İçeriğe Yönlendir

2004 Mondeo Ghia X Aldım Bazı Sorularım Olacak :)


Onur Yaman

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Vallaha abi,senle uzun yola gitmeyi istiyorum bi ara,sürüşünü merak ediyorum :)

Hakan abi kullandığında(erciyes dönüşü bi yerden sonra)

Bayağı fark vardı.

Haa,normal kullanıcı değil adam,Servise yakıt şikayeti ile gelenlerle,test sürüşüne çıkıp,döndüğünde ise müşterinin, Benim arabam az yakıyormuş dedirtenlerden :)

İnşallah İstanbul olur :)

Ali Erene sor o geldi kayseriye :) ve dönüşte te o yanımdaydı :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Yaman

peki o\d tuşuna basınca yol bilgisayarında ne yazısı çıkmalı

benimkinde o\d off yazısı yanıp sönüyor

vites tuşuna basınca da sadece o\d off yazısı sabit kalıyor

valla zor bu mondeo .....

Yorum bağlantısı

O/D off yazısı sabit kaldığında Mehmet hocamın bahsettiği sürüş modu oluyor. Yani vites 3 e düşüyor daha üst devirlerde vites değişimi gerçekleşiyor.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

İnşallah İstanbul olur :)

Ali Erene sor o geldi kayseriye :) ve dönüşte te o yanımdaydı :D

Anlatılmaz, yaşanır. Araba tırt ama şoför 10 numara. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

O/D off yazısı sabit kaldığında Mehmet hocamın bahsettiği sürüş modu oluyor. Yani vites 3 e düşüyor daha üst devirlerde vites değişimi gerçekleşiyor.

RAmpalarda ciddi anlamda rahat oluyor :)

Anlatılmaz, yaşanır. Araba tırt ama şoför 10 numara. :)

HK merak ediyormuş nasıl kullandığımı. Sakinmi sertmi hızlımı.

peki o\d tuşuna basınca yol bilgisayarında ne yazısı çıkmalı

benimkinde o\d off yazısı yanıp sönüyor

vites tuşuna basınca da sadece o\d off yazısı sabit kalıyor

valla zor bu mondeo .....

Bİr dakika eminmisiniz dediğinizden.

O/D düğmesine bastığında ekranda O/D yazar. tekrar bastığınızda o yazı gider. Ancak bu yazı ekranda yanıp sönüyorsa şanzuman kontrol edilmeli :(

Bu O/D denilen zamazingo bizimkinde yok değil mi.Gerçi rampada ben zorlanmıyorum yardıra yardıra çıkıyorum ama :)

Zaten zorlansan ayıp olur :) Sende zorlanırsan biz o rampayı hiç çıkamayız demektir :D Sende vitesi çek sağa sen O/D yap. Tam yardıra yardıra çıkarsın :D

Yorum bağlantısı
Onur Yaman
(düzenlendi)

RAmpalarda ciddi anlamda rahat oluyor :)

HK merak ediyormuş nasıl kullandığımı. Sakinmi sertmi hızlımı.

Bİr dakika eminmisiniz dediğinizden.

O/D düğmesine bastığında ekranda O/D yazar. tekrar bastığınızda o yazı gider. Ancak bu yazı ekranda yanıp sönüyorsa şanzuman kontrol edilmeli :(

Zaten zorlansan ayıp olur :) Sende zorlanırsan biz o rampayı hiç çıkamayız demektir :D Sende vitesi çek sağa sen O/D yap. Tam yardıra yardıra çıkarsın :D

bir kere oldu

bir daha da olmadı ama kıllandırdı beni

ustaeller vitesden de anlar mı

yoksa izmirde otomatk şanzımancı da mı aramalıyım

sonuçta kesinlikle şansıman yağını da değiştirecem

tarihinde Onur Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

otomatik viteste en çok dikkat etmeniz gereken. Işıklarda kalkışta kesinlikle yavaş yavaş kalkmalısınız (Az yakması ve şanzımanın sağlığı için)

Aracınızın el freni sağlıklı çalışıyor olmalı. Aracı stop etmek için P konumuna almadan önce kesinlikle el frenini çekin ve araç tamamen durduktan sonra N konumunda frenden ayağınızı çekin yük el frenine binsin. Sonra P konuma alıp aracı stop edin. Araç seyir halindeyken kesinlikle aracı boşa almayın. R ve D konumlarına geçişlerde aracın iyice durmasını bekleyin. Biraz ukalalıkmı yaptım :)

Bu ne kadar merasim yaa :) Hani otomatik rahatlıktı :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bu ne kadar merasim yaa :) Hani otomatik rahatlıktı :D

Ekonomi istiyorsan yapacaksın :D

Bak uzun yolda senin arabayla aynı yakıyoruz :D Neden sence :D

Yorum bağlantısı
Misafir

Ekonomi istiyorsan yapacaksın :D

Bak uzun yolda senin arabayla aynı yakıyoruz :D Neden sence :D

Uzun yolda otomatik,zaten düze göre az yakması gerekli. Düzgün devirlerde gidersen :D

Yorum bağlantısı
Akan Belen

2.0 hemde otomatik araca bin sonra az yaktıracağım diye uğraş pöhh :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Uzun yolda otomatik,zaten düze göre az yakması gerekli. Düzgün devirlerde gidersen :D

Yok kardeş. Bizimkiler 4 ileri olduğu için fazla yakıyor. Manueller 5 ileri olduğu için bizimkine göre az yakıyor. Emminin çok yakmasının sebebi farklı. Erciyese çıkarken anlamışsındır :D

2.0 hemde otomatik araca bin sonra az yaktıracağım diye uğraş pöhh :biggrin:

Sen 9 litreye çok diyorsunda. Benim şu anda yol bilgisayarı 14.6 diyor maraş şehir içinde LPG yakmasını sen düşün :D

Birde bunu sert kullanırsam neler olur sen düşün :D

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Yok kardeş. Bizimkiler 4 ileri olduğu için fazla yakıyor. Manueller 5 ileri olduğu için bizimkine göre az yakıyor. Emminin çok yakmasının sebebi farklı. Erciyese çıkarken anlamışsındır :D

Sen 9 litreye çok diyorsunda. Benim şu anda yol bilgisayarı 14.6 diyor maraş şehir içinde LPG yakmasını sen düşün :D

Birde bunu sert kullanırsam neler olur sen düşün :D

Haha :biggrin: Ufkum o kadar geniş değil :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yok kardeş. Bizimkiler 4 ileri olduğu için fazla yakıyor. Manueller 5 ileri olduğu için bizimkine göre az yakıyor. Emminin çok yakmasının sebebi farklı. Erciyese çıkarken anlamışsındır :D

Sen 9 litreye çok diyorsunda. Benim şu anda yol bilgisayarı 14.6 diyor maraş şehir içinde LPG yakmasını sen düşün :D

Birde bunu sert kullanırsam neler olur sen düşün :D

Beygirleri yatmaya alıştırmayacaksın... Eklemleri kireçleme yapar :)

Kayseri'ye giderken Nevşehir'den depo doldurup sıfırladım... Hala o depo ile geziyorum şu an ortalama 8.2 görüyorum... Yakın siz onları :D

Yorum bağlantısı
Misafir

Erciyesten geldikten sonra,bende sıfırlamadım daha,12.1 yazıyordu :D

Tabi sen,benim gibi 14 km'lik yolu,50 65 dakika arasında gitmiyorsun :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Erciyesten geldikten sonra,bende sıfırlamadım daha,12.1 yazıyordu :D

Tabi sen,benim gibi 14 km'lik yolu,50 65 dakika arasında gitmiyorsun :)

14 km yol.. bizim köy... 7 dakika :)

Yorum bağlantısı
Onur Yaman

ya emmi

her sefer seviniyorum emmi bana bir çözüm yazdı diye

hep morarıyorum

beni göçerttin yine gece vakti :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hehe.. valla ben de hep bi çözüm bulan oldu mu ki diye bakıyorum konuya ama bakıyorum geyik var, kısaca yazıp çıkıyorum :D

Bence teyp bağlantıları sorunlu.. Ama ilk defa duydum.. yorum yapamıyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Beygirleri yatmaya alıştırmayacaksın... Eklemleri kireçleme yapar :)

Kayseri'ye giderken Nevşehir'den depo doldurup sıfırladım... Hala o depo ile geziyorum şu an ortalama 8.2 görüyorum... Yakın siz onları :D

Abi beygirleri fazla yormadan kullaniyoruz.. :D

Beygirlere yazık :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Uyuşuk, pısırık bişidir senin beygirler...

Bu az basan, yavaş giden sürücünün beygiri..

yasli_at_052012.jpg

Bu da benim gibi kullananların beygiri..

at-resimleri-2.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bunu yapacağını vallahi billahi biliyordun. Gerçi eşek bekledim ama yine iyi atgillerden koymuşsun :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Yaman

arkadaşlar bugun titreme yaparken dikkat ettim

akşam karanlığı çökmüş ve farlarım açıktı

gösterdeki lambalar ayakların ordaki lambalar falan da titriyor araç titredikçe

acaba sorunu yanlış yerde mi arıyorum

sorun kronik sarj dinomosu sorunu mu

fikirlerinizi bekliyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

arkadaşlar bugun titreme yaparken dikkat ettim

akşam karanlığı çökmüş ve farlarım açıktı

gösterdeki lambalar ayakların ordaki lambalar falan da titriyor araç titredikçe

acaba sorunu yanlış yerde mi arıyorum

sorun kronik sarj dinomosu sorunu mu

fikirlerinizi bekliyorum

Şarj dinamosu konularını okumuştum ama titremeye sebep olduğunu okumadım diye hatırlıyorum. Bildiğim kadarıyla titreme ise sadece yani akü lambanız yanmıyorsa etkiliyorsa bile şimdiden etkliyeceğini sanmıyorum. Ustalar daha iyi bilir tabi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

arkadaşlar bugun titreme yaparken dikkat ettim

akşam karanlığı çökmüş ve farlarım açıktı

gösterdeki lambalar ayakların ordaki lambalar falan da titriyor araç titredikçe

acaba sorunu yanlış yerde mi arıyorum

sorun kronik sarj dinomosu sorunu mu

fikirlerinizi bekliyorum

Şarj dinamosundan kaynaklanmaz büyük ihtimalle. Ben şarj dinamosunun her halini gördüm :D 11.9 ile 15.9 volt arasındaki dalgalanmaların hepsini gördüm. Ancak titremeden dolayı şarj dinamosunun şarjı etkilenebilir.

1- sizin aracın daha önce üst kapağı açıldımı. Açıldıysa sente kaymış olabilir.

2-Titreme sürekli ise buji ve kablolara bakın.

3-Motor takozu sıkıntılı olabilir buda motoru sarsıntılı çalışır.

Bir çok sebep olabilir o titreme için.

Bir hafta sonu sabaha karşı yola çıkın direk İzmir yolunu tutun hocam. Sabri abinin çayını için arabanıza baksın tanışın. Çok değerli bir insandır. Sırf çay içmeye bile gidilir. Yoksa git gide daha büyük paranoyak olacaksınız ( Kendimden biliyorum) Titreme geçse bile siz hala titriyor gibi hissedersiniz. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...