Serdar Okur 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 (düzenlendi) buji bobin buji kablosu orjinal motorcraft ile değiştikten sonra böyle bir sıkıntı çıktı baskı balata sağlam yeni çünkü araç bağırmıyor sadece gitmiyor gaz yedirtmiyor 130km geçemiyorum ne kadar yüksek devire çıkarsam çıkayım hava akış metremi yoksa karter havalandırma sibobumu nedir sorun sizce yoksa beyni sıfırladım ondanmıdır yada buji aralığı fark ettirir mi 1 mm yaptırdım göz kararı ama ne yapmam gerekir acil yardım lütfen aracım 1.6 16v dohc efi sıralı tüp 13 Mart 2013 tarihinde Serdar Okur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 buji bobin buji kablosu orjinal motorcraft ile değiştikten sonra böyle bir sıkıntı çıktı baskı balata sağlam yeni çünkü araç bağırmıyor sadece gitmiyor gaz yedirtmiyor 130km geçemiyorum ne kadar yüksek devire çıkarsam çıkayım hava akış metremi yoksa karter havalandırma sibobumu nedir sorun sizce yoksa beyni sıfırladım ondanmıdır yada buji aralığı fark ettirir mi 1 mm yaptırdım göz kararı ama ne yapmam gerekir acil yardım lütfen aracım 1.6 16v dohc efi sıralı tüp bujinin orjinal aralığı ne kadardı ki ? Yorum bağlantısı
Özgür Çakırhan 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 Geçmeyin zaten 130 u tehlikeli , büyük ihtimalle ateşleme sorunudur. kontrole ordan başlatın derim, tabi farklı yorumlar olacaktır üstadlardan Yorum bağlantısı
Misafir 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 Bujilere, buji kablolarına ve bobine tekrar baktırmanızı tavsiye ediyorum.. Sıkıntı ateşlemeden kaynaklı büyük olasılıkla. Yorum bağlantısı
Serdar Okur 13 Mart 2013 Yazar Paylaş 13 Mart 2013 orjinal aldık birde yaa motorcraft bobin motorcraft ayfs22fm platinum buji motorcraft buji kablosu aynı gün değişti hepsi nasıl sorun olcak bozukmu takılan parçalar anlamadım yakıt normal 2.46lt fiyatı shell autogas 27krş kmde 2 martta aldım bu malzemeleri Yorum bağlantısı
Önder Kuru 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 orjinal aldık birde yaa motorcraft bobin motorcraft ayfs22fm platinum buji motorcraft buji kablosu aynı gün değişti hepsi nasıl sorun olcak bozukmu takılan parçalar anlamadım yakıt normal 2.46lt fiyatı shell autogas 27krş kmde Araç boştayken devir 5-6 binlere geliyor mu? Yorum bağlantısı
Serdar Okur 13 Mart 2013 Yazar Paylaş 13 Mart 2013 6 bine geliyor ama tüm viteslerde oraya kadar zorluyorum araç bağırmıyor ama gitmiyor gaz kısıkmış gibi 130 geçmiyor yine ne yapacamı şaşırdım allah rızası için yardım Yorum bağlantısı
Serdar Okur 13 Mart 2013 Yazar Paylaş 13 Mart 2013 o parçayı değiştirince haber verirsen iyi olur değiştirdikten sonra oldu ondan önce 210 km hıza çıktım yeri geldiğinde benzindede aynı sorun var Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 maf sensörünün fişini çek bu şekilde yol testi yap düzelirse mafta problem var demek Yorum bağlantısı
Serdar Okur 13 Mart 2013 Yazar Paylaş 13 Mart 2013 o aklımda onu deneyecem zaten teşekkürler yardımlarınız için Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 4. vites 6000 devire gelebiliyor mu? 1 Yorum bağlantısı
Serkan Önder 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 (düzenlendi) buji tırnak aralığı,1.3 mm dir neden 1.0 yaptınız. ayrıca göz kararı olmaz o işler kesin olmamakla birlikte 1.0 mm ninde altında olabilir.bence buji tırnak aralığı sorunlu çakısı ile kontrol ettirin. 13 Mart 2013 tarihinde Serkan Önder tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdar Okur 14 Mart 2013 Yazar Paylaş 14 Mart 2013 4.vites 6000 devire geliyor ama gitmiyor yine ooo serkan abi burdamısın artık ayarlama aleti yoktu öle yaptı bi daha kontrol ettirip yapayım Yorum bağlantısı
Serdar Okur 14 Mart 2013 Yazar Paylaş 14 Mart 2013 çağlar abi 6000 bine gelmeseydi sorun nerdendi ozaman hava akışmetreninde fişini çektim öyle denedim yine geçmiyor hatta araba kafayı yedi Yorum bağlantısı
Önder Kuru 14 Mart 2013 Paylaş 14 Mart 2013 4.vites 6000 devire geliyor ama gitmiyor yine ooo serkan abi burdamısın artık ayarlama aleti yoktu öle yaptı bi daha kontrol ettirip yapayım 4. vitesin belli bir oranı vardır ve o orana göre 6000 devirde oldukça ciddi bir hıza ulaşır: Bu resimden anladığım; eğer bu araç 3500 devirde 100 km hıza ulaşıyorsa 6000 devirde 165-170 yapması lazım vites oranına göre...(Tabi ustalar daha iyi bilir) Eğer 4. viteste 6000 devire gelip de 120 ile gidiyorsa baskı balata bitiktir hatta yolda bile bırakabilir(bence) Yorum bağlantısı
Serdar Okur 14 Mart 2013 Yazar Paylaş 14 Mart 2013 yani anlamadığım ateşleme sistemini komple değiştirmeden önce neden bu sorun yoktu değiştirdim oldu baskının ii olduğunu söyledi ustam gösterdim Yorum bağlantısı
Önder Kuru 14 Mart 2013 Paylaş 14 Mart 2013 yani anlamadığım ateşleme sistemini komple değiştirmeden önce neden bu sorun yoktu değiştirdim oldu baskının ii olduğunu söyledi ustam gösterdim Belki bir ihtimal değişimden sonra aracın performansı arttı ve muhtemelen kısa süre sonra sorun çıkartacak baskı-balatanın ömrünü (atıyorum) 1 aydan 1-2 güne indirdi. Yada baskı-balatanın eli kulağındaydı değişime denk geldi. Yukarıdaki resimde de gördüğün gibi, senin araç 4. viteste 6000 devire çıktığı halde 130'u geçmiyorsa ya gösterge arızalıdır eksik gösteriyordur derim(ki araç zaten gitmiyor diyorsun dolayısıyla bu ihtmal dışı kalıyor) yada baskı-balata bitik motor devirleniyor ama şanzımana aktaramıyor derim... Yorum bağlantısı
Serdar Okur 14 Mart 2013 Yazar Paylaş 14 Mart 2013 (düzenlendi) 2 vitesde az önce denedim 5000 devirde 90 km hız yaptım baskı 4 viteste araba kalkmadı stop etti 3 viteste 3000 devirde 120 km gördüm ama yine 140 zor geldim otobandamı denesem açmak için arabayı 210km gören arabam gitmiyor kafayı yiyecem bugün deneyemedim 4 vites 6000 devire zorlayamadım yol yok musait kelebek boğazını hava filtre kutusu hava filtresi karter havalandırma sıbobu temziliği hortumlarınıda temizledim anlamadım ateşlemede bujiler ateşliyor baktım yardım edin allah rızası için 1 2 3 vitesleri son devire kadar zorladım ama nafile 14 Mart 2013 tarihinde Serdar Okur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Önder Kuru 14 Mart 2013 Paylaş 14 Mart 2013 (düzenlendi) 3. Vites 3000 devir 120 km/saat... İmkansız.... Aşağıdaki resim 3. viteste ve 3500 devirde çekilmiş... Ancak 6000 devir civarı görürsünüz o hızı... Bir yerde yanlış var ama nerede? 14 Mart 2013 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdar Okur 14 Mart 2013 Yazar Paylaş 14 Mart 2013 1.2 VİTESTE ZORLADIM YA İBREYİ SONUNA KADAR 2 90 KMDEYDİ ZATEN 3 ATINCA 3500 YAKIN 120 Dİ YANİ BOZUK MU İBRE BOŞUNAMI UĞRAŞIYOM ACABA Yorum bağlantısı
Serdar Okur 14 Mart 2013 Yazar Paylaş 14 Mart 2013 70 KM HIZ SINIRI RADARLARI VAR BAKIYORUM 70 KADAR İNİYORUM DİĞER ARAÇLARLA AYNI GİDİYORUM BOZUK OLSA BENİM DAHA HIZLI VEYA YAVAŞ GİTMEM GEREKMEZMİ Yorum bağlantısı
Önder Kuru 14 Mart 2013 Paylaş 14 Mart 2013 (düzenlendi) Başka bir forumdan buldum bu resimleri, diğerlerini buraya eklememe gerek yok sadece yazıyorum; 1. vites 3500 devir/dk Hız: 30 km/saat 2. vites 3500 devir/dk Hız: 50 km/saat 3. vites 3500 devir/dk Hız: 75 km/saat 4. vites 3500 devir/dk Hız: 100 km/saat 5. vites 3500 devir/dk Hız: 125 km/saat Şİmdi oranlarsak 2. viteste 90 km/saat yapman için 6300 devir/dk olması gerek, bu hızdayken 3. vitese attığında da devrin 4200 dv/dk olması lazım. Bu süratten daha yükseğe çıkmak için yani bahsettiğin 120 km/saat'e ulaşman için 5600 devir/dk. yapman lazım... Muhtemelen hız göstergen 100-110 km/saatten sonra doğru göstermiyor gibi görünüyor anlattıklarınla... 14 Mart 2013 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serdar Okur 14 Mart 2013 Yazar Paylaş 14 Mart 2013 abi normal o devirlerde bahsettiğin gibi gidiyor zaten bir daha deneyip bakalım Yorum bağlantısı
Recommended Posts