaya basladim Yorum bağlantısı
İlker Yüksel 20 Ekim 2014 Paylaş 20 Ekim 2014 abi o sesi dert etme. ben de ilk aldigimizda cok takildim. serviste ustaya sordum. bakti sorun yok dedi. ve servisteki iki mondeoda da ayni sesi dinletince takmamaya basladim çok teşekkür ediyorum ne kadar zamandır araç sizde? Yorum bağlantısı
Recommended Posts