İçeriğe Yönlendir

Taunus - 74 Taunus Fastback Mk1 Restorasyon


Uğur Yumak

Recommended Posts

Oğuzhan Vural

Taunus un yanına bir tane de Granada Fastback aldın mı tam olur.Bizim arabanın tadı bambaşka,zaten sende bilirsin hastaları imrenerek bakıyor,diğerleri "sat artık şu hurdayı" diyor.Benim de hayalim Granada yada Consul Fastback coupe sahibi olmak.İnşallah nasip olursa ilerki senelerde alıp yavaş yavaş toplayacağım.

 

Umarım hayalin gerçek olur kardeşim.

 

Ulen arkadaş deliye dönmüştüm yarım kaldı zannettim arabayı valla....Son halini görünce çok sevindim....

 

Korkma bu projeden vazgeçmeye hiç niyetim yok. Bu benim 35 yıllık hayalim :)

 

Konuyu yeni farkettim. Sonucunu merakla bekliyorum.Emeğinize sağlık :bravo:

 

Çok teşekkür ederim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Aracın maşpiyel ve maşpiyel iç sacları tamamen yeniden imal ediliyor

 

dz57l.jpg

 

8zqrug.jpg

 

n36xzd.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

tüm bölümleri izledim şimdi ve Ustama haksızlık olmasın diye açıklama yapmak zorunda hissettim kendimi arkadaşlar. Adamlar tam restorasyon yapmıyor topluyorlar aracı. Tam restorasyon çürük parçalar kesilip yerine düz sac kaynatılarak olmaz. O normal sanayi işi. Restorasyonda amaç birebir orjinal parçalar kullanmak ya da yeniden üretmektir. Ön çamurluk bağlantı sacını nasıl yaptıklarını izlerseniz anlarsınız. Kalıp alınıp yeniden yapılmalıdır doğru iş için. 

Bir diğer eksiklikte adamlar arka çamurlukları ve maşpiyelleri sökmüyorlar. Arka çamurluklar mutlaka sökülmeli ve şasi elden geçmeli. İnanın her eski arabada oralar çürüktür. Maşpiyelin altında bir sac daha olur, onlarda çürük olur eski araçlarda. 

Ben Ustama çok para ödüyorum ama inanın bir sebebi var. 

Bende izledim, haklısın herşeyi yapmıyor bazılarında yama ile geçiyorlar, bu restore sayılmaz...

 

Ustada bu işi sevmiş anlaşılan, yoksa sıfırdan çamurluğu falan elle yapmak ciddi emek isteyen işler, yerine uydurması dert, simetri dert, zor iş gerçekten...

 

Merakla bekliyorum, bakalım masıl olacak, özelliklede ilk marş ve motor homurtusu :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Bende izledim, haklısın herşeyi yapmıyor bazılarında yama ile geçiyorlar, bu restore sayılmaz...

 

Ustada bu işi sevmiş anlaşılan, yoksa sıfırdan çamurluğu falan elle yapmak ciddi emek isteyen işler, yerine uydurması dert, simetri dert, zor iş gerçekten...

 

Merakla bekliyorum, bakalım masıl olacak, özelliklede ilk marş ve motor homurtusu :)

 

 

Gençliğinde kendi de kullanmış bu arabadan. Şanslıyım yani :)

taban sacı orjinal çizgileriyle yeniden üretiliyor

 

14323yo.jpg

 

29617wo.jpg

 

14akmir.jpg

 

r1bn1g.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Acaip zevkli vallahi, yaparken sürekli yanında da olabilsen keşke, izlemek bile zevkli :)

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Acaip zevkli vallahi, yaparken sürekli yanında da olabilsen keşke, izlemek bile zevkli :)

 

Öyle çok isterdim ki... İçim gidiyor ama maalesef gidemiyorum. Ben bu işleri çok sevdiğim için Almaya'da çocukken okuldan sonraları kaportacıda çalışıyordum. Çook su zımparası yaptım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Sizi tebrik ediyorum bu bir aşk bence. Aracın bitirilip, sizinde keyifle binmeniz dileği ile

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

çok güzel, 4 kapılısı bu kadar değerli olmazdı.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Sizi tebrik ediyorum bu bir aşk bence. Aracın bitirilip, sizinde keyifle binmeniz dileği ile

 

Kesinlikle aşk. Çok teşekkür ederim iyi niyetleriniz için.

 

Elinize sağlık. Sonu harika olacak.

 

Çok teşekkür ederim.

 

çok güzel, 4 kapılısı bu kadar değerli olmazdı.

 

Teşekkür ederim, evet klasik araçlarda genelde coupe, fastback, direksiz vs olanlar koleksiyon değeri kazanıyor.

Arkadaşlar resimdeki jantları arıyorum, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Benim için çok önemli

 

21jqats.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Off bu zor işte...

 

O dönemin popüler jantları spor arabalarda. Mustang gibi amerikanlarda çok kullanıldı, küçük boyutları da capri, taunus vs çok kullanıldı. Ben ara ara görüyorum ama satılık bir set bulmak lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Emin değlim ama mopar veya magnum jant olması lazım.

 

Magnum'lar çok benziyor evet, ama 5 bijonlu maalesef

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

hey gidi capri jantı :)

 

evet:)

 

var mı kenarda köşede bir set

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Oğuzhan Vural

 

o döneme ait evet ama kalsın :)

 

İvedik de bulunmaz mı bunlardan?

 

Olabilir, istediğim değil ama o döneme ait ford jantları vardı. Detaylı incelemedim o zamanlar

 

 

tüh, istediğim jant bu 

 

 

fena değiller de ben o jantı istiyorum illa :)

Bir arkadaş da bunu önerdi, Escort MK2  yarış jantlarıydı

 

bg5qb8.jpg

 

yakışır mı sizce?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...