İçeriğe Yönlendir

130 Km Hızı Geçemiyorum


Serdar Okur

Recommended Posts

Serdar Okur
(düzenlendi)

buji bobin buji kablosu orjinal motorcraft ile değiştikten sonra böyle bir sıkıntı çıktı baskı balata sağlam yeni çünkü araç bağırmıyor sadece gitmiyor gaz yedirtmiyor 130km geçemiyorum ne kadar yüksek devire çıkarsam çıkayım hava akış metremi yoksa karter havalandırma sibobumu nedir sorun sizce yoksa beyni sıfırladım ondanmıdır yada buji aralığı fark ettirir mi 1 mm yaptırdım göz kararı ama ne yapmam gerekir acil yardım lütfen aracım 1.6 16v dohc efi sıralı tüp

tarihinde Serdar Okur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

buji bobin buji kablosu orjinal motorcraft ile değiştikten sonra böyle bir sıkıntı çıktı baskı balata sağlam yeni çünkü araç bağırmıyor sadece gitmiyor gaz yedirtmiyor 130km geçemiyorum ne kadar yüksek devire çıkarsam çıkayım hava akış metremi yoksa karter havalandırma sibobumu nedir sorun sizce yoksa beyni sıfırladım ondanmıdır yada buji aralığı fark ettirir mi 1 mm yaptırdım göz kararı ama ne yapmam gerekir acil yardım lütfen aracım 1.6 16v dohc efi sıralı tüp

bujinin orjinal aralığı ne kadardı ki ?

Yorum bağlantısı
Özgür Çakırhan

Geçmeyin zaten 130 u tehlikeli :biggrin: , büyük ihtimalle ateşleme sorunudur. kontrole ordan başlatın derim, tabi farklı yorumlar olacaktır üstadlardan

Yorum bağlantısı
Misafir

Bujilere, buji kablolarına ve bobine tekrar baktırmanızı tavsiye ediyorum.. Sıkıntı ateşlemeden kaynaklı büyük olasılıkla.

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

orjinal aldık birde yaa motorcraft bobin motorcraft ayfs22fm platinum buji motorcraft buji kablosu aynı gün değişti hepsi nasıl sorun olcak bozukmu takılan parçalar anlamadım

yakıt normal 2.46lt fiyatı shell autogas 27krş kmde

2 martta aldım bu malzemeleri

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

orjinal aldık birde yaa motorcraft bobin motorcraft ayfs22fm platinum buji motorcraft buji kablosu aynı gün değişti hepsi nasıl sorun olcak bozukmu takılan parçalar anlamadım

yakıt normal 2.46lt fiyatı shell autogas 27krş kmde

Araç boştayken devir 5-6 binlere geliyor mu?

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

6 bine geliyor ama tüm viteslerde oraya kadar zorluyorum araç bağırmıyor ama gitmiyor gaz kısıkmış gibi 130 geçmiyor yine ne yapacamı şaşırdım allah rızası için yardım

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

o parçayı değiştirince haber verirsen iyi olur değiştirdikten sonra oldu ondan önce 210 km hıza çıktım yeri geldiğinde benzindede aynı sorun var

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

maf sensörünün fişini çek bu şekilde yol testi yap düzelirse mafta problem var demek

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

o aklımda onu deneyecem zaten teşekkürler yardımlarınız için

Yorum bağlantısı
Serkan Önder
(düzenlendi)

buji tırnak aralığı,1.3 mm dir neden 1.0 yaptınız. ayrıca göz kararı olmaz o işler kesin olmamakla birlikte 1.0 mm ninde altında olabilir.bence buji tırnak aralığı sorunlu çakısı ile kontrol ettirin.

tarihinde Serkan Önder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serdar Okur

4.vites 6000 devire geliyor ama gitmiyor yine ooo serkan abi burdamısın artık ayarlama aleti yoktu öle yaptı bi daha kontrol ettirip yapayım

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

çağlar abi 6000 bine gelmeseydi sorun nerdendi ozaman hava akışmetreninde fişini çektim öyle denedim yine geçmiyor hatta araba kafayı yedi

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

4.vites 6000 devire geliyor ama gitmiyor yine ooo serkan abi burdamısın artık ayarlama aleti yoktu öle yaptı bi daha kontrol ettirip yapayım

4. vitesin belli bir oranı vardır ve o orana göre 6000 devirde oldukça ciddi bir hıza ulaşır:

dgmbn.jpg

Bu resimden anladığım; eğer bu araç 3500 devirde 100 km hıza ulaşıyorsa 6000 devirde 165-170 yapması lazım vites oranına göre...(Tabi ustalar daha iyi bilir)

Eğer 4. viteste 6000 devire gelip de 120 ile gidiyorsa baskı balata bitiktir hatta yolda bile bırakabilir(bence)

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

yani anlamadığım ateşleme sistemini komple değiştirmeden önce neden bu sorun yoktu değiştirdim oldu baskının ii olduğunu söyledi ustam gösterdim

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

yani anlamadığım ateşleme sistemini komple değiştirmeden önce neden bu sorun yoktu değiştirdim oldu baskının ii olduğunu söyledi ustam gösterdim

Belki bir ihtimal değişimden sonra aracın performansı arttı ve muhtemelen kısa süre sonra sorun çıkartacak baskı-balatanın ömrünü (atıyorum) 1 aydan 1-2 güne indirdi. Yada baskı-balatanın eli kulağındaydı değişime denk geldi. Yukarıdaki resimde de gördüğün gibi, senin araç 4. viteste 6000 devire çıktığı halde 130'u geçmiyorsa ya gösterge arızalıdır eksik gösteriyordur derim(ki araç zaten gitmiyor diyorsun dolayısıyla bu ihtmal dışı kalıyor) yada baskı-balata bitik motor devirleniyor ama şanzımana aktaramıyor derim...

Yorum bağlantısı
Serdar Okur
(düzenlendi)

2 vitesde az önce denedim 5000 devirde 90 km hız yaptım baskı 4 viteste araba kalkmadı stop etti 3 viteste 3000 devirde 120 km gördüm ama yine 140 zor geldim otobandamı denesem açmak için arabayı 210km gören arabam gitmiyor kafayı yiyecem bugün deneyemedim 4 vites 6000 devire zorlayamadım yol yok musait

kelebek boğazını hava filtre kutusu hava filtresi karter havalandırma sıbobu temziliği hortumlarınıda temizledim anlamadım ateşlemede bujiler ateşliyor baktım yardım edin allah rızası için 1 2 3 vitesleri son devire kadar zorladım ama nafile

tarihinde Serdar Okur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

3. Vites 3000 devir 120 km/saat... :shok: İmkansız....

Aşağıdaki resim 3. viteste ve 3500 devirde çekilmiş...

dgm7r.jpg

Ancak 6000 devir civarı görürsünüz o hızı... Bir yerde yanlış var ama nerede?

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serdar Okur

1.2 VİTESTE ZORLADIM YA İBREYİ SONUNA KADAR 2 90 KMDEYDİ ZATEN 3 ATINCA 3500 YAKIN 120 Dİ YANİ BOZUK MU İBRE BOŞUNAMI UĞRAŞIYOM ACABA

Yorum bağlantısı
Serdar Okur

70 KM HIZ SINIRI RADARLARI VAR BAKIYORUM 70 KADAR İNİYORUM DİĞER ARAÇLARLA AYNI GİDİYORUM BOZUK OLSA BENİM DAHA HIZLI VEYA YAVAŞ GİTMEM GEREKMEZMİ

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Başka bir forumdan buldum bu resimleri, diğerlerini buraya eklememe gerek yok sadece yazıyorum;

1. vites 3500 devir/dk Hız: 30 km/saat

2. vites 3500 devir/dk Hız: 50 km/saat

3. vites 3500 devir/dk Hız: 75 km/saat

4. vites 3500 devir/dk Hız: 100 km/saat

5. vites 3500 devir/dk Hız: 125 km/saat

Şİmdi oranlarsak 2. viteste 90 km/saat yapman için 6300 devir/dk olması gerek, bu hızdayken 3. vitese attığında da devrin 4200 dv/dk olması lazım. Bu süratten daha yükseğe çıkmak için yani bahsettiğin 120 km/saat'e ulaşman için 5600 devir/dk. yapman lazım... Muhtemelen hız göstergen 100-110 km/saatten sonra doğru göstermiyor gibi görünüyor anlattıklarınla...

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serdar Okur

abi normal o devirlerde bahsettiğin gibi gidiyor zaten bir daha deneyip bakalım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...