İçeriğe Yönlendir

Taunus - 74 Taunus Fastback Mk1 Restorasyon


Uğur Yumak

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

Egzost süper oldu harbiden, bence aynen böyle kalsın, orjinaldeki gibi ve tek çıkışlı :)

:nazar:

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

:nazar: Kusursuz görünüyor. 

 

 

Çift çıkış olamaz mıydı acaba?

 

 

:wub: :wub: :wub::nazar: 

 

 

:vurduvara:

 

 

 

Çok güzel olacak, çook...  Oğuzhan bitince buraya da gel de pinem acık. 

 

 

Ağlamak istiyorum sayın seyirciler. Yav arkadaş ben sıfır aldığım arabama bu kadar özen göstermezken bunları görünce kendimi kötü hissediyorum. Psikolojimi bozdun benim, bitince azcık gezdirirsen düzelir belki 

 

 

Abi egzoz lar mükemmel ötesi olmuş yanıyor resmen 

 

 

Kirletmeye kıyamaz insan 

 

 

Mutlu son yaklaşıyor.

 

 

Bu konuyu okuyan herkes gibi ben de merakla bekliyorum.

Çok güzel olacak.

Bu konu ilk açıldıgi zaman geçirdiğim trafik kazası sebebiyle hastanedeydim.ben iylesene kadar biter diye düşünmüştüm.ayağa kalktım,askere gittim, evlendim konu halen canlı.

Büyük sabır ve emek ürünü.

Tebrikler.

 

 

Arabanın altu üstünden renkli şuanda  

 

Çok güzel, tekrardan maşallahı eksik etmeyeyim. 

 

 

aynı şeyi düşündüm :nazar: :

 

 

Egzost süper oldu harbiden, bence aynen böyle kalsın, orjinaldeki gibi ve tek çıkışlı 

 

 

Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar. 

Tek çıkış- çift çıkış ile ilgili bir hikayecik anlatayım (uzun zamandır anlatmıyordum)  :

 

Egzost ustası birkaç farklı yer gezilerek bulundu. Yani herhangi bir Ustaya yaptıramazdım. Sonunda iyi bir Usta bulundu.

Usta bana mümkünse Çift çıkış yaptır çünkü hem ses hem de performans çok daha iyi olur dedi. Bildiğiniz üzere ben orjinal olsun diye baştan beri tek çıkış düşünüyordum ama Usta beni ikna etti. "Yalnız aracı incelemem lazım çünkü çift çıkış için aracın altı uygun değilse uyduruk birşey yapmam biraz daha fazla para kazanmak için" dedi usta. Maalesef ikinci çıkış için yer yok aracın altında ve uyduruk bir şey ben de istemezdim.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Somunlar puldan dolayı gevşemez tam tersi somunu tutar. Fakat somunun vida başına çok yakın olmasıda çok iyi değil kanısındayım.İleriye dönük boşluk yapma olasılığını kesinlikle arttıracaktır.Vardır bir bildikleri.

bu özene göre kendinden rondele izi tarzı pullu tip somun kullanmakta bence iyi olurdu sanırım ama sıkıntıda ısıdan oluşacak kaynaya dönük olarak sökmeside bir o kadar zordur.

 

 

süper olmuş maşaallah.manifolt bağlantılarında neden o kadar çok pul kullanıldı,o somunlar gevşemez mi?

 

 

Egzost harika! malzeme harika, işçilik harika. :bravo: Sadece işaretlediğim yerdeki büküme bir anlam veremedim. O bölümün hız kesici kasislere sürteceğini düşünüyorum. Orijinalde var mı acaba?

 

İkincisi, tek susturucunun yeterli olmayacağını düşünüyorum. Marşa basılmadan belli olmaz.

 

Egzost ucuyla ilgili de tereddütüm var ama aracın üstünde görmeden bir şey diyemeyiz. Sanki yuvarlak olsa daha güzel görünürdü gibime geliyor. :unsure2: 

 

 

egzost.jpg

 

Gelelim somun ve diğer detaylara:

 

Fotoğraflarda gördüğünüz herşey geçici arkadaşlar. Egzost'un henüz nihai montajı yapılmadı, sadece fotoğraf için tutturuldu yerine.

İnce ayar ve montaj yapılmadı. Araç çalışır duruma gelince usta monte edecek sistemi.

Yani pul somun vs. herşey değişecek.

Aynı şekilde Mükremin abinin bahsettiği kıvrım da değişecek daha doğrusu yerine oturacaktır.

Babam baştan sonra sitemi kendi takip etti üretim aşamasında. Hatırlarsanız babamın asıl mesleği bu, yani her türlü kaynak ve boru imaları vs. Babam Nurol, GAMA, Uzanlar vs. gibi ciddi yerlerde Kaynak Kalite Kontrol ve Kaynakçı Eğitmeni olarak yıllarca görev yaptı. Hatta Usta da bizim elamanlara birkaç şey öğret demiş :)

 

Yani kısaca, bu egzost çok iyi oldu diyebilirim.

 

Egzost Ucu ile ilgili de ben çok titiz davrandım. Genelde sokakta görürüz sadece Uç takılmış şahinleri vs :) 

Aman dikkat edin görüntü bozulmasın diye herkesi ayrı ayrı tembihledim. Babam ve Kaporta Ustam özellikle Tampon Sacına uygun ve tam oturacak Egzost Ucu seçtiler. Hatta yandan bakıldığında boru görünmesin diye de ayrıca özen gösterildi.

Egzost harika! malzeme harika, işçilik harika. :bravo: Sadece işaretlediğim yerdeki büküme bir anlam veremedim. O bölümün hız kesici kasislere sürteceğini düşünüyorum. Orijinalde var mı acaba?

 

İkincisi, tek susturucunun yeterli olmayacağını düşünüyorum. Marşa basılmadan belli olmaz.

 

Egzost ucuyla ilgili de tereddütüm var ama aracın üstünde görmeden bir şey diyemeyiz. Sanki yuvarlak olsa daha güzel görünürdü gibime geliyor. :unsure2: 

 

 

egzost.jpg

 

Tek susturucu yeterli olur mu, onu da konuştum. Ustaya isteklerimi uzun uzun anlattım. Amacım çok ses yapsın ve rahatsızlık versin değil, çok kızdığım birşey bu. Ama ses de çok önemli, tabiri caizse "saz gibi"  çalmalı ve beni mest etmeli. Usta buna göre harekt etti, yani bakalım sonuç ne olacak :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

:nazar: :nazar:

Araç tamamen bittiğinde yola çıkmadan profesyonel bir fotoğrafçı bu güzelliğin  içini dışını altını üstünü motor bölümünü fotoğraflamalı. 

:fotocek:

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

:nazar: :nazar:

Araç tamamen bittiğinde yola çıkmadan profesyonel bir fotoğrafçı bu güzelliğin  içini dışını altını üstünü motor bölümünü fotoğraflamalı. 

:fotocek:

 

Bak bu fikri bir kenara yazdım  :good1:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Bir eğitim sunumu gibi olmuş  elinize sağlık, çok büyük sabır ve uğraşı isteyen bir heves.. neler hissettiklerinizi anlmaya çalışıyorıum da... kıskandım.. Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Bir eğitim sunumu gibi olmuş  elinize sağlık, çok büyük sabır ve uğraşı isteyen bir heves.. neler hissettiklerinizi anlmaya çalışıyorıum da... kıskandım.. Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin.

 

Çok teşekkür ederim Hikmet Bey :)

Yorum bağlantısı
Fatih Çağlar

:nazar: :nazar:

Araç tamamen bittiğinde yola çıkmadan profesyonel bir fotoğrafçı bu güzelliğin  içini dışını altını üstünü motor bölümünü fotoğraflamalı. 

:fotocek:

Ben talip olabilirim bu işe :) Her ne kadar yaptığım iş ihracat olsada asıl mesleğim reklam ve fotoğrafçılık. Amarok 4x4 günleri etkinliklerini ben fotoğrafladım belirmek istedim :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hani çalıştırma yok :beee:

Sadece çalışmış hali var, kabul etmiyoruz :p

 

Hadi hayırlı olsun :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Az kalmış Oğuzhan hocam, Allah hayırlısı ile teslim almayı nasip eder sesi güzel geliyor.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Hadi hayırlı olsun  :biggrin:  :bravo:

 

 

Gözün aydın abi :bravo:

 

 

Hani çalıştırma yok :beee:

Sadece çalışmış hali var, kabul etmiyoruz :p

 

Hadi hayırlı olsun :)

 

 

Bunu saymam [emoji12] bir daha lütfen...

 

 

Hadi hayırlı olsun, sesini duyduk sonunda.

 

 

yarabbi şükür. artık gerisi gelir hayırlısı ile.

 

 

Az kalmış Oğuzhan hocam, Allah hayırlısı ile teslim almayı nasip eder sesi güzel geliyor.

 

Çok teşekkürler arkadaşlar. Bu güne, bu aşamaya geldi ya, artık gerisi gelir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Ben talip olabilirim bu işe :) Her ne kadar yaptığım iş ihracat olsada asıl mesleğim reklam ve fotoğrafçılık. Amarok 4x4 günleri etkinliklerini ben fotoğrafladım belirmek istedim :)

 

 

Eğer bir araya gelebilirsek neden olmasın :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

genele merak ederdim. motor faal durumda takılı iken neden boyacıda araba?

İyi soru, benim bildiğim hiçbir parça olmadan boyanmalı...

Yorum bağlantısı
Fatih Çağlar

Hatırladığım kadarıyla motor bölgesi ve alt kısımın zaten boya ve izolasyon kısmı bitmişti. Şimdi artık geri sayım zamanı. Geliyoooooooooooorrr :)

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

genele merak ederdim. motor faal durumda takılı iken neden boyacıda araba?

 

 

İyi soru, benim bildiğim hiçbir parça olmadan boyanmalı...

 

Motor ve diğer aksamlar olduğu gibi sökülüp yeniden takılacak olsaydı evet. Burada boyayı korumak amacı güdüldü. Yani Araç boyandıktan sonra aylarca mekanik Ustada, oradan kurtarıcı ile Egzostçuya ve oradan da Elektrikçiye taşınacaktı. 11.000 TL ödediğim boya için oldukça riskli bir hareket olurdu.

Hatırlayacağınız üzere aracın altı, ön/arka çamurluk içleri, bagajı ve motor havuzu komple kroma, meges, mumlama vs. yapıldıktan sonra metalik yeşil rengine boyandı. Daha sonra mekanik işlemler başladı. Şimdi ise dış yüzey boyanıyor.

Maşallah maşallah, bitti sayılır.

 

Evet, sona yaklaştık nihayet :)

 

Hatırladığım kadarıyla motor bölgesi ve alt kısımın zaten boya ve izolasyon kısmı bitmişti. Şimdi artık geri sayım zamanı. Geliyoooooooooooorrr :)

 

Evet, doğru hatırlıyorsun :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...