İçeriğe Yönlendir

Bu Sensörü Bilen Var Mı?


Uğur Öztürk

Recommended Posts

Uğur Öztürk

muşür için sanki 250 tl çok değilmi?

Galip Bey aslında bana da çok geldi.Bu yüzden fiyat konusunda arkadaşlaın değerlendirmesini istedim.Esasen sorun çözülünce insanın gözü pek görmüyor ama 250 de az para değil.Bakalım arkadaşlar neler yazacaklar?

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

sensörün ismi tam olarak nedir.yazmışsınız ama mazot debi regülatörü diye diğer adı yakıt kontrol basınç sensörü olabilir.şimdi transite baktım onun ki 200 tl fiyatı var.umarım sorun tekrar yaşanmaz verdiğiniz para da göze görünmez

Evet Galip Bey isim doğru.Fiyata gelince üç aşağı beş yukarı aynı.İnşaallah sorun bitmiştir.Dediğim gibi aksi takdirde verdiğimiz parayla birlikte başa dönmek üzücü olacak.Gelişmeleri paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Sorun bitti derken bugün başa döner gibi olduk.Aslında müşür değiştikten sonra gerçekten herşey normale döndü ama bugün ikindin civarı aracı çalıştırdığımda yine eski bozuk düzende çalıştı.Stop ettiği günlerdeki çalışma haliyle çalıştı ama stop etmeden şükür 1-2 dakika sonra tamamen düzeldi.Anladım ki tam anlamıyla düzelmemiş ama düzelmeye yaklaşmışız.Eksik olan kısmı bulmamız gerekiyor.Akabinde basınç müşürünü değiştiğim servise gittim.

Konular arasında Sabri Ustamızın Erzincan'daki arkadaşımızın hata kodlarına göre yönlendirmesini okumuştum.Yok mu bana da bir yorum?

Arkadaşlar Bosch Servis'te araç P 0191 ve P 0183 kodlarını verdi.

P 0183- Yakıt Isı Sensörü Devresi Yüksek Girişi - açıklama (

Tesisat – Zayıf Konnektör Bğlantıları – Yakıt temperature )Sensörü – Motor Elektroniği

P 0191 Yakıt Hattı Basınç Sensör Devre Sınırı / Performansı - açıklama ( Tesisat – Ray Basıncı Sezicisi Arızası – Eksiye Kısa Devre )

Sizlerden ricam bu hata kodları ve açıklamaları beni hangi arızaya ve çözüme götürecektir,belirtmeniz,

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Reşat Uz

Sorun bitti derken bugün başa döner gibi olduk.Aslında müşür değiştikten sonra gerçekten herşey normale döndü ama bugün ikindin civarı aracı çalıştırdığımda yine eski bozuk düzende çalıştı.Stop ettiği günlerdeki çalışma haliyle çalıştı ama stop etmeden şükür 1-2 dakika sonra tamamen düzeldi.Anladım ki tam anlamıyla düzelmemiş ama düzelmeye yaklaşmışız.Eksik olan kısmı bulmamız gerekiyor.Akabinde basınç müşürünü değiştiğim servise gittim.

Konular arasında Sabri Ustamızın Erzincan'daki arkadaşımızın hata kodlarına göre yönlendirmesini okumuştum.Yok mu bana da bir yorum?

Arkadaşlar Bosch Servis'te araç P 0191 ve P 0183 kodlarını verdi.

P 0183- Yakıt Isı Sensörü Devresi Yüksek Girişi - açıklama (

Tesisat – Zayıf Konnektör Bğlantıları – Yakıt temperature )Sensörü – Motor Elektroniği

P 0191 Yakıt Hattı Basınç Sensör Devre Sınırı / Performansı - açıklama ( Tesisat – Ray Basıncı Sezicisi Arızası – Eksiye Kısa Devre )

Sizlerden ricam bu hata kodları ve açıklamaları beni hangi arızaya ve çözüme götürecektir,belirtmeniz,

Ustalardan ses çıkmadığına göre

yakıt ve hava emiş sistemindeki tüm sensörleri bırkalayın derim

özellikle P 0191 in (basınç sensörü) arızalı olma ihtimali fazla gibi

İlk önce hiç birşey değiştirmeden

sensörleri söküp soket içlerini kontak spreyi denilen toz pas,küf giderici kimyasalla temizlemeniz sensörden ECU ya gidecek düşük akımlı sinyali güçlendirecektir

Bu spreye ulaşamasanız bile sensör soketıni kontrol edip tekrar takmanız bile durumu düzeltebilir (UMARIM)

Yorum bağlantısı
Samet Çömez
(düzenlendi)
Sorun bitti derken bugün başa döner gibi olduk.Aslında müşür değiştikten sonra gerçekten herşey normale döndü ama bugün ikindin civarı aracı çalıştırdığımda yine eski bozuk düzende çalıştı.Stop ettiği günlerdeki çalışma haliyle çalıştı ama stop etmeden şükür 1-2 dakika sonra tamamen düzeldi.Anladım ki tam anlamıyla düzelmemiş ama düzelmeye yaklaşmışız.Eksik olan kısmı bulmamız gerekiyor.Akabinde basınç müşürünü değiştiğim servise gittim. Konular arasında Sabri Ustamızın Erzincan'daki arkadaşımızın hata kodlarına göre yönlendirmesini okumuştum.Yok mu bana da bir yorum? Arkadaşlar Bosch Servis'te araç P 0191 ve P 0183 kodlarını verdi. P 0183- Yakıt Isı Sensörü Devresi Yüksek Girişi - açıklama ( Tesisat – Zayıf Konnektör Bğlantıları – Yakıt temperature )Sensörü – Motor Elektroniği P 0191 Yakıt Hattı Basınç Sensör Devre Sınırı / Performansı - açıklama ( Tesisat – Ray Basıncı Sezicisi Arızası – Eksiye Kısa Devre ) Sizlerden ricam bu hata kodları ve açıklamaları beni hangi arızaya ve çözüme götürecektir,belirtmeniz,

hocam P0191 hatası ile ilgili hata konunun hemen altında P0192 ya da P0193 hatasıda veriyormu? yakıt hattı basınç sensör devre düşük yada yüksek giriş gibi?

tarihinde Samet Çömez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Samet Çömez
(düzenlendi)

Yakıt Sıcaklık Sensörü

Yakıt galerisi ile basınç regülatörü arasına konulmustur. Bu sensör, bir moladan sonra

motor sıcakken çalıştırıldığı zaman yakıt galerisinin sıcaklığı preset (standart) seviyesinin

ötesine çıkarsa açılan bimetal bir disk içerir.

Sıcaklık sensörü , yakıt galerisi sıcaklığı standart seviyenin altına düserse devreyi keser.

Motor sıcakken çalıştırıldığı zaman , sıcaklık sensörü ECU’ya bir topraklama sinyali

gönderir. Bu sinyalle ve diğer sensörlerden (örneğin; IAT, krank mili konum sensörü,

soğutma suyu sıcaklık sensörü) gelen sinyallerle birlikte ECU, yakıt enjektörlerinin açılış

zamanını belirler ve dolayısıyla motorun sıcakken çalıştırma karakteristiklerini optimize

eder.

Sıcaklık sensörü galerideki yakıtla doğrudan temas kurmaz. Yakıt sıcaklığı galerideki bir

ara plakayla ölçülür.

Mutlak Basınç Sensörü

Kontak açıkken atmosfer basıncını, motor çalıştıktan sonra ise emme manifoldu basınç

veya vakumunu ölçerek ECU’ya elektriksel olarak bildiren bir elemandır.

ECU’ya gelen bu bilgi ile ,ECU emilen hava miktarını algılar, buna göre enjektörün açılma

süresini ayarlar.

Sensörün içinde basınca göre direnci değisen bir eleman (load- cell) bulunmaktadır. Bu

direnç sabit hava kabı üzerine yerlestirilmistir. Manifolddaki vakum değistikçe direncin

değeri değisir, bu direnç değisime göre beyin (ECU) manifold vakumunu algılar.

Sensöre (5 V ile 0V) enerji beslemesi ECU tarafından yapılır. ECU’ya ise 0 –4.75 V

arasında değisen gerilim bilgisi gelir. ECU manifold vakumunu gerilim cinsinden

değerlendirir. ECU tarafından algılanan bu voltaj değerine göre enjektörlerin açık kalma

süresi ayarlanır.

Mutlak basınç sensörünün yaptığı bir diğer görev ise ; kontak ilk açıldığı anda emme

manifoldundaki basınç, atmosfer basıncına esit olduğu için bu andaki basınç bilgisi,

enjeksiyon beyni tarafından hafızaya referans bilgi olarak alınır. Motor çalıştığı zaman bu

bilgiye göre çalışma düzenlenir.

Araç seyir halinde iken rakım farklılığı olursa ,gaz pedalına bir defa tam basılırsa ,

değismis olan rakım farkı mutlak basınç sensörü tarafından ECU’ya bildirilir ve yeniden

atesleme avansı ve yakıt püskürtme düzenlemesi yapılır.

Turbosarj Basınç Sensörü

Turbosarj basınç sensörü turbosarj basıncını (emme manifoldu basıncı)tespit eder. Yapısı

ve çalışması manifold mutlak basınç sensörü ile aynıdır.

Eğer turbosarj basıncı anormal bir sekilde yükselirse, motor ECU’su motoru korumak için

yakıt göndermeyi keser ve gelmeyen yakıt sonucu araç stop eder.

Üstadlar daha iyi bilir ama bu bilgileri bir araştırmanızı ve ustanızla paylaşmanızı öneririm, saygılar.

bende de bir ara yakıt basınç sensör'ü düşük uyarısı vermişti.hatayı sildik ama yine tekrarlamıştı

benzer durumlar bu günlerde kara bulut gibi üstümde dolaşıyor, belirlediğim parça/parlaçar değişiyorum hatayı bilgisayardan siliyorum max.10 km sonra beyin kendini güncelleyerek hatayı tekrar algılıyor ve ekranda o görmek istemediğimiz lamba yanıyor. Hata tamamen düzeldiği zaman güncelleme olacaktır ve bilgisayara bağlayıp hata kod/kodlarınızı silmeye gerek kalmadan yok olacaktır.

tarihinde Samet Çömez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk
(düzenlendi)

hocam P0191 hatası ile ilgili hata konunun hemen altında P0192 ya da P0193 hatasıda veriyormu? yakıt hattı basınç sensör devre düşük yada yüksek giriş gibi?

Evet daha sonraki stop edişlerden sonra IDS'ye bağlandığında P193(kanal basınç sensörü sinyal çok küçük) uyarısıyla birlikte P102,P113,P380 hata kodlarını da verdi.Şu an yukarıda bahsi geçen sensör dışında yine pompa üzerindeki ısı sensörü de değişti ama sorun bitmedi.Ayrıca bu gün krank pozisyon sensörünü de değiştirdik ama sanırım sorun düzelmedi gibi.

Paylaştığın bilgiler için de teşekkür ederim.

tarihinde Uğur Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Ustalardan ses çıkmadığına göre

yakıt ve hava emiş sistemindeki tüm sensörleri bırkalayın derim

özellikle P 0191 in (basınç sensörü) arızalı olma ihtimali fazla gibi

İlk önce hiç birşey değiştirmeden

sensörleri söküp soket içlerini kontak spreyi denilen toz pas,küf giderici kimyasalla temizlemeniz sensörden ECU ya gidecek düşük akımlı sinyali güçlendirecektir

Bu spreye ulaşamasanız bile sensör soketıni kontrol edip tekrar takmanız bile durumu düzeltebilir (UMARIM)

Reşat Abi spreyle müdahalede bulundum ama pek etkili olmadı.Soketleri de söylediğiniz gibi çıkarıp yeniden kontrollü olarak taktım değişiklik olmadı.

Sanırım rail üzerindeki basınç müşürü sorunun ana nedeni.Bu yüzden onu da değiştirip sonuçları paylaşacağım.Sensörleri değiştirmeye başladık bile,battı balık yan gider.

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

bu sensörü ve konumunu bir foto ile göstermeniz mümkünmüdür.

33upj7b.jpg

Şüphelendiğim ama henüz değişimini yaptırmadığım sensörü resimde kırmızı okla işaretledim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rail basınç sensörü, pahalıdır, ancak özel yedek parçacılarda orjinalini daha ucuza bulabilirsinz.

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

rail basınç sensörü, pahalıdır, ancak özel yedek parçacılarda orjinalini daha ucuza bulabilirsinz.

140-170 tl. aralığında.

Bir de sponsorumuza danışır noktayı koyarız abi.

Şu adreste de buldum bir tane :

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-fiesta-2002-2008-1.4-tdci-enjektor-galeri-musuru-114031241/detay

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

üstü silik, ben almazdım

Tamam abi o halde sponsorumuzla konuşma vakti geldi demektir.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Cesur Yasar

slm  bugun bosch car servisine gıttım yuksek devırlerde tekleme yapıyordu benım fıesta arıza kodu 192 .. bu sensoru sıparıs ettık fıyat montaj dahıl 380 tl odedım parca yarın gelıyor bakalım ne olacak... fiyat yuksek mı sızce?  :(

Yorum bağlantısı
Cesur Yasar

artık olan oldu valla ...405 tl ye bıttı bu iş :-(  butun ford servıslerını ve özel servıslerını aradım parca fıyatı için fakat hepsi aracı getırmenız gerekıyor dedı hepsi serefsız  yapabılecek bısey yok :-(

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Turgay Kul

IDS' den çok,bakacak olan teknisyen çok önemli vakti olmalı rahat rahat bakıp yorumlayabilmeli.

yakıt ısı sensörü voltajı 5v direnci 2000-3000ohm motor ısısı 20 derecedeyken

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...