Servet Aydın 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Geçen senelerde biryerde gördüm, yalan olmasın, onlarca yıldır yanan bir ampulün konusu geçiyordu bir itfaiye merkezinde. Sebebi ise çok basit hiç kapanmaması ve dolayısıyla sabit akım gelmesi. Şimdi sağa çevir yansın, sola çevir yansın, yansın sönsün yansın sönsün. 5 yıl dayanacak şey 1 yıl dayanır öyle değilmi ? Onur oem viraj sistemlerde ampül hiç patlamaz desem yeridir. Soft start ve stop kullanılıyor. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 +1.Misal olarak kablonun mile dolaşması kablolar mile dolaşmazki Gökhan,benim düşündüğüm şekilde milin üzerinde kablo olmayacak.. ben kendi arabama yaparsam zaten adaptif akımınından alıcam elektriği sislere öyle bağlayacağım.. Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 bir kaç fikirde ben atayım ortaya 1. fikir direksiyon miline bağlı bir potansiyometre (ayarlı direnç) ile sislerin seviyesini kontrol edebilirsiniz. yani sağa dönüşte sağ sisi çok yakar sol aynı kalır. tersinde de sol çok yanar sağ sabit kalır. (aç kapa olmaz) 2. fikir herhangi bir bağlantı istemiyorsanız ireksiyona Reed relay kullanarak yaparsınız (mıknatıs ile devreye giren çıkan bir anahtar) mıknatısı direksiyon miline tutturursunuz. 3.fikir eskiden kullanılan toplu mouse lardan birini söker içerisindeki encoder in nasıl çalıştığını anladıktan sonra bunu araca nasıl adapte edip "bak abunuda ben yaptım" dersiniz Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Rot kollarından uygun olanına 5 mm yüksekliğinde, uygun uzunlukta metal parça koyun, iki adet poxy swici uygun yerlere yerleştirin, proxy çıkışındaki röleler konuma göre sisleri yaksın. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Rot kollarından uygun olanına 5 mm yüksekliğinde, uygun uzunlukta metal parça koyun, iki adet poxy swici uygun yerlere yerleştirin, proxy çıkışındaki röleler konuma göre sisleri yaksın. servet abi benim bunu yapmama gerek yok değilmi yani adaptifin akımı şuan yükseklik ayar motorunu çalıştırıyor ben yükseklik ayar motorunu kendi pinine takıp adaptifin akımınıda sislere yönlendiremez miyim? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 servet abi benim bunu yapmama gerek yok değilmi yani adaptifin akımı şuan yükseklik ayar motorunu çalıştırıyor ben yükseklik ayar motorunu kendi pinine takıp adaptifin akımınıda sislere yönlendiremez miyim? Fatih seninki çok kolay zaten. Yapılacak olan işlem, 15 amperlik Dc rezistif sürücü.çıkışıda direk sislere gidecek. 1; direksiyon açısına göre dimlenecek şekilde yapılır ( Yer yüzünde hiç bir araçta henüz yok, direksiyon açısına göre şiddeti artacak ) tabiki bu durumda 100 watt ampül kullanılacak. 2; okuma başladığı an tamamen yanacak (mevcut sistemler böyle) Yorum bağlantısı
Misafir 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 sinyal yandığında o sinyalin tarafındaki sis belli bir süre yansa sonra sönse ben razıyım.süper olur, Yorum bağlantısı
Akan Belen 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Ne deli fikirler gelir şimdi buraya.Hadi bakalım beyin fırtınasına Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Ne deli fikirler gelir şimdi buraya.Hadi bakalım beyin fırtınasına sinyal yandığında o sinyalin tarafındaki sis belli bir süre yansa sonra sönse ben razıyım.süper olur, olur, olabilir. Hatta direksiyonun çevrildiği yöndeki sis yanabilir, hatta 2 tane küçük servo motorla sisleri direksiyonu takip edecek şekilde yapılabilir. İvme sensörleri baya ucuzladı adaptif far olayı yapılabilir. Her şey mümkün Ben torpil atar korkuturum, ötesine karışmam Adresini biliyorum... Bence bacanaa yine de kaçıralım 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 olur, olabilir. Hatta direksiyonun çevrildiği yöndeki sis yanabilir, Bunun üstünde duralım biraz... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Emmi direksiyon konum bilgisini nerden alacağımı söyle gerisi basit. Bacanak bilir ona soralım O da sana sorar genelde böye şeylerş ama Yorum bağlantısı
Misafir 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Bunun üstünde duralım biraz... bencede duralim abi bence dreksiyon manevrasindansa sinyalden tetik almak hem daha az teferruatli hem donuste bi sinyal cakacak kadar kontrolumuzde olmali ilk tetikte belirlenen saniye kadar yanmali parklar acikkan tabi ve sinyal suresince sonmemeli bu gayet yeterli olur bence emmim vede bacanak abim. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Çeyrek tur direksiyon çevirmesinde yanıp tam düz pozisyona anlıkta olsa gelmesiyle sönmeli bence.. Bilgi direksiyon miline takılacak sensörlerden alınabilir.. Ortadakablo vs olmaz.. Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 bencede duralim abi bence dreksiyon manevrasindansa sinyalden tetik almak hem daha az teferruatli hem donuste bi sinyal cakacak kadar kontrolumuzde olmali ilk tetikte belirlenen saniye kadar yanmali parklar acikkan tabi ve sinyal suresince sonmemeli bu gayet yeterli olur bence emmim vede bacanak abim. Bu fikir daha basit, yapılabiliritesi de yüksek Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Emmi direksiyon konum bilgisini nerden alacağımı söyle gerisi basit. Buraadan bir şey çıkarabilir misin... Esp'nin direksiyon açı sensörü.. Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Buraadan bir şey çıkarabilir misin... Esp'nin direksiyon açı sensörü.. Esp'ye dokunmadan kendi sensörümüzü takmak lazım. Ne olur ne olmaz esp şakaya gelmez, ona dokunmamak lazım. Bir araştırayım direksiyona takılacak konum bilgisi verecek sensörler var, ama olukça pahalı, tur sayısına da bakmak lazım. Ben bir inceleyeyim. Yukarıdaki fikir nasıl? parklar yanarken sinyallerden tetik alıp sisleri yakma olayı? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Yukarıdaki fikir nasıl? parklar yanarken sinyallerden tetik alıp sisleri yakma olayı? Her zaman sinyal vermiyoruz virajlı dağ yolları + karanlık yere araç parkederken sinyal vermek garip olmazmı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Bunu mekanik yapmayı düşünmüştüm ben... Rotlardan birinden faydalanacaktım.. Rot miline takılacak küçük bir parça, Deli'nin vites kolunda kullandığı anahtarları çalıştıracaktı... Mesela... Ama parçalar değişken hareketli olduğu için direksiyon milinden okumak şart... Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Her zaman sinyal vermiyoruz virajlı dağ yolları + karanlık yere araç parkederken sinyal vermek garip olmazmı Oda doğru Tamam sensör bakayım ben. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Yukarıdaki fikir nasıl? parklar yanarken sinyallerden tetik alıp sisleri yakma olayı? Bunu biz çok düşündük... Sinyal mantıklı değil... Bu bize esas böyle yollarda lazım olacak... Biz de bu şartlarda sinyal kullanmayız.. Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Bunu mekanik yapmayı düşünmüştüm ben... Rotlardan birinden faydalanacaktım.. Rot miline takılacak küçük bir parça, Deli'nin vites kolunda kullandığı anahtarları çalıştıracaktı... Mesela... Bu da olabilir, sensör konusunda bir şeryler buldum baya ucuza gelecek gibi, Olmazsa bunu yaparız. B planı olarak. Direksiyon tam sağ-tam sol kaç tur oluyor bu arabalar en fazla ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 3-4 tur dönüyordur heralde... sabah sayarım Mercedesler falan yarım turda yanıyor... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Yarım tur en güzeli ; bugün bir puntoda gördüm çeyrek civarı başlıyor yanmaya.. Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 3-4 tur dönüyordur heralde... sabah sayarım Mercedesler falan yarım turda yanıyor... Tamamdır. Bu sensör küçük bir elektrik motoru gibi, direksiyon miline nasıl bağlarız bunu? Direksiyon döndükçe onunda dönmesi lazım. Yorum bağlantısı
Akan Belen 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Ben alıyorum bir tane listeye yazın beni 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts