Korhan Şenörer 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 Dün akşam eski C Max'ımı bayiye teslim ettim ve yeni B Max'ımı teslim aldım. Haliyle bugün tüm günümü yeni aracımı keşfetmek, denemek ve eski aracımdan çıkardığım malzemeleri yerleştirmek vs. ile geçirdim. İşte artısıyla eksisiyle ilk izlenimlerim. Her ne kadar B Max için, C Max ve Fiesta karışımı bir model dense de, B Max özellikle arka taraftan Fiesta'yla pek bir benzerlik taşımıyor, aslında yeni Kuga, C Max ve B Max önden, arkadan, yandan ve iç dizayn olarak üç ayrı boyutta birbirinin kardeşi gibi araçlar. Kuga büyük, C Max orta ve B Max ise küçük. Burada sadece B Max'ın B sütunu yok, herkesin hoşuna gitmeyebilir ama ben çok beğendim, kapılar kapalıyken B Max sanki C Max'ın küçültülmüş bir kopyası gibi. C Max için büyük diyenler yada Fiesta'ya küçük diyenler için ideal denebilir. Trend ve titanyum donanım seviyeleri var ki, trend bile bayağı dolu sayılır. Ben panaromik cam tavanlı ve plus paketli modelini aldım. Cam tavan gerçekten çok uzun süredir istediğim hoşuma giden bir özellikti ve araca çok yakışıyor ayrıca içeride daha ferah bir hava oluşturuyor. Plus paketi olmayan araçlarda 2 havayastığı varken plus paket ile ilave olarak yan, perde ve diz havayastığı ile birlikte toplamda 7 havayastığı oluyor. Ayrıca plus pakette 30 km'nin altındaki hızlarda (özellikle şehiriçi trafikte aracın önüne çıkan bir çoçuk yada aniden duran bir araç vb.) aracın önüne aniden çıkan cisimlere karşı sürücüden önce aracın fren yaparak yavaşlamasını yada durmasını sağlayan aktif şehiriçi güvenlik sistemi bulunuyor. Motor konusuna gelirsek 110 bglik C Max'tan sonra 75 bg'lik B Max tabii ki daha hantal ve yavaş hızlanıyor ama benim gibi sakin kullanan ve ekonomiye önem veren biriyseniz B Max tam size göre demektir. Hızlanma ve serilik anlamında iki gün önce C Max'tan inmiş biri olarak bu farkı bariz olarak hissediyorum. Ama yinede araç düşünüldüğü kadar da hantal değil, motor yetiyor diyeyim, bu tamamen sürücülerin sürüş yapısına göre farklı farklı yorumlanacak bir konu. Yakıt sarfiyatı konusunda henüz bir deneyimim olmadı onu ileride paylaşırım. Araç içi kullanılan malzemeler ön tarafta yumuşak ve kaliteli malzeme ama kapı içleri ve diğer yerlerde sert plastik kullanılmış, neden burada da daha kaliteli bir malzeme kullanılmamış dersek o zaman yeni C Max almak gerekiyor. Gösterge paneli güzel ve şık, göstergeler gündüzde yanıyor, ayrıca trend versiyonunda normal gündüz farları, titanyum versiyonunda oldukça kuvvetli beyaz led gündüz farları var. Müzik sistemi benim aracımda normal mp3 çalarlı sistem, sony müzik sistemi ise 2065 TL.lik x pakette var. Sony olmamasına rağmen ses sistemi bana yeterli ve güzel geldi. Tabii müzik konusuda farklı yorumlanabilir. Titanyum versiyonunda Ford SYNC bluetooht araç içi iletişim sistemi var ki, araç içinde sık sık telefonla konuşmak zorunda kaldığımdan en çok bu özellik hoşuma gitti, Türkçe sesli komutlarla sistem konuşarak sizi yönlendiriyor ve rehberinizdeki isimleri söyleyerek (babamı ara diyerek) telefonunuzun bluetooth özelliği açık olmak kaydıyla, telefonunuzu cebinizden yada çantanızdan çıkarmanıza gerek kalmadan arayabiliyor yada arandığınızda cevap verebiliyorsunuz, ayrıca müzİk sistemi üzerindeki nümerik tuş takımıyla herhangi bir normal numarayı da arayabiliyorsunuz, yine aynı sistem sayesinde telefonunuzun hafızasındaki tüm müzik dosyalarını araç içi hoparlörlerinden çok net şekilde dinleyebiliyorsunuz. Kayar kapılar rahat açılıp rahat kapanıyor, en azından Fiorino, Bipper, Partner benzeri araçlarınkinden daha kaliteli. Kayar kapılar açıldıktan sonra bir tırnak kapıyı tutuyor ama kilitli değil yani kapıyı güç uygulayıp ittiğinizde kapı tekrar kapanıyor ama ben bu kapının dik bir yokuşta aşağı yada geri doğru kayıp kapanacağını yaralanmalara sebebiyet vereceğini sanmıyorum, henüz bir yokuşta durup denemedim. Kayar kapı açıldığında iki tarafta da bir hortum içinden geçen kablolar görünüyor, en büyük tasarım sıkıntısı bu sanırım,çocuklar binerken bilerek yada bilmeyerek bu hortuma basabilir zarar verebilir, biniş alanında değil biraz geride ama açıkta olmasaydı daha iyi olurdu. Diğer bir eksi konu bagaj, oldukça küçük.Belki ben C Max bagajına alıştım ondan mı öyle geliyor bilmiyorum ama sanırım küçük hatchback araçların bagajları kadar 300 lt civarında bir kapasitesi var. Koltuklar 2 ve 1 olarak yatıyor, ayrı ayrı yatmıyor, Torpido gözüde gözüme küçük geldi ama herşeyi aldı yinede. Şimdilik aklıma gelenler bunlar, ben gerçekten B Max'ı tasarım, konfor, sessizlik ve güvenlik özellikleriyle beğendim, yakıt ekonomisiyle de beğeneceğimi sanıyorum. Yeni bir model olması nedeniyle bir gören bir daha bakıyor hele ki ön ve arka kapılar açık olduğunda mutlaka bakıyorlar. Burada aklıma gelmeyen yazmadığım her konuyu sorabilirsiniz. 12 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 Güle güle kullanın....Sanırım kızkardeşimin kayınpederi de bu günlerde alacak.Benim en merak ettiğim şey 1.5 motor...bakalım renolar daki gibi tutacak mı... 1 Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 resimlerinide görseydik hayırlı olsun güle güle kullanın 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 (düzenlendi) Hayırlı olsun 9 Mart 2013 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 Korhan hayırlı uğurlu olsun. güle güle kullan. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 Fuarda incelediğim ve beğendiğim ve o anda almak istediğim bir arabadır kendisi, lakin Mr Çağlar Bayur sütçü arabası mı alcan diyerek tüm şevkimi kırdı. Size hayırlı olsun yeni tasarım ve dikkat çekici bir araç güle güle kullanın. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Kasap 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız yolculuklar dilerim abi 1 Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 9 Mart 2013 Yazar Paylaş 9 Mart 2013 Hepinize çok teşekkür ederim. Hava bugun yağmurluydu, ilk fırsatta bol miktarda fotograf ekleyeceğim. Motor konusu dediğim gibi sürüş tarzıyla ilgili daha çok tabi henüz ülkemize gelmeyen 1.6 95 bg motor çok daha iyidir. Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 yeni fordunuz hayırlı olsun. tabiki resim bekleriz. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 Hayırlı olsun,yollarda tek tük te olsa görmeye başladık. Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 Hayırlı olsun. Sizce C-Max'ten sonra fordda gelişme var mı kullanıcı gözüyle bir yorum alsak abi ? Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 9 Mart 2013 Yazar Paylaş 9 Mart 2013 Hayırlı olsun. Sizce C-Max'ten sonra fordda gelişme var mı kullanıcı gözüyle bir yorum alsak abi ? Araçların fiyatlarına da baktığımızda seviyenin yükseldiğini görüyoruz, fiyatlar yüksek ama konfor, güvenlik, yakıt ekonomiside artıyor bence, mesela Fordta artık en boş donanımda bile ESP standart. yeni fordunuz hayırlı olsun. tabiki resim bekleriz. Hayırlı olsun,yollarda tek tük te olsa görmeye başladık. Hayırlı olsun. Sizce C-Max'ten sonra fordda gelişme var mı kullanıcı gözüyle bir yorum alsak abi ? Teşekkür ederim, daha iyileri sizlerin olsun. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 9 Mart 2013 Yazar Paylaş 9 Mart 2013 Fuarda incelediğim ve beğendiğim ve o anda almak istediğim bir arabadır kendisi, lakin Mr Çağlar Bayur sütçü arabası mı alcan diyerek tüm şevkimi kırdı. Size hayırlı olsun yeni tasarım ve dikkat çekici bir araç güle güle kullanın. B Sutununun olmaması ve kayar kapılar dışında yeni C Max ve Yeni Kuganın küçük modeli kesinlikle. Hatta Grand C Max'ın kapıları da kayar kapı. Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 B Sutununun olmaması ve kayar kapılar dışında yeni C Max ve Yeni Kuganın küçük modeli kesinlikle. Hatta Grand C Max'ın kapıları da kayar kapı. Kayar kapı olması güzel, kullanışlı bence. İşin şakası bir tarafa eşim de kullanacağından otomatik zaruri, bu seçenekte de ecoboost motorun olmayışı vazgeçmemdeki asıl neden. Yarın yeni Kuga'ya bakacağım kısmet olursa, ancak onay alamıyorum gerekli merciden. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 9 Mart 2013 Yazar Paylaş 9 Mart 2013 Kayar kapı olması güzel, kullanışlı bence. İşin şakası bir tarafa eşim de kullanacağından otomatik zaruri, bu seçenekte de ecoboost motorun olmayışı vazgeçmemdeki asıl neden. Yarın yeni Kuga'ya bakacağım kısmet olursa, ancak onay alamıyorum gerekli merciden. Evet, kayar kapı kesinlikle çok kullanışlı, inmek ve binmek daha geniş olduğundan daha rahat ve kolay yapılıyor. Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 Hayırlı olsun. Kazasız belasız binin inşallah. Bir hocamız da Titanyum aldı. Benim de test etme şansım oldu. Beğendim... Yorum bağlantısı
Yusuf Alper Gül 9 Mart 2013 Paylaş 9 Mart 2013 Hayırlı ugurlu olsun, bence çok kullanışlı araç. Keşke tüm arabaların kapıları kayar kapı olsa da çöküklerle ugraşmasak Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 10 Mart 2013 Yazar Paylaş 10 Mart 2013 Hayırlı olsun, güle güle kullanın. hayırlı olsun keyifli sürüşler dilerim Teşekkür ederim, sağolun. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 10 Mart 2013 Yazar Paylaş 10 Mart 2013 95 hp olanı olsaydı düşünebilirdim . ama connecte 75 hp den çok çektim. hayırlı olsun. Teşekkürler, tabiki 1.6 95 bg daha seri olacaktır ama sakin kullanan biri olduğumdan motor olarak benim beklentilerimi karşılayan bir araç. Hayırlı ugurlu olsun, bence çok kullanışlı araç. Keşke tüm arabaların kapıları kayar kapı olsa da çöküklerle ugraşmasak Teşekkür ederim, hatta bana kalsa ön kapılar bile kayar kapı olabilir Hayırlı olsun. Kazasız belasız binin inşallah. Bir hocamız da Titanyum aldı. Benim de test etme şansım oldu. Beğendim... Amin, inşallah. Sadece aklıma şu geldi , trend ile titanyum arasında iç mekan kalitesi biraz daha farklı yapılabilirdi belki, Titanyumda ön göğüs kısmı yumuşak kaliteli malzeme ama trendte nasıl bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Mart 2013 Paylaş 10 Mart 2013 şehir içi için ideal, yalnız kayar kapıda, ciddi kol sıkışması riski olabilir, fuarda gözlemlemiştik, satıcının kolunu sıkıştırarak, bir de arkada oturan kağıyı kaparken önde dışarda birisi ön kapıyı pervazdan tutmamalı, alıştıktan sonrası pratik, en güzeli iç temilzik anı, çok kullanışlı Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 10 Mart 2013 Yazar Paylaş 10 Mart 2013 şehir içi için ideal, yalnız kayar kapıda, ciddi kol sıkışması riski olabilir, fuarda gözlemlemiştik, satıcının kolunu sıkıştırarak, bir de arkada oturan kağıyı kaparken önde dışarda birisi ön kapıyı pervazdan tutmamalı, alıştıktan sonrası pratik, en güzeli iç temilzik anı, çok kullanışlı Çağlar abi, kesinlikle haklısınız, arka kayar kapı kapatılırken ön kapının pervazından tutmak direkt sıkışmaya neden olacaktır. Buna dikkat etmek lazım. Ama kapı ne kadar yokuş olsada kendiliğinden harekete geçmiyor. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts