İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 Kalorifer Klapa Motoru Arızası Ve Tamiri


Okan İmecik

Recommended Posts

Okan İmecik

tüm üyelere merhabalar.uzun zamandır cozmeye calıstıgım ama bir turlu cozmeye zaman bulamadıgım arızaya vakıt ayırabıldım.arıza klimanın sıcak vermemesı. birkac ustayla istişareden sonra kalorıfer petegı mı dedık once aldık kanala aracı aşagıdan kaloriferin giriş borusuyla cıkıs borusuna baktık sıcak.demekkı 'akış var' yorumu getırerek petegın saglamlıgını teyit ettık.en sonunda klapa motorunun klapeye yon verememesı oldugunu anladık.benden oncede bu arıza varmıs arkadas sagolsun klape motorunun soketını cıkarmıs atmıs torpidonun arkasına.bız motoru cıkardık motoru arastırdım servıste 680 tl idi.başka hiçbir yerdede bulamadım.birde ebayda var oda 96 modellere uyumlu ama aynı motor.ama bızımkılerde çalışmıyor.sonra motorun içini açtım motorun içindeki 3 tane plastik dişliden birtanesının kırık oldugunu tespıt ettım.emınım ki cogu arızayı da o dişliden veriyor.çünkü küçük ve zayıf bir dişli.ben motor temın etmektense bu dişliyi imal yoluna gittim izmirde bir firmada imal ettirebildim.sonuç olarak dişliyi 40 tl gibi bir maliyetle imal ettırdık arızayı gıderdık ve motoru toplayıp yerıne taktık.şimdi sıcacık seyahat etmenın tadını cıkarıyorum:) .bu arızayı yasayan arkadas varsa onları aydınlatabılmek adına yazdım.bıraz karısık ve uzun olduysa kusura bakmayın.herkese kazasız belasız surusler...

şimdi sırada koltuk hareket motoru arızam var motoru faal çalışıyor.buyuk ıhtımalle tahmının dişli sıyırmış.ilk zaman buldugumda onuda sokup arızasını gıderecegım. onu da yapınca paylasırım.

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok güzel bilgi.. teşekkür ederiz ancak keşke bu güzel bilgiyi, telefondan değil de bilgisayarınızdan düzgünce yazsaydınız :(

Yorum bağlantısı
Okan İmecik

haklısınız...şimdilik arızanın kaba taslak bu şekilde giderilebildiğini yazayım dedım. bu arızayla karsılasan arkadasım varsa detaylı yardımcı olurum....

Yorum bağlantısı
Okan İmecik

ayrıca aracıma yaptığım artan yakıt tüketimi sebebi olan bozuk katalitik konvertör değişimi,cam sıyırıcılarının tamiri,patlak submarine lıght değişimi(4 kapı).ve elde yapım mdf adaptör çerçeveyle 4 kapıya 165 cm component montajı var.onlar hep yazıldıgı için yazmadım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Aracınıza yaptıklarını resimleyerek anlatırsanız güzel bilgiler olacaktır faydalanmak isteyenler için

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

ayrıca aracıma yaptığım artan yakıt tüketimi sebebi olan bozuk katalitik konvertör değişimi,cam sıyırıcılarının tamiri,patlak submarine lıght değişimi(4 kapı).ve elde yapım mdf adaptör çerçeveyle 4 kapıya 165 cm component montajı var.onlar hep yazıldıgı için yazmadım.

Eğer mümkünse işaretlediğim konuda özellikle resim ve anlatım bekliyorum. Değiştirdiniz mi yoksa bozuk olanları tamir mi ettiniz?

Yorum bağlantısı
Okan İmecik

değiştirmedim.bozuk olanı tamir ettim. arızayı gıderıp yerine taktım sımdılık fotograflama şansım yok.camı sonuna kadar indırdikten sonra yukarıya dogru asılarak sokuyorsunuz ondan sonra parçayı elınıze aldıgınızda uygulama yapmanız gereken yerı goruyorsunuz zaten.oradakı dagılmıs metal parçaları çıkarıp guzelce gerekırse yıkayıp kurutup.onun yerıne sıvı contayı basıp yerıne takıyorsunuz.ama oraya aynı kalınlıkta sac bı parçada koyabılırsınız zaten bıraz bu ıslere yatkınlıgınız varsa gorunce cozumlerı uretırsınız ben sıvı conta doldurup yerıne takmayı uygun buldum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

tüm üyelere merhabalar.uzun zamandır cozmeye calıstıgım ama bir turlu cozmeye zaman bulamadıgım arızaya vakıt ayırabıldım.arıza klimanın sıcak vermemesı. birkac ustayla istişareden sonra kalorıfer petegı mı dedık once aldık kanala aracı aşagıdan kaloriferin giriş borusuyla cıkıs borusuna baktık sıcak.demekkı 'akış var' yorumu getırerek petegın saglamlıgını teyit ettık.en sonunda klapa motorunun klapeye yon verememesı oldugunu anladık.benden oncede bu arıza varmıs arkadas sagolsun klape motorunun soketını cıkarmıs atmıs torpidonun arkasına.bız motoru cıkardık motoru arastırdım servıste 680 tl idi.başka hiçbir yerdede bulamadım.birde ebayda var oda 96 modellere uyumlu ama aynı motor.ama bızımkılerde çalışmıyor.sonra motorun içini açtım motorun içindeki 3 tane plastik dişliden birtanesının kırık oldugunu tespıt ettım.emınım ki cogu arızayı da o dişliden veriyor.çünkü küçük ve zayıf bir dişli.ben motor temın etmektense bu dişliyi imal yoluna gittim izmirde bir firmada imal ettirebildim.sonuç olarak dişliyi 40 tl gibi bir maliyetle imal ettırdık arızayı gıderdık ve motoru toplayıp yerıne taktık.şimdi sıcacık seyahat etmenın tadını cıkarıyorum:) .bu arızayı yasayan arkadas varsa onları aydınlatabılmek adına yazdım.bıraz karısık ve uzun olduysa kusura bakmayın.herkese kazasız belasız surusler...

şimdi sırada koltuk hareket motoru arızam var motoru faal çalışıyor.buyuk ıhtımalle tahmının dişli sıyırmış.ilk zaman buldugumda onuda sokup arızasını gıderecegım. onu da yapınca paylasırım.

Merhaba Okan bey yaptığınız işlemleri fotoğraf ekleyerek yaparsanız daha faydalı olur.Ellerinize sağlık paylaşımınız için teşekkürler. Koltuk yükseltme motor dişlisi arızalıdır kronik bir arıza.Çok basit bir işlem ama önceden bilgi edinmek isterseniz aşağı linkte benim yaptığım tamiratın fotoğraflı anlatımı var.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/235301-mk2-mondeo-koltuk-yukseltme-motor-dislisi-tamiri/page__p__1644109#entry1644109

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

değiştirmedim.bozuk olanı tamir ettim. arızayı gıderıp yerine taktım sımdılık fotograflama şansım yok.camı sonuna kadar indırdikten sonra yukarıya dogru asılarak sokuyorsunuz ondan sonra parçayı elınıze aldıgınızda uygulama yapmanız gereken yerı goruyorsunuz zaten.oradakı dagılmıs metal parçaları çıkarıp guzelce gerekırse yıkayıp kurutup.onun yerıne sıvı contayı basıp yerıne takıyorsunuz.ama oraya aynı kalınlıkta sac bı parçada koyabılırsınız zaten bıraz bu ıslere yatkınlıgınız varsa gorunce cozumlerı uretırsınız ben sıvı conta doldurup yerıne takmayı uygun buldum.

çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Okan İmecik

bugün itibariyle aracıma sitedeki tavsiyeler üzerine değişmesi gereken bujilerimin yerine bosch lpg bujisi taktırdım.ilk izlenimim araç aynı hızı gidebilmek için daha az gazı ezmek gerekiyor.buda yakıt tasarrufu anlamına gelıyor.birkaç denemeden sonra ızlenımlerımı yazarım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Rifat Lüleci
(düzenlendi)

değiştirmedim.bozuk olanı tamir ettim. arızayı gıderıp yerine taktım sımdılık fotograflama şansım yok.camı sonuna kadar indırdikten sonra yukarıya dogru asılarak sokuyorsunuz ondan sonra parçayı elınıze aldıgınızda uygulama yapmanız gereken yerı goruyorsunuz zaten.oradakı dagılmıs metal parçaları çıkarıp guzelce gerekırse yıkayıp kurutup.onun yerıne sıvı contayı basıp yerıne takıyorsunuz.ama oraya aynı kalınlıkta sac bı parçada koyabılırsınız zaten bıraz bu ıslere yatkınlıgınız varsa gorunce cozumlerı uretırsınız ben sıvı conta doldurup yerıne takmayı uygun buldum.

Okan kardeşim ben Antalyadan yazıyorum,bu akşam fark ettim ayni arıza bendede var bir türlü sıcakla tanışamadım.Bu problemi aşmak için fan motorunumu açmam gerekiyor yoksa ısı ayar pot swichinimi sökmemiz lazım.

Konuyu biraz detaylandırırsan sevinirim saygılarımla...

tarihinde Rifat Lüleci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Rıfat bey,

 

Sıcak soğuk üfleme ayrımı, ayar düğmesi ve kontrol ünitesi ikilisi arasında ceyran eder.

Potansiyometre kolay kolay bozulmaz. Genelde sorun kontrol ünitesindedir. Takılı kalmış olabilir yada elektronik kısmı arızalanmış olabilir.

 

Kontrol ünitesinin yeri, sag tarafta torpido gözünü söktüğünüzde sol kısımda kalır. direk olarak gözle gözükecek bir yerde değil. aşağıdan aradan sol kısıma teyp tarafına doğru baktığınızda görebilirsiniz.

 

Yerinden sökmek çok kolay değil, 4 tane vida ile sabitlenmiş olup bir tane vidasını sökmek için karşılığına gelen görsel olarak dışarıdan gözükmeyen plastik yeri tornavida girecek çapta ince bir matkapla delmeniz gerekecek.

 

Söküp yerinden çıkarttığınızda, kablosunu takıp boştayken deneme yapabilirsiniz. Deneme yaparken araba çalışır vaziyette ve klima açık olsun. Eğerki hareket alamazsanız, sizi uzun soluklu bir macera bekliyor...

 

Ünitenin içini açmadan öncede yapılması gereken kontroller olduğunu belirtmek isterim.. Yerinden söktüğünüz kontrol ünitesinin, direk olarak içini açmaya çalışmayın... Plastik sert olduğundan tırnakları kırılırsa, çok zor durumda kalabilirsiniz.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rifat Lüleci

Cem kardesim,

Verdiğin bilgiler doğrultusunda ikibuçuk saatte sokup taktim zor bir işti uyarilarin bir hayli etkili ve sonuç odakli oldu.

potansiyemetre duğmesinin gobegi yalama olmuş bu bir,

sokup çikardim klape yi aç kapa yaparak yuvayi ve klapeyi kontrol ettim normaldi.

Takmadan once icini açmadan önce saç kurutma ile biraz isitarak yumuşattim sertligi bir nebzede olsa gitti rahay bir şekilde yirnaklari açtim.konum tespiti yaptim potansiyemetre tam solda mavideyken pvc unite kumanda göbeği tam sağdan bir diş yukarda klepe tam sağda kapali konumda kontak anahtari açikken fiş yakili

Motor cheki yaptim çalisiyor, kirik diş yok.motor cheki yaparken dişliler sökūk sadece motor dondererek kontro yapilmali.potansiyemetre sag sol yapinca motorda sağ sol yapiyor.Motor dislilerini takarak usten parmakla bastirip chek yapinca en sag ve en solda duruyor.dislilerin konumuna dikkat ederek konyrol ve montaj yapilmali.En sağ da klepe kapali potmtre.en solda mavide sicak kapali.bu pozisyondada yerine takilmali fişi takip kontak açikken uniteyi yerine gobegine oturttururken cok az potu sağa sola cevoretek kare gobegin oturmasi icin çevirmek gerekiyor yoksa çok zor karsilamiyor.

sonuç guzel.isitma ve sogutma normal.

saygi ve slmlr.resimledim ama nasil girecegim konusunda bilgim yok.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Rıfat bey,

 

Ben yanlızca size yardımcı olmak adına tecrübelerimi paylaştım...

Başarılı bir işlem olduğu ve çalışır durumda sonuçlandığı için sizin adınıza çok sevindim.

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Emiroğlu
(düzenlendi)

tüm üyelere merhabalar.uzun zamandır cozmeye calıstıgım ama bir turlu cozmeye zaman bulamadıgım arızaya vakıt ayırabıldım.arıza klimanın sıcak vermemesı. birkac ustayla istişareden sonra kalorıfer petegı mı dedık once aldık kanala aracı aşagıdan kaloriferin giriş borusuyla cıkıs borusuna baktık sıcak.demekkı 'akış var' yorumu getırerek petegın saglamlıgını teyit ettık.en sonunda klapa motorunun klapeye yon verememesı oldugunu anladık.benden oncede bu arıza varmıs arkadas sagolsun klape motorunun soketını cıkarmıs atmıs torpidonun arkasına.bız motoru cıkardık motoru arastırdım servıste 680 tl idi.başka hiçbir yerdede bulamadım.birde ebayda var oda 96 modellere uyumlu ama aynı motor.ama bızımkılerde çalışmıyor.sonra motorun içini açtım motorun içindeki 3 tane plastik dişliden birtanesının kırık oldugunu tespıt ettım.emınım ki cogu arızayı da o dişliden veriyor.çünkü küçük ve zayıf bir dişli.ben motor temın etmektense bu dişliyi imal yoluna gittim izmirde bir firmada imal ettirebildim.sonuç olarak dişliyi 40 tl gibi bir maliyetle imal ettırdık arızayı gıderdık ve motoru toplayıp yerıne taktık.şimdi sıcacık seyahat etmenın tadını cıkarıyorum:) .bu arızayı yasayan arkadas varsa onları aydınlatabılmek adına yazdım.bıraz karısık ve uzun olduysa kusura bakmayın.herkese kazasız belasız surusler...

şimdi sırada koltuk hareket motoru arızam var motoru faal çalışıyor.buyuk ıhtımalle tahmının dişli sıyırmış.ilk zaman buldugumda onuda sokup arızasını gıderecegım. onu da yapınca paylasırım.

Sanırım aynı dişli dert oluyor.

Acaba bi bakarmısınız bu resimdeki küçük dişlimiydi yaptirdiğınız. Oyleyse 1 adetmi yaptırdınız. Hangi firmaya yaptırdınız ellerinde ölçü vs mevcutmu ?

6bbb0a73952a550894b8cb79d979792c.jpg

8d42a7489b0d9818d11f48e1e386bb5e.jpg

tarihinde Emre Emiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Selim Kılınç

Yoksa "98bw 19e616 ba" stok nolu ürün mü?

2yl313n.png

Lütfen ivedi cevap verir misiniz ustalar.

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Mondeo cular küçücük bir yardım istedik bre. Arabanızın sağ ön yolcu kapısını açınız, alt vites hizasında ayak koyduğunuz yerim sol tarafında bir klape motoru var bir tane resim gönderir misiniz yavv yapmayın ha gayret altı üstü resim veya stok no istiyorum.

fvcz8p.jpg

Bu halde önceki sahipleri ... hiç bakmamış

Yorum bağlantısı
Selim Karanca

Benim aracim 97 model.

97BW - 19E616 - BA

seklinde şeklinde resmi atamadım telefondan girdiğim için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Benim aracim 97 model.

97BW - 19E616 - BA

seklinde şeklinde resmi atamadım telefondan girdiğim için.

Ne varsa ADAŞ da varmış adın gibi berhudar ol arkadaş çok sağol. Şimdi bu seriden araştırmaya başladım saygılar.
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Onur Sayin

Benim arabanın kaloriferi de ön cama ayarlı kaldı. ön ızgaralara çeviriyorum ama hava hâlâ ön camda. bu klapeye torpidonun oradan ulaşabilir miyiz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Onur Sayin yazdı:

Benim arabanın kaloriferi de ön cama ayarlı kaldı. ön ızgaralara çeviriyorum ama hava hâlâ ön camda. bu klapeye torpidonun oradan ulaşabilir miyiz

öncelikle siyah vakum hortumuna bakın, o hava kaçırısa ön camda kalır yönlenme

Yorum bağlantısı
Onur Sayin
Çağlar Bayur yazdı:

öncelikle siyah vakum hortumuna bakın, o hava kaçırısa ön camda kalır yönlenme

Anladım abi teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...