Akan Belen 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Muhtemelen bir miktar fark vardır ama ne kadarlık bir fark var onu kesinleştirmek lazım aslında. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Kronik sorun, çözümü en iyi bilinen sorundur. Ama en iyi çözümü tabi ki sürekli aynı araçlarla uğraşanlar (servisler) bilir. 12 V.luk araçlarda şarj için eşik değeri 13.8 V olarak biliyorum. Yani bu voltajın altında şarj olmuyor. Ama ne olursa olsun aracın standart şarj aralığı servis tarafından bilinir ve ona göre tespit yapılır. Muhtemelen bir miktar fark vardır ama ne kadarlık bir fark var onu kesinleştirmek lazım aslında. Akan şarj voltajları arasında fark olacağını sanmıyorum. Araçların devirleri ile ilgili farklılıklar ise şarj dinamolarının diskleri ve elektronik devrelerle çözülmüştür. Yorum bağlantısı
Metin Okur 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Metin bey Şarj dinamosundaki kablonun olduğu yerden aküye direk bir kablo çekilcek birşey yok. Yani kolay bir işlem. Bir bakın fan çalışıp çalışmadığına. Farklı olma ihtimali var. Çünkü benim araçta Akü lambası 11.6-11.9 arasında yakarken Metin Beyde 12.9 voltta yakıyormuş bu da 1 volt fazlalık şarj esnasındada olabilir. Teşekkrler mehmet bey, bu şarj dinamosndan direk akye dediğinin bağlantı nasıl birşey acaba, şimdi aküye baktım benim artı kutup başında direk şarj dinamosndan gelen bir bağlantı var elektrikçi demişti dinamodan aküye gelen bağlantı o diye. Aynı şeydenmi bahsediyoruz acaba yoksa ayrı bir bağlantı dahamı yapılacak. Fan çalışmıyor çünki fanın devreye girmesini gerektirecek bir ısınma olması gerekmiyor, belki ısıyla alakalı değildir ben öyle sanıyorumdur. Elektirikçi ile görştüm bahsettiğiniz kabloyu söyledim, hepsini denedim dedi, şaseyi bile arttırdım yapılacak herşeyi yaptım diyor galiba sıfır orjinal bir şarj dinamosu tek çözüm olacak. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Teşekkrler mehmet bey, bu şarj dinamosndan direk akye dediğinin bağlantı nasıl birşey acaba, şimdi aküye baktım benim artı kutup başında direk şarj dinamosndan gelen bir bağlantı var elektrikçi demişti dinamodan aküye gelen bağlantı o diye. Aynı şeydenmi bahsediyoruz acaba yoksa ayrı bir bağlantı dahamı yapılacak. Fan çalışmıyor çünki fanın devreye girmesini gerektirecek bir ısınma olması gerekmiyor, belki ısıyla alakalı değildir ben öyle sanıyorumdur. Elektirikçi ile görştüm bahsettiğiniz kabloyu söyledim, hepsini denedim dedi, şaseyi bile arttırdım yapılacak herşeyi yaptım diyor galiba sıfır orjinal bir şarj dinamosu tek çözüm olacak. O zaman birşey diyemeceğim. Servise bir uğrayın derim. Onlar size daha net sonuç çıkarır. Akümü şarj dinamosunu hepsini söylerler. Çünkü ellerinde bir cihaz var. Tandoğandakini tavsiye ederim oradaki elektrikçi iyi dediklerini duymuştum. Kronik sorun, çözümü en iyi bilinen sorundur. Ama en iyi çözümü tabi ki sürekli aynı araçlarla uğraşanlar (servisler) bilir. 12 V.luk araçlarda şarj için eşik değeri 13.8 V olarak biliyorum. Yani bu voltajın altında şarj olmuyor. Ama ne olursa olsun aracın standart şarj aralığı servis tarafından bilinir ve ona göre tespit yapılır. Akan şarj voltajları arasında fark olacağını sanmıyorum. Araçların devirleri ile ilgili farklılıklar ise şarj dinamolarının diskleri ve elektronik devrelerle çözülmüştür. Abi burada çelişkiye düştüğümüz nokta Metin beyin aracı 12.9 voltta şarj lambası yakarken benzinli benim araç 11.6-11.9 voltta yakması. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 15 Mart 2013 Paylaş 15 Mart 2013 Mondeo'nun can damarı şarj dinamosu.Forumda Mehmet Kaya çok çekmişti en detaylı şekilde size yardımcı olabilecek isimlerden biri. Sıfırı 1000 lira gibi rakam olması lazım.350-500 lira arası Denso'nun sıfırı alınabiliyor ama sıkıntılar çıkarıyor diye biliyorum.En iyisi tuzlu bile olsa sıfır almak. mondeo 2005 aracım şarj dinamosu ölü tamir olmadı. çıkma bulduk ama tek endişem verimli olurmu sizce fiyatı 350 lira... yorumlarınız önemli şimdiden teşekkürler Gökşen bey konunuzu,ilgili konu ile birleştirdim. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Bilindiği üzere MK3 te şarj dinamosu sorunu var. Bende de sorun oluştu. Tamir ettirdim ama sorunun geçici çözümü oldu. 1 yıl sonra tekrar sorun oluştu. Gittim vieston marka aldım.Orjinal diye aldım. (garantili değilmiş sonradan öğrendim)Şarj sorunu oluştu. (11.9-15.9 arasında şarj etmeye çalışıyordu)Bir akü yedi. Sonra bir tane yan sanayi aldım. 1 Hafta sonra onda şarj lambası yaktı.Garantili olduğu için değiştirdim. Garantiden değişen yeni yan sanayide fena halde ötüyordu. Gaza basıp bıraktığınızda iç aydınlatmalar parlama yapmıyordu (Şarjda sorun yoktu. Çok güzel şarj ediyordu) Ancak rampada durayım araç şarjı kesiyordu 12.8 volta düşüyordu şarj ve gaza basınca şarj toparlıyordu. En son bugün parçacı otosan çıkışlı getirdi (vieston marka üzerinde ford logosu olan) Fiyatı 900-950 tl arası. Ancak parçacı bugün gelişine verdi ve kargo parasını ben ödedim. (Sabri abime teşekkür ediyorum yardımlarından dolayı. Orjinalliğini teyit etti.) Piyasadaki her vieston orjinal değil. Orjinal otosanın fiyatı minimum 850 tl gibi bir fiyatı var.Ancak 500 tl gibi bir fiyata satılan vieston marka orjinal değil. Garantili değil. Orjinal şarj dinamosunu taktırdım az önce iç aydınlatmaları kontrol ettik. Çok şükür parlama gitmiş. 4 tane değiştirdim 4 de parlama yapmıştı. Elektirikçim hocam orjinal olmazsa yapar. Beyinle uyuşmuyor demişti. Sallıyor dedim. Ama şu an için parlama yok. Hatta Xenonlar açık klima açık sıkıntı yaratmadı. Yarın rampada da kontrol edeceğim. Söylemek istediğim arkadaşlar şarj dinamosu değiştirecekseniz SERVİS te değiştirin veya orjinal otosan çıkışlı alıp değiştirin. 300-400 tl fazla para verip orjinal şarj dinamosu taktırın başınız ağrımasın. 4 kez değiştirdim şükür elektrikçim fazla para almadı herbirine 25 lt değiştirme parası verdim. 5 Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Sıkıntının bitmesine sevindim abi, keyifli sürüşler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Sana bundan şart... http://www.aliexpress.com/item/DC-Digital-Voltmeter-0-100V-Green-Slim-Digital-Panel-Voltage-LED-Meter-with-Ear-Car-Motorcycle/522884238.html Yorum bağlantısı
Misafir 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Bir şarj dinamosu maliyeti yaklaşık 1000 tl.Abovvv... Orta sınıf araç maalesef parça fiyatları nedeni ile düşük ikinci el piyasasına sahip. Mehmet Bey geçmiş olsun. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Bir şarj dinamosu maliyeti yaklaşık 1000 tl.Abovvv... 2004 Toyota Corollanin şarj dinamosu 2000 tl serviste Bizimkinin iki katı 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Sana bundan şart... http://www.aliexpress.com/item/DC-Digital-Voltmeter-0-100V-Green-Slim-Digital-Panel-Voltage-LED-Meter-with-Ear-Car-Motorcycle/522884238.html Abi psikopatligim ikiye katlansin diye mi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Orta sınıf araç maalesef parça fiyatları nedeni ile düşük ikinci el piyasasına sahip. Mehmet Bey geçmiş olsun. Saygılarımla. Teşekkürler Evren bey. Amann araba olsa bari.Hem kel hem fodul.Mondeoyla aşık atacak halimi var onu.Hıh En büyük derdi. Buna şükür. Vectra C olmadığına dua edin Sıkıntının bitmesine sevindim abi, keyifli sürüşler Eyvallah Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Abi geçmiş olsun. Amma çektirdi ha bu araba 2 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Hayırlı uğurlu olsun Mehmet hocam. Yahu çıkarıp gönderseydin öncekini, yaptırırdık burada. Aslanlar gibi bir otoelektrikçim vardı. Benim bebek de ilk aldığımda sorunluydu. İçindeki konjektörü değiştirttim, oldu bitti. Bizim arabalar bildiğin transit işte. Bazı arkadaşlar tırt falan diye de adlandırıyorlar Olsun, tırt mırt, elin doru atından benim topal eşşeğim daha iyi, zira her daim beni sırtında taşıyor, ele muhtaç etmiyor. Git bir transit parçacısından transit şarj dinamosu istiyorum de, taksınlar bir tane. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Abi geçmiş olsun. Amma çektirdi ha bu araba Benim yerimde başkası olsa hiç eletmez. Birşeyler bilmek kötü Bazen cahillik mutlulukmuş, çalışan sistem kurcalanmaz bunları öğretti bu araba. Jeneratör alır oradan şarj ederim gene vermem o binlirayı.Evlat acısı gibi o ne yaa.Enjektör olur turbo olur amenna.Altı üstü elektrik verip aküyü şarj edecek.Otoparkta gül gibi taunusum duruyo onunkini takarım olmadı Tofaş takarım gene vermem gene vermem Çok büyük konuşuyorsunuz. Şarj yapmayıp yolda kaldığınızda ve aküyü yediğinde görüşelim. Çok şükür başıma gelmedi ama ihtimal var Hayırlı uğurlu olsun Mehmet hocam. Yahu çıkarıp gönderseydin öncekini, yaptırırdık burada. Aslanlar gibi bir otoelektrikçim vardı. Benim bebek de ilk aldığımda sorunluydu. İçindeki konjektörü değiştirttim, oldu bitti. Bizim arabalar bildiğin transit işte. Bazı arkadaşlar tırt falan diye de adlandırıyorlar Olsun, tırt mırt, elin doru atından benim topal eşşeğim daha iyi, zira her daim beni sırtında taşıyor, ele muhtaç etmiyor. Git bir transit parçacısından transit şarj dinamosu istiyorum de, taksınlar bir tane. Hocam siz Gage menüden voltaj kontrolü yapın. Araç içi aydınlatmalarda parlama varmı? Dediğinizi yaptırdım 1 yıl dayandı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Amanın kalbim sıkışıyor.Ağzınızdan yel alsın mehmet bey.Ama haksızmıyım ya.Ayıptır motordan aldığı güçle elektrik üretip aküyü şarj edecek altı üstü.Napıyo dolmamı sarıyo bana.1000 lira benim evimin yıllık elektrik ücretinden fazla. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Bu sorun sadece benim değil arkadaşlar. Tüm Mondeosu olan arkadaşların başından geçmiş veya geçecek bir olay. Sadece süreci anlattım ki arkadaşlar dikkat etsinler diye yazdım. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Alo demek için 2499 TL de veriliyor zaman zaman olur böyle şeyler 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Mehmet abi geçmiş olsun... Teşekkürler sağolasın hocam. Alo demek için 2499 TL de veriliyor zaman zaman olur böyle şeyler Yolda kalmamak için 1000 tl çok değil D segment araba icin. 2004 Corolla 2 bin TL varken. Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 abi sevindim inşallah bi daha ağrıtmaz başını... Bendede gösterge paneli titrer oldu.. rolanti 0,7 lerde iken.. gaza basınca kesiyor ama iç aydınlatmada titreme yok Yorum bağlantısı
Akan Belen 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Geçmiş olsun Mehmet Hocam.Bende de bir dönem sıkıntılı idi şarj lambası falan.Konuşmuştuk seninle de zaten.Ama bende hiç parlama,azalma falan yok.İşin garip tarafı nerdeyse 1 aydır şarj lambam yada herhangi bir sıkıntım da yok.Ama olacak hissediyorum ileride 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Geçmiş olsun, mondeo'nun da son arızası olsun inşallah .. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Hayırlı uğurlu olsun Mehmet hocam. Yahu çıkarıp gönderseydin öncekini, yaptırırdık burada. Aslanlar gibi bir otoelektrikçim vardı. Benim bebek de ilk aldığımda sorunluydu. İçindeki konjektörü değiştirttim, oldu bitti. Bizim arabalar bildiğin transit işte. Bazı arkadaşlar tırt falan diye de adlandırıyorlar Olsun, tırt mırt, elin doru atından benim topal eşşeğim daha iyi, zira her daim beni sırtında taşıyor, ele muhtaç etmiyor. Git bir transit parçacısından transit şarj dinamosu istiyorum de, taksınlar bir tane. Dizelle Benzinlinin şarj dinamosu farklı hocam. Geçmiş olsun, mondeo'nun da son arızası olsun inşallah .. Peki boş vakitlerimizde ne ile uğraşacağım 3 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 iyi yapmışsın abi. Bide hondaya laf edersin Parçası pahalı diye Senin arabanın eş değeri Accord(2004) 1322 tl Yorum bağlantısı
Recommended Posts