İçeriğe Yönlendir

Direksiyon Hareketine Duyarlı Sis Farları


Mustafa Alemdar

Recommended Posts

Servet Aydın
Geçen senelerde biryerde gördüm, yalan olmasın, onlarca yıldır yanan bir ampulün konusu geçiyordu bir itfaiye merkezinde. Sebebi ise çok basit hiç kapanmaması ve dolayısıyla sabit akım gelmesi. Şimdi sağa çevir yansın, sola çevir yansın, yansın sönsün yansın sönsün. 5 yıl dayanacak şey 1 yıl dayanır öyle değilmi ?

Onur oem viraj sistemlerde ampül hiç patlamaz desem yeridir. Soft start ve stop kullanılıyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
+1.

Misal olarak kablonun mile dolaşması :(

kablolar mile dolaşmazki Gökhan,benim düşündüğüm şekilde milin üzerinde kablo olmayacak..

ben kendi arabama yaparsam zaten adaptif akımınından alıcam elektriği sislere öyle bağlayacağım..

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

bir kaç fikirde ben atayım ortaya

1. fikir

direksiyon miline bağlı bir potansiyometre (ayarlı direnç) ile sislerin seviyesini kontrol edebilirsiniz. yani sağa dönüşte sağ sisi çok yakar sol aynı kalır. tersinde de sol çok yanar sağ sabit kalır. (aç kapa olmaz)

2. fikir

herhangi bir bağlantı istemiyorsanız ireksiyona Reed relay kullanarak yaparsınız (mıknatıs ile devreye giren çıkan bir anahtar) mıknatısı direksiyon miline tutturursunuz.

3.fikir

eskiden kullanılan toplu mouse lardan birini söker içerisindeki encoder in nasıl çalıştığını anladıktan sonra bunu araca nasıl adapte edip "bak abunuda ben yaptım" dersiniz

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Rot kollarından uygun olanına 5 mm yüksekliğinde, uygun uzunlukta metal parça koyun, iki adet poxy swici uygun yerlere yerleştirin, proxy çıkışındaki röleler konuma göre sisleri yaksın.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Rot kollarından uygun olanına 5 mm yüksekliğinde, uygun uzunlukta metal parça koyun, iki adet poxy swici uygun yerlere yerleştirin, proxy çıkışındaki röleler konuma göre sisleri yaksın.

servet abi benim bunu yapmama gerek yok değilmi yani adaptifin akımı şuan yükseklik ayar motorunu çalıştırıyor ben yükseklik ayar motorunu kendi pinine takıp adaptifin akımınıda sislere yönlendiremez miyim?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
servet abi benim bunu yapmama gerek yok değilmi yani adaptifin akımı şuan yükseklik ayar motorunu çalıştırıyor ben yükseklik ayar motorunu kendi pinine takıp adaptifin akımınıda sislere yönlendiremez miyim?

Fatih seninki çok kolay zaten. Yapılacak olan işlem, 15 amperlik Dc rezistif sürücü.çıkışıda direk sislere gidecek.

1; direksiyon açısına göre dimlenecek şekilde yapılır ( Yer yüzünde hiç bir araçta henüz yok, direksiyon açısına göre şiddeti artacak ) tabiki bu durumda 100 watt ampül kullanılacak.

2; okuma başladığı an tamamen yanacak (mevcut sistemler böyle)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Misafir

sinyal yandığında o sinyalin tarafındaki sis belli bir süre yansa sonra sönse ben razıyım.süper olur,

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Ne deli fikirler gelir şimdi buraya.Hadi bakalım beyin fırtınasına

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Ne deli fikirler gelir şimdi buraya.Hadi bakalım beyin fırtınasına

:)

sinyal yandığında o sinyalin tarafındaki sis belli bir süre yansa sonra sönse ben razıyım.süper olur,

olur, olabilir. Hatta direksiyonun çevrildiği yöndeki sis yanabilir, hatta 2 tane küçük servo motorla sisleri direksiyonu takip edecek şekilde yapılabilir. İvme sensörleri baya ucuzladı adaptif far olayı yapılabilir. Her şey mümkün :)

Ben torpil atar korkuturum, ötesine karışmam :)

Adresini biliyorum... :ninja:

Bence bacanaa yine de kaçıralım :D

:i-ih2:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

olur, olabilir. Hatta direksiyonun çevrildiği yöndeki sis yanabilir,

Bunun üstünde duralım biraz... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Emmi direksiyon konum bilgisini nerden alacağımı söyle gerisi basit.

Bacanak bilir ona soralım :)

O da sana sorar genelde böye şeylerş ama :crazy:

Yorum bağlantısı
Misafir

Bunun üstünde duralım biraz... :rolleyes:

bencede duralim abi bence dreksiyon manevrasindansa sinyalden tetik almak hem daha az teferruatli hem donuste bi sinyal cakacak kadar kontrolumuzde olmali ilk tetikte belirlenen saniye kadar yanmali parklar acikkan tabi ve sinyal suresince sonmemeli bu gayet yeterli olur bence emmim vede bacanak abim.
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Çeyrek tur direksiyon çevirmesinde yanıp tam düz pozisyona anlıkta olsa gelmesiyle sönmeli bence..

Bilgi direksiyon miline takılacak sensörlerden alınabilir.. Ortadakablo vs olmaz..

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

bencede duralim abi bence dreksiyon manevrasindansa sinyalden tetik almak hem daha az teferruatli hem donuste bi sinyal cakacak kadar kontrolumuzde olmali ilk tetikte belirlenen saniye kadar yanmali parklar acikkan tabi ve sinyal suresince sonmemeli bu gayet yeterli olur bence emmim vede bacanak abim.

Bu fikir daha basit, yapılabiliritesi de yüksek :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Emmi direksiyon konum bilgisini nerden alacağımı söyle gerisi basit.

Buraadan bir şey çıkarabilir misin... Esp'nin direksiyon açı sensörü..

img1716oj.jpg

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Buraadan bir şey çıkarabilir misin... Esp'nin direksiyon açı sensörü..

Esp'ye dokunmadan kendi sensörümüzü takmak lazım. Ne olur ne olmaz esp şakaya gelmez, ona dokunmamak lazım. Bir araştırayım direksiyona takılacak konum bilgisi verecek sensörler var, ama olukça pahalı, tur sayısına da bakmak lazım. Ben bir inceleyeyim.

Yukarıdaki fikir nasıl? parklar yanarken sinyallerden tetik alıp sisleri yakma olayı?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Yukarıdaki fikir nasıl? parklar yanarken sinyallerden tetik alıp sisleri yakma olayı?

Her zaman sinyal vermiyoruz :( virajlı dağ yolları + karanlık yere araç parkederken sinyal vermek garip olmazmı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunu mekanik yapmayı düşünmüştüm ben...

Rotlardan birinden faydalanacaktım.. Rot miline takılacak küçük bir parça, Deli'nin vites kolunda kullandığı anahtarları çalıştıracaktı...

Mesela...

32152506.jpg

Ama parçalar değişken hareketli olduğu için direksiyon milinden okumak şart...

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Her zaman sinyal vermiyoruz :( virajlı dağ yolları + karanlık yere araç parkederken sinyal vermek garip olmazmı

Oda doğru :)

Tamam sensör bakayım ben.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yukarıdaki fikir nasıl? parklar yanarken sinyallerden tetik alıp sisleri yakma olayı?

Bunu biz çok düşündük... Sinyal mantıklı değil... Bu bize esas böyle yollarda lazım olacak... Biz de bu şartlarda sinyal kullanmayız..

22469952th4mo4.jpg

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Bunu mekanik yapmayı düşünmüştüm ben...

Rotlardan birinden faydalanacaktım.. Rot miline takılacak küçük bir parça, Deli'nin vites kolunda kullandığı anahtarları çalıştıracaktı...

Mesela...32152506.jpg

Bu da olabilir, sensör konusunda bir şeryler buldum baya ucuza gelecek gibi, Olmazsa bunu yaparız. B planı olarak.

Direksiyon tam sağ-tam sol kaç tur oluyor bu arabalar en fazla ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

3-4 tur dönüyordur heralde... sabah sayarım :)

Mercedesler falan yarım turda yanıyor...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Yarım tur en güzeli ; bugün bir puntoda gördüm çeyrek civarı başlıyor yanmaya..

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

3-4 tur dönüyordur heralde... sabah sayarım :)

Mercedesler falan yarım turda yanıyor...

Tamamdır.

Bu sensör küçük bir elektrik motoru gibi, direksiyon miline nasıl bağlarız bunu? Direksiyon döndükçe onunda dönmesi lazım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...