Uğur Yumak 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar. Forumun eski ama çok okuyup online olmayan bir üyesiyim ve yine bir Ford projesi ile karşınızdayım Hikaye aslında çok uzun ama mümkün olduğunca özetlemeye çalışacağım. Abimin yıllardır hayalini kurdğu çocukluk efsanesi Taunus MK1 Fastback'i sonunda bulduk ve aldık. Piyasada çok olmayan ve olanlarında düzgününü aramamız sonucu çok uzun bir süre eziyet çektik. Bulabildiklerimizin çoğu yılların verdiği yıpranmışlık veya yaşadığı kazalar sonucu orjinalliğini kaybedecek şekilde toplanmış araçlardı. Şu anda aldığımız aracın sahibide bir Fastback tutkunu ve bizim yapmak istediğimiz gibi kendi aracını toplamış ve elinde bulunan 2. aracıda biz satın aldık. Aracın kısmi çürükleri mevcut , fakat ufak tefek geçirmiş olduğu kazaları saymazsak far panel sacındaki etiketlerden iç döşemelerine kadar hala hiç ellenilmemiş ve orjinal. Hedefimiz aracı %100 olarak tamamen yenilemek. Araç şasesinden ayrılmak ve tamamen tüm kaporta , mekanik , elektrik yürüyen ve motor olmak üzere hepsini sökmeyi planlıyoruz. Henüz bu hafta başlanmasına rağmen projeye üzerindeki motorun yerine kullanacağımız 26M motoru ve aynı araca ait şanzuman , şaft ve diferansiyeli satın aldık. , Bu arada belirtmek isterimki ne ben ne de abim sanayici veya usta değiliz. Fastback'i ailenin kalıcı bir üyesi yapmak için bulduğumuz en iyi ustalara teslim ettik Süreç zorlu ve uzun olacak yenileme ile ilgili yapılacaklar listesini aşağıya maddeler halinde yazmak istiyorum. 1- Arac tamamen ayıklandıktan sonra asit veya kumlama ile tüm metaller temizlenecek ( asitten ziyade kumlama tercih edeceğim sanırım , çünkü sağlam metaller üzerinde de aşındırıcı etkisi olmasından endişeleniyorum ) Korozyonun en çok etkilediği yer bagaj havuzu ve arka çamurluk etekleri. Bu bu ve aracın alt yüzeyinde büyük ihtimal ile çıkacak sorunlu alanların tamamı elde sıfırdan sac işçiliği ile yapılacak. 2- 26M motor çalışır durumda olmasına rağmen blok açılacak ve OEM malzemeler ile sıfırlanıp toplanacak ( krank , piston üst kapak vs vs ) Şanz. ve Dif revize edilecek. 3- Aracın üzerindeki tüm krom-nikelaj parçaların siparişini Almanyada bulduğum bir firmadan siparişini verdim. 4- Trim , yani iç döşemeler tamamen orjinal. Göğüslükte en ufak bir çizik veya çatlama yok şanzımıza. Fakat bunlarda sıfırlanacak. Sıfır olarak satan bir yer buldum ama kullanılmış olan derinin kalitesinden şüpheli olduğum için muhtemelen iyi bir döşeme ustasında el işçiliği ile bizim seçtiğimiz malzemeler ile yapılacak ( Kapılar, koltuklar, taban ve tavan ) 5- Camların hepsi değişecek. Ön ve kapı camlarını satan bir yer buldum ama arka camlar ile ilgili biraz sorun yaşayacağız sanırım. Eğer bulamazsak Olimpia veya Doraglass cam fabrikalarına sıfırını yapıp yapamayacaklarını sorucam. 6- Alt takımda ne varsa hepsi sökülüp atılacak ve hepsi mümkün olduğunca OEM malzemeler ile toplanacak. Kullanılacak malzemeleri önce elektro statik boya ile kaplatmak şart. 7- 26M takıldıktan sonra yol tutuş için süspansiyon sistemini OEM dışına çıkıp güncel bir hale getirmek istiyorum. Fkat nasıl yapılacak henüz hiç bir fikrim yok Aracın şu an ki yerden yüksekliği yine güvenlik açısından çok fazla. Yay , helezon vs kesmeden bir miktar tere yaklaştırmayı düşünüyorum. 8- 4 tekerle mutlaka diske çevrilecek. 9- Renk seçimi sedefli siyah ve tavan deri olacak. 10- Klasik görüntüsünü bozmayacak ama biraz da agresiflik katacak bir jant modeli bulunacak Benim aklımda arkalar 17", önler 16" olabilir ama araba abimin olduğu için son söz onun olacak:) 22 Şubat 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi 14 Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 Allah kolaylık versin. ama efsane çıkacağından eminim 1 Yorum bağlantısı
Altan Berkman 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 zor bir iş ama sonu kesin iyi olucak size kolay gelsin 1 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 6 Mart 2013 Yazar Paylaş 6 Mart 2013 (düzenlendi) Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us bütçe nedir? Üstad yaklaşık 20 bin Lira. Bu arada aracı İzmir de en iyi olarak ve en çok bilinen 2. sanayide Amerikan ustası Mustafa Bey yapıyor. 6 Mart 2013 tarihinde Uğur Yumak tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 20 bin TL ile yazdıklarınız yapamassınız, motor ve araba rakam içine dahil değil olarak bakıyorum. Camı büyük firmalar zaten yapmaz, ufak firmalarda yaklaşık 1 adetini 1500 TL civarına yaptırırsınız. fotoda etkelerde astar görüyorum, sizden önceki sahibi mi yaptırmış bunları? 2 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 6 Mart 2013 Yazar Paylaş 6 Mart 2013 (düzenlendi) Aracın parası bu rakama dahil değil. Motor ve yürüyeni de dışında düşünerek 20 Bin yazdım. Çünkü onun parasını verdim. Geriye kalan olarak 20 Civarı düşünüyoruz. Ama tabi ki 3/5 oynayacaktır. Cam konusunda da şöyle bir durumum var. Her ne kadar avatarımda bankacı yazıyorsada sebebi güncellemediğimdendir. Su anda iflas etmiş olan BMC de satın alma sorumlusuydum yaklaşık son 2 yıldır. Portföyüm de camlardan da sorumluydum. Bu kanaldaki iletişimim sayesinde adını yazdığım cam fabrikalarından daha kolay yardım alıcam. Tabi camları bulamazzzsam Evet astarlar ıbizden önceki sahibi yapmış . 19 Mart 2013 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 o astarların altında sürprizler çıkar genelde, motor olarak neden daha güncel ve kolay bir şey seçmediniz, en azından çift weber karbüratörlü olsa daha iyi olurdu. yol tutuş için , arkadaki makası amortisöre çevirip, viraj demiri tasarlanmalı, bence scorpio arka takımı bulup uyarlansa en güzeli olur. Jantların ön arka incleri aynı olurda Et değerleri farklı yapılabilir 3 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 6 Mart 2013 Yazar Paylaş 6 Mart 2013 o astarların altında sürprizler çıkar genelde, motor olarak neden daha güncel ve kolay bir şey seçmediniz, en azından çift weber karbüratörlü olsa daha iyi olurdu. yol tutuş için , arkadaki makası amortisöre çevirip, viraj demiri tasarlanmalı, bence scorpio arka takımı bulup uyarlansa en güzeli olur. Jantların ön arka incleri aynı olurda Et değerleri farklı yapılabilir Astraların altından %100 pas çıkacak. Fotolarda çok belli değil belki ama bagaj havuzu ve arka panel hiç iyi durumda değil. Bugün arka panel yapıldı sactan ve havuz için ustalar şablon oluşturuyorlardı. Motor konusunda ise abimin kendi gibi Ford delisi bir arkadaşında bu motor vardı. Geçmişini bildiği ve max old skool bi adam olduğu için kendisi bunu tercih etti Bilmiyorum kullanabilirmiydik ama benim aklımda sizin dediğiniz gibi daha güncel bir motor örneğin 2 Litre enjeksiyonlu ve elektronik ateşlemeli Sierra motoru vardı ama .... Arka tarafta Scorpio uygulaması için siz site üstadlarının dediği yolda yürüyeceğim çünkü hiç bir fikrim yok ne yazık ki Ayrıca önlerede birşey yapmak gerekecek sanırım , çünkü 26M'in ağırlığı daha fazla ... Jant konusunda google görseller de bile fikir veren bir şey bulamadım ne yazık ki. Bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum Çağlar Bey. Siz ve sizin gibi üstadların başını önümüzdek 4/5 ay boyunca ağrıtıcam izniniz olursa çok merak ediyorum bmc tekrar açılmayacakmı? bir çok kamyonu elimizden geçti çok ekmeğini yedik. insan üzülüyor yerli sermayanin yok olup gitmesi. 10 aydır maaşlarımızı alamıyoruz BMC de. Ben geçen ay itibari ile ayrıldım ve kanuni yollara başvurdum. Ama şunu söyleyebilirim ki bu saatten sonra saat gibi işleyen bir fabrikayı bir anda bu hale getiren patron, bu saatten n sonra düzelmesi için hiçbir şey yapmayacak gibi görünüyor 1 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 6 Mart 2013 Yazar Paylaş 6 Mart 2013 Çok doğru, ar-ge konusunda ki sorunlar şirket için büyük sorundu. Fakat Kirpi ve diğer askeri araçlar ve otobüs tarafında çok büyük gelişmeler vardı. Üretimin veya siparişlerin azlığından değil de adı konulmayan bir sebepten bu hale geldi ne yazık ki BMC . Başka oyunlar var sanırım... 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 Uğur bey kolay gelsin zor ama bir o kadar keyifli bir işe başlamışsınız, hep istemişimdir böyle bir şey yapmayı. Konuyu derinden takip edeceğim. 1 Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 6 Mart 2013 Yazar Paylaş 6 Mart 2013 İyi dilekleriniz için herkese teşekkür ederim. Mümkün oldugunca cok fotograf paylasacağım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 motorun faturası var değil mi? ruhsata işeletilemez? tüm emek çöpe gider Yorum bağlantısı
Uğur Yumak 6 Mart 2013 Yazar Paylaş 6 Mart 2013 motorun faturası var değil mi? ruhsata işeletilemez? tüm emek çöpe gider Evet fatura var. Çok korktuğum bir konu bu. Neyse ki tanıdığımızdan aldığımız için aracın üzerindeki günlerine kadar bilgimiz dahilinde . Yorum bağlantısı
Alper Bilici 6 Mart 2013 Paylaş 6 Mart 2013 en cok hoşuma giden tarafı direksiyon tasarımı umarım akılınızdakileri ve gönlünüzdekileri eksik kalmadan araca yansıtırsınız kolay gelsin Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Şimdiden kolay gelsin.. Zorlu bir süreç gibi görünsede oldukça keyifli olacağına eminim Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Hayırlı olsun bu araç size kısmetmiş demekki... 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 İşte restorasyonunuzda size yardımcı olacak bir kaç resim..... 2 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Tabi ki bu motoru karayolları kanununa göre ruhsata yazdırmanız mümkün değil.... Bu araçta arka jantlar 17, önler 16... 2 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Fastback coupe modelinin makaslarını basmak mümkün değildir. Ford scorpio arka aks kısmını bulup araç boyanmadan yerleştirmelisiniz....Oldukça zahmetli bir iştir ancak yinede yapılabilir..... 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Güzel uğraş, pahalı ve zor, yalnız 20 kaada bu iş olmaz, siz sadece topluyorsunuz, restorasyon başka şeydir, niyetiniz buysa çok uzun bir yol sizi bekliyor... Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Kolay gele.. Emeklere ve keseye bereket.. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts