Birol Yılmazer 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 (düzenlendi) benim en düşük 4,2lt/100 km. araç 4000 kmde. 11 Kasım 2013 tarihinde Birol Yılmazer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 12 Kasım 2013 Yazar Paylaş 12 Kasım 2013 benim en düşük 4,2lt/100 km. araç 4000 kmde. 10 bin km.den sonra ideal tüketim değerlerine ulaşırsınız. Yorum bağlantısı
Alper ERGÜN 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 selam arkadaşlar; aracım Bmax 30000 kmde bu güne dek ortalama 4.0 değerlerine dek düşebildim. 3lü değerler yolun durumuna göre bazen olabilse de genelde imkansız. ama 1300 kglık bir araca göre tüketim değerleri gerçekten güzel.bu arada aracınız ne kadar az yaksa da dünyanın en pahalı mazotu kullanılan ülkede yaşıyoruz gerisi 3 yaksan ne olur 5 yaksan ne olur... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 1300 kg epey fazla, direksiz yapalım derken epey ağır olmuş demek. Yorum bağlantısı
Ufuk Çetinkaya 2 1 Mart 2014 Paylaş 1 Mart 2014 arkadaşlar istanbuldan denizliye gittim. 650 km. ortalama hızım 110 - 130 arasıydı. tam yarım depo yaktı. yani 1 depoyla 1000 km yapılır diye düşünüyorum. bence yakıt olarak harika. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 1 Mart 2014 Yazar Paylaş 1 Mart 2014 arkadaşlar istanbuldan denizliye gittim. 650 km. ortalama hızım 110 - 130 arasıydı. tam yarım depo yaktı. yani 1 depoyla 1000 km yapılır diye düşünüyorum. bence yakıt olarak harika. Deponun ilk yarısıyla katedilebilen mesafe ikinci yarısıyla katedilebilen mesafeden her zaman fazladır. Ben 1 depoyla şua na kadar en çok 930 km yapabildim. Kalan yalıtla gidilebilecek mesafe 20 km. kalmıştı. 1 Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 18 Mart 2014 Yazar Paylaş 18 Mart 2014 (düzenlendi) Geçen haftaiçi, 3 arkadaşımla birlikte 2 gün izmire gidip geldim. Yanımda arkadaşlarım olmasaydı ve vaktim olsaydı hem Sabri usta ile hemde İzmirdeki diğer arkadaşlarla tanışmayı isterdim ama bu defa kısmet olmadı. Aydından çıkarken depoyu doldurdum ve yol bilgisayarı verilerini sıfırladım, Aydın-İzmir otoyolundan İzmir Narlıdereye gittik, hızım genelde 120-130 km. civarındaydı, iki gün de izmir içerisinde Narlıdere-Hatay arası şehiriçi trafiğine girdik ve daha sonra tekrar otoyola girerek akşamları Aydına döndük. Dönüşte tekrar aynı benzin istasyonu ve aynı pompadan depoyu doldurdum. Toplam 562 km. yol sonunda araç tam olarak 150 tl.lik ecoforce (4.66 tl/lt) motorin aldı.Hesaba göre 5.7 gibi bir tüketim çıktı, yol bilgisayarındaki değer ise 5.4 idi. Sonuç olarak yol bilgisayarına göre + 0.3 litrelik bir fark var ki bu çok fazla bir fark sayılmaz. Haftasonu ise eşimle Antalyaya gittik geldik, genelde hızım 110 km. civarıydı, bu defa ise yol bilgisayarına göre giderken 5.1, dönüşte ise 4.8 lt. lik bir tüketim vardı. Aracım ise şuan 23 bin km. civarında. Farklı görüşler olmakla birlikte ben Fordun belirlediği bakım aralığı dışında (15 bin, 30 bin, gibi) hava, yağ, yakıt filtresi yada yağ değişimi yapmıyorum. Sadece 10 bin. km.de bir würth dizel enjektör temizleyici kullanıyorum, 5 bin km.de bir hava filtresi 10 bin km.de bir yağ değişimi yapılsa bir miktar daha yakıt tüketimi düşer diye düşünüyorum ama fabrika bakım aralığını 15 bin diyorsa bir bildiği vardır. Sonuçta yakıttan yapacağım tasarrufu bu defa da filtre ve yağa verdiğimde aynı hesaba gelmiş olacak, hatta belkide araca daha fazla harcama yapmış olacağım. Daha önceki araçlarım da dahil servisin belirlediği bakım aralığı dışında filtre veya yağ değişimi yapmadım. Servisin belirlediği bakım aralıklarını aksatmadıktan sonra bir sorun da yaşamadım. Bakım zamanı yaklaştıkça yakıt tüketimi ufak bir miktar artıyor ama yinede ben aracımın yakıt tüketiminden memnunum. 18 Mart 2014 tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Geçen haftaiçi, 3 arkadaşımla birlikte 2 gün izmire gidip geldim. Yanımda arkadaşlarım olmasaydı ve vaktim olsaydı hem Sabri usta ile hemde İzmirdeki diğer arkadaşlarla tanışmayı isterdim ama bu defa kısmet olmadı. Aydından çıkarken depoyu doldurdum ve yol bilgisayarı verilerini sıfırladım, Aydın-İzmir otoyolundan İzmir Narlıdereye gittik, hızım genelde 120-130 km. civarındaydı, iki gün de izmir içerisinde Narlıdere-Hatay arası şehiriçi trafiğine girdik ve daha sonra tekrar otoyola girerek akşamları Aydına döndük. Dönüşte tekrar aynı benzin istasyonu ve aynı pompadan depoyu doldurdum. Toplam 562 km. yol sonunda araç tam olarak 150 tl.lik ecoforce (4.66 tl/lt) motorin aldı.Hesaba göre 5.7 gibi bir tüketim çıktı, yol bilgisayarındaki değer ise 5.4 idi. Sonuç olarak yol bilgisayarına göre + 0.3 litrelik bir fark var ki bu çok fazla bir fark sayılmaz. Haftasonu ise eşimle Antalyaya gittik geldik, genelde hızım 110 km. civarıydı, bu defa ise yol bilgisayarına göre giderken 5.1, dönüşte ise 4.8 lt. lik bir tüketim vardı. Aracım ise şuan 23 bin km. civarında. Farklı görüşler olmakla birlikte ben Fordun belirlediği bakım aralığı dışında (15 bin, 30 bin, gibi) hava, yağ, yakıt filtresi yada yağ değişimi yapmıyorum. Sadece 10 bin. km.de bir würth dizel enjektör temizleyici kullanıyorum, 5 bin km.de bir hava filtresi 10 bin km.de bir yağ değişimi yapılsa bir miktar daha yakıt tüketimi düşer diye düşünüyorum ama fabrika bakım aralığını 15 bin diyorsa bir bildiği vardır. Sonuçta yakıttan yapacağım tasarrufu bu defa da filtre ve yağa verdiğimde aynı hesaba gelmiş olacak, hatta belkide araca daha fazla harcama yapmış olacağım. Daha önceki araçlarım da dahil servisin belirlediği bakım aralığı dışında filtre veya yağ değişimi yapmadım. Servisin belirlediği bakım aralıklarını aksatmadıktan sonra bir sorun da yaşamadım. Bakım zamanı yaklaştıkça yakıt tüketimi ufak bir miktar artıyor ama yinede ben aracımın yakıt tüketiminden memnunum. Calgon kireç önleyici kullanılmazsa makinenin çıkaracağı masraf, 5 yıl Calgon kullanıldığında yapılan masraftan daha azmış Seninkide o hesap abicim.. Güzel değerler bence.. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 18 Mart 2014 Yazar Paylaş 18 Mart 2014 Calgon kireç önleyici kullanılmazsa makinenin çıkaracağı masraf, 5 yıl Calgon kullanıldığında yapılan masraftan daha azmış Seninkide o hesap abicim.. Güzel değerler bence.. Aynen öyle Keremcim, Arçelik/Beko yetkili servisinde çalışan bir arkadaşım var, o da aynı şeyi söyledi. Onun tavsiyesiyle ayda bir defa çamaşır makinesine bir avuç limontuzu ve 1 lt. üzüm sirkesini kazana döküp, 90 derecede uzun programda çalıştırıyorum. Calgonun yaptığı işi daha iyi ve neredeyse bedavaya yapıyor. Eskiden bekar evinde kalırken benden önceki arkadaşımın 5 yıl kullandığı simtel marka bir çamaşır makinesi vardı, o hiç calgon falan kullanmamış, bende o evde o makineyi 1.5 yıl kullandım daha sonra da evdeki tüm eşyayı işyerimden bir arkadaşıma sattım, bir yıldır da o kullanıyor, yani 7.5 yıldır makine calgon yüzü görmedi, 3 ay önce arkadaş 100 tlye tahliye pompasını değiştirtmiş. Calgon kullanmamanın bedeli 7,5 yılda 100 tl lik masraf sadece. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 (düzenlendi) Calgon kireç önleyici kullanılmazsa makinenin çıkaracağı masraf, 5 yıl Calgon kullanıldığında yapılan masraftan daha azmış Seninkide o hesap abicim.. Güzel değerler bence.. O sektörde çalışmış biri olarak Calgon kireç önleyici kullanmak saflıktan başka bir şey değildir. Tıpkı şu anki motorinlerdede katkılı bir temizleme maddeside kullanmak gibi.. Geçen haftaiçi, 3 arkadaşımla birlikte 2 gün izmire gidip geldim. Yanımda arkadaşlarım olmasaydı ve vaktim olsaydı hem Sabri usta ile hemde İzmirdeki diğer arkadaşlarla tanışmayı isterdim ama bu defa kısmet olmadı. Aydından çıkarken depoyu doldurdum ve yol bilgisayarı verilerini sıfırladım, Aydın-İzmir otoyolundan İzmir Narlıdereye gittik, hızım genelde 120-130 km. civarındaydı, iki gün de izmir içerisinde Narlıdere-Hatay arası şehiriçi trafiğine girdik ve daha sonra tekrar otoyola girerek akşamları Aydına döndük. Dönüşte tekrar aynı benzin istasyonu ve aynı pompadan depoyu doldurdum. Toplam 562 km. yol sonunda araç tam olarak 150 tl.lik ecoforce (4.66 tl/lt) motorin aldı.Hesaba göre 5.7 gibi bir tüketim çıktı, yol bilgisayarındaki değer ise 5.4 idi. Sonuç olarak yol bilgisayarına göre + 0.3 litrelik bir fark var ki bu çok fazla bir fark sayılmaz. Haftasonu ise eşimle Antalyaya gittik geldik, genelde hızım 110 km. civarıydı, bu defa ise yol bilgisayarına göre giderken 5.1, dönüşte ise 4.8 lt. lik bir tüketim vardı. Aracım ise şuan 23 bin km. civarında. Farklı görüşler olmakla birlikte ben Fordun belirlediği bakım aralığı dışında (15 bin, 30 bin, gibi) hava, yağ, yakıt filtresi yada yağ değişimi yapmıyorum. Sadece 10 bin. km.de bir würth dizel enjektör temizleyici kullanıyorum, 5 bin km.de bir hava filtresi 10 bin km.de bir yağ değişimi yapılsa bir miktar daha yakıt tüketimi düşer diye düşünüyorum ama fabrika bakım aralığını 15 bin diyorsa bir bildiği vardır. Sonuçta yakıttan yapacağım tasarrufu bu defa da filtre ve yağa verdiğimde aynı hesaba gelmiş olacak, hatta belkide araca daha fazla harcama yapmış olacağım. Daha önceki araçlarım da dahil servisin belirlediği bakım aralığı dışında filtre veya yağ değişimi yapmadım. Servisin belirlediği bakım aralıklarını aksatmadıktan sonra bir sorun da yaşamadım. Bakım zamanı yaklaştıkça yakıt tüketimi ufak bir miktar artıyor ama yinede ben aracımın yakıt tüketiminden memnunum. Ford bakım aralıklarını Avrupa pazarında üretilen araçlarda 20,000 km olarak belirlemiştir. Otosan bunu türkiyede 15,000 km' ye düşürerek araçlardaki bakım periyotlarını artırmıştır zaten. 5,000 7,500 yada 10,000 kmde yağını değiştirmek keseye ve doğaya verilen zarardan başka bir şey değildir...Hızınızı 90 larda sabredip tutabilirseniz 4 lü rakamları çok rahat 70-80 arasındada 3,5 ları görme şansınız olacaktır... 18 Mart 2014 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 O sektötde çalışmış biri olarak Calgon kireç önleyici kullanmak saflıktan başka bir şey değildir. Tıpkı şu anki motorinlerdede katkılı bir temizleme maddeside kullanmak gibi.. Ford bakım aralıklarını Avrupa pazarında üretilen araçlarda 20,000 km olarak belirlemiştir. Otosan bunu türkiyede 15,000 km' ye düşürerek araçlardaki bakım periyotlarını artırmıştır zaten. 5,000 7,500 yada 10,000 kmde yağını değiştirmek keseye ve doğaya verilen zarardan başka bir şey değildir...Hızınızı 90 larda sabredip tutabilirseniz 4 lü rakamları çok rahat 70-80 arasındada 3,5 ları görme şansınız olacaktır... +1 Ben 2010 da Bipper aldığımda katalog ve bakım kılavuzunda "bakım periyodu her 15.000 km de" yazıyordu. Ancak servis "10.000 km de gelmeniz gerek, yoksa garanti dışı kalır" dedi. "Ozaman neden kataloglarda bu yazıyor? Doğrusunu yazsanız ya.." Dediğimde "Abi Türkiye şartları 10.000 km de bir bakım gerektiriyor" denmişti.. Ozaman Tr standardında katalog basın kardeşim.... Muhabbet uzadı gitti.. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 18 Mart 2014 Yazar Paylaş 18 Mart 2014 O sektötde çalışmış biri olarak Calgon kireç önleyici kullanmak saflıktan başka bir şey değildir. Tıpkı şu anki motorinlerdede katkılı bir temizleme maddeside kullanmak gibi.. Ford bakım aralıklarını Avrupa pazarında üretilen araçlarda 20,000 km olarak belirlemiştir. Otosan bunu türkiyede 15,000 km' ye düşürerek araçlardaki bakım periyotlarını artırmıştır zaten. 5,000 7,500 yada 10,000 kmde yağını değiştirmek keseye ve doğaya verilen zarardan başka bir şey değildir...Hızınızı 90 larda sabredip tutabilirseniz 4 lü rakamları çok rahat 70-80 arasındada 3,5 ları görme şansınız olacaktır... Fatih abim sonuna kadar destekliyorum seni. Zaten 3.7 litre/100 km. tüketim değerini yakalamış ve fotoğrafınıda paylaşmıştım ama 80 km. ile gitmek eziyet oluyor bir süre sonra. Zaten en iyi cevap olarakta yukarıda 3.1 lt. görünüyor. Yorum bağlantısı
Celal Ekşi 14 Ağustos 2015 Paylaş 14 Ağustos 2015 Merhaba, B-max 2014 1.6 otomatik alalı 7 ay falan oluyor. Araçlarla ilgili çok fazla bir bilgim yok o yüzden saçmalıyorsam şimdiden özür dilerim. Araç şuan 4700 km de sadece bir kez 1300 1400 km'lik uzun yol yapıldı. Araç kilometresini sıfırlayıp herhangi bir test yapmadım o yüzden yaklaşık rakamlarla konuşacağım. Bendeki araç kilometrede 50 - 60 kuruş yakıyor. Yakıtın bittiğine dair sinyal verdiğinde 150 tl benzin alıyorum bu yakıtla ortalama 250 km gidiyorum tekrar yakıt bitti diye sinyal veriyor. Araç genelde 3-5 km gibi kısı mesafelerde kullanılıyor ve 80 km/s hızın üzerine pek çıkılmıyor. Bu yakıt tüketimi çok anormal değil mi ne yapmam gerekiyor ? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Ağustos 2015 Paylaş 14 Ağustos 2015 Kısa mesafe yakar. Normal. Benzinli değil mi? Benzinli değil mi? Yorum bağlantısı
Celal Ekşi 14 Ağustos 2015 Paylaş 14 Ağustos 2015 Benzinli. 50 60 kuruş fazla değil mi dizeller 30 kuruş falan yakıyor bu kadar uçurum olamaz arada Yorum bağlantısı
Reşit Can Yurdacan 10 Eylül 2015 Paylaş 10 Eylül 2015 Kullanımlada alakalı bende de 1.6 otomatik benzinli b-max mevcut şehir içinde ortalama yakıt tüketimi 7,5 - 8 LT arasında değişiyor ama şehir dışına vurduğun zaman 4,5 - 5,5 arası bir tüketime düşüyor araç ve tabi dizel ile karşılaştırmamak gerekli yakıtları. Yorum bağlantısı
Deniz Sayın 21 Temmuz 2017 Paylaş 21 Temmuz 2017 izmir'den afyon'a tam çeyrek depo ile vardım. bir depo ile ortalama 970 km yaptı. ara ara klima kullandım. fena değil sanki. Yorum bağlantısı
Recommended Posts