Aykut Sonmez 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Bugün bizzat şahit olduğum olayı paylaşmak istedim ki,şirket çıkması araçların neden alınmıyacagını bir kez daha hatırlayalım.Galericiler sitesini gezerken bir araç gördüm ve firmanın içine girdim.Firma sahibi telefonda konuşuyordu ve istemeden kulak misafiri oldum.Olay şu: x şirketten aldığı bir aracı yetkili servis kaydıyla satarken yalan söylemediğini araçların yetkili servis bakımlı olduğunu fakat her 10 bin km arasında aslında araçların en az 60-70 bin km yaptığını ve bu ara bakımların şirketler tarafından orjinal filtrelerle kendileri tarafından yapıldığını,tekrar bakım zamanı geldiği zaman yetkili servise götürerek,orda kayıt açıldığı ve bakım yapıldığı dolayısıyla aracın yetkili servis kayıtlı olduğunu anlatıyordu.Yani 30 bin km sanarak aldığımız araçlar aslında 150-160 bin km oluyor.Bu kadarına pes dedim,aynen firmadan arkama bakmadan çıktım.Şirket aracı olup olmadığını anlamanın en kolay yoluda şudur; depo kapağını açıp içerdeki plastik aksamda vida deliği varmı yok mu bakmak.Varsa şirket aracıdır.Çünkü taşıt tanıma sistemini genelde firmalar ordan delik delerek kablolarla ordan tanıtıyolar 3 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Bu bilinmeyen bir yöntem değil zaten. Bilinen her şirket aracı alınabilir. Eski aracım(abime sattım) şirket aracıydı ve yılda 1 defa bakım harici servise girmiyor. 5 Yorum bağlantısı
Murat DEMİRHAN 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Paylaşım için teşekkürler.Bilmiyordum öğrenmiş oldum.Daha dikkat ederiz alım satımlarda. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Türk insanı olarak çok takıntılıyız , bu hilelerin hepsi ondan oluyor.aracım 1999 model internette ilanı var satılık.Geçen gün ''..............'' nun biri arıyıyor (boşluğu siz doldurun) arabada boya varmı diye soruyor , kazası ve değişen parçası yok diyorum , ısrarla boya soruyor , bende alacağın araba 2009 değil kardeşim 1999 model dedim kapattım telefonu. 3 Yorum bağlantısı
Aykut Sonmez 19 Şubat 2013 Yazar Paylaş 19 Şubat 2013 Türk insanı olarak çok takıntılıyız , bu hilelerin hepsi ondan oluyor.aracım 1999 model internette ilanı var satılık.Geçen gün ''..............'' nun biri arıyıyor (boşluğu siz doldurun) arabada boya varmı diye soruyor , kazası ve değişen parçası yok diyorum , ısrarla boya soruyor , bende alacağın araba 2009 değil kardeşim 1999 model dedim kapattım telefonu. Ya burda takıntı ve hile harici emek hırsızlığı var,zar zor kazandığımız parayla gidip araç almak istiyoruz ama bu gibi nedenlerden dolayı birilerine güvenipte araç alamıyoruz.Bunun birde başka tarafı var,şöyleki 30 bin km sandığımız araç aslında 150-160 binde dolayısıyla motorda bazı sıkıntılar oluşabilir (turbodur,enjektörlerdir vs..)ondan sonra kendi kendimizi yeriz 30 bin km aracın turbosumu bozulur bu nasıl araç diye. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Bedir 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 şirket araçları gavur malı gibi kullanılıyor genelde...hem kendi hayatlarını hemde başkalarınınkini pervasızca tehlikeye atabiliyorlar düşünmeden... 1 Yorum bağlantısı
Serkan Danış 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Kendi şirketinizin aracı değilse bulaşmayın. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 ruhsat sahibi ile çay içtiğim arabaya, forumdan takip ettiğim arabaya, fazladan vereceğim meblağa hiç acımam. Vesile ile her filo şirketi, her kiralayan aynı değildir, ancak bunların sayısı toplam içinde çok az 6 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Ya burda takıntı ve hile harici emek hırsızlığı var,zar zor kazandığımız parayla gidip araç almak istiyoruz ama bu gibi nedenlerden dolayı birilerine güvenipte araç alamıyoruz.Bunun birde başka tarafı var,şöyleki 30 bin km sandığımız araç aslında 150-160 binde dolayısıyla motorda bazı sıkıntılar oluşabilir (turbodur,enjektörlerdir vs..)ondan sonra kendi kendimizi yeriz 30 bin km aracın turbosumu bozulur bu nasıl araç diye. Benim dediğimde o zaten , de bizim ülkemizde atıyorum 2011 model 180.000 km deki arabayı kimse almaz , sahtekarlıklara bunlar yol açıyor. 1 Yorum bağlantısı
Aykut Sonmez 19 Şubat 2013 Yazar Paylaş 19 Şubat 2013 İstanbuldan ford,renault,fiat,hyundai araba alırken 40 kere düşünmek lazım.Şirket aracı olmayana rastlamak çok zor,nerden araç alıcaz arıyorum temiz bişey bulamıyorum.33 bine araç yok şaka gibi Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Benim kullandığım şirket aracı Linea'da şanzumandan hız kablosunu çekmişlerdi. Hız kadranı çalışmıyor, km yazmıyordu. 2. veya 3. gün taktım ayda 10000 km'den fazla yol yapıyordum. Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Arkadaşlar km bir aracın durumu hakkında emsal alacağınız son sey olsun. 1- oynamak çok basit 2- km si çok düşük ama 2 kez hararet yapmış bir araç düşünün , 3- km si çok düşük selli bir araç düşünün vb, vb , vb... Boya durumu ve kaportasını inceleyin, kapı çizgileri düzgün olmak kaydıyla boya değişeni sorun etmeyin. Bana sorarsanız boyayı sorun edinde değişeni hiç dert etmeyin . Aracın direklerine, ve şasisine işlememiş hasarlar muhim değildir.Amaaa !!! 1-Bir araç düşünün 0 boya değişen ama selli, 2-Bir araç düşünün 0 hata boya ama alttan darbeli , Aracın ; pedalları, vites topuzu, direksiyon simidi, ve sürücü koltuğunun durumu Düşürülmüş kmyi anlayabileceğiniz tek noktadır. Buralara bakın, aracın genel hali işe kmsi arasında fark gözlemliyorsanız, yani halk diliyle yorgun duruyrsa km düşürülmüş olabilir. Ayrıca aracın sel veya su hasarını anlamak için , Torpido altına elinizi sokun , orada çamur olmaz ! Vites körüğünün altına bakın , orada çamur olmaz ! Kapı direğindeki plastikleri esnetin altına bakın orada çamur olmaz ! Varsa selli ona göre alın. Alacağınız aracın, Klima -kaloriferini, Cam açma modullerının hepsini, Uzun kısa far, sinyaller, dörtlü , cam fıskiyesi, varsa arka silecek dahil tüm silecekleri, İç aksamda bulunan tüm hava çıkş kanallarını ve tüm düğmeleri, dikiz aynalarının ayarları dahil , Tüm emniyet kemerlerinin çalışıp çalışmadığını, Koltuk kızaklarının ve sırt ayarlarının çalışıp çalışmadığını, Aracın stepnesi Muayene bitiş tarihini kontrol edin!!! Eski 2. el sorumlusunun tavsiyeleri arkadaşlar. 6 Yorum bağlantısı
Murat DEMİRHAN 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Kendimden örnek vermek isterim.Geçen mayıs ayında 7 yıl kullandığım arabamı sattım.Yıllarca dişimizden tırnağımızdan arttırdığımızla araba alalım dedik 3 aya yakın geceli gündüzlü aradım.Temmuz sıcağında araba pazarlarında canım çıktı.Bu zaman zarfında ne kadar piyasada dönen dümen varsa çoğuna ya şahit oldum ya da dolandırılmaya çalışıldım. Mesele 190 bin km de arabayı kimsenin almadığı değil mesele 190 bin km de ki arabaya 60 bin km de ki aracın parasının istenmesi.Bu hususta Çağlar beyin dediklerine sonuna kadar katılıyorum. ALLAH KİMSEYİ KÖTÜYLE KARŞILAŞTIRMASIN. 1 Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 ruhsat sahibi ile çay içtiğim arabaya, forumdan takip ettiğim arabaya, fazladan vereceğim meblağa hiç acımam. Vesile ile her filo şirketi, her kiralayan aynı değildir, ancak bunların sayısı toplam içinde çok az Dediğiniz doğru. Şirket aracı alınmaz diye birşey yok ancak exktra dikkat etmek gerekir. Bİr örnek ortağımın babasının yetkili servis doblosu , 0 km alındı şuan 240.000 de araç . Rutin bakım dışınde ne turbo ne başka birşey bozmadı araç hala pamuk gibi. Şimdi o aracı satacağımız zaman ben dahil 240.000 kmde olduğunu duyunca düşünecekelerimiz pek hayırlı değil bunun gibi. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Arkadaşlar km bir aracın durumu hakkında emsal alacağınız son sey olsun. 1- oynamak çok basit 2- km si çok düşük ama 2 kez hararet yapmış bir araç düşünün , 3- km si çok düşük selli bir araç düşünün vb, vb , vb... Boya durumu ve kaportasını inceleyin, kapı çizgileri düzgün olmak kaydıyla boya değişeni sorun etmeyin. Bana sorarsanız boyayı sorun edinde değişeni hiç dert etmeyin . Aracın direklerine, ve şasisine işlememiş hasarlar muhim değildir.Amaaa !!! 1-Bir araç düşünün 0 boya değişen ama selli, 2-Bir araç düşünün 0 hata boya ama alttan darbeli , Aracın ; pedalları, vites topuzu, direksiyon simidi, ve sürücü koltuğunun durumu Düşürülmüş kmyi anlayabileceğiniz tek noktadır. Buralara bakın, aracın genel hali işe kmsi arasında fark gözlemliyorsanız, yani halk diliyle yorgun duruyrsa km düşürülmüş olabilir. Tamam saydıklarınızın birçoğunda hemfikirim amaaaa.. Koyu ile belirttiğim yerleri yenilemek, temiz çıkmasını bulmak o kadar kolay ve ucuz ki!... 2 Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Tamam saydıklarınızın birçoğunda hemfikirim amaaaa.. Koyu ile belirttiğim yerleri yenilemek, temiz çıkmasını bulmak o kadar kolay ve ucuz ki!... Tabiki , profesyonel bir serfsizin ( özür dilerim ) kmsi ile oynadığı aracı servisi dahi anlayamaz . 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 tanıdıktan almak lazım, veya sıfır km. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 zamanında, Otokoç 2.elde Audi vardı 2 adet, piyasasını bilmedğimi bir araba idi, sahibinden koma bakayım dedim, sandalyem kırılıyordu, O iki araba 160-180bin km iken, tüm Türkeyede, 100 bini geçmişi yoktu o model yılında, sıralamada, tek başına bile gayet güzel bir gösterge. 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Bu aslında bizim kilometre takıntımıdan kaynaklanıyor, satıcı (dolandırıcı) aracı ne sattırır diye düşünüyor düşük kilometrenin sattırdığını biliyor ve kilometreyi düşürüyor. 3 Yorum bağlantısı
Aykut Sonmez 19 Şubat 2013 Yazar Paylaş 19 Şubat 2013 Bu aslında bizim kilometre takıntımıdan kaynaklanıyor, satıcı (dolandırıcı) aracı ne sattırır diye düşünüyor düşük kilometrenin sattırdığını biliyor ve kilometreyi düşürüyor. Allah hepimizi dürüst,namuslu insanlarla karşılaştırsın.Daha neler görücez bakalım Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Allah hepimizi dürüst,namuslu insanlarla karşılaştırsın.Daha neler görücez bakalım Ahlaksızlığın, uyanıklık ve kurnazlık olarak yorumlandığı bir ülkede daha çok şey görürüz. 2 Yorum bağlantısı
Adnan Kaya 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Otomobillerde varmı bilmiyorum, Fakat Ford kamyonlarda motor zaman saati var. Aracı bilgisayara (eds cihazına ) bağladığımız zaman motorun çalışma saatini görüyoruz. Her 250 saat 10.000 kilometreye takabül ediyor. Ona göre aracın kilometresini belirliyoruz. Bu işlemde yanılma payı % 5 civarındadır. Otomobillerde bilgisayara ( Eds Cihazına ) bağlanınca zaman saati varmı ? Otomobil ustaları bilgi verirse hepimizin bilgisi olur. Yorum bağlantısı
Aykut Sonmez 19 Şubat 2013 Yazar Paylaş 19 Şubat 2013 Otomobillerde varmı bilmiyorum, Fakat Ford kamyonlarda motor zaman saati var. Aracı bilgisayara (eds cihazına ) bağladığımız zaman motorun çalışma saatini görüyoruz. Her 250 saat 10.000 kilometreye takabül ediyor. Ona göre aracın kilometresini belirliyoruz. Bu işlemde yanılma payı % 5 civarındadır. Otomobillerde bilgisayara ( Eds Cihazına ) bağlanınca zaman saati varmı ? Otomobil ustaları bilgi verirse hepimizin bilgisi olur. Bildiğim kadarıyla yok.Umarım yanlış biliyorumdur Yorum bağlantısı
Ali Eren 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Bilenler bilir yakın zamanda yakınlarım için bir araba aldım, bir de araba sattım. Piyasa da sahtekar adam çok ve buna bağlı olarak insanlar araba alırken haklı olarak çok tedirgin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts