İçeriğe Yönlendir

130 Km Hızı Geçemiyorum


Serdar Okur

Recommended Posts

Önder Kuru

Dediğim gibi 4, ve 5, viteste devir 5000-6000 lere geldiğinde aracın 120-130 km'de kalması mümkün değil, eğer gösterge bozuk ve/veya baskı-balata bitik değilse...

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

evet abi artık dayanamadım ve sanayiye gittim buji aralığını çok kısmışız tam 1mm yaptık ayar çakısıyla 170 gördüm şimdilik daha geniş zamanda otobana çıkacam neymiş bu sıkıntı böyle halletik çok şükür 3. vitese attığında da devrin 4200 dv/dk aynen o dediğin şimdi oluyor abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

evet abi artık dayanamadım ve sanayiye gittim buji aralığını çok kısmışız tam 1mm yaptık ayar çakısıyla 170 gördüm şimdilik daha geniş zamanda otobana çıkacam neymiş bu sıkıntı böyle halletik çok şükür 3. vitese attığında da devrin 4200 dv/dk aynen o dediğin şimdi oluyor abi

:bravo: :bravo: :bravo:

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

cevap yazan ve yardımcı olan herkese teşekkür ederim çağlar abi sorun çözülmüştür kilitlenebilir konu

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
murtaza özdal

baskı balata bi şekilde yerine düzgün oturmamış veya bazı ustaların yaptığı gibi 2. el çıkma takılmış olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Ezginler

evet abi artık dayanamadım ve sanayiye gittim buji aralığını çok kısmışız tam 1mm yaptık ayar çakısıyla 170 gördüm şimdilik daha geniş zamanda otobana çıkacam neymiş bu sıkıntı böyle halletik çok şükür 3. vitese attığında da devrin 4200 dv/dk aynen o dediğin şimdi oluyor abi

Zaten sıkıntının cevabını sen vermişsin bakımdan sonra sorun var yazmışsın mantık işi. fakat senin hız tutkun yanlış davranış ve özenti veriyor hız limit ve hız kurallarına uyalım lütfen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Okur

Zaten sıkıntının cevabını sen vermişsin bakımdan sonra sorun var yazmışsın mantık işi. fakat senin hız tutkun yanlış davranış ve özenti veriyor hız limit ve hız kurallarına uyalım lütfen

şimdi öncekine göre hantal kalınca fark edıyorum oyleolunca sorunu halletme geregı duyuyorum her zaman surat yapmıyorum tabı ama yerı geldıgındede gaza tepkı versın surat yapsın ıstıyorum onun harıcınde genelde uyarım kurallara

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Zaten sıkıntının cevabını sen vermişsin bakımdan sonra sorun var yazmışsın mantık işi. fakat senin hız tutkun yanlış davranış ve özenti veriyor hız limit ve hız kurallarına uyalım lütfen

Bu bir çok konuda konuşulan bir şey ve ben açıkçası pek anlam veremiyorum; bahsettiğim şey araçlarımızın limitleri, performansı denendiğinde içimize sinmeyen bir durum burada paylaşılınca hemen trafik canavarı muamelesi görmeye başlıyor konuyu açan kişi. Aracını belki uzun yolda hiç 120-130 km çıkarmayan birisi sırf performansında bir sıkıntı hissettiğinde deneme amaçlı 6-7 bin devir aralığına çıktığında yada 160-170 km hız yaptığında hemen uyarılar, telkinler, vs. vs. Bu forumda fast&furious serinine bağlamış üyelerin çok fazla olmadığı açık, zaten konu içeriğinden de anlaşılacağı gibi "yarışlarda sıkıntı yaşıyorum bu araç 250 km hız nasıl yapar" gibi bir şey değil. Uyarmak doğruyu göstermek elbette tamam ama teknik bir konuda yada sorunlar ve çözümleri konusunda konu açmış birisine de yukarıda koyu işaretlediğim gibi uyarıda bulunmak da pek hoş olmuyor bence...

 

Kusura bakmayın biraz sıkıcı bir yorum oldu ama buna benzer başka model araçların konusu altında okuduğum konularda da içerik dönüp dolaşıp "ya bu kadar hız yapılır mı?" işte "evde bekleyenleri unutma" gibi şeylere geliyor ve açılan konu amacından bir anda uzaklaşıyor(şimdi olduğu gibi)...

 

Böyle bir çıkış yaptığım için tekrar özür dilerim...

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Bu bir çok konuda konuşulan bir şey ve ben açıkçası pek anlam veremiyorum; bahsettiğim şey araçlarımızın limitleri, performansı denendiğinde içimize sinmeyen bir durum burada paylaşılınca hemen trafik canavarı muamelesi görmeye başlıyor konuyu açan kişi. Aracını belki uzun yolda hiç 120-130 km çıkarmayan birisi sırf performansında bir sıkıntı hissettiğinde deneme amaçlı 6-7 bin devir aralığına çıktığında yada 160-170 km hız yaptığında hemen uyarılar, telkinler, vs. vs. Bu forumda fast&furious serinine bağlamış üyelerin çok fazla olmadığı açık, zaten konu içeriğinden de anlaşılacağı gibi "yarışlarda sıkıntı yaşıyorum bu araç 250 km hız nasıl yapar" gibi bir şey değil. Uyarmak doğruyu göstermek elbette tamam ama teknik bir konuda yada sorunlar ve çözümleri konusunda konu açmış birisine de yukarıda koyu işaretlediğim gibi uyarıda bulunmak da pek hoş olmuyor bence...

 

Kusura bakmayın biraz sıkıcı bir yorum oldu ama buna benzer başka model araçların konusu altında okuduğum konularda da içerik dönüp dolaşıp "ya bu kadar hız yapılır mı?" işte "evde bekleyenleri unutma" gibi şeylere geliyor ve açılan konu amacından bir anda uzaklaşıyor(şimdi olduğu gibi)...

 

Böyle bir çıkış yaptığım için tekrar özür dilerim...

Sayın önder bey burda araçların sorunlarıyla ugraşarak el birliğiyle forumdaki arkadaşların proglemlerini gereksiz masraf etmeden en dogru yorumları yaparak yardımcı olmaya calışıyoruz fakat tehlikeli ve özenti verici halleride görmemezlikten gelemeyiz kişileri tehlikelere karşı  uyarmak iyidir kimseyede trafik canavarı demedim ? hız  kurallara uyalım lütfen dedim xxx hızlarda araç kullanmak sizce normalmi ? saygılarımı sunuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Sayın önder bey burda araçların sorunlarıyla ugraşarak el birliğiyle forumdaki arkadaşların proglemlerini gereksiz masraf etmeden en dogru yorumları yaparak yardımcı olmaya calışıyoruz fakat tehlikeli ve özenti verici halleride görmemezlikten gelemeyiz kişileri tehlikelere karşı  uyarmak iyidir kimseyede trafik canavarı demedim ? hız  kurallara uyalım lütfen dedim xxx hızlarda araç kullanmak sizce normalmi ? saygılarımı sunuyorum.

Mehmet bey samimiyetinizden şüphem yok :flowers:  zaten "Uyarmak doğruyu göstermek elbette tamam" demişim benim anlam veremediğim şey tam da bahsettiğiniz gereksiz masraf! Arkadaşlar dynometre, bilgisayarlı test gibi para vererek araç hakkında veri toplamak yerine "müsait" ve "sınırları bilerek" belki 20 sn. belki 1 dk.'lık denemeler yapıp elde ettikleri izlenimleri paylaşıyorlar. Ama bu tip "yanlış yapıyorsun hatalısın" gibi sanki sürekli hız ve tehlikeli araç kullanmaya hevesli insanlar gibi uyarmak ve telkinde bulunmak... ne bileyim yeri değilmiş gibi geliyor bana. Hız yapanlar ve sevenler zaten kurtlarını istanbulpark'ta döküyorlar ve paylaşıyorlar, yani burada hiç kimse sokak yarışı yapıp videosunu paylaşmıyor, aracını çok kısa sürelerde sınırlara ulaşıp tespit yapmaya "sorun" çözmeye ve "bilgi" almaya çalışıyorlar ama trafik kuralları hakkında değil "teknik" konularda...

 

Misal benim aracımın hasbel kader 4500-5000 devir arasında öksürme yaptığını yada 140 km hızdan sonra titrediğini farkedip bir kaç kez deneme yaptığımda da her seferinde aynı öksürmeyi/titremeyi yapsa, bunu burada konu açıp paylaşsam ve ben aracımın böyle şeyler yapmasının normal olmayacağını ve sebeplerini öğrenmek yerine "hız" konusunda uyarılsam rahatsız olurum açıkçası.  Sonuçta içerik "yapılan sokak yarışında 1.4 motorlu araç beni nasıl geçer? rezil oldum" değil "aracım belli devirde ve/veya hızla stabil davranmıyor arıza ne olabilir" dir...

 

Bu şahsınıza yazılmış bir şey değil dediğim gibi benzer başlıklı konularda okuyup anlam veremediğim ve fikrimi paylaştığım bir yorumdu... Yanlış anlatmış yada anlaşılmış olabilirim kusura bakmayın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Okur

önder abi aynen konuma netlik getirmiş arada zevk olsun diye yaptığım bir şey mehmet bey uyarınızada zaten kendimce nazik bir şekilde kabul edip cevap yazdım bence anormal bir durum yok herkese yardımları için teşekkür ederim tekrardan

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Emrah Ovalı
(düzenlendi)

arkadaşlar arabam benzinde 120-130 max lpg de 140-150 max gidiyor 3. viteste de 4. viteste de 5. viteste de max bu.. özellikle 1. ve 2. viteste 3500 devirden sonra kökleyince koltuğa yapıştırıyor 2. vites 5500 6000 devir de 100-110 u görüyor ama 3. vitesten sonra 120 130 son hız oluyor sorunum ne olabilir ?

rölanti sensörü + maf sensörü + oksijen sensörü + kelebek ve boğaz temizleneli 2-3 ay oldu
buji + kablo + bobin değişeli 10 gün oldu
buji aralığım da 1.0mm

araba 120 yi geçince sanki biri arkasından gitmesin diye asılıyor gibi araç yürümüyor. forumda katalizör konularına baktım ama hiç birisi tam anlamıyla benim sorunumu yansıtmıyor gibi çünkü 2. viteste 5500 6000 devirde 100 e kadar çıkan bir araç var sorun katalizör olsa 2. viteste 1. viteste de aynı sorunlar olması gerekmez miydi ? hız sensörü sebep olabilir mi ? buji kablo sıralamada bir sorun olabilir mi bunda sorun olsa 1. ve 2. viteste araç 100 e çıkabilir mi ? sizce sorun ne olabilir ? araç daha önce 2 trafik lambası arasında 170 leri gördü bmw 3.18i kullanan bi genci bile arkamda bırakmıştım ama şimdi yürümüyor araç, sıcak soğuk hiç farketmiyor araba gitmek istemiyor 120 den sonra

 

escort 96 1.8i clx hb efi döküm manifold :(

tarihinde Emrah Ovalı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sizde kat yok, 1-2 viteste bitik motor bile anlaşılmaz dedikten sonra, önecelikle kompresyonu ölçtürün, 5 dak. lık nerde ise bedava bir ölçümdür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Ovalı

ama bu araba daha 1 ay öncesinde ateşleme sorunu yapan bobinle bile 170 i görüyodu ve bassam 200 lere soluksuz çıkabilecek haldeydi 1 ayda ne olmuş olabilir kompresyon değerlerim aniden taban mı yapmıştır ?

Yorum bağlantısı
Emrah Ovalı

egzoz manifoldundan son susturucuya kadar bir tıkanma söz konusu olabilir mi ? ya da boru patlaksa hava çok rahat tahliye oluyo motoru sıkıştırmıyorsa ? konu ile ilgili profesyonel değilim nacizane görüşlerim bunlar tabi ama bana kompresyon değerlerinden değilmiş gibi geliyor affınıza sığınarak

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

emrah aga çağlar abi ve mehmet emminin dediği gibi bi kompresyon ölçümü yaptır derim bence ikiside sağlam kaynaktır genelde herşeyi çözüme ulaştırırlar direk git yaptır derim ben

Yorum bağlantısı
Emrah Ovalı

sanayi açılınca ilk işim o olacak bu konunun devamına yazıcam mutlaka sonucu

Yorum bağlantısı
Emrah Ovalı

peki diyelim ki kompresyon değerleri normal o zaman sırada ne olacak yani aynıgün sanayide nelere baktırmalıyım ? egzoz borularında bi patlak olması motorun sesini ön tekerin altından duymamı sağlar sanırım ben böyle bir ses duyuyorum sanki aracın egzozu ön tekerin ordaymış gibi bir de aracın altından gelen tak diye bir ses oluyor her zaman olmuyor özellikle geldiği bi zaman yok araç esnediği zaman oluyor daha çok acaba boruda bi kopma falan mı var

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kat, altta olmaz egzos manifoldu çıkışına yakın motor içind eolur genelde altan bakınca gözükür 9 6da yoktu

Yorum bağlantısı
Emrah Ovalı

peki bu manifoltdan sonra arabanın altına girince en başa niye bi susturucu koymuşlar ki :/

Yorum bağlantısı
Emrah Ovalı

peki bu ekstra susturucu benim motorun performansını nasıl etkiliyor olabilir ?


zamanı dolma tıkanma patlama olayı benim bu tip sorunlarıma sebep olur mu ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...