Misafir 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 (düzenlendi) Aslında aracı alırken servis kontorllerinde yaklaşık 60.000km'deyken (şu an 85.000km'de) kronik sorun olan alternatörün değiştiği bilgisini almıştım, bu yüzden içim rahattı. Ancak son zamanlarda yaklaşık bir aydır, yol bilgisayarı ve km sayacı ekranlarından rolantide ışıık şiddetinin azalıp arttığını görebiliyorum. Hatta geçengün torpidoyu açınca çok daha net hissettim. Başlarda titreme daha seyrekti ancak son iki üç kere araca binişimde titremeyi eskisine göre daha çok gözlemleyebiliyorum. Ancak farlarda bir titreme hissetmedim.Muhakkak gidip gelme vardır ama hissedilir değil. Alternatör yeni değişti diye düşündüğümden başlarda önemsemedim ancak sanırım hızla kötüye gidiyor. 1 ay içerisinde 2 şehirdışı seyehat gerçekleştireceğimden acil olarak baktıracağım, içim rahat etmez. Ancak merak ettiğim, bu arızanın tamirinin geciktirilmesi ne gibi zararlara yol açar? Ya da şimdiye kadar baktırmamakla tamir için gecikmiş olabilir miyim? Saygılarımla. 11 Mart 2010 tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 Dinamo dağıtılıp konjektörü değiştirilecek. Böyle giderse bir süre sonra konjektör kaçırmaya başlar. Bu da akünüzün sürekli boşalmasına sebep olur. İhtiyaten bagajda bir takviye kablosu bulundurun (arabanız otomatikti diye hatırlıyorum). Yorum bağlantısı
Orçun Ural 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 benimki bir yıldır aynı sıkıntı ile 20 bin km yol yaptı.bir sorun olmadı halada biniyorum. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 12 Mart 2010 Paylaş 12 Mart 2010 Aracınız çalırşeken voltaj ölçümü yaptınız mı ? Yorum bağlantısı
Ali Özgen 12 Mart 2010 Paylaş 12 Mart 2010 Benim araçta da 35000 km'de iken benzer problem oldu. Alternatörün bir parçası değişti. Sorun düzeldi. MkIII'lerde oldukça sık rastlanan bir sorun sanırım. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Mart 2010 Paylaş 12 Mart 2010 Aracınız çalırşeken voltaj ölçümü yaptınız mı ? Ölçtürmedim. Yarın aracı göstereceğim. Alternatöre baktırmadan şarjı mı ölçtürmem gerekiyor? Aküyle ilgili problemden de mi kaynaklanabilir bu durum? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 12 Mart 2010 Paylaş 12 Mart 2010 aküden ziyada benim öğrenmek istediğim aracınızın voltaj dengesi idi. Araç çalışırken yaklaşık olarak 14,6 V civarı bir değere yaklaşmanız gerekli. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Mart 2010 Paylaş 13 Mart 2010 aküden ziyada benim öğrenmek istediğim aracınızın voltaj dengesi idi. Araç çalışırken yaklaşık olarak 14,6 V civarı bir değere yaklaşmanız gerekli. Aracın voltaj dengesi 14,2v civarında. Bugün dinamonun içinden 30.-tl'lik parça değişti. Ancak sorun şu ki, araca gaz verildiğinde stabil olan voltaj dengesi 14,5v civarına çıkıp 14.2v'a iniyor. GAz sürekli verilse de 14.2v'de sabitleniyor. Bir iki deneme yanılma yöntemi ile ön göğüs içindeki tesisata bakmak lazım dediler. Sorunun büyütülecek tarafı olmadığını söyleyince bizim ustalar, tesisata baktırmadım. Gösterge ışıklarındaki gözkırpmayı ise hava kararmadığı için test edemedim ancak, bu voltaj yükselmesi nedeni ile torpido ışığının gücü kısa bir süra artıp, normale dönüyor. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Emre Karasahin 30 Mart 2010 Paylaş 30 Mart 2010 Işıklardaki titreme Bobin arızası da olabilir. bobin arızası anlaşılan LPG li araçların en önde gelen arızalarından. Önce LPG sonra benzinde ortaya çıkan tekleme, çekiş düşmesi ve nihayetinde yanan arıza lambası ile bu konuda tecrübesi olmayanların kabusu.. Bu kabusu yaşayan birisi olarak, önerilen birçok acı faturalı çözümün arasında, öncelikle bobine bakılmasının faydalı olacağını gördüm. Buji kablosu satmak isteyenlerden tutun da, manifold kelebeklerine dokunmak isteyene kadar birçok usta ile tanışıyorsunuz. bobin için 90 tl + 20 tl işçilik ile, tekleme probleminin yanı sıra titreyen gösterge lambası ve farlar gibi tuhaf problemlerden de tamamen kurtuldum. (Titreyen far ve gösterge lambası için alternatör değişimi önerilmişti, fiyatı yaklaşık 800- 1000 tl olur denilmişti) Bu arada gördüğüm kadarıyla Mondeo, Ford Focus bobini ile de çalışıyor, ancak silindir çıkışları farklı yerlerde olduğundan orjinal mondeo buji kablosu kısa geliyor. Uzun süreli kullanımda aralarında bir fark olup olmayacağını daha tecrübeli forum üyeleri mutlaka biliyordur. Acaba böyle Ford modelleri arasında değiştirilerek kullanılabilecek parçaları bilenler listeleyebilirler mi? Örnek Focus bobini mondeoya olur, yada ne bileyim, Ford connect alternatörü de mondeo ya olur gibi.. İyi ve insaflı bir usta bulmak ne yazık ki çok zor. Bana önerilen bütün çözümleri deneseydim 1500 TL yi bulabilirdim. Bu forumun bilgi paylaşmak gibi çok önemli bir misyonu olduğunu gördüm ve foruma üye olmaktan çok mutluyum. Problemsiz sürüşler dilerim. 2 Yorum bağlantısı
Davut Çavdar 30 Mart 2010 Paylaş 30 Mart 2010 Işıklardaki titreme Bobin arızası da olabilir.bobin arızası anlaşılan LPG li araçların en önde gelen arızalarından. Önce LPG sonra benzinde ortaya çıkan tekleme, çekiş düşmesi ve nihayetinde yanan arıza lambası ile bu konuda tecrübesi olmayanların kabusu.. Bu kabusu yaşayan birisi olarak, önerilen birçok acı faturalı çözümün arasında, öncelikle bobine bakılmasının faydalı olacağını gördüm. Buji kablosu satmak isteyenlerden tutun da, manifold kelebeklerine dokunmak isteyene kadar birçok usta ile tanışıyorsunuz. bobin için 90 tl + 20 tl işçilik ile, tekleme probleminin yanı sıra titreyen gösterge lambası ve farlar gibi tuhaf problemlerden de tamamen kurtuldum. (Titreyen far ve gösterge lambası için alternatör değişimi önerilmişti, fiyatı yaklaşık 800- 1000 tl olur denilmişti) Bu arada gördüğüm kadarıyla Mondeo, Ford Focus bobini ile de çalışıyor, ancak silindir çıkışları farklı yerlerde olduğundan orjinal mondeo buji kablosu kısa geliyor. Uzun süreli kullanımda aralarında bir fark olup olmayacağını daha tecrübeli forum üyeleri mutlaka biliyordur. Acaba böyle Ford modelleri arasında değiştirilerek kullanılabilecek parçaları bilenler listeleyebilirler mi? Örnek Focus bobini mondeoya olur, yada ne bileyim, Ford connect alternatörü de mondeo ya olur gibi.. İyi ve insaflı bir usta bulmak ne yazık ki çok zor. Bana önerilen bütün çözümleri deneseydim 1500 TL yi bulabilirdim. Bu forumun bilgi paylaşmak gibi çok önemli bir misyonu olduğunu gördüm ve foruma üye olmaktan çok mutluyum. Problemsiz sürüşler dilerim. İnanın yazdıklarınızı hayretler içerisinde okudum, koyu yaptığım yerlerdeki sorunun aynısı ve aynı sırada ben de yaşadım, keşke bu yazınızı sorundan once okusaydım ben de iyi bir usta buldum ve direk baba bobin dedi ve orjinali ile değişti şuan için sorun yok, Ford ları en azından arıza daki stabilliğinden dolayı kutluyorum Yorum bağlantısı
Misafir 30 Mart 2010 Paylaş 30 Mart 2010 Işıklardaki titreme Bobin arızası da olabilir.bobin arızası anlaşılan LPG li araçların en önde gelen arızalarından. Önce LPG sonra benzinde ortaya çıkan tekleme, çekiş düşmesi ve nihayetinde yanan arıza lambası ile bu konuda tecrübesi olmayanların kabusu.. Bu kabusu yaşayan birisi olarak, önerilen birçok acı faturalı çözümün arasında, öncelikle bobine bakılmasının faydalı olacağını gördüm. Buji kablosu satmak isteyenlerden tutun da, manifold kelebeklerine dokunmak isteyene kadar birçok usta ile tanışıyorsunuz. bobin için 90 tl + 20 tl işçilik ile, tekleme probleminin yanı sıra titreyen gösterge lambası ve farlar gibi tuhaf problemlerden de tamamen kurtuldum. (Titreyen far ve gösterge lambası için alternatör değişimi önerilmişti, fiyatı yaklaşık 800- 1000 tl olur denilmişti) Bu arada gördüğüm kadarıyla Mondeo, Ford Focus bobini ile de çalışıyor, ancak silindir çıkışları farklı yerlerde olduğundan orjinal mondeo buji kablosu kısa geliyor. Uzun süreli kullanımda aralarında bir fark olup olmayacağını daha tecrübeli forum üyeleri mutlaka biliyordur. Acaba böyle Ford modelleri arasında değiştirilerek kullanılabilecek parçaları bilenler listeleyebilirler mi? Örnek Focus bobini mondeoya olur, yada ne bileyim, Ford connect alternatörü de mondeo ya olur gibi.. İyi ve insaflı bir usta bulmak ne yazık ki çok zor. Bana önerilen bütün çözümleri deneseydim 1500 TL yi bulabilirdim. Bu forumun bilgi paylaşmak gibi çok önemli bir misyonu olduğunu gördüm ve foruma üye olmaktan çok mutluyum. Problemsiz sürüşler dilerim. Emre Bey, Yorum ve öneriniz için teşekkürler. Ben şuan için çekiş problemi ve uyarı lambası arızaları almadığım için bobinden şüphelenmedim ama akıl akıldan üstündür. Bir de benim araçta LPG yok. Ama yine de bobin arızası yapar mı 86.000km'de bilmiyorum. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Orçun Ural 31 Mart 2010 Paylaş 31 Mart 2010 emre bey merhaba geçmiş olsun.anladığım kadarı ile bobin değişince ışık titremesi çekiş ve silkelenme gibi arızalar ortadan kalkmış.aynı sorunlarla bende hasır neşirim.bende ayrıca bazen geç alma gibi bir sorunda oluyor.sormak istediğim acaba bobini orjinalmi aldınız.nereden aldınız.tesekkürler Yorum bağlantısı
Emre Karasahin 31 Mart 2010 Paylaş 31 Mart 2010 Sevgili forum üyeleri Az da olsa bir katkıda bulunabildiysem ne mutlu bana. Bobine serviste 300 Tl dediler,+ işcilik. (Tabii parça ve işçilik garantisi olurdu sanırım, ama LPG li araçlara servislerin yaklaşımından daha önce bahsetmiştim, en ufak bir arızada LPG direkt suçlu) Ben ise markasını ustanın söyleyişinden anlayamadığım bir bobin taktırdım. Viesgo gibi bişey olabilir. Üzerinde etiket yada başka birşey yoktu, ve ustanın tandığı elden getirdi. Açık olarak, ve herhangi bir belge vb olmadan. Başka şartlarda asla kabul etmeyeceğim bir durumdu ancak "çok eskiden tanıdık bir ustanın" referansı ile gittiğim ve söylenen anormal fiyatlardan "daraldığım" için kabul ettim. Ford yedek parçası satan yerlere sorarsanız 90 - 140 civarı fiyatlar söyleyeceklerdir diye düşünüyorum. Size uygun gelen bir fiyatla ve faturalı olarak alırsanız bir sorun olmaz sanırım. Takılmasına gelince, gördüğüm kadarıyla biraz el becerisi ile yapılabilir, benim usta, akü kablolarını çıkarmadan buji kablolarının bobine girdiği yerden çıkardı, bobini tornavida ile kolayca söktü, burada dikkat edilmesi gereken hangi buji kablosunun nereden çıktığını bilmek ve emin olmak. Burada yapılacak bir hata belki büyük sakatlıklara sebep olabilir. Mondeo için olan bobin uzaktan Focus bobinine benzese de, silindir çıkış numaraları farklı. Ancak doğru bağlandığında Focus bobini ile sorunsuz çalıştı(bunu usta söyledi, ben anladığımı söyleyemem). Tabii bujilerden gelen kablo uzunlukları farklı olduğu için yerine monte edemediler. (Yolda kalma durumunda belki idareten bir focus bobinini mondeo bobinine göre daha kolay bulunabilir diye yazıyorum. ) Bobin takılıp çaıştığından emin olunca da yine hızlı bir şekilde tornavida ile yerine monte edildi. Ve evet, su ana dek gece ve gündüz şartlarında, problemsiz çalıştı, titreme ve tekleme olmadan. Üstelik çekişte de belirgin iyileşme var. LPG den benzine geçerken de hemen hemen hiç hissedilmiyor. Sevgili Mondeom, bugün akşamüstü motor arıza ışığını da kendi kendine söndürerek bana güzel bir sürpriz daha yaptı. Benim yaptığım gibi yapın demek doğru olmaz, ama sanırım yan sanayi bir bobinde çözüm arayıp gerekirse orjinal bobin taktırmak uygun olabilir. Sonuçta, orjinal bobini kopyalayıp yapıyorlar ve eğer çalışmaz ise satamazlar. Piyasada kolay yoldan para kazanmak için birçok yol varken, oto yan sanayi işine girip, bir miktar yatırım yaparak ortaya bir marka çıkaran birileri, en azından bir müddet daha para kazanmak isterler diye düşünüyorum. Piyaseada öne çıkan birkaç marka var yan sanayi olarak. internetten bunlara ulaşabilirsiniz, ben reklama girmesin diye özellikle yazmayacağım. Hoş benim bobinde marka vb gözükmüyor. Ve forumun teknik üyelerinden özellikle rica ediyorum. Birisi lütfen bana LPG de bobini benzine göre erkenden bozan mekanizmanın ne olduğunu açıklayabilir mi? Yada LPG nin buji kablolarına olan bozucu etkilerini nasıl açıkladıklarını anlatabilirmisiniz? İnsanları açıp kapatıyorum ama, fizik, mekanik ve elektrik- elektronik bilgim LPG nin bu etkilerini açıklayamıyor. Herkese titreşimsiz, teklemesiz ve motor arıza ışıksız sürüşler dilerim. Yorum bağlantısı
Emre Karasahin 31 Mart 2010 Paylaş 31 Mart 2010 Emre Bey,Yorum ve öneriniz için teşekkürler. Ben şuan için çekiş problemi ve uyarı lambası arızaları almadığım için bobinden şüphelenmedim ama akıl akıldan üstündür. Bir de benim araçta LPG yok. Ama yine de bobin arızası yapar mı 86.000km'de bilmiyorum. Saygılarımla. Evren bey, saygılar bizden, Benim araç aldığımda 79000 km deydi, ve titremeyi ne yazıkki aldıktan hemen sonra farkettim. Yani 86000 de olabilir. Devir 1100- 1200 ü bulunca hemen geçiyordu ilk zamanlar, ve fazla kafaya takmamaya çalışmıştım. Ancak bir gece yolculuğunda 4000 devir civarında giderken titrediğini farkedince gerçekten rahatsız oldum. bobin ile alakalı olabileceği hiç aklıma gelmemişti, zaten genelde herkes alternatör, konjektör gibi parçaların arızasından bahsediyor. Alternatörün servis fiyatı çok asap bozucu. Bazıları alternatörü söküp kömürlerini yenilemeyi önermişler. şunu belirtmeden geçemeyeceğim: Ben bu aracı bu ışıklardaki titremeler sorunu ile birlikte neredeyse 15000 km kullandım, hem de LPG ile, ve son derece az tüketim değerleri ile. Mondeo çok ilginç bir araba sonuçta. İyi günler dilerim. Evren bey, saygılar bizden, Benim araç aldığımda 79000 km deydi, ve titremeyi ne yazıkki aldıktan hemen sonra farkettim. Yani 86000 de olabilir. Devir 1100- 1200 ü bulunca hemen geçiyordu ilk zamanlar, ve fazla kafaya takmamaya çalışmıştım. Ancak bir gece yolculuğunda 4000 devir civarında giderken titrediğini farkedince gerçekten rahatsız oldum. bobin ile alakalı olabileceği hiç aklıma gelmemişti, zaten genelde herkes alternatör, konjektör gibi parçaların arızasından bahsediyor. Alternatörün servis fiyatı çok asap bozucu. Bazıları alternatörü söküp kömürlerini yenilemeyi önermişler. şunu belirtmeden geçemeyeceğim: Ben bu aracı bu ışıklardaki titremeler sorunu ile birlikte neredeyse 15000 km kullandım, hem de LPG ile, ve son derece az tüketim değerleri ile. Mondeo çok ilginç bir araba sonuçta. İyi günler dilerim. Yorum bağlantısı
Emre Karasahin 31 Mart 2010 Paylaş 31 Mart 2010 Dinamo dağıtılıp konjektörü değiştirilecek. Böyle giderse bir süre sonra konjektör kaçırmaya başlar. Bu da akünüzün sürekli boşalmasına sebep olur. İhtiyaten bagajda bir takviye kablosu bulundurun (arabanız otomatikti diye hatırlıyorum). Erhan bey, akü takviye kablosu otomatik araçlar için gerçekten HAYATİ bir parçadır, bagajda yer tutmaz, son kullanma tarihi yoktur ve ucuzdur. Hatırlattığınız için teşekkürler. Simit LPG deposu olduğu için stepnesiz kalan araçlar için de lastik tamir spreylerini hatırlatıyorum. 10 - 15 tl lik bu spreyler gerektiğinde kar, kış ve çamurda yolda kalmaktan yada lastik değiştirme derdinden kurtarıyor. Yorum bağlantısı
Barış Erçetin 27 Mayıs 2010 Paylaş 27 Mayıs 2010 Aynı sorun sanırım bende de var. Bugün Bostancı oto sitesine gittim, ışıklarda titreme var dediğim ilk elektrikçi baktı, hiçbirşey yok, titreme normal, akü de iyi dedi. akabinde başka bir elektrikçiye gittim. sorun aküde dedi, akünün bitmek üzere olduğunu söyledi. akü için 160 tl istedi (varta) ancak bobinde sorun varsa aküyü boşuna değiştirmiş olacağımdan dolayı yaptırmadım. Acaba o civarda iyi bir elektrikçi önerebilecek olan var mıdır? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Mayıs 2010 Paylaş 27 Mayıs 2010 Aynı sorun sanırım bende de var. Bugün Bostancı oto sitesine gittim, ışıklarda titreme var dediğim ilk elektrikçi baktı, hiçbirşey yok, titreme normal, akü de iyi dedi. akabinde başka bir elektrikçiye gittim. sorun aküde dedi, akünün bitmek üzere olduğunu söyledi. akü için 160 tl istedi (varta) ancak bobinde sorun varsa aküyü boşuna değiştirmiş olacağımdan dolayı yaptırmadım. Acaba o civarda iyi bir elektrikçi önerebilecek olan var mıdır? Teşekkürler. Akünün yaklaşık voltaj değerleri belli. Siz ölçerken değeri gördünüz mü? Bir daha ki sefere ölçtürdüğünüzde 14v'un üstünde mi bakın. Benim elektrikçimin dediğine göre söylüyorum ama tam rakamı arkadaşlar yazarlar. Eğer değerler normalken akü değiştirelim derlerse boşuna para vermeyin akücüye. Işıkların gözkırpmasının normal olduğunu söyleyen ustanızı da eleyin. Siz en güzeli yetkili servise gidin. Arızayı tespit ettirin. Bu aralar kampanyalar btmedi ise uygun fiyat ve taksitle işlem yaptırırsınız. Eğer fiyatlar yüksek gelirse bakım ücretini öder, tespit edilen arızayı sanayide giderme yolu seçebilirsiniz. Tekrar hatırlatmak gerekirse başlıktada belirtiğim gibi, araştırdığınızda alternatör arızasının MK3'lerin kronik bir hastalığı olduğunu göreceksiniz. Çok hayati değil belki ama ambians anlamında görselliği bozan bir durum titremeler. En azından kendini belli ettikten sonra, değişim için zaman tanıyan bir arıza olduğu için rahat hareke edip, önerileri aldıktan sonra istediğiniz yerde sorunu çözebilirsiniz. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Barış Erçetin 28 Mayıs 2010 Paylaş 28 Mayıs 2010 Akünün yaklaşık voltaj değerleri belli. Siz ölçerken değeri gördünüz mü?Bir daha ki sefere ölçtürdüğünüzde 14v'un üstünde mi bakın. Benim elektrikçimin dediğine göre söylüyorum ama tam rakamı arkadaşlar yazarlar. Eğer değerler normalken akü değiştirelim derlerse boşuna para vermeyin akücüye. Işıkların gözkırpmasının normal olduğunu söyleyen ustanızı da eleyin. Siz en güzeli yetkili servise gidin. Arızayı tespit ettirin. Bu aralar kampanyalar btmedi ise uygun fiyat ve taksitle işlem yaptırırsınız. Eğer fiyatlar yüksek gelirse bakım ücretini öder, tespit edilen arızayı sanayide giderme yolu seçebilirsiniz. Tekrar hatırlatmak gerekirse başlıktada belirtiğim gibi, araştırdığınızda alternatör arızasının MK3'lerin kronik bir hastalığı olduğunu göreceksiniz. Çok hayati değil belki ama ambians anlamında görselliği bozan bir durum titremeler. En azından kendini belli ettikten sonra, değişim için zaman tanıyan bir arıza olduğu için rahat hareke edip, önerileri aldıktan sonra istediğiniz yerde sorunu çözebilirsiniz. Saygılarımla. Evren Bey yanıtınız için teşekkürler. yetkili servise gittim, komple alternatoru değiştirmek istediler 400 kusur + işçilik(net fiyat vermediler her zamanki gibi) talep ettiler ki arıza tespite sokmadım o da ayrı ücret. bence gerek yok. benim bulmam gereken mondeoyu tanıyan bir usta. bu arıza şöyle kritik bence; eğer aniden arıza kuvvetlenip şarj görevini yerine getiremezse yolda kalırım ki yakında yola çıkacağım. Saygılar, Yorum bağlantısı
Misafir 2 Ekim 2010 Paylaş 2 Ekim 2010 Bu aralar dikkatimi çekiyor; Araç içindeki aydınlatmalar fanın devreye girmesi ile parlaklığını kaybediyor. Sanırım fan devreden çıkana kadar bu şekilde devam ediyor. İlk konuyu açtığımda göz kırpmasından şikayetçiyken şimdi; hem rolantide gaza bastığımda parlayan (zenon hariç tüm ışıklar), fan devreye girdiğinde ise parlaklığı sönen aydınlatmalarımdan şikayetçiyim. Alternatörün tüm bu sıkıntılara neden olması mümkün mü? Yoksa alternatörden nemalanmıyan tesisat aküden beslenip, aküyü de mi bozulanlar kervanına kattı? Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Ekim 2010 Paylaş 2 Ekim 2010 Teşhisi koymuşsun.. diyecek bişey kalmamış.. 1 Yorum bağlantısı
Guest Erol Akyurt 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Arkadaşlar merhaba. aranıza yeni katıldım sayılır. 2004 focus ghia aracımın lambalarda titreme oluyor.araç durduğu zaman rolantidede sorun var.araç rolantiyi tam tutamıyor. ustam kelebek vs. temizlemek gerek dedi yaptık düzelmedi,rolanti motoru dedi değiştirdik düzelmedi. servise götürdüm birşey yok dedi.daha sonra bir focus ustası triger yanlış takılmış olabilir dedi. şu an araç aynen duruyor.ustamız elekrikçiye yönlendirdi oda dinamo veya beyinden olabilir dedi.aracın çalışırken voltajını ölçtüler oynama var ama elektrikten dolayımı yoksa motordanmı bilinmiyor. benzer model aracı olan ve sorun yaşayan arkadaşlardan görüşlerini bekliyorum.teşekkürler Yorum bağlantısı
Misafir 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Arkadaşlar merhaba. aranıza yeni katıldım sayılır. 2004 focus ghia aracımın lambalarda titreme oluyor.araç durduğu zaman rolantidede sorun var.araç rolantiyi tam tutamıyor. ustam kelebek vs. temizlemek gerek dedi yaptık düzelmedi,rolanti motoru dedi değiştirdik düzelmedi. servise götürdüm birşey yok dedi.daha sonra bir focus ustası triger yanlış takılmış olabilir dedi. şu an araç aynen duruyor.ustamız elekrikçiye yönlendirdi oda dinamo veya beyinden olabilir dedi.aracın çalışırken voltajını ölçtüler oynama var ama elektrikten dolayımı yoksa motordanmı bilinmiyor. benzer model aracı olan ve sorun yaşayan arkadaşlardan görüşlerini bekliyorum.teşekkürler Aracın fanı sürekli çalışmıyorsa beyin arızasını en sona bırakın. Gauge testi yapıp aracın voltaj değerlerine bakabilirsiniz. (Odometre çubuğuna uzunca basıp test yazısı çıkana kadar bekleyeceksiniz. Odometreye her basışta farklı bir fonksiyon ile bilgiler ekranda çıkacak.) Voltaj değeri 13-14v arası olması gerek. Bundan daha düşükse aküyü gündeme alın. Aracınızda LPG var mı? Varsa LPG ayarları kontrol edildi mi? Lambalarda titreme alternatör sorunun göstergesi. Ancak bende rolantide sorun yoktu. Aracı bilgisayara bağlatıp hata kodu da bakılabilir. Triger konusunu bilmiyorum ama sente atlatıldığında problem çıkıyor. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Doğan Özer 18 Mart 2011 Paylaş 18 Mart 2011 Geçen yıl alternatör arızası benimde başıma geldi. En belirgin özellikleri farlarda titreme panel ışıklarında azalmaya neden olması.. Birde akşam arabayı park ediyorsunuz sabah merkezi kilidi dahi açamıyorsunuz.Nasıl çözüme kavuştum: Önce sanayiye gittik aküyü yeniledik. Sorun hala devam ediyordu. Yeni akü "yatık dediler" olmadı başka akü taktık arıza hala devam ediyordu.Bu arada cepten para çıkyor tabi. Servise gittim ölçüm yaptılar.Alternatör arızalı dediler.(Sanayide 12 v ölçen sözde usatalar sorun olmadığını söylediler öğrendik ki 13-14 v normal olması gerekenmiş)Fiyat 1000 lirayı buluyor. Hemen araştırmaya başladım.Ankarada Volkar Elektrikten orjinal revizyonlusunu 150 tl ye aldım. Gittim servisede 30 tl ye değiştirdim. Şu ana kadar da bir sıkıntı yok. Belki lazım olur telefonunu da yazıyorum Volkar Elektrik-Kamil Erek: 0532 613 66 11. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Mart 2011 Paylaş 18 Mart 2011 Servise gittim ölçüm yaptılar.Alternatör arızalı dediler.(Sanayide 12 v ölçen sözde usatalar sorun olmadığını söylediler öğrendik ki 13-14 v normal olması gerekenmiş) Burda ortaya şu çıkıyor... Usta'nın iyi usta olması yetmiyor.. Fordu da bilmesi gerekiyor... Fordların voltajı yüksektir.. Yorum bağlantısı
Hasan Bilgili 22 Mart 2011 Paylaş 22 Mart 2011 merhabalar emre bey, sitemizde ki paylaşımlar çok güzel birbirimize yaşadıklarımızdan örneklerle ipuçları vererek doğru, mantıklı ve de hem kaliteli hemde daha iyi çözümlere ulaşıyoruz. ben ankaradayım 2005 mondeo ghiax ov lpg(atiker) aracım var, daha önceleri başka marka araçlarla yaşadığım lpg-benzin vs. sorunlarından dolayı bu aracımda dahada titizim. sizinde bahsettiğiniz gibi USTA çok önemli sorun tespiti ve çözüm konusunda. 1-benim arıza lambası yanıyor(km 155.000) daha önce burda paylaştım ama burda sizin tecrübelerinizden yola çıkarak size yazıyorum 2- araç çok enderde olsa herhangi bir tekleme-titreme vs. yapmadan kırmızı ışık vb. gibi durmalarda stop ediyor, lpg kalibrasyon ve benzinle ilgili basınç pompası vs. temizliği yapıldı ona rağmen bu pazar kullandığımda birkez yine stop etti sizin tekleme bu benzeri başlangıç mıydı 3- (Önce LPG sonra benzinde ortaya çıkan tekleme, çekiş düşmesi ve nihayetinde yanan arıza lambası ile bu konuda tecrübesi olmayanların kabusu.. Bu kabusu yaşayan birisi olarak, önerilen birçok acı faturalı çözümün arasında) tamam aracımız ağır otomatik vites ve lpg var ama ilk kalkış çekiş ve yavaşlamalar sonrası tekrar hızlanmalarda çekişler çok yavaş bu normal standart mıdır yoksa ne gibi bir gözükmeyen bir sorun olabilir 4- ankaradan olarak sizin çözümlerinizi sağlayan kaliteli usta-firma sakıncası yoksa açıklarsanız bizde bir tanışalım saygılar Yorum bağlantısı
Recommended Posts