İçeriğe Yönlendir

Bu Sensörü Bilen Var Mı?


Uğur Öztürk

Recommended Posts

Uğur Öztürk

İyi akşamlar,

Aşağıda resimlenen sensör mazot dağıtıcı borunun üstünde yer almaktadır.Vak vak pompanın altına doğru,hava filtresinin sol üst köşesine(aracı önümüze alıırsak) yakın diyebiliriz.Arkadaşlar bu sensörün görevi nedir ve en önemlisi aracın hareket halindeyken zaman zaman stop etme sorununda payı olabilir mi?Araç için ne kadar önemlidir diyebiliriz? Bozulma ihtimali yüksek midir?

2ed7aee.jpg

2094j1i.jpg

vg6gde.jpg

Yorum bağlantısı
Reşat Uz

yakıt basıncı veya yakıt sıcaklığı olabilir soketi sökükken çalışmama veya arıza lambası yada uyarı veriyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Soket sökükken araç çalışmasına devam ediyor.Bir iki dakikalık çalışma sırasında(rölantide) arıza lambası veya EAC FAİL uyarısı olmadı.

Yorum bağlantısı
Reşat Uz

Beyine gereken bir bilgiyi iletiyordur, eksikliği yakıtı ve çalışmayı etkileyebilir, sensör ölçü aletiyle test edilebilir, sökülüp takılma anında motor çalışmasında bir farklılık oluyorsa sağlamdır iş görüyordur denebilir

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Mehmet Abi dizelden anlamazsın ama elektrikten de mi anlamazsın? :unknw:

Abi anlayan,yardım edecek bir arkadaşımız çıkar elbet.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu sensör olsa olsa yakıtın ısı derecesini ölçüyordur..

Bozuk ise, doğru veri gönderemiyor ise.motor ve hava soğukken stop etmelere sebep olabilir..

Tamamen salladım.. :)

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Abi ben de sallayıp şöyle bir yorum yapsam.Madem mazotun ısı derecesini ölçüyor o halde kızdırma bujileriyle de çok samimi olması gerekir değil mi? Tevekkeli kızdırma bujilerimin çalışmadığını düşünmem bundanmış.Kış başladığından beri kızdırma buji sembolümü göstergede bir kez dahi göremedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hımm.

Bu sensör ısı sensörü ise ve veri göndermiyorsa, kızdırma bujisi de çalışmaya gerek duymuyor olabilir mi ki.. ?

Neyse ben susayım, ben dizelden anlamam..

Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz

sensör PTC'ye benziyor. Orada PTC varsa ısı ölçümü de vardır :)

China_Polymer_PTC_Resettable_Fuse_Used_for_Communication_Equipment20088221458507.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Alttaki fotoğrafta sensörün tam yerini görmek mümkün.Yeşil işaretli boru mazot pompası olduğunu düşündüğüm(sadece düşünüyorum,bilmiyorum) yere ucundaki fişle bağlanıyor.İşin tuhaf yanı ben mazot dağıtıcı hortum takımını da yeniledim ve üzerinde yeni bir sensörle birlikte ama sorun yine aynı.Yani iki sensör olmasına rağmen sorun ikisinde de aynı.Acaba Mehmet Abi'nin mantığını tersten okursak sensör değil de kızdırma bujileri mi arızalı?Stop etme durumunu motor ve sistem soğukken yaşadığıma göre kızdırma bujilerinin payı olabilir mi?Vallahi bıktım usandım bu stop etme işinden.Geçmiş ve mevcut konulardaki benzer durumları okuyup onlarca sebep(muhtelif sensörler,egr,selonoid,sübaplar,ecu,elektrik...) olduğunu görünce arızayı nasıl bulacağım,işe nerden başlayacağım bilmiyorum.

2vj2wrp.jpg

35kpcso.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Araç IDS'e bağlanacak.. Ak koyun kara koyun belli olacak...

IDS her sensörü her müşürü ayrı ayrı okuyabilir.. Ne zaman nasıl veri gönderdiğini gösterir...

Araç IDS'e bağlanacak... Teknisyen de onu okumasını bilecek.. Başka yolu yok..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Daha önce yakın zamanda iki ayrı özel(yetkili değil)serviste cihaza bağlandı ama hata görünmediğini söylediler.Cihazların yanılması mümkün mü?Ya da benim ECU emekliye mi ayrılacak ne?

Bakalım abi bir de yetkili servise gidelim.Belki onların cihazı hataları okuyuverir de ben de kurtulurum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Özel serviste bağlanan cihaz IDS olacak.. teknisyen de sensörleri okumasını bilecek...

Benim 3 defa devirdaim değişmeme sebep olan devir daimi değişimi ile başlayan yüksek rölanti sorununu Çağlar'ın yönlendirmesi ile Yaşar Usta IDS'te buldu...

Çağlar'ı aradım...

Her şeye baktık, her şey sağlam rolanti yüksek çözemiyoruz..

Her şeye bakmamışsınızdır dedi... Her şeye bakın dedi.. Kapattı..

Tekrar aradım.. baktık dedim..

Bakmamışsınızdır dedi..

Yaşar bu böyle diyor dedim... Tekrar bakalım dedi.. Her şeye tekrar bakalım dedi.. IDS'e bağladık.. Her sensörü tek tek açtık, tek tek okuduk.. Direksiyonu çevir dedi.. çevirdim.. durma dedi, çevir sürekli dedi.. Çevirdim.. Hidrolik direksiyon basınç sensörü cevap vermiyordu..

Devirdaim değiştiren usta, devirdaime ulaşmaya çalışırken sensörün soketini yerinden çıkarmış ama yerinden ayrılmamış bu sebeple fark etmemişiz..

Ben, devirdaimden sonra oldu bu dedikçe Alper devirdaim gönderdi, usta değişti.. Ama düzelmiyordu.. En son Alper usandı dört tane devirdaim göndermişti :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Abi desene adeta hata kodlarıyla köşe kapmaca oynayacağız :unsure2: İnşaallah sonuca ulaşırım.Paylaşımlar için herkese teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

yakıt sıcaklık algılayıcısı bu parçanın adı. bu parça ile ilgili bu zamana kadar ne problem duydum nede başıma geldi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi desene adeta hata kodlarıyla köşe kapmaca oynayacağız :unsure2: İnşaallah sonuca ulaşırım.Paylaşımlar için herkese teşekkürler...

Hata kodu yoktur bence..

yakıt sıcaklık algılayıcısı bu parçanın adı. bu parça ile ilgili bu zamana kadar ne problem duydum nede başıma geldi

Ben de amma sallamışım ha, tam isabet :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

yakıt sıcaklık algılayıcısı bu parçanın adı. bu parça ile ilgili bu zamana kadar ne problem duydum nede başıma geldi

Belki de bir ilki yaşayacağız Yaşar Ustam :(

Parçayı nihayet bir tanımlayan oldu hem de Yaşar Usta.Artık ne olduğunu biliyoruz.Madem sensörle ilgili sorun yaşanılmıyor ben de sırasıyla kızdırma bujilerinden,egr den,krank sensöründen bir başlayayım.Tabi Mehmet Abi'nin IDS tavsiyesinden sonra.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

IDS' den çok,bakacak olan teknisyen çok önemli vakti olmalı rahat rahat bakıp yorumlayabilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

IDS' den çok bakacak olan teknisyen çok önemli vakti olmalı rahat rahat bakıp yorumlayabilmeli.

İnşaallah öyle bir teknisyene rastlarım Tahir Bey.Ne vardı İzmir'de veya ilk görev yerim olan İstanbul'da olsaydım...

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Arkadaşlar uzun zamandır son derece rahatsız olduğum aracımın stop etme sorunundan sanırım bugün itibariyle kurtuldum.Benzer sorunu yaşayan arkadaşlarıma yardımcı olabileceği için yapılanları anlatıp değişen parça fotosunu ekliyorum.

Öğlen civarı kalkıp bir ümit sanayiye gittim.Daha önce enjektör bakımını yaptırdığım ve çok memnun kaldığım işlerini harika yapan Bosch Car Servis'i.Bir de bu arkadaşlara sorunumu anlatayım belki pompa ile ilgili(formumuzdan okuyup aklımda kalmıştı) bir olaydır da çözebilirler diye.Gerekli bilgileri ustaya verdikten sonra IDS'ye bağlandı ama hiçbir hata kodu görünmedi.Bunun üzerine araç lifte alınarak altından mazot pompası üzerinde olduğunu düşündüğüm bir müşür(sonradan öğrendiğime göre mazot debi regülatörü) usta tarafından sökülerek yenisiyle değiştirildi.Bununla birlikte sorun ortadan kalkmazsa parçayı geri alıp çıkan müşürü yerine takacağı sözünü de verdi usta.Malum test sürüşünü çıktık.Hiç ümidim yoktu ama daha çalıştırır çalıştırmaz birşeylerin düzeldiğini ferkettim.Test sırasında olumsuzluk yaşamadık.Şu ana kadar aracım stop etmadiği gibi stop etme öncesi belirtiler de kayboldu.Ayrıca motorun düzensiz,ritimsiz,hırhırlı çalışması felan kayboldu ve ilk günlerdeki tamamen normal düzene girdi.Tabii çok da heveslenmek istemiyorum iyice emin olana kadar ama şu ana kadar yaşadıklarım bunlar.Ücrete gelince pompanın müşürüne 250 tl. sıkıştığını söylediler.Helali hoş olsun.Fiyat konusunda görüşlerinizi belirtmenizi beklerim.İnşaallah tekrarlamaz ve diğer arkadaşlara yardımcı olurum.

15mcwb8.jpg

s42an5.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar uzun zamandır son derece rahatsız olduğum aracımın stop etme sorunundan sanırım bugün itibariyle kurtuldum.Benzer sorunu yaşayan arkadaşlarıma yardımcı olabileceği için yapılanları anlatıp değişen parça fotosunu ekliyorum.

Öğlen civarı kalkıp bir ümit sanayiye gittim.Daha önce enjektör bakımını yaptırdığım ve çok memnun kaldığım işlerini harika yapan Bosch Car Servis'i.Bir de bu arkadaşlara sorunumu anlatayım belki pompa ile ilgili(formumuzdan okuyup aklımda kalmıştı) bir olaydır da çözebilirler diye.Gerekli bilgileri ustaya verdikten sonra IDS'ye bağlandı ama hiçbir hata kodu görünmedi.Bunun üzerine araç lifte alınarak altından mazot pompası üzerinde olduğunu düşündüğüm bir müşür(sonradan öğrendiğime göre mazot debi regülatörü) usta tarafından sökülerek yenisiyle değiştirildi.Bununla birlikte sorun ortadan kalkmazsa parçayı geri alıp çıkan müşürü yerine takacağı sözünü de verdi usta.Malum test sürüşünü çıktık.Hiç ümidim yoktu ama daha çalıştırır çalıştırmaz birşeylerin düzeldiğini ferkettim.Test sırasında olumsuzluk yaşamadık.Şu ana kadar aracım stop etmadiği gibi stop etme öncesi belirtiler de kayboldu.Ayrıca motorun düzensiz,ritimsiz,hırhırlı çalışması felan kayboldu ve ilk günlerdeki tamamen normal düzene girdi.Tabii çok da heveslenmek istemiyorum iyice emin olana kadar ama şu ana kadar yaşadıklarım bunlar.Ücrete gelince pompanın müşürüne 250 tl. sıkıştığını söylediler.Helali hoş olsun.Fiyat konusunda görüşlerinizi belirtmenizi beklerim.İnşaallah tekrarlamaz ve diğer arkadaşlara yardımcı olurum.

Konunuzu birleştirdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk
(düzenlendi)

Verdiler mi 250 lirayı.. onlarda mı kaldı... :D

https://www.facebook...&type=1

Abi şu bir kaç günü kötü bir sürpriz yaşamadan bir atlatayım hele.250 pompanın basıncına dayanamamış ve erimiş :shok: .

Neydi o sıkıntılar yahu.Yok ecu,yok ASM sorunu,yok şu yok bu...Koca araba,onlarca ihtimal.Valla işin içine girdikçe delirecek gibi oluyordu..İnşaallah bu kadarcıkla mesele kapanır.

(Sani Bey, yukarıda bahsi geçen sensörler birbirinden farklı.Bu nedenle asıl önemli olan son konu diğerinin içinde eriyebilir.Faydalanmak isteyenler konuyu farketmeyebilirler.Yine de takdir sizlerin :unsure2: )

tarihinde Uğur Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...