Emre Gülşen 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Kolay gelsin, sonucu şimdiden sabırsızlıkla bekliyorum... 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 kolay gelsin,zor bir süreç.sırf para ile de olmuyor,bol zaman harcanmalı. darısı başına artık Şahin.sana da bulucaz inşallah bundan birtane 2 Yorum bağlantısı
Emirhan Bal 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 (düzenlendi) heyecanla bekliyorum takip edeceğim çok guzel bir proje, aracın ilanını favorilere almıştım satın almak için değil görmek için, size kısmetmiş. Turkiyede toplanabilecek en zor modellerden biridir fastback taunus öncelikle kolay gelsin derim, yanlız aracın özellikle ön formunu bozmamanızı dilerim verilen örnekte ford mustanga benzetilmiş mesela, ama bu araç önden ve arkadan orjinal duruşuyla bir efsane ben zaten bu mustanga benzetme işini anlamıyorum, yani merak mustanga ise niye mustang alınmıyor ki zaten, neyse kolaylıklar dilerim şimdiden ellerinize sağlık. 7 Mart 2013 tarihinde Emirhan Bal tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 kolay gelsin,zor bir süreç.sırf para ile de olmuyor,bol zaman harcanmalı.darısı başına artık Şahin.sana da bulucaz inşallah bundan birtane Haklısın önder kardeşim.Bu ve bunun gibi projelerde teknik bilgiye ve beceriye sahip olmak gerekir.Allahın izni ile ankara ya kısa bi zaman sonra geleceğim.Ankara da kömürlükte duran bir araba buldum.Satışında sorun var.Aracın ruhsat sahibini bulmaya çalışıyorum.Eğer bulabilirsem çok iyi olacak.Hayırlısı olsun diyelim. 2 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 7 Mart 2013 Yazar Paylaş 7 Mart 2013 (düzenlendi) İşte restorasyonunuzda size yardımcı olacak bir kaç resim..... Şahin abi merhaba . Bilgiler için çok teşekkür ediyorum , videodaki araç güzel faka video bittiğinde baska bir araç gördüm. Bunun jantları güzel gibi görünüyor. ama bulunabilir mi onu kestiremiyorum. Güzel uğraş, pahalı ve zor, yalnız 20 kaada bu iş olmaz, siz sadece topluyorsunuz, restorasyon başka şeydir, niyetiniz buysa çok uzun bir yol sizi bekliyor... Yanlış yazdıysam düzeltmek isterim . Ama toplamak için aracın dağılmış olması gerekmezmi? Restorasyon olması için daha başka ne yapmamız gerekir ? heyecanla bekliyorum takip edeceğim çok guzel bir proje, aracın ilanını favorilere almıştım satın almak için değil görmek için, size kısmetmiş. Turkiyede toplanabilecek en zor modellerden biridir fastback taunus öncelikle kolay gelsin derim, yanlız aracın özellikle ön formunu bozmamanızı dilerim verilen örnekte ford mustanga benzetilmiş mesela, ama bu araç önden ve arkadan orjinal duruşuyla bir efsane ben zaten bu mustanga benzetme işini anlamıyorum, yani merak mustanga ise niye mustang alınmıyor ki zaten, neyse kolaylıklar dilerim şimdiden ellerinize sağlık. Tamamen katılıyorum. Aracı olmadığı bir şeye benzetmek bence çok mantıklı değil. ön ve arkasında hiç bi değişiklik olmayacak. sadece tamponların sıfırı takılacak İyi dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum. Daha iyileri sizlerin olur inşallah ... bugün çektiğim fotolar. arka panel hazır, bagaj içi yapılıyor 7 Mart 2013 tarihinde Uğur Yumak tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 İkinci aracın jantlarını bulabilirsin ancak senin arabanın şu anki üzerinde takılı olan defransiyeli bunları kaldıramaz.Ayrıca arka taraf makaslı olduğu için geniş tabanlı lastik ve 17 inc jant atamazsın...Ya çamurluk ağızlarını şişireceksin yada iç davlumbazlarla oynayacaksın.Arka paneli yaptırmışsın ancak tek eksoz çıkışı yapmışlar keşke çift eksoz çıkışı yaptırsaydın..Ayrıca panel takılmadan önce mutlak suretle iç kısma gelen bölgelere anti pas uygulat.. Fikir alışverişinde bulundukça dahada güzel olacağından eminim. Kolay gelsin kardeşim. bu lınk benim konumun lınki...Bazı bilgiler edinebilirsin... http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/237852-1970-1980-arasi-ford-taunus-coupe-ariyorum/ 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Vesile ile bu tip sonradan yapılan saç aksam, otomotiv çeliği olmadığı için çok kısa ömürlüdür, acaip iyi pas koruyucu ile boyanması gerekir, bu tarz bir projede, bunlar boyanana kadar 3-4 ay geçeceği içn şimdiden ince yağ ile sıvazlanmalı 3 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 7 Mart 2013 Yazar Paylaş 7 Mart 2013 Çok haklısın Çağlar abi. Yarın bununla ilgili konuşup ilgili çözüm yoluna gideceğim. Gerekirse galveniz kaplama veya oksijen ile temasını kesmek için astar boya yada ne yapılması gerekiyorsa halletmeye çalışacağım. Yarın bir kaç kişiyi arayıp en uygun kimyasalın ne oldugunu öğrenicem. Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 7 Mart 2013 Yazar Paylaş 7 Mart 2013 İkinci aracın jantlarını bulabilirsin ancak senin arabanın şu anki üzerinde takılı olan defransiyeli bunları kaldıramaz.Ayrıca arka taraf makaslı olduğu için geniş tabanlı lastik ve 17 inc jant atamazsın...Ya çamurluk ağızlarını şişireceksin yada iç davlumbazlarla oynayacaksın.Arka paneli yaptırmışsın ancak tek eksoz çıkışı yapmışlar keşke çift eksoz çıkışı yaptırsaydın..Ayrıca panel takılmadan önce mutlak suretle iç kısma gelen bölgelere anti pas uygulat.. Fikir alışverişinde bulundukça dahada güzel olacağından eminim. Kolay gelsin kardeşim. bu lınk benim konumun lınki...Bazı bilgiler edinebilirsin... http://www.fordclubt...coupe-ariyorum/ Şahin abi, arabanın altından neler çıkacak çok merak ediyorum. Bagaj bu kadar paslı ise altta da bi şeyler olduğu kesin. Bu yapılan atölyede arabaların alt bölümlerinde daha rahat çalışılması için 360 derece dönen bir tezgah yapmışlar. Tüm pas ayıklama işlemleri ve kesip çıkartma işlemleri bittikten sonra geri kalan metal aksama zehirli ilgili anti korozyon kimyasallarını kullanıcam. Çağlar abininde dediği gibi yapım aşaması çok uzun olacağından yapılan sıfır parçalarada uygulanması lazım bunun. Tekne imalatçılarının kullandığı kırmızı zehirli astar diye bi ürün var. İlk aklıma gelen bu. Yarın ustalarla konuşup detayları aktarırım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 macunsuz astar boya atılmaz, boyalı saç aksam yerine kaynatılmaz vb. würth olması lazım bir spreyi vardı bir zaman, pas önelyici, galvaniz kaplama yaptırabilirseniz helal olsun diyeceğim, sadece hedefleriniz bayağı yukarıda, sonradan hayal kırıklığı yaşamayın, zor bir maratona girdiniz. sonradan boyanacak yere zehirli astarı süremezler, sürerler de, sonraki boya kaba olur Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 (düzenlendi) Evet wurth ün spreyi var bulması zor ve pahalı, 6-7 tüp lazım olucaktır, o da en az, ayrıca tam koruma için tamamen herşeyin sökülmesi gerekir, ayrıca kaynak yapılacağından istediğin kadar korumaya al zaten fabrika kalitesinde sac olmadığından uzun ömürlü olmaz, kısa vade çözümler bunlar, değişen parçalar yama değilde o kısımın tamamın değişmesi ve punto kaynakla fabrikasyon gibi kaynatılması yada uygun yerlerin bu tür sac aksamı yapıştıran silikon tarzı mazlemeyle yapıştırılması lazım, işte restarasyon derken kastım da bunun gibi şeylerdi, zor-pahalı ama bir o kadarda zevklidir, heleki sonuç süper olur fakat zor iş gerçekten. Lazım olanlar. http://shop.wurth.com.tr/pas-koruma-spreyi-300-ml ve http://shop.wurth.com.tr/pas-donusturucu-1-lt 8 Mart 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 19 Mart 2013 Yazar Paylaş 19 Mart 2013 (düzenlendi) Tekrar merhaba arkadaşlar Vites arttırarak projeye devam ediyoruz. Aklımızdakinden çok daha buyuk bir işe kalkıştık. daha once yazdıkloarımızdan çok daha fazlasını hedefledik kendimize. Bütçemiz doğrultusunda biraz daha detaya inmeye karar verdik . Kaporta ve boya için ( sac işleri dahil ) 30 Bin liralık bir anlaşma yaptık. Kumlama 1000 TL Elektrik tesisatı için 1000 TL Döşemeler ( kapılar hariç ) 3500 TL - Tavan dış deri dahil. Motor ve tüm yürüyen için şu an farklı kombinasyonlar düşündüğümüzden henüz rakam belli değil. Camlar söküldü ve aracımız şu an döşeme işlemleri için sökülmek üzere döşeme atölyesinde. Resimleri aşağıya eklemeye başlıyorum. Kaynak işçiliğine dikkatinizi çekerim facebook sayfamda projeyi gören ve zamanında üniversitedeki hocalarımdan biri aracı görmek için beni aradı. Kendisi metalurji ve kaynak uzmanıdır. Hocamdan da yapılan kaynak işçiliğinin mükemmelliğini teyit içim daha da rahat etti Yeni tamponlarımız Çıplak sacların yapım aşamasında korozyona uğramaması için önerileriniz olmuştu. Ustamıza söyleyince şu cevabı aldım. Tekne imalatçılarının kullanmakta olduğu epoksi astar ile kaplanacak , sen merak etme ; dediğinde bi hayli rahatladım ) 19 Mart 2013 tarihinde Uğur Yumak tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 19 Mart 2013 Yazar Paylaş 19 Mart 2013 (düzenlendi) Uploaded with ImageShack.us To be contınue 19 Mart 2013 tarihinde Uğur Yumak tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 19 Mart 2013 Paylaş 19 Mart 2013 Ooooo çok iyi arkada makas yokmuş.....Şimdi gelelim işin can alıcı noktasına. Neden bu kadar kaporta ile uğraştığınızı anlayamadım bir türlü.5000 tl ye 1.sınıf 1990 lardan sonra bir taunus bulup donör araba olarak kullanabilirdiniz.İşin gerçeği bu kadar kolay bir yol var iken böylesine zor bir yolu seçmenizi anlayamadım....Aracın alt kısmına daha başlamadınız bile. Sizden ricam birdahaki aracınızı ziyaretinizde alt kısmın ve şase başlarının fotoğraflarını çekebilirmisiniz.Bakalım oradan neler çıkacak....Emeğİnize sağlık. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Mart 2013 Paylaş 19 Mart 2013 Kolaylık diliyorum çok zor bir yol ile işlemlere başlamışsınız.Şahin'e tamamen katılıyorum. Şahin en kısa sürede seninde bulmanı diliyorum yazılarını okurken içinin nasıl gittiğini hissediyorum,hemde öyle böyle değil. 3 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 19 Mart 2013 Paylaş 19 Mart 2013 Valla haklın oktay ım....inan içim gidiyor ancak. Kaporta işine verilen parayı motora harcamalarını isterdim.Allah nasip ederse arabamın tüm elektrik aksamını senin ellerine bırakacağım... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Mart 2013 Paylaş 19 Mart 2013 30 bin içinde, kullanılacak saçlar, otomotiv çeliği mi olacak? 2 Yorum bağlantısı
Misafir 19 Mart 2013 Paylaş 19 Mart 2013 Şahin büyük bir zevk ile elimden gelenin en iyisini yaparım. 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 19 Mart 2013 Paylaş 19 Mart 2013 30 bin içinde, kullanılacak saçlar, otomotiv çeliği mi olacak? Çağlar abi benim fikrim sence daha iyi olmazmıydı.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Mart 2013 Paylaş 19 Mart 2013 zevk meselesi, çift turbolu, avansı sonuna kadar açık bir motor benim daha çok hoşuma giderdi 3 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 20 Mart 2013 Yazar Paylaş 20 Mart 2013 Ooooo çok iyi arkada makas yokmuş.....Şimdi gelelim işin can alıcı noktasına. Neden bu kadar kaporta ile uğraştığınızı anlayamadım bir türlü.5000 tl ye 1.sınıf 1990 lardan sonra bir taunus bulup donör araba olarak kullanabilirdiniz.İşin gerçeği bu kadar kolay bir yol var iken böylesine zor bir yolu seçmenizi anlayamadım....Aracın alt kısmına daha başlamadınız bile. Sizden ricam birdahaki aracınızı ziyaretinizde alt kısmın ve şase başlarının fotoğraflarını çekebilirmisiniz.Bakalım oradan neler çıkacak....Emeğİnize sağlık. Abi şöyle bir sıkıntı var. İzmir de bu işi yapacak kişiler Amerkinacı diye adlandırdığımız ustalar. Bu insanların dışında bu işe girmeye cesaret edecek hiç bir kaportacı bulamadım. Çok haklı sebepleri var böyle bir işi almamakla. Çünkü süresiz bir projeye dönüşme riski var. Günümüzdeki kaportacılar ufak tefek hasarları, kasko , sigorta işlerini yaparak herkes ekmeğini çıkartıyor. Aracı 2. sanayinin tek ve en iyi , artık eşi kalmamış ustalardan biri yapıyor. Boya işini ise Kemal Bey yapıyor. Nam-ı diğer Sarı Kemal. Bu insanlara milyon Lira verseniz bile Amerikan arabalarından basşka bir araca ellerini sürmüyorlar. Referans olması açısından söylemek istiyorum , İzmir Esbaş'taki müzede yer alan araçları toplayan ustalar bunlar. Bir şekilde İzmir 2. sanayi de tanıdık varsa Amerikancı Mustafa Bey ve Sarı Kemal'i bir sorgulatın lütfen . Bu yaşlı ustaların yaptığı işi bir Taunus'a yaptığını değilde 66 Mustang veya Corvette Stingray'a yaptığı bi iş olarak düşünün . Hurdası 35 Bin Liradan başlayan bu arabalar , bu ustaların elinden çıktıktan sonra 90-100 Bin Dolar fiyatlar ile alıcı buluyor.( amaç tabi ki satmak için araba yapmak değil ) Tek fark bu aracı bir Thunderbird veya Camaro olmaması. Sonuçta yapılan metal işi aynı. AAAAHHH keşke imkanım olsada daha önce yapılan Amerikan araçların resimlerini sizinle paylaşabilsem fakat iznim yok, o araçların sahiplerinin kendi araçlarının forum sitelerinde görünmemesi için buraya ekleyemiyyorum resimleri. :( Motor kısmında ise 26M makinadan tereddüt içerisindeyim. İstediğim gibi topladıktan sonra tam bir American muscle car engine görüntüsüne sahip olacak. Ama sonra performansı bizi mutlu etmesse sil baştan olacak. Ben Subaru kullanan biriyim , performansın dibindeyim, tabiki bu aracı performans veya ralli araçları ile kıyaslamıyorum ama ya 2600 cc yetmez diye şu an da bile motor araştırıyorum. Bugün 2900 cc yürür durumda , kliması dahi çalışan bir Scorpio buldum. Komple yürüyeni swaplamayı teklif ettim abime ama kabul etmedi. 70 lerin ruhunu yaşatmak için enjeksiyonsuz eski usul V6 diyor başka bir şey demiyor zevk meselesi, çift turbolu, avansı sonuna kadar açık bir motor benim daha çok hoşuma giderdi Çağlar abi , avansı açıp afr'yi egt'yi kontrol ederek 1,5 barlarda yürütmek çok eglenceli olurdu :) Lakin abimin amacı aracı fabrikadan çıktığı gün ki şekilde OEM bir hale getirmek istiyor Proje onun olduğu ve ben kendi kredilerimi Subaruda bitirdiğim için onun dediği yolda gidiyorum ne yazık kki Scorpio 2900cc+ VF35 turbo + ecu ve güzel bir yazımla launch controlde çok büyük eglence olurduu Proje biraz da rayına otursun ve bu hafta ki planlarımda söküm işleri bitsin , İzmir de ki arkadaşlarımla ve büyüklerimle hem tanışmak hemde projeyi yakından görmeleri için mini bir org düzenlemek var aklımda tabi gelmek isterseniz 2 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 20 Mart 2013 Yazar Paylaş 20 Mart 2013 Arkadaşlar bizim bu fastback'e 79 granada komple yürüyen oluyormu ? özellikle arka diferansiyel ?? 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Olacağını zannetmiyorum. Arka defransiyel büyük olabilir. .Çamurluk ağızlarını genişletmen gerekebilir... Yorum bağlantısı
Eser Özkaya 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Güzel Proje Takipteyim Emeğinize Sağlık Yorum bağlantısı
Recommended Posts